KoekieRagbak

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Next werkte prima, nu ineens code CS1010

Ik heb sinds een tijdje de Next box van Ziggo. Deze werkte tot voor kort prima. Sinds een week of 4 heb ik blokkerig beeld en moet ik de box enkele malen per dag opnieuw opstarten. Na het opstarten gaat het weer een tijdje goed met het beeld.

Nu is sinds afgelopen avond ineens de box helemaal vastgelopen en krijg ik de melding "Mediabox herkent je abonnement CS1010 niet". Daaronder staat het advies om het zenderaanbod opnieuw op te halen via 'mijnziggo'. Dit werkt echter niet; ik kan die optie niet kiezen. Sterker nog: als ik onder digitiale ontvangers kijk staat er helemaal niets meer. De Next niet, maar ook niet de 2e XL ontvanger (die het overigens nog steeds gewoon doet).

De rest werkt nog wel gewoon. Connect Box is gewoon online dus het signaal (zit op dezelfde kabel) is gewoon ok. Heb voor de zekerheid alle bekabeling langsgelopen en dat zit allemaal prima (ooit door monteur aangelegd).

Ik heb de box enkele malen (waaronder 'n keer bijna 'n uur) van de stroom gehaald en opnieuw aangezet. Hij doorloopt dan zijn opstart cyclus om vervolgens weer op het beeld terecht te komen met de melding die ik zojuist al aangaf.

Ook de connectbox maar even offline gehaald en weer opnieuw op laten starten. Ook dit helpt niet. Voor de rest heb ik alle tips en truc die ik in de community kon vinden toegepast. Helaas allemaal zonder resultaat.

Concrete vraag: waarom doet die NEXT box het ineens niet meer? Deze loopt finaal vast! En waarom is het beeld van de NEXT zo blokkerig? Alles is hier aangelegd door een Ziggo monteur ... Met de XL (Horizon) box had ik nooit problemen. Deze was alleen erg traag.

Wie kan me helpen? Ik ben heel benieuwd wat de opties zijn. Vind het erg frustrerend dat iets dat altijd goed gewerkt heeft zo maar ineens niets meer doet ...
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS1010

Het lijkt erop dat de next niet goed geactiveerd is.
Mede omdat hij ook niet in Mijn Ziggo staat.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij kunnen zien wat er speelt.

Als er vorderingen zijn of juist niet, laat het hier weten SVP.
KoekieRagbak
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Maar dat is toch raar? Ik heb de NEXT al een maand of 2 en vanaf dag 1 werkte de NEXT prima. Ook stond alles helemaal goed in mijnziggo. Ik heb geen wijzigingen doorgevoerd. De facturen zijn netjes betaald en er is helemaal niets veranderd bij mij thuis. En nu ineens, uit het niets werkt de NEXT helemaal niet meer ...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat is zeker raar, ik zal dit bij een Ziggo moderator neerleggen, want dit is wel aan vreemde zaak die niet vaker voor moet gaan komen.
KoekieRagbak
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het is gewoon vervelend. Ik betaal bijna 95 euro per maand en dan zou je op z'n minst storingsvrij TV moeten kunnen kijken. Ik zit nu TV te kijken via de kabel. Dat werkt gelukkig nog wel.
KoekieRagbak
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inmiddels contact gehad met Ziggo. Na een storing is de NEXT uit het systeem verdwenen bij Ziggo. Ze gaan hem nu opnieuw in het systeem zetten en activeren. Als het goed is moet ik binnen 24 uur weer gewoon TV kunnen kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
KoekieRagbak OK, afwachten, succes gewenst, laat SVP hier weten hoe het verder gaat?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo KoekieRagbak welkom op de Community. Het is duidelijk te merken dat je niet happy bent met de dienst op dit moment. Logisch, van blokkerig beeld ga je naar een hardnekkige foutmelding. Lekker van tv genieten zit er niet meer bij.

Het administratie probleem met de Next aan onze kant verklaart de CS1010 melding. Het abonnement werd niet herkend want deze hebben we stuk gemaakt. Goed dat je al contact met ons hebt gehad. Ik zie dat dit vanochtend meteen hersteld is. Ik zie de Next netjes in je abonnement staan 🙂 De CS1010 melding moet wegblijven na een reset van de box.

Blokkerig beeld is altijd een signaal probleem. Dit staat los van administratie aan onze kant. Ik ben bang dat je dit blijft houden tenzij we er wat aan gaan doen. Ondanks dat je 95 euro per maand betaald kan de oorzaak nog steeds in de binnenhuisbekabeling liggen, of buiten in de straat. Je geeft aan dat het signaal op de Next goed is. Dit baseer je op het signaal naar een ander apparaat (de Connectbox), en het feit dat het een tijd terug door een monteur is aangesloten. Beide zeggen niets over hoe het nu met de Next gaat.

Ik zie dat de Next nu 4 tuners in gebruik heeft. 2 ontvangen een signaal van 6dBmV, 2 een sterkte van 11dBmV. Dit is prima maar kan wijzen op een versterker.


  • Kun je ons met foto's laten zien hoe de apparatuur van A-Z is aangesloten? Misschien zien wij snel een verbeterpunt.
  • Wanneer je de Next tijdelijk zonder splitters en versterker direct op de signaalbron aansluit, heb je dan nog steeds blokkerig beeld?

Uitgelicht topic