Beantwoord

Next verliest connectie met modem

  • 2 oktober 2019
  • 17 reacties
  • 1780 keer bekeken

Reputatie 1
Next is via WiFi verbonden met het modem, en verliest sinds kort tegenwoordig bijna elke avond de connectie met het modem, terwijl er op dat moment geen probleem met het internet is.
Soms is na een uur de verbinding automatisch weer hersteld, maar na een reset van de Next werkt alles meteen weer.
Bij diagnostiek is alles goed, en de internetsnelheid hoog (als er verbinding is).
Dit is heel vervelend bij het gebruik van replay.
Iemand die hier ook last van heeft?
icon

Best beantwoord door Jan F. 2 oktober 2019, 15:11

Probeer de verbinding eens op een ander kanaal. In de 2,4 GHz-band kanaal 1, 6 of 11. In de 5 GHz band kanaal 36-48. Mogelijk wordt uw verbinding gestoord door een van uw buren die op hetzelfde kanaal zit.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Je Next eens met een kabel verbinden met je modem
Badge +6
Next is via WiFi verbonden met het modem, en verliest sinds kort tegenwoordig bijna elke avond de connectie met het modem, terwijl er op dat moment geen probleem met het internet is.
Soms is na een uur de verbinding automatisch weer hersteld, maar na een reset van de Next werkt alles meteen weer.
Bij diagnostiek is alles goed, en de internetsnelheid hoog (als er verbinding is).
Dit is heel vervelend bij het gebruik van replay.
Iemand die hier ook last van heeft?


Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Sinds ik de Next heb aangemeld op mijn eigen Wifi router, heb ik geen last meer van wegvallende verbindingen. Met de ConnectBox werkt het ook bij mij niet stabiel. En mocht je in de gelegenheid zijn, dan kun je het advies van @Arnold1310 nog opvolgen: een netwerkkabel gebruiken, maar dat moet maar net mogelijk zijn uiteraard.
Reputatie 1
Met een kabel aansluiten is niet mogelijk.
Vanaf begin mei tot enkele weken geleden heeft het altijd probleemloos gewerkt.
Storing doet zich eigenlijk alleen 'savonds voor, en meestal rond hezelfde tijdstip.
Probeer de verbinding eens op een ander kanaal. In de 2,4 GHz-band kanaal 1, 6 of 11. In de 5 GHz band kanaal 36-48. Mogelijk wordt uw verbinding gestoord door een van uw buren die op hetzelfde kanaal zit.
En de 2,4 en 5 GHz beide een andere naam geven kan mogelijk ook nog helpen.
Reputatie 1
@Be rt de 2,4 en 5 Ghz hebben verschillende namen en staan allebei op een vast kanaal ingesteld.
Reputatie 7
@Be rt de 2,4 en 5 Ghz hebben verschillende namen en staan allebei op een vast kanaal ingesteld.

hey @Gurbe , en heb je ook al het vaste kanaal eens aangepast naar een ander, zoals @Jan F. suggereerde? 🙂
Reputatie 1
@Lycke Ziggo Het probleem deed zich voor op de 5 GHz, Next "ziet" de 5GHz dan niet meer d.w.z. hij staat dan niet meer in de keuzelijst terwijl alle andere apparatuur op deze band gewoon werkt.....
Heb nu de Next verbonden met de 2,4 GHz, en tot nu toe geen probleem.
Vreemde zaak, we wachten af hoe zich dit ontwikkeld.
Reputatie 5
Badge +2
@Gurbe op welk kanaal staat je 5ghz wifi , als ik hier boven kanaal 48 kom met de next heb ik ook dat probleem,
Reputatie 1
@heidi1 mijn wifi staat vast op kanaal 64, dit is een geheel vrij kanaal en vanaf begin mei tot een paar weken geleden heeft het altijd probleemloos gewerkt...
De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)

https://www.lantech.nl/blogs/wi-fi-5ghz-frequentiebanden



Reputatie 1
@Be rt duidelijk verhaal, vreemd dat ik daar eerder nooit last van heb gehad, en dat alle apparatuur hier geen enkel probleem heeft met kanaal 64 behalve de Next.
@Gurbe Wifi kan een lastig ding zijn, helaas.
Kun je eens op een ander kanaal proberen?
Ben wel benieuwd of dit de oplossing is of juist niet.
@Gurbe Ik deel uw ervaringen. Ook bij mij is de Wifi verbinding met de mediabox Next stabiel in de 2.4 Ghz band en had ik af en toe problemen in de 5GHz band. De box werkt nu echter al een aantal maanden goed met de 2.4GHz frequentie.
Reputatie 1
@Be rt dat ga ik zeker proberen, voor het moment heb ik de Next verbonden met de 2,4 GHz en dat gaat tot op heden goed...
Reputatie 5
Badge +2
@Gurbe zie dat je in Friesland woont wat denk je van vliegbasis Leeuwarden met hun radar systeem hier zelf vlak bij vliegbasis woensdrecht, en ook in belgie staat een groot radar station voor het weer en vliegtuig verkeer , en die kijken niet op een kilowatje vermogen


https://www.routeyou.com/nl-be/location/view/48102620/belgocontrol
Reputatie 7
Badge +11
@Gurbe zie dat je in Friesland woont wat denk je van vliegbasis Leeuwarden met hun radar systeem hier zelf vlak bij vliegbasis woensdrecht, en ook in belgie staat een groot radar station voor het weer en vliegtuig verkeer , en die kijken niet op een kilowatje vermogen
Klopt helemaal. In het begin had ik ook een hoog(142) kanaal. Ook af en toe dat de verbinding verbroken werd. Ik woon in L'den. Op de standaard kanalen geen probleem.