Tpijnenburg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next/TV springt 's nachts aan

Ik heb eindelijk de Ziggo Next, super fijn ding!

Ik ben alleen vannacht al twee keer wakker geworden en naar beneden gelopen omdat de Next besluit aan te gaan. de Tv springt vervolgens ook aan (samen met het hele geluidssysteem) met als resultaat dat ik mijn bed uit kan om alles weer uit te zetten.

is dit iets wat bij meer mensen voorkomt? en belangrijker; hoe kom ik hier vanaf??
62 Reacties 62
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Tpijnenburg wrote:
Ik heb eindelijk de Ziggo Next, super fijn ding!

Ik ben alleen vannacht al twee keer wakker geworden en naar beneden gelopen omdat de Next besluit aan te gaan. de Tv springt vervolgens ook aan (samen met het hele geluidssysteem) met als resultaat dat ik mijn bed uit kan om alles weer uit te zetten.

is dit iets wat bij meer mensen voorkomt? en belangrijker; hoe kom ik hier vanaf??


Hoe je er af komt weet ik niet maar je bent niet alleen ik heb er ook last van , mijn Tv gaat op div momenten spontaan aan maar ik moet nog ff uitzoeken of dit echt door de next komt
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Lekstroompje i.c.m. CEC misschien?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MaxH wrote:
Lekstroompje i.c.m. CEC misschien?


Zou goed kunnen maar dan ??
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Indien mogelijk op de TV, en overige apparatuur CEC uitzetten. Of anders de CEC HDMI killer aan de Next aansluiten. Ik heb op zowel de Samsung TV als de Onkyo AV-receiver CEC uit staan. Ik wil zelf (lees Harmony) de control houden.
fierefluiter

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
snacht,s zet ik alles uit heb schakelaar zet alle apparatuur van stroom alleen
"next "staat op stroom om opnames mogelijk te maken , of zouden opnames gewoon doorgaan omdat je via cloud opereert , mmmm. die ga ik nog ff uitproberen of iemand moet daar al antwoord op weten . . mijn tip schakelaar die je apparatuur uitzet , scheelt ook stroomkosten. !!.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alles gaat in de cloud, dus de programma's zijn en worden daar al bewaard. fierefluiter
fierefluiter

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
:relaxed: top kan next ook uit dus.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
De Next iedere keer hardwarematig aan/uit lijkt mij ook niet echt bevorderlijk voor de box.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Hier is het een lastig probleem, sinds enkele dagen springt de Next hier spontaan aan midden in de nacht, en omdat ik al een korte slaper ben is dit erg vervelend, ook omdat ik door mijn spierziekte nu steeds naar beneden moet met alle gevolgen van dien ( trap af vallen, glijden etc )

Op de TV is de HDMI-Cec al uitgeschakeld en ik zet de Media Box Next nu met de schakelaar om. Maar hopelijk wordt dit snel in een update opgelost.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dave- , waarvandaan haal jij dat dit een bekend probleem is? Ik heb hier zelf nog niet van gehoord, namelijk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Lycke Ziggo gelukkig dat je er nog niks over gehoord heb, maar denk dat je er niks over hebt gehoord omdat ik nu in openbare gedeelte het aankaart. Zal het even aanpassen.

Het is een vervelende issue helaas en hopelijk wordt er iets met de HDMI Cec snel gedaan. Zodat dit niet meer gebeurt.
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb nu sinds een paar dagen de Mediabox Next geïnstalleerd en was een paar dagen van huis. Kom nu net binnenlopen en alles staat vrolijk aan. De TV, Mediabox Next en het geluidsysteem. Hopelijk staat deze niet al dagen aan! Hoe kan dat nu gebeuren?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
rhmggerritsen welke software versie heeft jou Next.

Je zou eventueel als je weg bent de schakelaar aan de achterkant omzetten.

Of is er een apparaat waar de bron van online springt die dan ook de TV en de Next aanstuurt.
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Software versie is V4.16

Schakelaar uitzetten alleen als ik weg ben heeft geen zin. Ook als ik thuis ben is het niet de bedoeling dat die vanzelf alles inschakelt. Daarbij komt dat als je TV wil gaan kijken eerst weer op moet gaan starten voordat je alles weer in de lucht hebt.

Geen apparaat waar de bron van online springt die ook de TV en de MB-Next aanstuurt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Houd het even in de gaten, een moderator pakt dit topic vanzelf op en kan dit doorzetten naar de Juiste Ziggo afdeling voor onderzoek.
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
En vanochtend bij het opstaan stond de TV & de Mediabox Next wederom vrolijk aan. Dit is meer dan niet leuk! Had al eerder de automatische updates van de Philips TV voor de gids uitgezet maar dat mocht dus ook niet baten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
rhmggerritsen je kan er eventueel een tijdschakelaar tussen doen, bij diverse te koop
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Tijdschakelaar ertussen frommelen is absoluut geen oplossing. Moet je tijdkaders aangeven en daar buiten kan de apparatuur ook nog gewoon spontaan vanzelf aangaan. En zoals eerder gezegd, Mediabox Next met de hand iedere keer uitzetten is ook niet echt wat je mag verwachten van dergelijke apparaten. Als je dan TV wil gaan kijken moet eerst alles weer opgestart worden. Ziggo moet dit gewoon oplossen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dit probleem is bekend en wordt hard aan een oplossing gewerkt.
Dus schakelaar is noodoplossing, maar je kan de Next ook op fabrieksherstel doen.
Druk op Home (huisje)
Ga naar tandwiel rechts naast Apps
Dan naar Systeem
Kies Fabrieksherstel, dan wordt alles ververst.

Uitgelicht topic