Vraag

Next/TV springt 's nachts aan

• 7 mei 2019
  • 38 Reacties
  • 3317x Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Lycke,
Mediabox Next is aangesloten met coaxkabel en een HDMI kabel naar de Televisie en met een internetkabel direct vanaf het het modem.
Energiestand van de box staat op "uit'
ZiggoGo de afgelopen periode niet gebruikt
Reputatie 7
De instelling moet op "eco" , "normaal" of "hoog" staan. Uit is geen optie hier. Waar staat hij precies op?
Je zegt dat ook een geluidsysteem opgestart is, wanneer alles zomaar aan is gegaan. Hoe is dit systeem verbonden? Met de tv of met de mediabox?
Reputatie 2
Badge
Hallo Lycke,

Je hebt gelijk. De Energiestand staat op 'Hoog'.
Het geluidssysteem is direct op de TV aangesloten dus niet op de Mediabox Next.
Reputatie 7
Hm, en toch gaat ook die aan? Dat is wel gek.
Zou je de energiestand van de mediabox eens op eco willen zetten en me morgen kunnen vertellen of hij vannacht wel uit is gebleven? Niet dat dit dan dé oplossing is, want de mediabox moet gewoon op hoog kunnen staan. Maar dan kunnen we wel gerichter zoeken.
Reputatie 7
Haal als test gedurende de hele nacht de batterijen eens uit je AB en daarna alleen je tv uit en een volgende nacht je geluidsysteem om zaken uit te sluiten.
Gaat de Next dan nog spontaan aan dan weet je tenminste dat ie niet wordt geactiveerd door apparatuur van derden., tis een gedoe maar dan kan je hem misschien in overleg omruilen
Reputatie 2
Badge
Hallo Lycke, Ik heb de afgelopen en de komende dagen even wat weinig tijd om het uit te proberen. Voor de duidelijkheid: Ik weet niet of dat het 's nachts gebeurd. Ik was er niet bij.
Hier hetzelfde probleem met de Next/tv die spontaan aan gaat, al een aantal keer verbaasd staan kijken ‘s nachts.

De mediabox staat ook op de energiestand ‘hoog’.

Het gebeurd overigens niet elke nacht. Ook de tijdstippen verschillen, soms al enkele minuten na alles uit gezet te hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Kan er geen kat bij de afstandsbediening? 'S nachts zijn er nl. nogal eens programma's met poesjes... ☺
Reputatie 7
Hier hetzelfde probleem met de Next/tv die spontaan aan gaat, al een aantal keer verbaasd staan kijken ‘s nachts.

Het gebeurd overigens niet elke nacht. Ook de tijdstippen verschillen, soms al enkele minuten na alles uit gezet te hebben.

Zou je voor mij eens willen testen of het anders gaat wanneer je de energiestand lager zet? Vooralsnog ben ik er nog niet achter of het dan ook voorkomt.

Zou je voor mij eens willen testen of het anders gaat wanneer je de energiestand lager zet? Vooralsnog ben ik er nog niet achter of het dan ook voorkomt.

Sinds een aantal dagen heb ik de instelling ‘Verbruik in standby’ terug naar ‘normaal’ gezet. Het probleem lijkt vooralsnog hiermee verholpen.
Dit zorgt er wel voor dat de box langer nodig heeft om volledig op te starten.
Reputatie 4
Badge +1
Vannacht voor de eerste keer wakker geschrokken omdat tv en Next in slaapkamer spontaan aangingen. Nog niet eerder gebeurd met testboxen en huidige die ook al weer een tijdje staat. Standby stand is Normaal. TV gaat automatisch aan als Next aan gaat.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zal de tv eens 's nachts van de stroom halen om te zien of dat invloed heeft. Ik heb vannacht de batterijen van de AB van de next er uit gehad maar dat had geen resultaat.
De energiestand van de next is "normaal".
Reputatie 2
Badge
Het moet niet gekker worden!

Reageer