JOHANNA6

Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Next start niet goed op

Onderstaande heb ik laatst via het contactformulier gemeld aan Ziggo, maar het antwoord vind ik niet helemaal bevredigend; kan iemand hier meer over zeggen ?   

"Sinds midden juli j.l. (2019) heb ik een abonnement bij Ziggo met een MEDIABOX NEXT. Als ik mijn TV inschakel en dan de mediabox gaat daarop normaal gesproken een blauw lichtje branden en verschijnt er op de TV de tekst PLEASE WAIT en kort daarna heb ik beeld. Al vrij snel ging dat af en toe fout: in plaats hiervan duurde het langer en dan ging er een ORANJE lampje branden op de mediabox, kwam de tekst WELCOME in beeld, ging de TV na een tijdje op standby (rood lampje) en ging de mediabox over op een PAARS lampje en na lang wachten UIT, en moest ik opnieuw beginnen. De tweede poging ging dan wel goed. Dit ging steeds vaker gebeuren, ook soms na twee foutpogingen pas beeld, soms reageerde de box tussendoor helemaal even niet (= ging niet eens AAN). Ook de box met het knopje achterop uit doen en een tijdje later weer aan heeft niet geholpen. Een tijdje terug was er een Software-Update, daarna leek dit probleem voorbij te zijn. Helaas begon het na enige tijd weer zo. Momenteel overkomt het me bijna elke dag wel een keer, het duurt soms wel een minuut of 10 voordat ik eindelijk TV kan kijken. [ Even ter verduidelijking: als ik stop met TVkijken, doe ik de TV en de Mediabox altijd UIT, ik ben iemand die geen apparaten onnodig op standby aan laat staan, en per dag kijk ik 2 - 4 x TV ]. Ik ben er nu behoorlijk zat van. Het lijkt me toch dat ik niet de enige kan zijn die dit probleem met de Mediabox Next heeft ? Moet de box vervangen worden omdat het een slecht exemplaar is ? Of kan de box(-software)  "op afstand" hersteld worden ? "  

 

Het volgende kreeg ik als antwoord: "Je geeft aan dat je de tv en mediabox helemaal uitschakelt als je geen tv kijkt. Dit is ook direct de oorzaak van de problemen die je omschrijft. Als de mediabox helemaal uitgeschakeld wordt is hij de verbinding met het netwerk kwijt. Als je hem dan weer aan zet moet de mediabox eerst verbinding maken met het netwerk. Vervolgens moet hij verbinding maken met het internet en daarna werken alle diensten weer. Dit kan soms een aantal minuten duren en er ook voor zorgen dat je eerst een foutmelding in beeld krijgt. Mijn advies is dan ook om de mediabox 's nachts in stand-by te laten staan, want dan start hij een stuk sneller op. Dit is uiteraard een keuze, maar bovenstaand is wel een gevolg. Daarnaast kun je het energieverbruik in stand-by aanpassen. Je kunt hierbij kiezen voor eco, normaal of hoog. Als hij op hoog staat ingesteld start hij het snelst op. Als je hem in stand-by hebt staan en het energieverbruik staat op hoog, dan kun je binnen een aantal seconden tv kijken. Dit check je door te gaan naar menu -  instellingen -  systeem -  verbruik in stand-by. "   

 

Mijn reaktie daarop:  "ik blijf het vreemd vinden dat zo'n modern apparaat niet elke keer hetzelfde doet bij dezelfde handeling. Waarom de ene keer normaal en de andere keer niet ? Hij kan het dus wel, het goed doen. Als ik liever niet 24/7 de box aan wil laten staan, is het dus elke dag als ik de eerste keer de tv / de box aan doe weer een gok. Voor een apparaat wat het nieuwste van het nieuwste is bevreemdt mij dat.     Daarbij klopt het verhaal niet helemaal: als ik de box wél op standby laat staan gebeurt het ook af en toe dat, als ik de tv weer aan doe (die ook op standby stond) er helemaal geen beeld komt. Dan moet ik de tv eerst helemaal uit doen en dan weer aan, dan is er pas beeld. Dat zegt toch wel iets over de (on)deugdelijkheid van de box ?"  

 

Het antwoord daarop: "De mediabox moet elke keer contact maken met het internet, het coax signaal en de verwerking van beeld en geluid door middel van de HDMI-kabel. Dit signaal is beïnvloedbaar door de energieverbruik in stand-by en de stand-by functie op zichzelf. Daarom ook de vraag van mijn collega om de energieverbruik in stand-by aan te passen naar hoog om zo snel mogelijk deze verbinding weer te laten ontstaan met het aanzetten van de mediabox."  

 

Helaas werd in dit antwoord, zoals zo vaak bij klantenservices, niet (meer) op mijn punt ingegaan, maar alleen iets herhaald. Ik heb  de standby in ECOstand, die zit er niet voor niks op, en het maakt mij niet uit of de box er 5 of 20 seconden over doet om op te starten. Dat is het probleem niet.         

Het probleem is dat er GEEN BLAUW lichtje gaat branden, met PLEASE WAIT op het scherm en daarna beeld. Er gaat na een tijdje niks een ORANJE  lampje branden met de tekst WELCOME op het scherm, dan na een tijdje heel even het BLAUWE lampje met PLEASE WAIT, dan gaat de TV op ROOD ( standbymodus, dus), de Box krijgt PAARS licht en na lang wachten GAAT DIE HELEMAAL UIT. Na weer aanzetten gaat het meestal wel goed, maar dit herhaalt zich ook wel eens. Ook moet ik wel eens twee of drie keer proberen voordat er überhaupt een lampje aan gaat. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is, als je in een tijd van energiebesparing e.d. je box tussen de tvsessies door UIT wilt hebben. Ook gemeld: het gaat (momenteel) de helft van de keren ook WEL goed, dus waarom dat verschil ? Is deze Box echt niet ondeugdelijk ?   Hopelijk kan iemand hier meer duidelijkheid geven ?   Vriendelijke groet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

ZIE TOPIC  https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/diverse-klachten-nextbox-en-layout-na-plakken-versturen...

Splitter er weer flink in geduwd, kapje er voorzichtig weer op geschoven en vastgeschroefd, stekkers er weer in.  Zie foto’s. Komende tijd kijken of er iets veranderd is.

Eerste keer inschakelen: “oranje-lichtje”-probleempje meteen al (zie andere TOPIC “Next start niet goed op”), kan misschien komen door het  tijdelijk afsluiten en opstarten van het (internet)signaal. Daarna goed gegaan ( is een keer of 6). De kleine ongemakken zoals in dit topic genoemd, zijn niet verdwenen.

Nu de radio kabel er uit gehaald, die kan ik wel een paar dagen missen. Kijken wat er gebeurt.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Eco wil niet altijd goed werken op dit moment, er wordt aan gewerkt.

Zoek zolang een instelling wat het best voor je werkt.

Welke TV heb je? Graag merk, model, cijfers en letters.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Het issue is dus dat je box regelmatig niet goed aan gaat, noch vanuit stroomloos, noch vanuit eco. Hij lijkt in eerste instantie wel aan te gaan maar gaat vervolgens weer naar standby.

Heb ik het zo goed samengevat?

Dit is zeer zeker geen normaal gedrag. Het kan zijn dat een update niet goed is verlopen. Laten we dat eerst aanpakken. Daarom wil ik je de volgende stappen voorstellen:

  1. Koppel alle netwerkapparatuur los van de gele poortjes van de Connectbox zoals wifibooster, router, e.d.
  2. Verbind je Next met poort 1 van de Connectbox via UTP kabel (de andere 3 poorten dus leeg).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Ga in je Next naar instellingen Netwerk > “Verander je aansluiting” en zorg dat “Met een netwerkkabel” geselecteerd is (oranje).
  5. Ga nu in de instellingen naar “Systeem” en kies “Fabrieksinstellingen". Je opnames, ingestelde opnames en meeste instellingen blijven bewaard.
  6. Als alles goed is verlopen mag je de evt afgekoppelde netwerkapparatuur weer aansluiten.

Laat je ons weten of dit helpt?

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

De eco stand werkt gewoon nog niet lekker zoals Bert ook al zegt. Ik mis in je verhaal hoe je box is verbonden met het modem, is dat draadloos of bedraad ?
Mijn advies zou net als dat van de klantenservice zijn om toch echt zijn je energiebeheer op hoog te zetten want met een andere box is de kans vrij groot dat je exact hetzelfde probleem gaat houden. Het energieverbruik is al vele malen minder dan mij de MBXL   en voor die 20-25 euro per jaar scheelt dat in jou geval een hoop frustratie als ik je verhaal zo lees.
Dat je soms geen beeld hebt als je de box wel op standby laat staan kan weer een heel ander probleem zijn ( handshake ). Is het toevallig een Philips tv ?

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
Dolfff wrote:

Het issue is dus dat je box regelmatig niet goed aan gaat, noch vanuit stroomloos, noch vanuit eco. Hij lijkt in eerste instantie wel aan te gaan maar gaat vervolgens weer naar standby.

Heb ik het zo goed samengevat?

Dit is zeer zeker geen normaal gedrag. Het kan zijn dat een update niet goed is verlopen. Laten we dat eerst aanpakken. Daarom wil ik je de volgende stappen voorstellen:

  1. Koppel alle netwerkapparatuur los van de gele poortjes van de Connectbox zoals wifibooster, router, e.d.
  2. Verbind je Next met poort 1 van de Connectbox via UTP kabel (de andere 3 poorten dus leeg).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Ga in je Next naar instellingen Netwerk > “Verander je aansluiting” en zorg dat “Met een netwerkkabel” geselecteerd is (oranje).
  5. Ga nu in de instellingen naar “Systeem” en kies “Fabrieksinstellingen". Je opnames, ingestelde opnames en meeste instellingen blijven bewaard.
  6. Als alles goed is verlopen mag je de evt afgekoppelde netwerkapparatuur weer aansluiten.

Laat je ons weten of dit helpt?

 

Dit is de eerste stap die je moet uitvoeren , dus volg het advies van Dolff

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Nou ja, “moeten” niks natuurlijk .

Zwart beeld na standby is inderdaad een ander probleem zoals Schiksie zei. Een bekend probleem. (Niet alleen in eco trouwens).

Maar het terugvallen naar standby is zeker geen algemeen eco-stand probleem dus vandaar die stapjes om een foute update als eerste uit te sluiten / op te lossen en daarna kijken we verder als het zich nog voordoet.

Wanneer je verslag doet: maak dan onderscheid tussen enerzijds: valt terug naar standby (lampje wordt weer blauw of gaat uit). Anderzijds: gaat wel aan (LED = wit) maar beeld is zwart. Dat zijn 2 heel verschillende problemen.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Dolfff wrote:

Het issue is dus dat je box regelmatig niet goed aan gaat, noch vanuit stroomloos, noch vanuit eco. Hij lijkt in eerste instantie wel aan te gaan maar gaat vervolgens weer naar standby.

Heb ik het zo goed samengevat?

Dit is zeer zeker geen normaal gedrag. Het kan zijn dat een update niet goed is verlopen. Laten we dat eerst aanpakken. Daarom wil ik je de volgende stappen voorstellen:

  1. Koppel alle netwerkapparatuur los van de gele poortjes van de Connectbox zoals wifibooster, router, e.d.
  2. Verbind je Next met poort 1 van de Connectbox via UTP kabel (de andere 3 poorten dus leeg).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Ga in je Next naar instellingen Netwerk > “Verander je aansluiting” en zorg dat “Met een netwerkkabel” geselecteerd is (oranje).
  5. Ga nu in de instellingen naar “Systeem” en kies “Fabrieksinstellingen". Je opnames, ingestelde opnames en meeste instellingen blijven bewaard.
  6. Als alles goed is verlopen mag je de evt afgekoppelde netwerkapparatuur weer aansluiten.

Laat je ons weten of dit helpt?

Dag Dolff

ik zal deze aanwijzing eerst proberen.
Ik denk dat er i.h.a. verwarring is over een paar termen, ik noem de kleuren oranje-(licht)blauw-paars, moet ik deze oranje-wit-(donker)blauw noemen ? DE LAATSTE KLEURBENOEMING ZAL IK VOORTAAN GEBRUIKEN. Uit is voor mij als er geen lichtje brandt, maar de box wel op 1 staat aan de achterkant. Standby als het witte lichtje brandt, eigenlijk kan ik dat ook “aan”noemen. Uitgeschakeld als de boxschakelaar op 0 staat. “Aandoen” is voor mij de rode knop op de RC.

  1. daar had ik niks in
  2. Next van poort 2 in poort 1 gestoken
  3. OK 
  4. OK
  5. ik moest een pincode invullen, oeps? ik heb gegokt op 0000 en warempel de box reageert
  6. nog even wat aanvinken en ik heb weer beeld.
  7. Ik zal de eerstkomende dag(en) kijken of dit helpt, “gewoon” de Next uit als ik niet meer kijk ( met de rode knop dus, wel op 1 laten staan, dus niet “stroomloos” ) en dan, als ik hem weer aandoe met de rode knop hopen dat het WITTE lichtje aangaat en dan PLEASE WAIT en heel snel beeld ( in ECOstand best wel snel), of dat er weer de helft van de tijd na langer wachten het ORANJE lichtje aangaat met WELCOME en dan het hele traject met eerst WIT (mét PLEASE WAIT even in beeld) , dan BLAUW (waarbij de TV op ROOD, dus in standby gaat) en na een paar minuten (zo voelt het) de Next uit (geen lichtje). Om het dan weer te herhalen, wat de tweede keer voor 95% wel lukt.
  8. Dan meld ik me weer.
  9. Voor de overige reakties, dank, ik kom op jullie terug als dit niet werkt.
JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Be rt wrote:

Eco wil niet altijd goed werken op dit moment, er wordt aan gewerkt.

Zoek zolang een instelling wat het best voor je werkt.

Welke TV heb je? Graag merk, model, cijfers en letters.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.


Dag Be rt

Ik volg eerst de aanwijzing van Dolff op, anders probeer ik jou aanwijzing.

Heb mijn gegevens in mijn profiel aangevuld.

Mijn TV is een PANASONIC TX-L32E6E (LCD)

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Dolfff wrote:

Het issue is dus dat je box regelmatig niet goed aan gaat, noch vanuit stroomloos, noch vanuit eco. Hij lijkt in eerste instantie wel aan te gaan maar gaat vervolgens weer naar standby.

Heb ik het zo goed samengevat?

Hallo Dolfff

Ik start de box nooit op vanuit stroomloos ( wat ik >uitgeschakeld noem), altijd met de rode knop op de RC ( de next stond  dan wat ik > uit noem, maar misschien noem jij dat > standby, zo noem ik het als het lichtje aan is, maar dat kun je ook >aan noemen; ja het is enige begripsverwarring).

Wat er gebeurt heb ik nog eens samengevat onder mijn andere reaktie (met dat oranje lichtje).

 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Schiksie wrote:

De eco stand werkt gewoon nog niet lekker zoals Bert ook al zegt. Ik mis in je verhaal hoe je box is verbonden met het modem, is dat draadloos of bedraad ?
Mijn advies zou net als dat van de klantenservice zijn om toch echt zijn je energiebeheer op hoog te zetten want met een andere box is de kans vrij groot dat je exact hetzelfde probleem gaat houden. Het energieverbruik is al vele malen minder dan mij de MBXL   en voor die 20-25 euro per jaar scheelt dat in jou geval een hoop frustratie als ik je verhaal zo lees.
Dat je soms geen beeld hebt als je de box wel op standby laat staan kan weer een heel ander probleem zijn ( handshake ). Is het toevallig een Philips tv ?

Hij is bedraad verbonden. Nee, geen Philips, Panasonic.

Dank, ik probeer eerst de tip van Dolff (zie aldaar).

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Inderdaad begripsverwarring. Ik had het over stroomloos omdat jij zei: ik laat geen apparaten onnodig in stand-by staan.

Wat jij “uit” noemt is “standby”. Lampje is dan blauw of uit.

Lampje wit betekent: AAN (en dan heb je beeld als de tv ook aan is, tenzij er beeldstoring is natuurlijk).

Probeer de juiste termen te gebruiken anders wordt het wel heel verwarrend allemaal.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Dolfff wrote:

Inderdaad begripsverwarring. Ik had het over stroomloos omdat jij zei: ik laat geen apparaten onnodig in stand-by staan.

Wat jij “uit” noemt is “standby”. Lampje is dan blauw of uit.

Lampje wit betekent: AAN (en dan heb je beeld als de tv ook aan is, tenzij er beeldstoring is natuurlijk).

Probeer de juiste termen te gebruiken anders wordt het wel heel verwarrend allemaal.

Juist. Het witte lampje heeft een blauwig schijnsel en het blauwe zagen wij hier als paars, zodoende !

Nu niet meer 🙂 Het heet hier nu ook : oranje - wit - blauw.

Next standby is lampje uit (blauw is altijd maar tijdelijk), TV standby is rood lampje.

Next aan is wit lampje, TV aan is groen lampje.

Next uit is knop achterop op 0 (= dan stroomloos), TV uit idem.

Betekent dus dat ik de Next niet onnodig AAN laat staan, en de TV niet onnodig op Standby ( als ik weg ben staat dus de TV UIT en de Next in Standby).

Begrepen.

 

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Kleine aanvulling: LED blauw is OOK standby maar een “hogere” standby. In standby stand “Eco” zal het blauwe lampje na een minuut of 5 uit gaan (hij gaat dieper slapen), in de andere 2 standen (normaal en hoog) blijft de LED blauw branden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hoi @JOHANNA6 - ik heb voor de leesbaarheid de alinea's weer toegevoegd aan je originele bericht, daar waar de lay-out hier er alleen wat spaties in had gezet 🙂

Goed dat je hier navraag doet en ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen hierover. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Alex Ziggo wrote:

Hoi @JOHANNA6 - ik heb voor de leesbaarheid de alinea's weer toegevoegd aan je originele bericht, daar waar de lay-out hier er alleen wat spaties in had gezet 🙂

Goed dat je hier navraag doet en ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen hierover. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? 


Dag Alex

fijn dat je dit hebt gedaan (het meeste  qua indeling is er weer, beter leesbaar !).

Vraag 1: Ik heb nog gezocht naar een mogelijkheid om het bericht na plaatsing zelf te kunnen bewerken (naar origineel), maar niets gevonden. Kan dat wel ? Ook handig als je na plaatsing ziet dat je iets fouts hebt gesteld !

Vraag 2: Kan ik dit op een of andere manier vermijden ? Ik maak bij een langer stuk tekst eerst een concept en dat kopieer/plak ik dan. Dan hoef ik het niet in één keer af te hebben en kan er later nog aan schaven. Maar zo ziet het er niet uit.

Vraag 3:Ik doe dat in mijn Gmail, zou het via Kladblok ook alle indeling kwijtraken ?

Vraag 4: Kan daar in het programma van de Communitysite iets aan gedaan worden ?

Groet

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Je kunt een bericht een uur lang wijzigen via 3 puntjes > bewerk.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
JOHANNA6 wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hoi @JOHANNA6 - ik heb voor de leesbaarheid de alinea's weer toegevoegd aan je originele bericht, daar waar de lay-out hier er alleen wat spaties in had gezet 🙂

Goed dat je hier navraag doet en ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen hierover. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? 


Dag Alex

fijn dat je dit hebt gedaan (het meeste  qua indeling is er weer, beter leesbaar !).

Vraag 1: Ik heb nog gezocht naar een mogelijkheid om het bericht na plaatsing zelf te kunnen bewerken (naar origineel), maar niets gevonden. Kan dat wel ? Ook handig als je na plaatsing ziet dat je iets fouts hebt gesteld !

Vraag 2: Kan ik dit op een of andere manier vermijden ? Ik maak bij een langer stuk tekst eerst een concept en dat kopieer/plak ik dan. Dan hoef ik het niet in één keer af te hebben en kan er later nog aan schaven. Maar zo ziet het er niet uit.

Vraag 3:Ik doe dat in mijn Gmail, zou het via Kladblok ook alle indeling kwijtraken ?

Vraag 4: Kan daar in het programma van de Communitysite iets aan gedaan worden ?

Groet

Zoals @Dolfff aangeeft kan het wijzigen tot een uur na je reactie, daarna niet meer. Dus het klopt dat je mogelijk geen optie meer vond op dat moment Heel goed trouwens dat je eerst iets ergens anders uitschrijft, zeker bij een langere tekst.

Ik vind het lastig om aan te geven waar/wanneer het dan precies misgaat. Als je die tekst kopieert in het tekstveld hier, zouden de alinea's al zichtbaar moeten zijn. Zo niet, dan is toch het makkelijkste om direct op ‘bewerk’ te klikken na plaatsing.

 

Aanvulling: Wij kunnen berichten volledig verwijderen 🙂 Jijzelf niet. Als je hem bijvoorbeeld leeg laat of je zet er neer ‘mag weg’ na bewerken, zullen we 'm alsnog weghalen zodat het topic overzichtelijk blijft.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Alex Ziggo wrote:
JOHANNA6 wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hoi @JOHANNA6 - ik heb voor de leesbaarheid de alinea's weer toegevoegd aan je originele bericht, daar waar de lay-out hier er alleen wat spaties in had gezet 🙂

Goed dat je hier navraag doet en ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen hierover. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? 


Dag Alex

fijn dat je dit hebt gedaan (het meeste  qua indeling is er weer, beter leesbaar !).

Vraag 1: Ik heb nog gezocht naar een mogelijkheid om het bericht na plaatsing zelf te kunnen bewerken (naar origineel), maar niets gevonden. Kan dat wel ? Ook handig als je na plaatsing ziet dat je iets fouts hebt gesteld !

Vraag 2: Kan ik dit op een of andere manier vermijden ? Ik maak bij een langer stuk tekst eerst een concept en dat kopieer/plak ik dan. Dan hoef ik het niet in één keer af te hebben en kan er later nog aan schaven. Maar zo ziet het er niet uit.

Vraag 3:Ik doe dat in mijn Gmail, zou het via Kladblok ook alle indeling kwijtraken ?

Vraag 4: Kan daar in het programma van de Communitysite iets aan gedaan worden ?

Groet

Zoals @Dolfff aangeeft kan het wijzigen tot een uur na je reactie, daarna niet meer. Dus het klopt dat je mogelijk geen optie meer vond op dat moment Heel goed trouwens dat je eerst iets ergens anders uitschrijft, zeker bij een langere tekst.

Ik vind het lastig om aan te geven waar/wanneer het dan precies misgaat. Als je die tekst kopieert in het tekstveld hier, zouden de alinea's al zichtbaar moeten zijn. Zo niet, dan is toch het makkelijkste om direct op ‘bewerk’ te klikken na plaatsing.

Dag

*gekopieerd in het tekstveld hier, was de hele alinea/regel-indeling nog intakt. Na het klikken op >Verstuur verscheen het helemaal in elkaar geschoven. Dat is dus het moment dat er iets misgaat.

*En ja, drie puntjes helemaal rechtsonder, die heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien….

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
JOHANNA6 wrote:
Dolfff wrote:

Het issue is dus dat je box regelmatig niet goed aan gaat, noch vanuit stroomloos, noch vanuit eco. Hij lijkt in eerste instantie wel aan te gaan maar gaat vervolgens weer naar standby.

Heb ik het zo goed samengevat?

Dit is zeer zeker geen normaal gedrag. Het kan zijn dat een update niet goed is verlopen. Laten we dat eerst aanpakken. Daarom wil ik je de volgende stappen voorstellen:

  1. Koppel alle netwerkapparatuur los van de gele poortjes van de Connectbox zoals wifibooster, router, e.d.
  2. Verbind je Next met poort 1 van de Connectbox via UTP kabel (de andere 3 poorten dus leeg).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Ga in je Next naar instellingen Netwerk > “Verander je aansluiting” en zorg dat “Met een netwerkkabel” geselecteerd is (oranje).
  5. Ga nu in de instellingen naar “Systeem” en kies “Fabrieksinstellingen". Je opnames, ingestelde opnames en meeste instellingen blijven bewaard.
  6. Als alles goed is verlopen mag je de evt afgekoppelde netwerkapparatuur weer aansluiten.

Laat je ons weten of dit helpt?

Dag Dolff

ik zal deze aanwijzing eerst proberen.
Ik denk dat er i.h.a. verwarring is over een paar termen, ik noem de kleuren oranje-(licht)blauw-paars, moet ik deze oranje-wit-(donker)blauw noemen ? DE LAATSTE KLEURBENOEMING ZAL IK VOORTAAN GEBRUIKEN. Uit is voor mij als er geen lichtje brandt, maar de box wel op 1 staat aan de achterkant. Standby als het witte lichtje brandt, eigenlijk kan ik dat ook “aan”noemen. Uitgeschakeld als de boxschakelaar op 0 staat. “Aandoen” is voor mij de rode knop op de RC.

  1. daar had ik niks in
  2. Next van poort 2 in poort 1 gestoken
  3. OK 
  4. OK
  5. ik moest een pincode invullen, oeps? ik heb gegokt op 0000 en warempel de box reageert
  6. nog even wat aanvinken en ik heb weer beeld.
  7. Ik zal de eerstkomende dag(en) kijken of dit helpt, “gewoon” de Next uit als ik niet meer kijk ( met de rode knop dus, wel op 1 laten staan, dus niet “stroomloos” ) en dan, als ik hem weer aandoe met de rode knop hopen dat het WITTE lichtje aangaat en dan PLEASE WAIT en heel snel beeld ( in ECOstand best wel snel), of dat er weer de helft van de tijd na langer wachten het ORANJE lichtje aangaat met WELCOME en dan het hele traject met eerst WIT (mét PLEASE WAIT even in beeld) , dan BLAUW (waarbij de TV op ROOD, dus in standby gaat) en na een paar minuten (zo voelt het) de Next uit (geen lichtje). Om het dan weer te herhalen, wat de tweede keer voor 95% wel lukt.
  8. Dan meld ik me weer.
  9. Voor de overige reakties, dank, ik kom op jullie terug als dit niet werkt.


DAG DOLFFF

Ik heb de laatste dagen (sinds bovenstaande)  11 x ingeschakeld via:  TV aan vanuit uitstand, dan Nextbox aan vanuit standbystand (in ECOmodus, dus = lichtjeloos).

Hierbij ging 10 x het witte lichtje vrij snel aan en met PLEASE WAIT meteen beeld. Zoals het hoort ! Slechts 1 x ( de 3e x) ging het weer verkeerd (oranje + WELCOME, dan wit met PLEASE WAIT, dan wéér oranje met WELCOME, wéér wit met PLEASE WAIT, de TV gaat dan op ROOD (standby), het lichtje werd blauw en daarna uit, in standby dus > 2e poging ging wel meteen goed).

Al met al een goede score, beter dan 50-50, de reset schijnt te helpen. Doet me denken aan de sopftware-update die we in november (meen ik) kregen, daarna ging het een tijd helemaal goed, tot het weer verslechterde.

Ik kijk het zo een tijd aan, als het weer slechter wordt, probeer ik de reset weer. Of ik probeer de Normaal-modus, evt. de Hoog-modus om te zien hoe dat gaat.

Toch zou dit niet moeten mogen gebeuren met zo’n modern apparaat.

Ik dank u allen !

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Zeer duidelijk verhaal (vooral nu met al die correcte LED kleurtjes ).

Één forumtip: Quote is bijna nooit nodig in een “rustig” topic als dit. Als je toch wilt quoten, kun je alleen de zin(nen) quoten waar je specifiek op reageert (de rest dus weghalen). Dat houdt het allemaal een stuk overzichtelijker.

De fabrieksinstellingen lijken dus te hebben geholpen. Wel raar dat het probleem zich dan toch nog één keer voordeed.

Blijf je er last van houden, kom het zeker weer melden in dit topic! In dat geval denk ik dat je Next kapot is en omgeruild moet worden namelijk.

Blijft het goed gaan, dan horen we dat ook graag over een poosje.

Uitgelicht topic