Beantwoord

Next: netwerkverbinding controleren

  • 19 mei 2019
  • 8 Reacties
  • 435x Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Gedreven Meedenker
  • 94 reacties
IK heb sinds een paar dagen bij het opstarten van mijn tv en mediabox next een melding dat ik mijn netwerkverbinding moet controleren.
icon

Best beantwoord door hanh 24 mei 2019, 07:54

Krijg dat ook wel eens. Heb een bekabelde netwerkaansluiting. Je kunt dit negeren met de Back-Button op de AB, want er is nooit iets mis. Kennelijk kan vanuit de Eco Standby stand de netwerk check net iets te vroeg plaatsvinden.

Bij een Wifi verbinding van de Next kan dit iets anders liggen, omdat die instabieler is dan bekabeld. Na het negeren van de melding merk je uiteraard later wel of er iets mis met de Wifi netwerkverbinding, als er iets niet in orde blijkt met het gebruik van diensten via het Internet (Replay, Opnames, On-Demand, Apps).
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@kidd Hoe heb je die aangesloten?
Via Wifi of via een netwerkkabel?
Of zit er nog iets anders tussen zoals een router of een switch o.i.d.?
Reputatie 3
Badge +1
Met een netwerkkabel aangesloten,altijd geweest.
Alles werkt prima maar het is een beetje irritant dat je dat steeds moet wegklikken bij het opstarten.
Reputatie 7
Badge +35
@kidd Misschien heb je dat al gedaan, maar toch even, kun je de box eens 30 seconden van de stroom halen?

Een paar vragen om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 7
@kidd
Ik vermoed dat je de Mediabox Next in eco-mode hebt ingesteld. De Mediabox Next valt dan terug in een diepere slaapstand en heeft net iets meer tijd nodig om de netwerkverbinding op te zetten.

Vaak zijn alle interactieve diensten ook weer beschikbaar zodra je deze melding sluit. Kun je beide bevindingen ook bevestigen? En wil je tegelijkertijd ook eens testen of je de melding met midden/hoog niet ziet?
Reputatie 3
Badge +1
Dank Serkan voor je reactie,het is inmiddels opgelost,ik heb de Next een keer helemaal van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart en niets meer van het probleem gezien.
Reputatie 7
Badge +35
@kidd TOP, veel kijkplezier gewenst.
Reputatie 3
Badge +2
Die melding kreeg ik ook in beeld. Ff de aan/uit knop geactiveerd, daarna de melding niet meer in beeld gezien.
Krijg dat ook wel eens. Heb een bekabelde netwerkaansluiting. Je kunt dit negeren met de Back-Button op de AB, want er is nooit iets mis. Kennelijk kan vanuit de Eco Standby stand de netwerk check net iets te vroeg plaatsvinden.

Bij een Wifi verbinding van de Next kan dit iets anders liggen, omdat die instabieler is dan bekabeld. Na het negeren van de melding merk je uiteraard later wel of er iets mis met de Wifi netwerkverbinding, als er iets niet in orde blijkt met het gebruik van diensten via het Internet (Replay, Opnames, On-Demand, Apps).

Reageer