pegasususjan

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next mediabox: ventilator

Heb sinds kort een nieuwe mediabox Next. Wat ik vreemd vind is dat deze geluid maakt, lijkt op een ventilator.
De vorige Next box die ik als tester had (test is 31 mei afgelopen) heb ik nooit gehoord.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, vind het best irritant zeker bij stille scenes.
14 Reacties 14
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
die van mij is muisstil, wat een genot t.o.v. de Horizonbox.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Die van mij is ook muisstil, bij mij staat de box in de eco stand
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23612Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Mijn Next hoor je ook als hij opstart of je hem aanzet, dit doet ie alleen als hij zijn update of data binnen krijgt, dan loeit ie even en dan is hij stil.

Druk even op Huisje (Homeknop) > Tandwiel op rechts > Ga dan naar tabblad Systeem
Kies dan verbruik in Standby en kies dan voor Hoog ( start snel op )

Probeer even dit uit te testen, blijft het probleem zich aanhouden en loeien de Next, trek dan even over een paar dagen aan de bel hier, dan kan ik vragen een moderator hier naar kan kijken.

Moderator komt zekers binnen een dag langs en pakt het op als nodig is.
Birdy D

Level 1
  • 108Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Ja, viel mij ook al op...dacht zal wel aan mij liggen, hier ook tester geweest, testexemplaar nooit gehoord en mijn Next staat op de normale opstartmodus.
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Is het loeien of piepen? Is het een hoge pieptoon of fan brom?
pegasususjan
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PetertjeBol wrote:
Is het loeien of piepen? Is het een hoge pieptoon of fan brom?



Het is een fan brom (zeker geen piepen)
pegasususjan
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- wrote:
Mijn Next hoor je ook als hij opstart of je hem aanzet, dit doet ie alleen als hij zijn update of data binnen krijgt, dan loeit ie even en dan is hij stil.

Druk even op Huisje (Homeknop) > Tandwiel op rechts > Ga dan naar tabblad Systeem
Kies dan verbruik in Standby en kies dan voor Hoog ( start snel op )

Probeer even dit uit te testen, blijft het probleem zich aanhouden en loeien de Next, trek dan even over een paar dagen aan de bel hier, dan kan ik vragen een moderator hier naar kan kijken.

Moderator komt zekers binnen een dag langs en pakt het op als nodig is.


Vraag me af wat instelling : verbruik in standby te maken, heeft met de ventilatorloop tijdens TV kijken ?
Wanneer ik de Next in standby zet is deze na een tijdje doodstil.
De ventilator begint pas te brommen tijdens TV kijken
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
pegasususjan & Birdy D

Het is voor mij vanaf mijn plek moeilijk inschatten of de fan teveel lawaai maakt of dat er sprake is van 'gewoon' geluid. Willen jullie mij een privéberichtje sturen met jullie gegevens? Dan bespreken we de mogelijkheden even door.
wurth

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het zelfde. Eerste week niet gehoord maar nu duidelijk hoorbaar.
Het is een zoomtoon.
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Ook ik moet helaas melden dat de fan meer geluid gaat maken, het is inmiddels de 3e of 4e Next die hier in huis staat ivm andere klachten, maar bij deze begint de fan ook hoorbaar te zoemen, het geluid is harder dan het geluid van de tv, wat kunnen we hieraan doen?
rondrie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook ik heb een brommend geluid van de next heb net een nieuwe en die doet het ook zeer irritant geluid.
enzenz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb last van een fan die op volle toeren draait en duidelijk hoorbaar is boven het geluid van de tv , ik heb dit tijdelijk opgelost door met mijn duim rechtsonder aan de bovenkant van de decoder wat druk uit te oefenen ter hoogte van het ziggo logo , hierdoor stopte het geluid tijdelijk .
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Meteen je apparaat omruilen. De ventilator is heel goedkoop gemonteerd en kan snel los komen te zitten. Als je hem dus buitensporig hoort weet je dat ook jouw box een defecte ventilator heeft.
enzenz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ondertussen een nieuwe gekregen. Werkt prima nu.

Uitgelicht topic