Beantwoord

Next mediabox na defect niet eerder retour dan 28 dagen na levering?

  • 20 mei 2019
  • 8 Reacties
  • 807x Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
In het Ziggo gebruikersforum las ik dat een forumlid met een aantoonbaar defect aan zijn Next mediabox deze niet eerder mag omruilen dan 28 dagen na levering. Als tester heeft hij ook nog een andere Next thuis en die functioneert nog zonder problemen.
Nu is er bij hem een monteur ingepland maar die beste man zal niets anders kunnen vaststellen dan dat de Next moet worden omgeruild.

Mijn vraag is: klopt deze informatie van de helpdesk van Ziggo wel?
icon

Best beantwoord door Zeeburgia 24 mei 2019, 07:59

@Serkan Ziggo

Dank voor je antwoord op mijn vraag.
Gelukkig is gebleken dat ingeval een Next mediabox aantoonbaar defect is (test Nextbox functioneerde op dezelfde woning nog wel prima), door tussenkomst van Webcare Ziggo toch binnen die 28 dagen een nieuwe Next in bruikleen kan worden verstrekt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dit is een actie die ik niet eerder ben tegengekomen.

Ik denk dat diegene die dit aangaat, als eerdere tester, beter hier een topic kan openen, dan kan een Ziggo moderator, die ook de testen begeleiden, hier actie op ondernemen.
Reputatie 7
Zoals @Be rt al aangeeft, is handiger hier een topic te openen, want het Ziggo gebruikersforum staat los van de Ziggo Community.

Er zijn wel Ziggo Moderators aanwezig die zich met de Next bezig houden, maar het liefste willen ze alles in 1 community houden om het overzicht te bewaren, alleen als echt niet anders kan treden ze op.

Dit zijn de woorden die ik van een Moderator heb doorgekregen.
Reputatie 7
Badge +4
Dank @Be rt voor je snelle reactie.
Maar ik ben dit topic gestart met een vraag over die 28 dagen, waarop ik graag van Webcare een reactie wil krijgen in hoeverre die info van het helpdesk wel klopt.
Reputatie 7
Badge +35
Dan wordt het wachten tot een Ziggo moderator hier langs komt.☺ @Zeeburgia
Reputatie 7
@Zeeburgia
De informatie die je te lezen hebt gekregen is correct.

Als een klant in de afgelopen 28 dagen al een mediabox heeft ontvangen, dan bieden we hem deze keuze niet nog een keer. In dat geval moet er een monteursafspraak gemaakt worden. De monteur kan het fysiek defecte apparaat dan ook gelijk voor je omruilen en een nieuwe plaatsen.
Reputatie 7
Badge +4
@Serkan Ziggo

Dank voor je antwoord op mijn vraag.
Gelukkig is gebleken dat ingeval een Next mediabox aantoonbaar defect is (test Nextbox functioneerde op dezelfde woning nog wel prima), door tussenkomst van Webcare Ziggo toch binnen die 28 dagen een nieuwe Next in bruikleen kan worden verstrekt.
Reputatie 7
@Serkan Ziggo

Dank voor je antwoord op mijn vraag.
Gelukkig is gebleken dat ingeval een Next mediabox aantoonbaar defect is (test Nextbox functioneerde op dezelfde woning nog wel prima), door tussenkomst van Webcare Ziggo toch binnen die 28 dagen een nieuwe Next in bruikleen kan worden verstrekt.

@Zeeburgia
Fijn dat mijn collega's je verder hebben geholpen. Sommige collega's hebben meer rechten dan anderen, maar het 'standaard' antwoord is nog steeds dat we niet binnen 28 dagen mogen omruilen. Gelukkig kunnen we in sommige gevallen uitzonderingen maken.
Reputatie 7
Badge +4
Alleszins reëel wanneer de nieuwe Next niet werkt en de test Nextbox nog prima werkt.
Overigens betrof het niet mijzelf, maar een kennis die mij attendeerde op die 28 dagen omruil limiet. Weet voor mijzelf nog niet of ik snel ga opteren voor de Next.