1
Vraag
2
Reacties
Tot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next mediabox is niet online: CS9996 na het opstarten

Met het opstarten van de mediablox uit de eco-stand komt TELKENS de melding dat de verbinding tussen mediabox next en het netwerk is mislukt. De verbinding wordt tot stand gebracht met een netwerkkabel.
Vervolgens klik ik op verbindingen, waarna ik kan kiezen met een netwerkkabel of via WiFi.
Na de selectie van de netwerkkabel wordt de verbinding getest, waarna de melding komt “je mediabox en connectbox zijn nu verbonden met een netwerkkabel.

mijn vraag is waarom brengt de mediabox de verbinding niet tot stand bij het opstarten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Probeer de Media Box Next ook even in stand normaal of Hoog en dan nog eens kijken of dit zo blijft.

Anders zet even je Next uit met de schakelaar, start even je Modem opnieuw op en daarna je Next.

Dit helpt vaak wel tegen deze melding.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Probeer de Media Box Next ook even in stand normaal of Hoog en dan nog eens kijken of dit zo blijft.

Anders zet even je Next uit met de schakelaar, start even je Modem opnieuw op en daarna je Next.

Dit helpt vaak wel tegen deze melding.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Tot, welkom hier.

Dave geeft enkele goede tips. Heb je die al kunnen testen? We zijn benieuwd naar je bevindingen!
Tot
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De oplossing is:
De Next uitschakelen met de schakelaar en het Ziggo-Modem even uitschakelen en opnieuw starten.
Nadat het Modem operationeel is de Next weer aanzetten met de schakelaar.
Dank Dave- voor de tip.???????
Tvgekkie

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb dat nu dus ook. Lekker sinds een week de Next en nu al verveel. Met de XL nooit geen last gehad dat ik niks kon afkijken . Maar ja de Next uit zetten met knop achterop gaat niet die zit er niet op dus hoe dan te handelen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tvgekkie Je kunt ook 30 seconden de stroom eraf halen, dat is hetzelfde effect.

 

"Met de XL nooit geen last gehad dat ik niks kon afkijken ."

Wat gebeurt er dat je iets niet kan afkijken?

Welke foutcode krijg je te zien?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Tvgekkie

 

We zijn inmiddels een aantal dagen verder en zowel wij als @Bert hebben niets meer van je vernomen.

De vraag is dan ook of je nog hulp nodig hebt. Zo ja, zou je dan de vragen van Bert willen beantwoorden?

Tvgekkie

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Oh sorry beetje druk en te warm allemaal. Maar had de stekker er even uit gehad en toen daarna deed die het meteen weer goed. Weet nu ook wel waar op te letten. Mocht lampje aan voorkant blauw branden dan weet ikal hoe laat het is. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Top! Wat fijn dat het weer werkt @Tvgekkie.

Bedankt voor de heads-up en een mooi weekend gewenst 🙂

Tvgekkie

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Jij ook.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic