Beantwoord

Next mediabox is niet online: CS9996 na het opstarten

  • 23 mei 2019
  • 3 Reacties
  • 979x Bekeken

  • Ontdekker
  • 1 reactie
Met het opstarten van de mediablox uit de eco-stand komt TELKENS de melding dat de verbinding tussen mediabox next en het netwerk is mislukt. De verbinding wordt tot stand gebracht met een netwerkkabel.
Vervolgens klik ik op verbindingen, waarna ik kan kiezen met een netwerkkabel of via WiFi.
Na de selectie van de netwerkkabel wordt de verbinding getest, waarna de melding komt “je mediabox en connectbox zijn nu verbonden met een netwerkkabel.

mijn vraag is waarom brengt de mediabox de verbinding niet tot stand bij het opstarten?
icon

Best beantwoord door Dave- 23 mei 2019, 10:52

Probeer de Media Box Next ook even in stand normaal of Hoog en dan nog eens kijken of dit zo blijft.

Anders zet even je Next uit met de schakelaar, start even je Modem opnieuw op en daarna je Next.

Dit helpt vaak wel tegen deze melding.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 7
Probeer de Media Box Next ook even in stand normaal of Hoog en dan nog eens kijken of dit zo blijft.

Anders zet even je Next uit met de schakelaar, start even je Modem opnieuw op en daarna je Next.

Dit helpt vaak wel tegen deze melding.
Reputatie 7
Hoi @Tot, welkom hier.

Dave geeft enkele goede tips. Heb je die al kunnen testen? We zijn benieuwd naar je bevindingen!
De oplossing is:
De Next uitschakelen met de schakelaar en het Ziggo-Modem even uitschakelen en opnieuw starten.
Nadat het Modem operationeel is de Next weer aanzetten met de schakelaar.
Dank @Dave- voor de tip.😎😄😊👍🏻👍🏻