L87

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Next: Live TV & Ziggo Sport werkt, Live TV & andere zender => zwart beeld en geen geluid

Hallo!

In het kort: In bezit van Mediabox Next (uitstekende verbetering tov XL!) en bij het kijken van LIVE TV is bij elk kanaal BEHALVE Ziggo Sport het beeld zwart en is er geen geluid. De menu's werken wel (het beeld is dus niet totaal zwart, alleen waar de content moet komen is zwart). De Radio app werkt ook niet. Frappant is dat het kijken van LIVE TV met Ziggo Sport naar behoren werkt (er is beeld en geluid). Alle overige functionaliteit van de next werkt naar behoren (bijv: Replay, Opnemen). Alleen LIVE TV en Radio doen het niet (op zenders anders dan Ziggo Sport)

De setup:

  • ConnectBox aangesloten via meegeleverde bekabeling op Ziggo aansluiting
  • Coax richting Mediabox Next aangesloten op de splitter die meegeleverd is bij installatiepakket
  • De Next is verbonden met de connectbox via een ethernet kabel
  • TV (BeoVision Avant) aangesloten via HDMI 1 (ondersteund HDCP 2.2) op Mediabox met bij mediabox meegeleverde HDMI kabel

Wat is er gebeurd om dit probleem te proberen te verhelpen:

  • Er is een monteur langsgeweest, die heeft alle bekabeling gecontroleerd, bleek in orde. Heeft voor de zekerheid toch wat kabels vervangen en zelfs Ziggopunt in meterkast vervangen. Had geen effect.
  • De monteur heeft ook geverifieerd dat de Next correct is geregistreerd bij Ziggo
  • We hebben een HDCP 2.2 => HDCP 1.4 conversieboxje aangesloten op aanraden van de monteur (https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-2-0-hdcp-2-2-naar-hdcp-1-4-converter), dit had geen effect (Ziggo Sport deed het nog wel). De TV ondersteunt overigens wel HDCP 2.2 op HDMI 1 (https://bogo.custhelp.com/app/answers/answer_view/a_id/12154/~/which-hdmi-and-hdcp-version-does-beovision-avant-use%3F)
  • We hebben een HDMI Splitter aangesloten, geen effect
  • We hebben het zenderpakket via Mijn Ziggo (menu: vergeten pin) laten forceren en 15 minuten gewacht terwijl TV aanstond, geen effect
  • Energie standen hoog, eco en normaal geprobeerd, geen verschil
  • Next, TV & ConnectBox hebben laatste firmware
  • 720p, 1080p en 4k geforceerd in Next, geen effect. Default waarde 'Pak resolutie van TV' lost uiterard het probleem ook niet op
  • Andere HDMI poorten op de TV: geen effect
  • Er is een tweede Mediabox Next opgestuurd vanuit Ziggo, deze geeft hetzelfde probleem; bij vervangen de nieuwe bijgeleverde kabels geprobeerd. Ook met de kabels van de oude next blijft het probleem

We hopen dat een expert hier een oplossing heeft. Is er bijvoorbeeld in de Next een diagnosemenu (oid) dat we kunnen uitlezen om uit te vogelen waarom er een zwart beeld wordt verstuurd? Het blijft erg apart dat Ziggo Sport bij LIVE TV wél werkt. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Vanuit Ziggo biedt men nog een MediaBox XL aan, maar aangezien de Next zoveel beter is hoop ik hier op een oplossing.

Hartelijk dank voor uw tijd & moeite!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Thx, er lijkt iets niet helemaal goed te staan in de Mediabox Next. Ik vermoed dat de mediabox denkt dat hij in een andere regio staat waar andere frequenties gebruikt worden.
We hebben dit doorgezet naar een specialist die deze codes kan checken en corrigeren indien nodig. In afwachting van zijn terugkoppeling.

PS: Er verschijnt echt geen foutcode in beeld?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Ik leg dit direct bij een Ziggo moderator neer, zij zijn de Next specialisten.
Dit is een heel specifiek probleem, mogelijk weten zij een oplossing.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heeft de tv meerdere HDMI ingangen? Ook al eens een andere geprobeerd?
Zitten er nog HDMI instellingen op de tv waar je nog wat mee kan spelen?

Ik neem aan dat je de "gratis" ziggo sport bedoelt, kun je die wel ontvangen met de coax kabel aangesloten op de tv?
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
L87 ,

Ik ben het met Be rt eens, dit is geen standaard probleem.

Je hebt het zeer fraai gedocumenteerd. Ik ben nog wel benieuwd als je het over Ziggo Sport hebt of je het dan alleen over kanaal 14 (publiek) hebt of ook de kanalen van het Ziggo Sport 401 t/m vierhonderdennogwat (select) hebt. Als dit alleen over Ziggo Select gaat, dan lijkt het erop dat je abonnement hierop alleen voor het live-gedeelte (via COAX) actief is en niet voor de extra functies (via het netwerk). Idem als het alleen over kanaal 14 gaat, maar dan gaat het niet meer over een apart abonnement. Kanaal 14 heeft immers iedereen.

Vraag: betreft het kanaal 14 en/of kanalen 401-etc.?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
L87 Dit is een bijzondere! Wat AoxoMoxoA vraagt vind ik zelf een hele goede vraag. Wil je daar nog even op terugkomen? Alvast bedankt!
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat een overweldigende hoeveelheid reacties! Dank voor het meedenken en de feedback!!

Be rt Dank!

Steefb We hebben meerdere HDMI poorten op de TV geprobeerd, ze geven hetzelfde resultaat. Ik heb het inderdaad over het 'gratis' Ziggo Sport (Kanaal 14). Later meer op dit punt. Welke instellingen doel je op? Het menu is vrij eenvoudig, voor een overzicht zie https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/files/user-guides/beovision_avant_v3/user-guide/1410EN-BeoVision-Avant-EU_web.pdf pagina 17 en verder.

AoxoMoxoA We hebben een tabel gemaakt met wat wel en niet werkt:
Zender    naam        resultaat bij live tv
01 NPO 1 zwart
02 NPO 2 zwart
03 NPO 3 zwart
04 RTL 4 zwart
05 RTL 5 zwart
06 SBS 6 zwart
07 RTL 7 zwart
08 Veronica zwart
09 Net 5 zwart
10 8 zwart
11 Fox zwart
12 RTL Z zwart
13 Ziggo TV zwart
14 Ziggo sport !!!WERKT!!!
15 Comedy central zwart
16 Spike zwart
17 Discovery zwart
18 National geo zwart
19 SBS 9 !!!WERKT!!!
20 Eurosport zwart
21 TLC zwart
22 BBC first zwart
23 MTV zwart
24 24 Kitchen zwart
25 XITE zwart
26 Viceland zwart
27 Disney channel zwart
28 History HD zwart
29 Nickelodeon zwart
30 NH Nieuws zwart


Zender naam resultaat bij live tv
401 Ziggo sport select zwart
402 Ziggo sport voetbal zwart
403 Ziggo sport golf zwart
404 Ziggo sport racing zwart
405 Ziggo sport docu zwart
406 Ziggo sport extra zwart
407 geen
408 geen
409 geen
410 geen
411 Eurosport 2 melding over abonneren
412 Extreme melding over abonneren

421 Fox 1 melding over abonneren
422 Fox 2 melding over abonneren
423 Fox 3 melding over abonneren
424 Fox 4 melding over abonneren
425 Fox 5 melding over abonneren
426 Fox 6 melding over abonneren

450 Ziggo live events zwart

501 NPO nieuws zwart
502 NPO politiek zwart
503 CNN zwart
504 BBC world news melding contact ziggo.nl/CS2000
505 Euro news zwart
506 Aljazzera zwart



Zoals je kunt zien werken ALLEEN 'Ziggo Sport' (Kanaal 14) en 'SBS 9' (Kanaal 19) bij het kijken van LIVE TV. De overige zenders zijn óf zwart, óf tonen een melding dat we hierop moeten abonneneren om te kijken, óf geven melding ziggo.nl/CS2000 (alleen bij kanaal 504). Mijn ouders (hier speelt het probleem, ik help ze slechts) hebben het volgende abonnement bij Ziggo 'Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen)' met 'extra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal'.

We hebben ook de COAX direct op de TV aangesloten, in dat geval kunnen we op de TV de zenders (NL1, NL2, etc) gewoon live kijken. Graag zou ik alles echter via de Next laten lopen, dat is lekker eenvoudig voor mijn ouders.

Sander Ziggo Ik hoop dat bovenstaande ook jouw vragen beantwoord 🙂
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi L87, ik neem het stokje over van mijn collega Sander. Raar probleem dit!

Ik zal eerst de notities in onze administratie eens doornemen en de abonnementen van je ouders controleren. Kun je me een privébericht sturen met het adres van je ouders?
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt Mark Ziggo , Ik heb je een privebericht gestuurd.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Thx, er lijkt iets niet helemaal goed te staan in de Mediabox Next. Ik vermoed dat de mediabox denkt dat hij in een andere regio staat waar andere frequenties gebruikt worden.
We hebben dit doorgezet naar een specialist die deze codes kan checken en corrigeren indien nodig. In afwachting van zijn terugkoppeling.

PS: Er verschijnt echt geen foutcode in beeld?
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mark Ziggo Ah mooi! Ik hoop dat dat het verklaart en dat dit opgelost kan worden!

Er verschijnt écht geen foutcode in beeld. Het beeld is zwart en er is geen geluid. Wel kan het menu van de Next over het zwarte beeld worden gezet (bijv Zendernaam is zichtbaar). Alléén op kanaal 504 zag mijn pa een 'error CS2000'. Kanaal 14 en 19 doen het zoals eerder aangegeven goed.
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
(kan zo te zien bovenstaande reactie niet meer editten)

Ter volledigheid nog even aan mn ouders gevraagd: ze hebben 15 mins lang NL1 op LIVE TV gezet. Het scherm blijft al die tijd zwart, dus géén foutmelding.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
De regio verwarring in jouw mediabox moet nu opgelost zijn, kun je inmiddels ook live tv kijken (sinds ongeveer 10:00 vanochtend)?
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het werkt!!! Zowel LIVE TV als ook de Radio App werken nu als een zonnetje. Hartelijk dank voor alle hulp aan ieder die hier zijn steentje heeft bijgedragen! Mijn ouders kunnen nu genieten van hun Next :-).

Mark Ziggo Laatste vraag: Kan deze regioverwarring in de toekomst nog parten spelen? Aangezien we twee fysieke Nextboxen hebben geprobeerd en ze beide dit gedrag vertoonden. Als we bijvoorbeeld een reset naar fabrieksinstellingen doen, kan het dan zijn dat alles weer zwart is?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
L87 wrote:
Kan deze regioverwarring in de toekomst nog parten spelen? Aangezien we twee fysieke Nextboxen hebben geprobeerd en ze beide dit gedrag vertoonden. Als we bijvoorbeeld een reset naar fabrieksinstellingen doen, kan het dan zijn dat alles weer zwart is?

Nee, dat zou niet mogen. De foute instelling stond in een systeem aan onze kant en jouw mediaboxen halen daar de benodigde (foutieve) gegevens uit. Nu die gegevens zijn gecorrigeerd maakt het niet uit wat jij met je mediabox doet, dat verandert niets aan de gegevens in ons systeem.
Pas als ons systeem begint te rammelen zou dit opnieuw op kunnen treden.
L87
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Top!! Bedankt voor de uitleg en je hulp!
Outger

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem als boven beschreven. Dinsdag komt bij mij de monteur langs, maar als ik dit zo lees moet het probleem ergens anders opgelost worden. Mark Ziggo kan hiernaar gekeken worden voordat de monteur bij mij op de stoep staat? Scheelt haar/hem weer een ritje!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Outger wrote:
Ik heb exact hetzelfde probleem als boven beschreven. Dinsdag komt bij mij de monteur langs, maar als ik dit zo lees moet het probleem ergens anders opgelost worden. Mark Ziggo kan hiernaar gekeken worden voordat de monteur bij mij op de stoep staat? Scheelt haar/hem weer een ritje!

Daar lijkt het wel op Outger, ik stuur een mailtje naar de afdeling die dit kan fixen, de monteur kan dit in ieder geval niet oplossen dus die afspraak is bij dezen geannuleerd.

Edit 15:03 - Inmiddels moet dit opgelost zijn, ik ben benieuwd!
Outger

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo , als ik thuis ben ga ik het bekijken (hopelijk live 😉 ) ik laat het je weten!
Outger

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo het werkt hoor! Bedankt voor het oplossen, ik ben blij dat het nu volledig werkt.
moeskoetie

Level 2
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

vandaag wilde ik op hd history een serie de curse of oak islands van een week geleden terug kijken, en klikte op kijken, en de box start, maar geen beeld en geen geluid

Uitgelicht topic