Beantwoord

Next: Je mediabox maakt geen verbinding CS1002

  • 24 maart 2019
  • 254 Reacties
  • 24465x Bekeken

Reputatie 1
Overgestapt van Horizon XL naar Mediabox NEXT.
Aansluiten kan eigenlijk niet fout.
Ik heb de NEXT ontvangen en de connect box (= Router van Arris model TG2492LG-ZG)
Router werkt prima, ook de telefoon die er op is aangesloten.

Echter de Mediabox NEXT geeft melding:
Je mediabox maakt geen verbinding CS1002


Nou de modem is zeker wel online, dankzij die verbinding zit ik nu namelijk dit te typen.

Ik krijg deze foutmelding van de Mediabox NEXT als ik kies voor netwerkkabel maar ook als ik kies voor draadloos/WIFI.

Tel. contact gehad met ZIGGO, ze laten me weten dat er bij hen in het systeem nog staat dat ik de Horizon XL heb. Zou hij omzetten naar Mediabox NEXT en dan zou het in 4 uurtjes moeten werken.
Leuk om dan een verkleinwoord te gebruiken ZIGGO 😉
Maar die 4 uurtjes, zijn al lang voorbij, en het werkt nog steeds niet.

Jazeker al diverse malen uit/aan gezet.. Niks, noppes, nada.

Vanavond dus maar m.b.v. de GO app tv gekeken via de Chromecast.
Moet niet veel gekker worden.

Moet mijn vingertjes maar kruisen, en hopen dat 4 uurtjes niet 4 daagjes wordt.
Want mijn gedultjes is al aardigjes opjes.
Ga nu naar bedjes, slaapjes😴
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 20 mei 2019, 11:43

De storm is wat gaan liggen zie ik, er komen weining/geen nieuwe meldingen binnen op dit moment. Intussen hebben we zelf ook een topic geschreven over verschillende foutcodes op de Mediabox Next (CS1002, CS1010, CS1011 en CS 2004) waarin ook de oorzaak en oplossing stap voor stap worden uitgelegd.

Dit topic sluit ik nu, toekomstige meldingen zien we graag onder het bovengenoemde topic terug.
Zit je met een andere foutcode op de Mediabox Next? Zoek dan eens op de Community naar topics die hier wellicht al over geschreven zijn of maak je eigen topic aan.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

254 Reacties

Next box aangesloten met geleverde kabels, internet wil ik via wifi.
Connect box werkt puur als modem, heb zelf een andere router ertussen.
Box opgestart, middels WPS verbinding gemaakt en krijg dan steeds error CS1002. De hulp op de website kost het niet op. Bovendien kan ik helemaal niet naar settings want ik kom niet voorbij het error scherm.l, kan alleen stroom eraf en er weer op doen. Moet ik verplicht mijn connect box als router gebruiken? Zo ja dan gaat ie maandag retour.
Reputatie 7
Badge +35
De Ziggo Mediabox Next maakt geen internetverbinding met het netwerk van Ziggo.
Hier legt Ziggo je uit hoe je dit oplost.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS1002
Reputatie 7
Badge +35
Ken je het eens met een kabel tussen je andere router en de Next proberen.
Mogelijk komt hij dan door de eerste stappen heen en kun je later over op Wifi.
Ga morgen een kabel proberen. Toch gek dat het niet werkt.
Reputatie 7
Badge +35
Daarom is het ook een soft lancering van de Next, mocht er toch nog iets onverwachts vreemds voorbijkomen, heeft niet gelijk iedereen er problemen mee.
Hier op de Ziggo community kun je goed geholpen worden, hier komen Ziggo moderators voorbij op werkdagen die veel ervaring hebben met de Next.

Laat SVP weten hoe het je verder vergaat met de Next?
Hmm toch even snel geprobeerd. Met de kabel ging hij online. Er werd een update gedownload, nadat die was geïnstalleerd weer exact hetzelfde probleem.

Maandag maar even bellen.
Reputatie 7
Badge +35
OK, veel succes gewenst.☺
@phusebox
Moet ik verplicht mijn connect box als router gebruiken?
Nee. Je hebt een internetverbinding nodig. Via welke apparatuur die tot stand komt, maakt niet uit.

Met de kabel ging hij online. Er werd een update gedownload, nadat die was geïnstalleerd weer exact hetzelfde probleem.
Het komt voor dat ie na een Update een Power Cycle nodig heeft.
(spanning er 30 sec vanaf met het knopje achterop).

Ik raad je aan bekabeld aan te sluiten. Dat is voor alle niet mobiele systemen het beste, dus ook de voor de Next.
Als je per se een Wireless Connectie wilt, bekijk bij verbindingsproblemen:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640.
of er iets te verbeteren is. Een Wifi Analyzer App (zoek met Google) op je Phone kan een goed hulpmiddel daarbij zijn. Maak de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz eerst ongelijk, als ze nog niet verschillend zijn. Bekijk later of het met gelijke namen ook goed gaat, als je liever gelijke namen wilt gebruiken.
Gr Han
De box is inmiddels online maar kan niks. Hij zegt dat ik geen abonnement heb. Zelfs NPO 1 doet het niet.
Dan lijkt het erop dat er op de achtergrond iets technisch administratief nog niet in orde is.
Daar kan wellicht wat tijd overheen gaan. Hoe lang dit zou horen te duren, weet ik niet.
Staat je Next al bij Mijn Ziggo in het lijstje bij Producten>Televisie? Als dat nog niet zo is, dan is er zeker iets nog niet ok, lijkt me. Mijn Ziggo: ga naar
https://www.ziggo.nl en Klik bovenaan Mijn Ziggo>Inloggen.

Je kunt vandaag contact opnemen hierover.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
De Chat kan je nu al gebruiken. Die is 24/7 open. Het kan zijn dat een servicemedewerker nog niet helemaal bekend is met de Next.
Je kunt ook wachten tot een Ziggo Community Moderator hier langskomt, om je verder te helpen. Misschien lukt dit ook vandaag al.
Gr Han
*** overbodig ***
*** overbodig ***
Vervelend te lezen dat er problemen zijn. Ik heb hem nu 3 dagen en werkt perfect.
Aangesloten in 20 min. Ik krijg steeds meer het idee dat de kabels die naar je huis lopen vanaf de centrale kast lopen het probleem zijn. Ik had met mijn vorige boxen ook geen probleem.
Reputatie 7
Badge +12
@phusebox

Het zou zo moeten zijn dat als je de next box aansluit met een gewone coax kabel hij op de achtergrond alles doet om je na een X tijd ( de 1e x duurt het wat langer ) gewoon beeld te geven en je dan gewoon kan kijken.

Maar dat lukt al niet ?
Reputatie 7
Badge +26
@phusebox Test het volgende eens uit. Probeer iig ook ea bekabelt. (inz internet instellingen). Wil je toch via de wifi:

ipv een sidd van uit de lijst beschikbare netwerken te kiezen, stel de netwerken eens handmatig in. Dit kan wel eens helpen.

Verder is het een administratief iets...?? ja dan kunnen wij ook niet echt helpen en is Ziggo aan zet.

Voordat je de instellingen opnieuw doet zet de next even 30 minuten stroomloos.

Edit: en geef evt. je modem even een reset. ( even 2 a 3 minuten uitzetten in 1e instantie)
Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.
Reputatie 7
Badge +26
Ok succes! gr Rob
Reputatie 5
Badge +3
Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.


Geen idee of dat bij de Next ook kan! Maar kun je in Mijn Ziggo eens kijken of je de zenderlijst kunt sturen naar de Next Box? Mijn Ziggo stuurt dan een “refresh” met alle abonnementen naar de box. Wellicht dat dat helpt 🙂

Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.
Geen idee of dat bij de Next ook kan! Maar kun je in Mijn Ziggo eens kijken of je de zenderlijst kunt sturen naar de Next Box? Mijn Ziggo stuurt dan een “refresh” met alle abonnementen naar de box. Wellicht dat dat helpt :)

Ja dat kan. Had ik ook al geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +26
Wellicht overbodige info: Als je de procedure uitvoert inz zenders ophalen/herstellen: moet de box wel aan staan. Ik ga/mag er maar even vanuit dat dit ook zo is gebeurt?

Edit: Ook hier en daar op dit forum te lezen dat er een storing is inz herstellen/opnieuw activeren van zenders en smartcards. Dus blijven proberen😉
Reputatie 5
Badge +3


Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.
Geen idee of dat bij de Next ook kan! Maar kun je in Mijn Ziggo eens kijken of je de zenderlijst kunt sturen naar de Next Box? Mijn Ziggo stuurt dan een “refresh” met alle abonnementen naar de box. Wellicht dat dat helpt :)
Ja dat kan. Had ik ook al geprobeerd.


Dan helpt dat dus ook niet 😞 stond de box wel aan op dat moment?
Reputatie 7
Hoi @phusebox , zonet heb ik je gebeld om dit probleem verder te bespreken. De fout ligt in de administratieve manier waarop de mediabox onder je klantnummer is geactiveerd. We hebben afgesproken dat je via privébericht wat informatie met mij deelt en dan pakken we het vanaf daar verder op.

Bedankt voor je tijd en medewerking.
Al 2 dagen aan het proberen maar de mediabox next maakt geen verbinding. Alles goed aangesloten, via netwerkkabel werkt het niet en via WiFi niet.
2x klantenservice aan de lijn gehad maar kunnen mij ook niet verder helpen? Moet morgen nog eens terug bellen.
wie kan mij helpen? Wat zie ik over het hoofd?
Kan je helemaal niks verder? Ook geen Live-TV kijken (coax moet daarvoor aangesloten zijn)? Krijg je een foutmelding CS1002?
Het zou wel eens op dit Topic kunnen lijken:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/next-box-doet-het-niet-error-cs1002-38246#post380943
De Next is daar administratief niet goed aan het klantnr gekoppeld. Dan gebeurt er niet veel.
In dit geval is een Ziggo Community Moderartor nodig om je verder te helpen.
Die komt hier langs. Zal wel morgen worden.

Gr Han
Heb hetzelfde probleem met de foutmelding CS1002. Modem geeft gewoon internet via wifi en bekabeld.