Bart3003

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next in combinatie met Denon

goedenavond
mij heb nu een paar dagen de next aangesloten. Maar ik heb ook bij het aanzetten we wat problemen.
ik heb een Philips tv en een denon avr. Alles gaat dus ook via de denon. Maar als ik de next aan zet krijg ik geen beeld wel geluid maar haperend 1sec geluid dab 1sec geen geluid. Als ik de denon omzet naar de Apple tv werkt alles perfect. Zet ik heb terug naar de next heb ik nog steeds zelfde. Pas als ik de next 2 of 3 uit heb gezet krijg ik beeld en werkt het. Dit probleem heb bij de horizon nooit gehad! Heb al een andere HDMI kabel geprobeerd maar dit maakt geen verschil.
Iemand nog een idee of tip. Of is het een bugje?
37 Reacties 37
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Probeer het eens rechtstreeks op de HDMI poort van je TV kijken wat hij dan doet.

En als het goed is moet er een HDMI poort zijn die 4:4:2 en 4:4:4: aan kan, meestal is dat poort 3.
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Even bellen naar denon 040-2507800 vragen je dan een log the maken van je systeem via de heos app. En die stuur je dan op zo kan denon zien waar de fout zit qua communicatie in het hdmi gedeelte. Ik heb vorige week dit ook door gegeven. Hoe meer logs er binnen komen des te sneller het gevonden wordt.
Bart3003
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb het geprobeerd om rechtstreeks op de tv. Dan krijg ik het zelfde. Op de tv de easylink uitegschakeld. Maar heleaas nog steeds geen verandering. Pas als ik de next helemaal uit zet en weer aan. Krijg ik beeld.... beetje frustrerend.... hoopte dat het allemaal een beetje beter ging werken met de next, dan met de trage horizon box ?
maar dus helaas dus weer andere problemen erbij.
vince_vega

Level 6
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik
heb hetzelfde probleem met de Denon AVR-X1300W. Ik heb verschillende HDMI kabels en HDMI poorten geprobeerd, maar het probleem blijft. En er zit ook geen logica: de ene keer heb ik beeld na anderhalve minuut, de andere keer na vijf minuten of helemaal niet.
Zie bijgevoegde video wat er gebeurt
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Ikzelf heb een denon avrx2500. Bij mij gaf het ook een vlekken-achtig beeld. Zoals op de foto van de philips van vince_vega . Het bleek dat het aan de tv te wijten is. Namelijk: de hdmi poorten van de tv zijn hdmi 2.0a daardoor geen 4:4:4. Verder dan 4:2:2 kom ik niet maar dat werkt goed.
vince_vega

Level 6
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Andre Verbeek wrote:
Ikzelf heb een denon avrx2500. Bij mij gaf het ook een vlekken-achtig beeld. Zoals op de foto van de philips van vince_vega . Het bleek dat het aan de tv te wijten is. Namelijk: de hdmi poorten van de tv zijn hdmi 2.0a daardoor geen 4:4:4. Verder dan 4:2:2 kom ik niet maar dat werkt goed.


geeft bij mij geen vlekkenachtig beeld. Dit zie je altijd als de tv aangaat ?. En de video kwalitatief niet hoog, redelijk gecomprimeerd. Gaat voornamelijk over het geluid dat je even hoort en weer weg gaat. Want beeld is er namelijk helemaal niet.
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
vince_vega wrote:

Andre Verbeek wrote:
Ikzelf heb een denon avrx2500. Bij mij gaf het ook een vlekken-achtig beeld. Zoals op de foto van de philips van vince_vega . Het bleek dat het aan de tv te wijten is. Namelijk: de hdmi poorten van de tv zijn hdmi 2.0a daardoor geen 4:4:4. Verder dan 4:2:2 kom ik niet maar dat werkt goed.
geeft bij mij geen vlekkenachtig beeld. Dit zie je altijd als de tv aangaat ?. En de video kwalitatief niet hoog, redelijk gecomprimeerd. Gaat voornamelijk over het geluid dat je even hoort en weer weg gaat. Want beeld is er namelijk helemaal niet.

Heb jij de hdmi op een hdmi-arc poort van de tv aangesloten? Probeer een andere poort op de tv?
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Ik had ook allerlei problemen met de Next gekoppeld aan mijn Pioneer receiver. Heeft alles te maken met de CEC-implementatie op de Next. Die werkt in ieder geval zeker niet gekoppeld aan de receiver. Waar bij mij de shield en de BD-speler gekoppeld via de receiver zonder problemen samenwerken met de TV (geluid via de receiver, geluid met passthrough via de TV, de BD-speler en (apps op) de shield bedienen met de remote van de TV via CEC, zonder problemen via bronkeuze op TV switchen van het ene apparaat naar het andere etc, maakt de Next er een complete puinhoop van zodat niets meer goed werkt.

Heb inmiddels de Next direct aan mijn TV gekoppeld en kan nu met de bronkeuze van mijn TV zonder problemen tussen de verschillende apparaten switchen, ook als de Next aan staat. Geluid van de Next gaat via HDMI ARC van de TV (TV is via de HDMI ARC poort verbonden met de receiver) naar de receiver. De enige beperking is dat de Next niet te bedienen is met de afstandsbediening van de TV zoals de andere apparaten. Betekent dat de CEC implementatie van de Next in ieder geval erg beperkt is én serieus problemen heeft als ie met meerdere apparaten moet communiceren.
Bart3003
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kleine update
ik heb werkelijk alles geprobeerd
( geluid via optical, denon laaten downstreame naar 576, 1080i enz.)
maar het valt me op als ik
de denon uit zet ( en in de instelling dan passtru aan zet, dan krijg ik beeld en geluid op en via de tv.
als de denon aan zet weer het zefde probleem maar als ik dan de tv op een andere HDMI ingang zet. Krijg wel gewoon geluid ?. Ik heb zoals horizonfreak aan gaf een melding bij denon gemaakt, maar nog geen antwoord op gehad.

ik word er echt gek van ???
Bart3003
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jos1409 wrote:
Ik had ook allerlei problemen met de Next gekoppeld aan mijn Pioneer receiver. Heeft alles te maken met de CEC-implementatie op de Next. Die werkt in ieder geval zeker niet gekoppeld aan de receiver. Waar bij mij de shield en de BD-speler gekoppeld via de receiver zonder problemen samenwerken met de TV (geluid via de receiver, geluid met passthrough via de TV, de BD-speler en (apps op) de shield bedienen met de remote van de TV via CEC, zonder problemen via bronkeuze op TV switchen van het ene apparaat naar het andere etc, maakt de Next er een complete puinhoop van zodat niets meer goed werkt.

Heb inmiddels de Next direct aan mijn TV gekoppeld en kan nu met de bronkeuze van mijn TV zonder problemen tussen de verschillende apparaten switchen, ook als de Next aan staat. Geluid van de Next gaat via HDMI ARC van de TV (TV is via de HDMI ARC poort verbonden met de receiver) naar de receiver. De enige beperking is dat de Next niet te bedienen is met de afstandsbediening van de TV zoals de andere apparaten. Betekent dat de CEC implementatie van de Next in ieder geval erg beperkt is én serieus problemen heeft als ie met meerdere apparaten moet communiceren.

Is de CEC niet uit te schakelen in de next?
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Bart3003 wrote:

Jos1409 wrote:
Ik had ook allerlei problemen met de Next gekoppeld aan mijn Pioneer receiver. Heeft alles te maken met de CEC-implementatie op de Next. Die werkt in ieder geval zeker niet gekoppeld aan de receiver. Waar bij mij de shield en de BD-speler gekoppeld via de receiver zonder problemen samenwerken met de TV (geluid via de receiver, geluid met passthrough via de TV, de BD-speler en (apps op) de shield bedienen met de remote van de TV via CEC, zonder problemen via bronkeuze op TV switchen van het ene apparaat naar het andere etc, maakt de Next er een complete puinhoop van zodat niets meer goed werkt.

Heb inmiddels de Next direct aan mijn TV gekoppeld en kan nu met de bronkeuze van mijn TV zonder problemen tussen de verschillende apparaten switchen, ook als de Next aan staat. Geluid van de Next gaat via HDMI ARC van de TV (TV is via de HDMI ARC poort verbonden met de receiver) naar de receiver. De enige beperking is dat de Next niet te bedienen is met de afstandsbediening van de TV zoals de andere apparaten. Betekent dat de CEC implementatie van de Next in ieder geval erg beperkt is én serieus problemen heeft als ie met meerdere apparaten moet communiceren.
Is de CEC niet uit te schakelen in de next?


Helaas niet op dit moment. Er schijnt een software-update aan te komen waarin dit wel kan. Onduidelijk is echter wanneer. In ieder geval heeft Ziggo het CEC-probleem op het netvlies..
Bart3003
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Misschien dat er eens iemand van ziggo kan reageren wanneer er deze update eraan gaat komen!!!!

Anders wordt het misschien toch tijd om over naar de glasvezel, aangezien die vorige week is aangelegd bij ons!
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Toch zou het goed moeten werken, zelf heb ik een AVR-X2500 en een Philips 4k tv.
Wel heb ik een CEC-killer op de uitgang van de Next gezet en Easy-link op de tv uitgeschakeld.
De Next is aangesloten op de Denon die zit weer op HDMI 1 van de tv en die ingang staat op 4:4:4.
Ik heb in alle gevallen geen probleem met opstarten van de Next, zowel als de Denon is ingeschakeld of als hij in standby staat en de Next via de bypass naar de tv gaat.
Bart3003
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Borry52 eigenlijk geef je zelf het antwoord ook al. Dat het niet werkte! ? omdat je er een CEC killer tussen hebt gezet
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Bart3003 wrote:
Borry52 eigenlijk geef je zelf het antwoord ook al. Dat het niet werkte! ? omdat je er een CEC killer tussen hebt gezet


Ja precies, als ik er een CEC- killer tussen zet en simplink (hdmi cec) op mijn LG uitzet zal het ook wel lukken via de Pioneer maar dan ben ik dus ook alle cec functionaliteit op mijn andere apparaten kwijt zoals het bedienen van de Shield met de afstandsbediening van de TV etc. Niet echt een bevredigende oplossing.
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Bart3003 wrote:
Borry52 eigenlijk geef je zelf het antwoord ook al. Dat het niet werkte! ? omdat je er een CEC killer tussen hebt gezet

Dat klopt niet helemaal, zonder CEC-killer moest ik de Denon handmatig weer uitschakelen als ik hem niet wilde gebruiken omdat de Next hem inschakelde maar ik had altijd goed beeld en geluid en dat heeft de topic starter niet.
Huig Kuijt

Level 5
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Als elke fabrikant dezelfde standaarden zou gebruiken dan zou het allemaal veel simpeler zijn. Helaas is dat niet zo. Ik heb dezelfde opstelling met andere merken en bij mij werkt ARC gewoon niet. Gebruik daarom al een tijdje Logitech Harmony tot volle tevredenheid. Natuurlijk heeft dit ook beperkingen maar die neem ik voor lief.
fierefluiter

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb denon xw 2200 probleem was
Beeld werd zwart dd geluid.
Storend beeld met terugkijken opname en ik las dat beeld slechter was.
Ook al 2x melding HDMI 2.2 werkt niet dus geen beeld . Na 5 minuten uitzetten next wel.
Ik heb Samsung UHD 7500 .

Nu heb ik HDMI van Next in Samsung rechtstreeks Gedaan in poort 1 .

Problemen opgelost beeld is veel scherper . Geluid via spidf van tv naar versterker. Nu DTS geluid ook Netflix weer beter.
Het is wel zo dat ik de versterker (andere apparaten )nu op HDMI 2 heb moeten zetten terwijl je mag verwachten dat de huidige generatie versterkers dit aan moet kunnen.
Conclusie; Next en diverse versterkers werken niet samen .( Niet alleen Denon heeft dit probleem)
Probleem bij NEXT of Fabrikanten versterkers.!!!!?????.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Niet per definitie Denon. Ik heb een Denon AVR-X1500H i.c.m. Samsung 4K TV UE40NU7190 en een Panasonic Blue-ray speler. Op alle apparaten CEC op Off. Harmony Ultimate One afstandsbediening.
De Next en de Blue-ray via HDMI aan de Denon(HDMI doorgeven Aan). De Denon via HDMI aan de TV(HDMI 3). Perfect beeld en geluid zonder aan/uit perikelen.

Uitgelicht topic