Vraag

Next in combinatie met Denon

• 14 mei 2019
  • 37 Reacties
  • 4148x Bekeken

Toon eerste bericht

37 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Allen,
lijkt op precies hetzelfde probleem wat ik heb.
Mediabox Next -> Denon AVR-X2500 -> Philips PFL8404 (geen ARC)
rechtstreeks op de TV werkt, via de Denon heb ik 2 keer beeld gehad (meer toeval dan wijsheid). Ik ga ook via Denon kijken of hun iets kunnen betekenen. Hou jullie op de hoogte.

Ik heb ook de AVR-X2500 en misschien overbodig om te zeggen maar heb je de bypass wel op een vaste HDMI ingang gezet, die waarop de Next zit?
Ik was dit in het begin bij mijzelf vergeten en dan doet hij het niet altijd goed.

Allen,
lijkt op precies hetzelfde probleem wat ik heb.
Mediabox Next -> Denon AVR-X2500 -> Philips PFL8404 (geen ARC)
rechtstreeks op de TV werkt, via de Denon heb ik 2 keer beeld gehad (meer toeval dan wijsheid). Ik ga ook via Denon kijken of hun iets kunnen betekenen. Hou jullie op de hoogte.
Ik heb ook de AVR-X2500 en misschien overbodig om te zeggen maar heb je de bypass wel op een vaste HDMI ingang gezet, die waarop de Next zit?
Ik was dit in het begin bij mijzelf vergeten en dan doet hij het niet altijd goed.

Borry52.
bedankt voor de tip. Wist ik niet. Gaat nog steeds niet van harte maar krijg nu wel beeld.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij hikt de omschakeling op de Next ook via mijn Denon. Nooit last van gehad met de HBXL box. Gebruik een cec-killer dus daar ligt het niet aan. Blijkbaar schakelt de Next een aantal keren om van resolutie om uiteindelijk op de TV instelling te komen.
Ik gok dat ik 3 a 4 keer even beeld en geluid krijg en dan blijft het beeld en geluid. Ik zal de Next resolutie eens op 1080i vast zetten.

De Next kan 4K, de Denon ingangen kunnen 4K, de TV niet. Ik kan me voorstellen dat dat even "overlegd" moet worden tussen alle apparaten. Als ik de Next vast pin dan zou het "overleg" over moeten zijn.

De Denon staat op video passthrough. Hij gaat niet upscalen of verbeteren.
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb de Next op 1080p staan via Denon X1500H op een 4K Samsung TV. Pass-trough aan en 4K-sig uit op de Denon. Bij het aan of uit schakelen van de Denon ook een 2 seconden hik, geen beeld/geluid. Zal te maken hebben met dat het HDMI signaal intern omgeleid wordt in de Denon.
Ik heb een HEOS AVR receiver (Denon) icm met een Philips tv voorzien van ARC. De tv en AVR middels HDMI ARC verbonden, Mediabox next en AVR middels HDMI verbonden, beeld maar geen geluid. Alles geprobeerd en inmiddels ramgek aan het worden. Verwacht vandaag twee nieuwe HDMI kabels, maar vrees nu al...
Reputatie 6
Badge +10
Loop de instellingen nog maar eens na. Zowel tv als je Denon. Ik ben er ook een tijd zoet mee geweest, maar omdat ik het toch niet gebruik ermee gestopt. Had ook even geen zin meer.😊
Al meerdere keren gedaan, soms na opnieuw instellen dat er beeld en geluid is maar zo gauw er iets veranderd is... Ik hoop echt dat de kabels verschil gaan maken
Misschien de leeftijd van m'n tv de oorzaak bedenk ik me net? Die gaat richting de 8 jaar denk ik. ..
Reputatie 6
Badge +10
Als er ARC op zit zou het moeten kunnen.
Dat dacht ik ook, en na installatie werkt het ook even maar zo gauw het uitgeweest is niet meer
Wat een super ding die Next t.o.v. De Horizon. Maar wat een gedoe met mijn Denon AVR 1300W, die Next en mijn Apple TV. Mijn Philips TV heeft 4 HDMI poorten waarvan 3 met ARC. Of ik nu alles aan mijn TV knoop via HDMI met ARC of via mijn Denon, ik blijf tegen het volgende probleem aanlopen. Het lukt heel goed om de Next op te starten waarbij zowel mijn TV als de Denon aan gaan. Maar iedere keer als ik mijn Apple TV wil starten drukt de Next deze weg. Het lukt mij alleen als ik eerste de Next aan zet (plus TV en Denon), deze dan weer uit zet en dan mijn TV apart aanzetten en dan met de bronselector de Apple TV kiezen. Heel vervelend allemaal. Ik heb al heel wat uren zitten in het zoeken naar een oplossing. Maar vandaag zag ik deze berichten en als ik het goed begrijp moeten wij op een update van Ziggo wachten die als het goed is deze problemen oplost!

Ik heb een Philips 58PFL9956 tv, een Denon AVR-1611 receiver en sinds een tijdje de Next van Ziggo. De Next zit met HDMI aangesloten op de Denon en de Denon met HDMI op de Philips (alles via ARC).

Dit heeft een tijdje goed gewerkt en daarna kreeg ik steeds een flikkering van de Ambilight als teken dat er een melding in beeld komt. In de melding staat: externe versterker actief.

Inmiddels een andere HDMI kabel er tussen gezet en werkte weer een tijdje goed. Nu weer dezelfde melding. Dit doet hij meerdere keren per uur en 1x in de zoveel tijd slaat het beeld helemaal op zwart (geluid doet het nog wel). Als het geluid op mute staat dan springt het geluid aan als de melding in beeld komt.

Iemand enig idee?

P.S.: Overigens geen last als de Philips Blu Ray speler films afspeeelt.

Reageer