Gamespel

Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes

Next gids, gedeelten vallen soms weg

Ik heb nu al een week ongeveer dat met regelmaat (ook op de Extra Next) een gedeelte van de gids weg valt. Op de extra Next valt mij ook op dat als je in de gids bladert hij soms gegevens van een paar pagina's terug laat zien (bijv de gids gegevens van Ned1 tm SBS6 op de pagina waar Discovery op staat).

Meer mensen last van?
8 Reacties 8
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Schakelaar aan achterkant ff uit zetten, halve minuut ofzo, en dan weer aan. Hopelijk lost dat het op anders zal je vast de opmerking "fabrieksinstellingen" krijgen :wink:
Gamespel
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
Arnold1310 wrote:
Schakelaar aan achterkant ff uit zetten, halve minuut ofzo, en dan weer aan. Hopelijk lost dat het op anders zal je vast de opmerking "fabrieksinstellingen" krijgen :wink:


Daar heb ik hem niet voor aangevraagd... en de 'smoes' fabrieksinstellingen daar begin ik al helemaal niet mee aan... Ziggo, zorg dat het gewoon normaal werkt!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Gamespel daar heb je de box ook niet voor gevraagd natuurlijk! Een wegvallende gids ben ik nog niet veel tegengekomen. Er gaat iet mis, maar waar. Helaas hebben wij niet meteen het antwoord op een dienblad.

Misschien is de box intern niet goed opgestart, het is een kleine moeite om dat uit te zoeken door een fabrieksreset toe te passen. Misschien is er iets mis met internet, dan gaan we kijken naar je aansluiting. Is het via wifi of bedraad bijvoorbeeld? Op die manier sluiten we oorzaken uit en komen we dichter bij de oplossing. Dat is ook hoe Arnold1310 (dit is ook een klant van ons) je zonder eigenbelang probeert te helpen.
Gamespel
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Gamespel daar heb je de box ook niet voor gevraagd natuurlijk! Een wegvallende gids ben ik nog niet veel tegengekomen. Er gaat iet mis, maar waar. Helaas hebben wij niet meteen het antwoord op een dienblad.

Misschien is de box interne niet goed opgestart, het is een kleine moeite om dat uit te zoeken door een fabrieksreset toe te passen. Misschien is er iets mis met internet, dan gaan we kijken naar je aansluiting. Is het via wifi of bedraad bijvoorbeeld? Op die manier sluiten we oorzaken uit en komen we dichter bij de oplossing. Dat is ook hoe Arnold1310 (dit is ook een klant van ons) je zonder eigenbelang probeert te helpen.


De gids van de extra NEXT heeft ook kuren...
Beide zijn bedraad via Cat6 aangesloten en daar zit het probleem ook niet.

Daarnaast is de 'oplossing' 'fabrieksreset' een kul oplossing... want dat is nooit de oplossing van het probleem.... Je weet immers niet wat er fout is of is gegaan.

Dus... Het ligt niet aan het netwerk... dus waar ligt het dan aan?!
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Gamespel wrote:
Daarnaast is de 'oplossing' 'fabrieksreset' een kul oplossing... want dat is nooit de oplossing van het probleem.... Je weet immers niet wat er fout is of is gegaan.


Dat ben ik in dit geval niet helemaal met je eens, het is namelijk zo dat als je de Next box een fabrieksreset geeft hij ook meteen de laatste firmware (4.17 20190725, AT-AL) update download. En juist in deze laatste firmware update zit een fix voor de TVGids problemen. Dus als die er bij jouw nog niet op staat, kan het zeker een oplossing geven door even een fabrieksreset te doen (succes).
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Gamespel Ook ik had last van een onvolledige gids en ik ben het met je eens dat een 'reset naar fabrieksinstellingen' niet de oplossing behoort te zijn. Het is echter wel de enige workaround die er is om je gids weer goed te laten werken. Bij mij begon het eind vorige week met 1 zender waar gaan informatie meer voor was en helaas breidde het zich uit naar andere zender, zodat ik gister wel genoodzaakt was een reset te doen, helaas.

Ik ga er wel vanuit de Ziggo dit verder onderzoekt en oplost uiteraard, het is ook door gegeven naar de ontwikkelaars, is mij verteld...
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ze zouden de info van programma's eens mogen uitbreiden, via CI+ heb je uitgebreide info, ook op de Horizon was de info uitgebreider. Op de Next zie je vaak alleen standaard info bij programma's staan waar je niks aan hebt.
Gamespel
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
DON PAPA wrote:

Gamespel wrote:
Daarnaast is de 'oplossing' 'fabrieksreset' een kul oplossing... want dat is nooit de oplossing van het probleem.... Je weet immers niet wat er fout is of is gegaan.
Dat ben ik in dit geval niet helemaal met je eens, het is namelijk zo dat als je de Next box een fabrieksreset geeft hij ook meteen de laatste firmware (4.17 20190725, AT-AL) update download. En juist in deze laatste firmware update zit een fix voor de TVGids problemen. Dus als die er bij jouw nog niet op staat, kan het zeker een oplossing geven door even een fabrieksreset te doen (succes).

Ik heb op beide al de laatste firmware

Uitgelicht topic