G. Scholtens

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Next geeft regelmatig zwart beeld

Onze next springt heel vaak tijdens tv kijken op zwart beeld. Soms voor paar seconden soms ook langer. Zo afgelopen half uur op rtl4 minstens 10 keer gebeurd.

Box is al teruggezet naar fbi. Hdmi kabel al vervang. Probleem blijft. Al contact gehad met ziggo maar durven geen antwoord te geven.

Las hier iets over regio instellingen welke mogelijk verkeerd staan. Echter kan je dit niet zelf nakijken. Wonen wel in fupc gebied
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G. Scholtens
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie, weekje ziek op bed gelegen.

Probleem lijkt opgelost. Zat waarschijnlijk in hdmi kabel of instelling van receiver. Receiver update gegeven en nieuwe kabel van receiver naar TV. Lijkt paar dagen nu goed

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Wanneer ervaar je zwart beeld?
Bij live TV kijken of bij terugkijken of bewaarde programma's of apps of films en series?

Welke TV heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.

Hoe is de Next aangesloten op je TV?
Direct met een HDMI kabel of zit er nog iets tussen?

Hoe staat de HDMI ingesteld?
720 / 1080 / 4K?

Hoe staat in Beeld en geluid Framesnelheid gelijk zetten? Aan of Uit?
G. Scholtens
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij live TV.
TV is een kg 55c7 oled uit 2018.

Zit een receiver tussen, maar zonder deze zelfde probleem.

Beeld ingesteld op 4k. Frame snelheid aanpassen staat uit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Probeer eens met Framesnelheid aanpassen aan?

Helaas ken ik LG niet goed genoeg en weet daar niet het fijne van.

Mogelijk komt er snel iemand langs die meer van LG weet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Nog even een vreemde, heb je de fabrieksinstellingen al een keer geprobeerd?
Alle eigen instellingen worden weer opgepakt, behalve opnieuw inloggen in apps als Netflix e.d.

Eigenlijk is dit alleen de software geheel opnieuw installeren, meer niet, kost 5 minuten, maar lost soms vreemde issues op.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey G. Scholtens . Welkom hier.
Goed dat je aan de bel trekt, want dit klikt verre van goed! Nu zijn we inmiddels een paar dagen verder. Heb je een update voor ons? 🙂
G. Scholtens
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie, weekje ziek op bed gelegen.

Probleem lijkt opgelost. Zat waarschijnlijk in hdmi kabel of instelling van receiver. Receiver update gegeven en nieuwe kabel van receiver naar TV. Lijkt paar dagen nu goed
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Kan gebeuren, ik hoop dat je inmiddels weer beter bent 🙂 (Zo niet, heel veel beterschap gewenst). Top dat het probleem opgelost is, in elk geval.

Fijn weekend!
G. Scholtens
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem helaas even weer terug gekomen, alles van stroom afgehaald en lijkt nu weer even goed.

Maar is dus nog niet zoals het hoort

123me

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is het inmiddels opgelost? Wij hebben exact hetzelfde probleem nu we de nieuwe Next in gebruik hebben genomen. En ook een LG tv. Heeft iemand DE oplossing?

G. Scholtens
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Lijkt een probleem te zijn tussen mijn pioneer receiver en de tv.  Onlangs nieuwe hdmi kabel er tussen gezet en nu weer aantal dagen geen klachten 

123me

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank. Wij gaan de HDMI kabel eens vervangen, hoop dat het helpt.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

De laatste dagen zijn er veel mensen die deze en soortgelijke problemen ervaren (zie diverse topics hierover). Kan goed te maken hebben met de 4.19 update van enkele dagen geleden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hier was een andere HDMI kabel al 2 maal de oplossing voordat 4.19 er was, niet alles is terug te voeren op 4.19.

Je zult eerst uit moeten sluiten of er geen andere oorzaak is, anders blijf je wachten op een update die de oplossing zou moeten brengen en maar niet komt.@Dolfff 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Eens hoor@Be rt . Altijd eerst dergelijke zaken nalopen. Wel zie ik veel meldingen over zwart scherm de laatste dagen en ik denk niet dat ineens massaal overal hdmi kabels stuk gaan. Daarom legde ik het verband met de 4.19 update van een week geleden. Maar in dit specifieke geval gaat om om zwart beeld tijdens live kijken en dan is hdmi verbinding inderdaad wel eerste verdachte.

Uitgelicht topic