1
Vraag
2
Reacties
patrickstam

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next gebruiken zonder coax?

Ik heb naast de huiskamer nergens COAX in huis. Wel Netwerk. Kan ik de NEXT2 gebruiken om on demand te kijken en replay TV te gebruiken zonder dat er Coax aanhangt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Rechtstreeks tv kijken gaat via coax, de rest gaat via het netwerk.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Rechtstreeks tv kijken gaat via coax, de rest gaat via het netwerk.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
patrickstam wrote:
Ik heb naast de huiskamer nergens COAX in huis. Wel Netwerk. Kan ik de NEXT2 gebruiken om on demand te kijken en replay TV te gebruiken zonder dat er Coax aanhangt?

Een extra Next box dient op een coaxkabel te worden én een internetverbinding te hebben, net als de hoofdbox. De boxen zijn identiek.
patrickstam
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ah dat is ? jammer
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Beste Jan F.

Ik dacht dat de nieuwe Mediabox Next de mogelijkheid had om zonder coax aan te sluiten en enkel met ethernetkabel. Grote verschil is (althans dat dacht ik), dat je dan geen liniaire/live televisie kunt kijken, maar wel Replay en On Demand. Voor iemand die geen behoefte heeft aan liniaire televisie, biedt dat juist uitkomst...

Juist bij de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL is de coax wel een vereiste. Maar het begint me nu een beetje te duizelen.

Ik ben me namelijk aan het oriënteren, dus ben benieuwd naar je antwoord of dat van een andere expert.

Alvast bedankt voor de hulp en vriendelijke groet,

Bram
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
mathijse

Als ik mij niet vergis worden software updates voor de Next via de Coax verstrekt. Dus een optie om alleen de box aan te sluiten via UTP brengt mogelijk problemen in de toekomst.

Grt
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Dank voor snelle antwoord. De materie wordt steeds duidelijker:smiley:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Patsi32 wrote:
mathijse

Als ik mij niet vergis worden software updates voor de Next via de Coax verstrekt. Dus een optie om alleen de box aan te sluiten via UTP brengt mogelijk problemen in de toekomst.

Grt

Ik betwijfel of dit juist is. Bij de installatie van de mediabox Next afgelopen zaterdag ging de intiële update van de software bij mij traag omdat ik de box niet met een UTP-kabel maar via WiFi had aangesloten (en uiteraard wel met een Coax-kabel)
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
mathijse Waarom begint het je te duizelen??

Bij een televisiekastje (zoals het in de volksmond wordt genoemd) heb je al sinds jaar en dag een antennekabel nodig.
De Next box is gewoon een televisiekastje.
Dus er moet gewoon een antennekabel in, coax zoals ze het tegenwoordig vaak noemen.

Als er één ding logisch en simpel is dan is het dat wel.
Hup dat ding in de stroom, aansluiten aan de tv, kabel erin en lekker teevee kijken.
Net zoals vroeger.

Dus.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Haander wrote:
Als er één ding logisch en simpel is dan is het dat wel.
Hup dat ding in de stroom, aansluiten aan de tv, kabel erin en lekker teevee kijken.
Net zoals vroeger.


Het is niet meer zoals vroeger. Het ding, de mediabox Next, heeft meer functies dan lineair TV kijken. Voor die extra functies, zoals On Demand, Replay en opnemen is een internetverbinding via een UTP-kabel of WiFi nodig. Maar erg ingewikkeld is het nog steeds niet.
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Haander ,

Omdat ik in het begin wat tegenstrijdige berichten kreeg. Dat was ergens in maart van dit jaar toen men net begonnen was met de soft launche. Uiteraard, het aansluiten van een coax etc. vormt geen probleem. Het was meer de vraag van de originele vraagsteller in dit topic en die vroeg zich af of een coax noodzakelijk was.

Ik had (en nogmaals had) het volgende in maart er oren gekregen. Wil je liniaire tv kijken, dan heb je coax nodig. Wil je enkel replay en On Demand, dan volstaat een ether/lan verbinding.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
mathijse wrote:
Haander ,
Wil je liniaire tv kijken, dan heb je coax nodig. Wil je enkel replay en On Demand, dan volstaat een ether/lan verbinding.


Dit laatste is niet juist. De Mediabox Next is niet te gebruiken zonder coaxverbinding, ook niet voor enkel replay en On Demand. Hij zal zijn Entitlements (werkfuncties) verliezen.

Het is wel zo dat de lineair tv kijken via de coax gaat, en replay/On Demand via internetverbinding.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Overigens is een 2de next voorlopig nog niet aan de orde. Pas als de uitrol van de eerste next rond is en de problemen daarbij zijn opgelost.
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
AlexHelpt

Maar dan klopt de invulling van mijn antwoord richting de originele vraagsteller van dit topic wel. Hij gaf aan geen coax tot zijn beschikking te hebben, maar wel netwerk ( ik ga er vanuit dat de persoon o.a. een beschikbare ethernetkabel bedoelt). Bovendien geeft hij enkel aan in het topic: On Demand/Replay en dat zou volgens mij in theorie kunnen. Maar misschien nog niet in praktijk uitgevoerd.

Dank voor je antwoord AlexHelpt
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mathijse wrote:
AlexHelpt


Maar dan klopt de invulling van mijn antwoord richting de originele vraagsteller van dit topic wel. Hij gaf aan geen coax tot zijn beschikking te hebben, maar wel netwerk ( ik ga er vanuit dat de persoon o.a. een beschikbare ethernetkabel bedoelt). Bovendien geeft hij enkel aan in het topic: On Demand/Replay en dat zou volgens mij in theorie kunnen. Maar misschien nog niet in praktijk uitgevoerd.

Dank voor je antwoord AlexHelpt


Als mijn Tv gerepareerd is en ik er tijd voor heb zal ik ff testen wat de box doet zonder coax dan weten we het zeker 😉 maar dat kunnen andere gelukkige bezitters van een next die hier posten ook wel ff doen toch ? 😉 Jan F. ? Nick999 ? AlexHelpt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic