Vraag

Next EPG "Geen info beschikbaar" NPO 1, 2, 3 en SBS

• 13 mei 2020
  • 24 reacties
  • 1000 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Onze Next zit sinds vorige week bedraad aangesloten op een Ziggo extra WiFi punt C7.

(Dit in verband met een onstabiele WiFi verbinding met de Next)

Nu viel mij al een paar dagen op dat de EPG op bepaalde zenders “Geen info beschikbaar” geeft.

Voornamelijk op NPO 1, 2, 3 en SBS.

Ik las op de community dat dit kan liggen aan een probleem dat de Next met de C7 heeft.

Is dit nog steeds zo, of moet dit specifieke probleem opgelost zijn met de 4.22 update van de Next?

24 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Onze Next zit sinds vorige week bedraad aangesloten op een Ziggo extra WiFi punt C7.

Nu viel mij al een paar dagen op dat de EPG op bepaalde zenders “Geen info beschikbaar” geeft.

Ik las op de community dat dit kan liggen aan een probleem dat de Next met de C7 heeft.

Is dit nog steeds zo, of moet dit specifieke probleem opgelost zijn met de 4.22 update van de Next?

Had dit probleem ook. Ben overgegaan door Ziggo naar Ipv4. Probleem opgelost. De aansluiting zijn bij mij wel bekabeld.

Reputatie 1
Badge +1

Had dit probleem ook. Ben overgegaan door Ziggo naar Ipv4. Probleem opgelost. De aansluiting zijn bij mij wel bekabeld.

Hoe werkt dat? Overgaan naar Ipv4?

Reputatie 3
Badge +1

Moet je aanvragen bij Ziggo. 

Reputatie 1
Badge +1

Is er geen andere oplossing?

Reputatie 3
Badge +1

Bij mij was dit de oplossing. Je kunt terug gaan naar fabrieksinstellingen, maar dat ging een weekje goed en toen begon het weer.

Reputatie 1
Badge +1

Bij mij was dit de oplossing. Je kunt terug gaan naar fabrieksinstellingen, maar dat ging een weekje goed en toen begon het weer.

Hoe lang geleden was dit?

Of wel, hoe lang gaat het nu al goed op jou Next na uitschakelen van Ipv6?

Reputatie 3
Badge +1

Maandje of twee geleden. Vanaf de omzetting gaat het goed.

Reputatie 5

Goedemiddag @marcveen en welkom op de Community,

Vervelend dat de TV Gids (EPG) informatie niet wordt geüpdatet! Wat @Giuseppe aangeeft klopt. Er speelt op dit moment een algemeen probleem met de TV Gids bij klanten die een Connectbox met IPV6 Full Dual Stack of IPV6 DS Lite hebben i.c.m. de Next. 
Als gevolg van dit probleem wordt de EPG/TV Gids niet goed opgehaald. Dit probleem is in onderzoek en wordt zo spoedig mogelijk opgelost.  Tot dit aan onze kant structureel opgelost is, kun je het met onderstaande stappen verhelpen.

1. Haal het Connectbox modem van de stroom.
2. Zet de stroom na 30 seconden weer op het modem en wacht tot het modem volledig is opgestart.
3. Haal nu de Ziggo Mediabox Next van de stroom en start deze na 20 seconden weer op.
4. De TV Gids informatie dient nu weer opgehaald te zijn. 

Mocht het hiermee niet lukken, dan hoor ik het  natuurlijk graag. 

Reputatie 3
Badge +1

Ja Paul klopt, maar dat moest ik om de week herhalen.

Reputatie 1
Badge +1

@Paul Ziggo 

Thanks voor de uitleg!

Heb nu alleen het probleem dat mijn vorige week vervangen Next na een fabriek reset geen zenders meer ziet.

Lijkt niet meer geactiveerd te zijn (zie foto).

Reputatie 5

@marcveen Kun je voor de zekerheid controleren of de coaxkabel niet toevallig is losgegaan. Kijk zowel de aansluiting aan de achterkant van de Ziggo Mediabox Next als het aansluitpunt zelf nog eens na.

Reputatie 1
Badge +1

UPDATE

Helpdesk heeft een activatie signaal gestuurd.

Na wat wachten gaf de Next onder diagnostiek "Signaal kwaliteit......goed" en kreeg ik NPO1 op de TV.
Het leek dus goed te gaan. Echter ik kreeg verder geen andere zenders.
Via "Mijn Ziggo" het zenderaanbod opnieuw laten ophalen, echter zonder resultaat.
De Next toen UIT en AAN gezet.
En wat schetst mijn verbazing; onder diagnostiek staat nu wederom dat hij niet geactiveerd is.
Ook is NPO1 weer verdwenen.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar deze Next lijkt er ook niet zoveel zin in te hebben.
Wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 1
Badge +1

@Paul Ziggo 

Ik krijg de Ziggo helpdesk via messenger niet uitgelegd dat het probleem in de Next zit.
.
** Deze, en de vorige Next, hebben het qua ontvangst prima gedaan tot aan de fabrieks reset van deze. **
Ook de TV en de Humax 5200 die er staan hebben geen enkel probleem met de ontvangst.
(TV: Sterkte 94/Kwaliteit 100 zonder BER fouten / Humax: Sterkte 60/Kwaliteit 100 zonder BER fouten)
Alle bekabeling is of de door Ziggo bijgeleverde COAX of Hirschmann 4G.
.
Waarschijnlijk hebben ze ondertussen weer een activatie signaal gestuurd.
Want sinds eind van de middag was de signaalkwaliteit op de Next weer "Goed" en heb ik NPO1, net als gisteren.
(Maar verder geen andere zenders).
Hij heeft ook hetzelfde probleem als je hem UIT en weer AAN zet, activatie en NPO1 zijn dan weer verdwenen.
.
Nogmaals: 
Ik blijf erbij dat het probleem in de Next zelf zit.
De vorige en deze Next werkte prima v.w.b. zender ontvangst.
Het probleem begon toen deze Next een fabrieksreset kreeg vanwege de EPG problemen.

Hi @marcveen - ontzettend zuur dat het probleem zich toch blijft herhalen :disappointed_relieved:

Het activatiesignaal is handig als hij van slag is, maar als dit telkens terugkeert ook niet echt een oplossing natuurlijk.

De Mediabox Next zal inderdaad niet snel omgewisseld worden, vandaar dat je toch tegen een muur aanliep bij mijn collega. Zeker bij een nieuwe zal altijd de voorkeur worden gegeven aan een monteursbezoek. Het gaat overigens nu over de gehele zenders toch? Hoe staat het met de gids? We kunnen je ook nog steeds omzetten naar IPv4-only, zoals destijds bij @Giuseppe heeft geholpen.

Reputatie 1
Badge +1

@Alex Ziggo

Probleem is doorgezet naar de 2e lijn. Die gaan er morgen, dinsdag, naar kijken.

We zijn er nu wel achter dat als je de Next een tijd aan laat staan de activatie en NPO 1 terug komen. Maar dan verder geen andere zenders en een lege EPG. Als je de Next dan UIT en weer AAN zet zijn de activatie en NPO1 weer verdwenen.

Met het uitzetten van IPv6 wil ik even wachten tot dit eerst is opgelost, anders gaan er dingen door elkaar lopen. Maar vast bedankt voor het aanbod, ik kom er op terug.

Reputatie 1
Badge +1

@Alex Ziggo 

@Paul Ziggo 

Na een week nog steeds geen oplossing.

Net een navraag gedaan bij de FB chat.

Daar lijkt het wel of je het probleem telkens opnieuw moet uitleggen.:disappointed:

Zij blijven komen dat het een signaal probleem moet zijn.

Maar als ik dan aangeef dat alle andere apparaten in huis geen enkel ontvangst probleem hebben zou het aan de COAX kabel naar de Next liggen.

Als ik dan aangeef dat de Next al, zonder resultaat, rechtstreeks op het AOP aangesloten is geweest blijft het stil.

Om ze te overtuigen dat het niet een signaal probleem aan mijn kant is heb ik net even een testje gedaan.

Op de Humax ontvang ik alle zenders storingsvrij.
Origineel aangesloten is de signaalsterkte van de Humax 57%. (zie foto)
Als ik de COAX kabel waar de Next op aangesloten zit overzet naar de Humax stijgt de signaalsterkte zelfs naar 81% (zie foto)
Die aansluiting is dus zelfs nog beter van sterkte.
Dus als de Humax op zijn COAX kabel alle zenders kan ontvangen moet de Next dat op zijn COAX helemaal kunnen.

.

Volgens hun kan een fabrieksreset dit niet veroorzaakt hebben.

Maar het is wel heel toevallig dat deze problemen na een fabrieksreset ontstaan zijn.

Zuur dat er niet bepaald verbetering in zit, @marcveen. En je kunt uiteraard altijd naar dit topic refereren als een collega via bijvoorbeeld Facebook of chat niet op de hoogte is (uiteraard zorgen wij ook voor een melding).

Nog even helemaal los van je coax-signaal; het probleem begon met het feit dat de gids vaak leeg was in combinatie met je internetaansluiting op de C7. Is het gids-probleem opgelost? 

En heb je ook al even een andere opstelling qua internetverbinding geprobeerd? Al is het bijvoorbeeld even draadloos op je modem, puur om te checken hoe dan alles gaat. Wellicht helpt het ook als je een fabrieksreset probeert rechtstreeks op je modem. Vooral omdat er dus problemen bekend zijn in combinatie met installatie of werking via de C7.

Reputatie 7
Badge +17

Onderstaande methode heb ik nog niet voorbij zien komen. Probeer het eens.

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem

• Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop

• Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt

• Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Reputatie 1
Badge +1

@Alex Ziggo

Samenvatting:

1e Next: 

Vervangen i.v.m. instabiele WiFi verbinding met de C7 en Connectbox. (Next was verdacht)

2e Next:

Had ook een instabiele WiFi verbinding met de C7 en Connectbox dus met wat pijn en moeite een LAN kabel van de C7 naar de TV weten te trekken. Sindsdien is de internet verbinding geen probleem meer.

Na een kleine week viel het op dat er in de EPG bij bepaalde zenders “Geen info beschikbaar” stond. Voornamelijk bij NPO 1, 2, 3 en SBS6. (Intussen begrepen dat dit een IPv6 probleem is)

Gezocht op de community en toen eerst een “soft” fabrieksreset gedaan via het menu, zonder resultaat.

Vervolgens een”hard” fabrieksreset gedaan zoals ook omschreven door @KBX458 

Hierna waren de problemen opeens veel groter.

Activatie plots weg, kwam/komt pas na langere tijd terug. Dan alleen één zender beschikbaar, zonder zender info. EPG blijft geheel leeg. Dus onmogelijk om TV te kijken.

Op dit moment kan ik de Next alleen gebruiken om “Opnames” terug te kijken. (Die plan ik dan in via de Ziggo app). Wat daarbij opvalt is dat als je op de Next een selectie in “Opnames” maakt deze heel traag reageert. Als je een aflevering selecteert duurt het wel 10 seconden voordat het volgende scherm in beeld komt. In de tussen tijd gaat het scherm op zwart. En bij de volgende selectie vervolgens weer. Dat hadden we daarvoor ook niet.

Alle COAX en LAN aansluitingen uitgebreid getest. Werkt probleemloos op de andere apparatuur die er naast de Next op aangesloten zijn.

Al met al is deze 2e Next geen succes tot nu toe.

En zoals het er nu naar uitziet gaat dit nog een lange tijd duren.:rage:

Messenger helpdesk wil geen andere Next sturen maar eerst een monteur (wat moet die nog doen?)

Maar in deze Corona tijd mag een monteur alleen langskomen als je helemaal geen TV zenders meer ontvangt. Dus voorlopig hebben we hier dus een Next staan waar je geen f*ck mee kan.:disappointed:

Goed dat je alles in ieder geval even op een rij hebt gezet, @marcveen ! Er lijken toch her en der wat verkeerde wegen te zijn bewandeld (ook bij ons bedoel ik), maar het resultaat is helemaal waardeloos :sweat:

Om even terug te komen op mijn eerdere bericht: Er zijn problemen bekend in combinatie met de C7 (zoals je eerder ervaren gids-problemen). Heb je de mogelijkheid de Next tijdelijk rechtstreeks op je modem aan te sluiten, zonder tussenkomst van je router (wifi is haalbaarder gok ik) en hem daarna te resetten? Als ik je zo ervaringen zo lees hebben we weinig te verliezen in ieder geval.

Reputatie 1
Badge +1

@Alex Ziggo 

Ik kom vanmiddag thuis en de Next lijkt het weer te doen.:sunglasses:

Ik heb weer alle zenders en de EPG is weer gevuld.

Ik weet niet of er aan jullie kant wat gevonden is, maar hier was er vandaag een stroomstroring van ruim een uur. (goede reset?)

.

De Next hangt nu bedraad aan de C7 en dat werkt op zich goed (De Connectbox zit te ver weg voor bedraad). Even afwachten wat de EPG blijft doen, anders misschien de IPv6 nog laten uitschakelen.

.

Ik kijk het even een paar dagen aan. Keeping our fingers crossed.:fingers_crossed:

.

Bedankt voor het meedenken zover.

Hier dezelfde problemen ondervonden (na de laatste software update?). Hier en daar missende EPG en ondertiteling die soms wegvalt. Spanning eraf helpt niet, dus terug naar fabrieksinstellingen. Hierna helemaal geen EPG meer (alle zenders). Na wat gepruts met herstarten, stekkers controleren, e.d. helemaal geen beeld meer! Inderdaad af en toe beeld op alleen NPO2(?).

Bij het opstarten error CS9003 (mediabox offline), maar YouTube werkt wel en opnames terugkijken ook. Inderdaad ook langzaam reageren en daarbij de zwarte schermen. Diagnostiek lijkt in orde (DHCP, verbindingem, IP-adressen, etc) maar zie ineens ook bij signaalkwaliteit de ontbrekende activatie. Zelfde problemen ook op de 2e Next die in de slaapkamer staat. Alles overigens via UTP aangesloten met Netgear GS108E switches ertussen.

Nu dus 2 boxen op zwart, maar gelukkig functioneert de oude trouwe Humax 5200 nog steeds prima, met zowel beeld als EPG. op alle zenders, zonder gaten in de EPG. Blij dat ik die gewoon heb laten staan (welk al maanden uit) en nooit heb afgekoppeld.

Activatie/zenders opnieuw ophalen geeft geen verbetering, behalve dat er bij diagnostiek ‘geactiveerd’ staat. Met het scherm op diagnostiek de UTP-kabel eruit gehaald (zie dat de verbinding wegvalt), UTP-stekker er weer in (verbinding komt terug) en… ik hoor geluid, ik schakel terug en zie beeld én EPG op alle zenders!

Ik loop naar beneden en doe hetzelfde trucje op mijn andere box en die werkt ook weer!

Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben.

Hiervoor nooit problemen gehad met de Next-en en het werkt nu al weer een uurtje naar behoren. Mocht dit nog veranderen, kom ik uiteraard weer in de lucht.

@marcveen Ah super! Ik heb in ieder geval op afstand niets gedaan, dus wellicht was de ‘reset’ dit keer inderdaad succesvol :relaxed:

@Chris_M Top dat je dit even deelt! Zuur uiteraard dat het met wat hobbelingen ging, maar mooi dat het uiteindelijk toch is gelukt en de manier nog even laat weten.

Voor beide hopen dat het zo blijft :relaxed::fingers_crossed_tone1:

Toch iets te vroeg gejuicht. Vanmorgen (na een nachtje stand-by) weer met beide boxen problemen. Box op de slaapkamer weer niet geactiveerd: geen beeld en geen EPG. Box in de woonkamer is nog wel geactiveerd maar geeft alleen beeld op 1 zender. Volgens mij de zender waarop die gisteren op stond toen die is uitgezet. Kan niet naar andere zenders schakelen en geen EPG. Box reageert weer erg langzaam met tussendoor zwarte schermen. YouTube en opnames terugkijken werkt wel op beide boxen. Oplossing van gisteren werkt nu niet. Na wat prutsen beneden (herstart, UTP kabels in/uit) komen wel de zenders terug. Kan met de kanaaltoetsen +/- wel schakelen, maar via de lege EPG kan je niet van zender veranderen, Loopt dan zelfs af en toe helemaal vast waarbij alleen een herstart hem weer tot leven brengt.

Uurtje aan laten staan op 1 zender en wat anders gekeken via andere mediaplayer. Hierna  de EPG gecheckt en die was nog leeg. Met de lege EPG info in beeld de UTP-kabel eruit en erin en daar verschijnt de programma informatie weer! Alle zender weer netjes gevuld, zonder gaten in de programmering. Ook het overschakelen via de EPG werkt weer normaal.

Ik ga naar de box boven en die is ineens spontaan weer geactiveerd. Geen EPG, maar zelfde trucje als net beneden lost ook dit weer op. Ik heb hiervoor geen activatie via de site gedaan.

Het lijkt erop dat de box er wat problemen mee heeft als hij geen EPG kan ophalen en dan instabiel wordt. Het vreemde is dat er wel een internetverbinding is (YouTube en opnames werken, Ziggo servers zijn bereikbaar) maar er toch geen EPG wordt opgehaald. Het kortstondig verbreken en herstellen van de internetverbinding lijkt het probleem dan op te lossen.

Beide boxen staan inmiddels weer uit dus ik ben benieuwd...

Reageer