Franxx

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next en nieuw modem

Ik heb thans een upc modem Thomson TWG870 die in bridge staat, de router die op een goede plek in mijn huis staat is een Netgear WNDR V2. Omdat dit goed werkt, prima WiFi 5G, wil ik dit eigenlijk niet wijzigen. Nu wil ik graag over naar de next, verder naar de klanten service kom ik niet, die geven aan dat ik een nieuwe modem krijg. Verdere vragen kunnen ze me niet beantwoorden......Help is er ook iemand die wel kan helpen.

Groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bij de Next wordt een Connectbox geleverd.
Als die net als de Thomson in Bridge wordt gezet, heb je een gelijke situatie als nu met een moderner Modem. Je eigen Router en netwerk hobbelt als vanouds door.
Als alles gaat zoals het zou horen te gaan, zal de Connectbox na installatie automatisch naar Bridge Mode gaan.
Soms zit het tegen. Dan moet dat alsnog apart worden geregeld.
.

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bij de Next wordt een Connectbox geleverd.
Als die net als de Thomson in Bridge wordt gezet, heb je een gelijke situatie als nu met een moderner Modem. Je eigen Router en netwerk hobbelt als vanouds door.
Als alles gaat zoals het zou horen te gaan, zal de Connectbox na installatie automatisch naar Bridge Mode gaan.
Soms zit het tegen. Dan moet dat alsnog apart worden geregeld.
.
Franxx
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, Ben nog wel benieuwd hoe hij automatisch naar de bridge mode gaat. Nog een volgorde in de installatie?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hij krijgt de gegevens, config bestand, van de Ziggo servers als je hem aansluit. Franxx
Dat is gekoppeld aan je postcode / huisnummer / abonneenummer.
Franxx
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top Be rt ik ga er mee aan de slag!
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
hanh ,

Moderner modem? Mijn oude getrouwe Thomson beledigen:disappointed_relieved: Geen problemen met portforwarding, geen conflicten in router modus met mijn eigen router en genoeg zelf in te stellen. Draait hier nu al aardig wat jaartjes zonder problemen. Moet ik zo'n connectbak nog zien doen:stuck_out_tongue_winking_eye:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sparco1955 De kwalen van de Connectbox Router zijn me bekend.
In Bridge Mode kan ie mijns inziens niet veel kwaad doen.
Franxx
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sparco1955
Zou ook graag de Thomson willen behouden, met deze modem kan je inderdaad eea zelf instellen. De combi met de next is helaas niet mogelijk, het houdt een keer op.....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mijn indruk is dat Ziggo liever wil dat iedereen een Connectbox heeft icm de Next.
Er zouden overwachte issues kunnen zijn bij gebruik van een andere door Ziggo uitgereikte Modem/Router.
Je reduceert er het aantal mogelijke probleemgevallen dan mee.
Dat snap ik. Maar is dit terecht?

Denk het niet. Waarom?


  • de Next werkt prima met eigen Router en Connectbox in Bridge
  • de Next werkt prima over een Interverbinding van een Provider die het KPN netwerk gebruikt

Waarom dan niet icm de Router van een bestaand Ziggo kastje zoals de oude Thomson?
Vertrouwt Ziggo zijn eigen Modem/Routers onvoldoende? Da's dan niet zo fraai.

Zelf heb ik de Next zonder problemen icm een uitstekende Technicolor TC 7210 als Router gebruikt.
Die wordt ook vervangen door een Connectbox.

Wat mij hierbij niet bevalt is dat je gedwongen wordt je huidige bevredigende en vertrouwde setup te moeten wijzigen, zonder dat duidelijk is waarom dat echt nodig zou zijn.

Als dit slechts betekent dat je het Connectbox Modem in Bridge gaat gebruiken, zoals Franxx , dan vind ik dit wel best. Is zo gebeurd en je hebt bovendien geen last van ineens anders vormgegeven Router-instellingen.
Als je echter ook de Connectbox Router functie moet gaan gebruiken, dan huiver ik.
Het instellen is ineens anders. Vervelend. Is een kwestie van even wennen zullen we maar zeggen.
Maar de Connectbox Router kan een probleemkind zijn, als je wat meer doet dan een gemiddelde klant. (Of bv toevallig Sonos speakers hebt icm een Arris Connectbox). Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Ik geloof Sparco1955 zonder reserve dat de Thomson een goede Router functie heeft en zie ook niet goed in waarom de Thomson vervangen zou moeten worden.

Jammer, maar helaas. Ziggo wil het nu eenmaal zo.

Uitgelicht topic