Mijn indruk is dat Ziggo liever wil dat iedereen een Connectbox heeft icm de Next.
Er zouden overwachte issues kunnen zijn bij gebruik van een andere door Ziggo uitgereikte Modem/Router.
Je reduceert er het aantal mogelijke probleemgevallen dan mee.
Dat snap ik. Maar is dit terecht?
Denk het niet. Waarom?
- de Next werkt prima met eigen Router en Connectbox in Bridge
- de Next werkt prima over een Interverbinding van een Provider die het KPN netwerk gebruikt
Waarom dan niet icm de Router van een bestaand Ziggo kastje zoals de oude Thomson?
Vertrouwt Ziggo zijn eigen Modem/Routers onvoldoende? Da's dan niet zo fraai.
Zelf heb ik de Next zonder problemen icm een uitstekende Technicolor TC 7210 als Router gebruikt.
Die wordt ook vervangen door een Connectbox.
Wat mij hierbij niet bevalt is dat je gedwongen wordt je huidige bevredigende en vertrouwde setup te moeten wijzigen, zonder dat duidelijk is waarom dat echt nodig zou zijn.
Als dit slechts betekent dat je het Connectbox Modem in Bridge gaat gebruiken, zoals
Franxx , dan vind ik dit wel best. Is zo gebeurd en je hebt bovendien geen last van ineens anders vormgegeven Router-instellingen.
Als je echter ook de Connectbox Router functie moet gaan gebruiken, dan huiver ik.
Het instellen is ineens anders. Vervelend. Is een kwestie van even wennen zullen we maar zeggen.
Maar de Connectbox Router kan een probleemkind zijn, als je wat meer doet dan een gemiddelde klant. (Of bv toevallig Sonos speakers hebt icm een Arris Connectbox). Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Ik geloof
Sparco1955 zonder reserve dat de Thomson een goede Router functie heeft en zie ook niet goed in waarom de Thomson vervangen zou moeten worden.
Jammer, maar helaas. Ziggo wil het nu eenmaal zo.