1
Vraag
2
Reageer en help mee
Swoopp

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welke splitter? - Next en extra tv boven

Ik heb nu de next met bijbehorende connect box.
Ook heb ik een 2weg splitter om beide apparaten aan te sluiten.
Nu Had ik voorheen ook een 2weg splitter voor me 2e tv boven. Met me horizon box.
Echter nu heb ik dus geen aansluiting meer omdat ziggo me 2e aansluiting opeist. Hoe kan ik dan me 2e Tv aansluiten. Want heb net gechat maar een 3weg splitter ipv 2weg mag blijkbaar niet meer gratis weggegeven worden?.
11 Reacties 11
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kijk eens hier naar tweeweg splitters:
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Swoopp,

De verdeler die je zoekt is een Braun Telecom POA 03-UPC. Deze heeft 3maal dezelfde IEC male-uitgang.
Ziggo verstuurt de POA 03-IECNL als 3weg-verdeler met 1x data (schoef), 1x TV (IEC male) en 1x FM (IEC female).
Swoopp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
AlexHelpt ja dat klopt. Maar daar heb ik dus niks aan.
En omdat next en connectbox 2 aansluitingen weghalen vind ik dat ik recht hem op de 3weg splitter upc type.
Met de horizon had ik wel genoeg aan 2weg dus komt door hun spullen die meer aansluitingen vragen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Swoopp wrote:
AlexHelpt ja dat klopt. Maar daar heb ik dus niks aan.
En omdat next en connectbox 2 aansluitingen weghalen vind ik dat ik recht hem op de 3weg splitter upc type.
Met de horizon had ik wel genoeg aan 2weg dus komt door hun spullen die meer aansluitingen vragen.



Hi,
Zoals jij het nu wil/gaat gebruiken heb je grote kans dat het met een 3 weg splitter niet gaat werken omdat er dan te veel signaal verlies optreed door de ingebouwde demping.
Ziggo heeft ze ook niet als ik goed geïnformeerd ben.

In jou geval kan je het best een versterker aansluiten op de AOP en dan de port waar het minste versterking op aanwezig is sluit je het modem aan.
Op de andere 2 porten sluit je de kabels aan die naar de boxen/Tv gaan.

https://www.bol.com/nl/p/teleste-ov-8420-1218-mhz-kabelkeur-ziggo-geschikt-antenne-coax-versterker/9...
Swoopp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik snap niet dat iedereen mij wat wil verkopen. En dus zelf ook apparatuur koopt.
Het is toch raar dat als je de horizon hebt met ingebouwde modem je wel met een 2weg splitter 2 tv's kan aansturen.
En als je de next neemt je dan niet wordt geholpen door ziggo en je 2weg splitter teniet doet en je geen extra tv meer kan aansluiten.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Swoopp wrote:
Ik snap niet dat iedereen mij wat wil verkopen. En dus zelf ook apparatuur koopt.
Het is toch raar dat als je de horizon hebt met ingebouwde modem je wel met een 2weg splitter 2 tv's kan aansturen.
En als je de next neemt je dan niet wordt geholpen door ziggo en je 2weg splitter teniet doet en je geen extra tv meer kan aansluiten.


Nee hoor dat is niet raar, er veranderd wat in je soort van abonnement en je krijgt een nieuwe manier van aansluiten.
Voorheen zat jou modem ingebouwd in de Horizon ( voorheen upc gebied ? ) en met de nieuwe next is dat niet zo , dus je hebt dan een extra modem nodig.

Je kan het proberen maar 3 apparaten met de benodigde coax kabels ( lengte's ) aangesloten op het AOP van Ziggo gaat niet goed werken zonder versterker.

Dus ik probeer je niks te verkopen ik geef alleen advies om er voor te zorgen dat het goed gaat werken bij jou !
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Je zegt dat Ziggo de 2e aansluiting op eist 1 voor de next en 1 voor de connectbox...

Normaal gesproken heb je op het AOP dat is een 1 gats aansluiting een verdeler zitten ( deze word door Ziggo standaard geleverd )
1 uitgang is voor je modem
1 uitgang is voor je Tv
En met een 3 weg verdeler is 1 aansluiting voor de Radio
( Opdruk verdeler - Coax splitter Tv/Fm/Data )

Op de tv uitgang plaats je dan de splitter ( 2 weg splitter ) 1 voor je Next box en 1 voor de 2e Tv

Als je dan teveel signaal verlies zou hebben dan moet er natuurlijk een versterker tussen geplaatst worden.
Swoopp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd bedankt voor het meedenken. Snap dat je me niks wil aansmeren. Maar vind het raar dat het nodig is door (in mijn ogen) een ontwerp fout.
waarom een next maken zonder modem (o wat is die zuinig zeg) en vervolgens een modem nodig hebben om interactieve tv werkend te krijgen en een extra uitgang van de splitter op te eisen. Terwijl de (gaan we weer) horizon wel met 1 aansluiting af kon waarschijnkijk door de interne HD.

AlexS
Door ruimte gebrek kan ik geen 2 weg splitter op me 2 weg splitter zetten om zo een soort van 3 weg te maken.
Mas kan het wel als ik er een kabel tussen zet een kleintje.
Ga wel even meten hoe het zit dan met het signaal verlies.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Swoopp wrote:
Ronihd bedankt voor het meedenken. Snap dat je me niks wil aansmeren. Maar vind het raar dat het nodig is door (in mijn ogen) een ontwerp fout.
waarom een next maken zonder modem (o wat is die zuinig zeg) en vervolgens een modem nodig hebben om interactieve tv werkend te krijgen en een extra uitgang van de splitter op te eisen. Terwijl de (gaan we weer) horizon wel met 1 aansluiting af kon waarschijnkijk door de interne HD.


Het was uitzonderlijk dat de XL box ( Horizon ) een modem ingebouwd had.
Sowieso is het beter om een appart modem te hebben dat is veel flexibeler voor het aansluiten van randapparatuur.

Het heeft niks te maken met de interne HD , het gaat hier puur om internet acces wat je nu dus moet doen met een apart modem.
Nu heb je gewoon per apparaat een coax kabel nodig.


AlexS
Door ruimte gebrek kan ik geen 2 weg splitter op me 2 weg splitter zetten om zo een soort van 3 weg te maken.
Mas kan het wel als ik er een kabel tussen zet een kleintje.
Ga wel even meten hoe het zit dan met het signaal verlies.


Met geluk werkt het maar het is redelijk onwaarschijnlijk
Swoopp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is gelukt. Ik heb de ziggomonteur langs laten komen en die heeft idd een extra 2weg splitter naast de huidige aplitter gezet.
Ik merk nog geen signaal verlies. Hopelijk blijft het zo werken.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Wat ik al zei een 2 weg splitter erbij dus :grinning:
Mooi dat het opgelost is
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic