Next - CS1160 foutmelding

  • 28 maart 2019
  • 33 Reacties
  • 1264x Bekeken

ik heb sinds vorige week de mediabox next. Foutcode CS1160 in beeld. Probleem wordt snel opgelost, maar na veel telefoontjes en chatten nog steeds geen tv. De medewerkers zijn niet op de hoogte wat ze moeten doen. Word nu weer zsm mogelijk gebeld...Ziggo graag iemand die weet hoe het werkt!

33 Reacties

Beste mensen is een foutcode CS1002 hetzelfde als CS 1160?
Nee. De melding over foutcode CS1160 hoort hier eigenlijk niet thuis.
Het onderwerp van dit Topic is immers: Foutcode CS1002 (Connectieprobleem met het Internet) tijdens de Installatieprocedure, waardoor je helemaal niks met je Next kunt beginnen.
@Paul844
Heb jij ook nog helemaal niks kunnen doen met je Next? En dus alleen die CS1160 maar in beeld gekregen. CS1160 gaat over een probleem met Live-TV, dat veroorzaakt zou kunnen zijn door een storing bij Ziggo. Of kun je wel dingen doen met de Next, zoals bv Replay vanuit de Gids?

Noot. De betekenis van een CS foutcode en evt oplossing kun je opzoeken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/foutcodes/
Let op: begin met CS, niet met cs.
Hallo Hanh ik kan helemaal niets met mediablox next al bijna een week. Bij jullie zeggen ze dat ze er mee bezig zijn. Maar duurt nu wel erg lang. Ik zag later pas dat ik in de verkeerde Topic zat. Werk hier nooit mee. Maar je wordt voor je gevoel niet geholpen dus zoek je middelen om aandacht te krijgen voor je probleem.
@Paul844
Als je met deze melding ook helemaal niks kan doen met je Next, dan hoor je hier wel thuis. Toch ook wel gek, deze afwijking.
Power Cycle geprobeerd? (spanning er 30 sec af met het Powerknopje aan de achterkant).
Gr Han
Jazeker ik heb van alles al geprobeerd, de mediabox werkt niet.
Ok Het laatste bericht van @Michael Ziggo
kwam net na jouw reaktie.
Hij had jou nog niet gezien voor een persoonlijk bericht over de mogelijke oplossing.
Hij komt nog wel een keertje langs vandaag of een collega van hem.

Ik bedoel dit bericht:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/next-je-mediabox-maakt-geen-verbinding-cs1002-38294/index3.html#post382478
Reputatie 7
Hoi @Paul844,

Ik zie inderdaad dat er een taak is aangemaakt zodat jouw probleem wordt opgelost. Er is gisterochtend contact geweest, maar het belletje kwam niet uit lees ik in de taak. Er is afgesproken dat ze je morgenochtend opnieuw gaan bellen. Dus morgen komt er contact.
na het chatten vanmorgen zou ik zsm gebeld worden. Het zou jammer zijn dat ik morgen gebeld wordt, gezien de problematiek. Dat ik gisteren gebeld ben klopt. Althans mijn vrouw is gebeld op haar werk. terwijl ik mijn nummer had achtergelaten. Daarbij is maandag 25 /3 is afgesproken dat ik per mail bericht krijg wanneer e.e.a. opgelost is.
Reputatie 7
na het chatten vanmorgen zou ik zsm gebeld worden. Het zou jammer zijn dat ik morgen gebeld wordt, gezien de problematiek. Dat ik gisteren gebeld ben klopt. Althans mijn vrouw is gebeld op haar werk. terwijl ik mijn nummer had achtergelaten. Daarbij is maandag 25 /3 is afgesproken dat ik per mail bericht krijg wanneer e.e.a. opgelost is.

Er is vanochtend een nieuwe taak aangemaakt, terwijl de oude al in behandeling was. Ik kan hier geen extra spoed aan geven, dus ik wil je vragen het belletje van morgen af te wachten. Misschien is het een idee om voor de zekerheid met je vrouw te schakelen. In het geval ze opnieuw gebeld wordt dat ze dan jouw nummer doorgeeft, ook al staan er 2 nummer in de taak. Puur voor de zekerheid.
erg Jammer dat het zo loopt.
Reputatie 7
Aangezien dit geen CS1002 melding betreft heb ik de reacties hierover verplaatst naar een nieuw topic met toepasselijke titel.

PS: ik lees in onze administratie dat het probleem afgelopen vrijdag is opgelost, eindelijk. Veel plezier met je nieuwe mediabox!
@Michael Ziggo, @Mark Ziggo Is er ook iets bekend over de aard van deze melding? Ik heb ook mijn mediabox aangesloten en ik krijg deze melding. Kan ik iets doen? Of moet ik contact opnemen?

mvg

Dextertje
Ik heb net de Next geïnstalleerd, echter ook dezelfde foutcode CS1160. Inmiddels al 28 minuten in de wacht. Wie kan mij verder helpen?
Hier hetzelfde. Vanmiddag de Next mogen ontvangen, maar verder dan de CS1160 komt ie helaas niet.
Hier ook de next net aangesloten en alleen de foutmelding cs1160
Ook hier alleen foutmelding CS1160 na installeren Next...
Heb ook de Next aangesloten en kreeg foutmelding na foutmelding. Uiteindelijk blijft hij nu ook hangen op foutmelding CS1160. Ziggo?
Krijg ook sinds net deze foutcode CS1160 snap er niks van is ook geen uitleg over te vinden. Was blij dat ik van mijn horizon afwas nu krijg ik dit.
Bij mij is de foutmelding nu weg.
Reputatie 7
Badge +35
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS1160
Foutmelding is bij mij ook verdwenen en we hebben beeld!
Hier nog steeds de foutmelding....@Be rt Met de omschrijving daar kan ik niet zoveel. Moet ik gewoon wachten? Of moet er iemand wat gaan doen?
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb het bij een Ziggo moderator weggelegd @Dextertje
Reputatie 7
Hey all.

Gister kregen veel mensen door een storing de CS1160 melding te zien. Dit zou allemaal weer opgelost moeten zijn!
@Dextertje , jij hebt de melding dus nog steeds in beeld? Ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is, maar kan je helaas niet vinden op de gegevens in je profiel. Zou je je postcode en huisnummer hierin willen opnemen? Dan duik ik er voor je in ^^
@Lycke Ziggo gedaan. Iemand van de chat heeft 'de activatie erdoor gedrukt'. Misschien dat dit helpt. Aangezien ik niet thuis ben gaat mijn vrouw dat straks even testen.

Wat wel gek is dat ik nu in mijn profiel zie dat ik weer 'Alles in een Extra' heb in plaats van Complete next. Dat stond er gisteren nog wel.

Reageer