Vraag

Next box zwart beeld bij Netflix en youtube app

• 5 mei 2020
  • 12 reacties
  • 170 keer bekeken

Sinds enkele weken hebben de netflix en YouTube app zwart beeld nu verschillende keren zwart beeld gegeven. Enkele weken terug viel het op en was het probleem verdwenen nadat we de Next hadden herstart. Vanmorgen was het weer zo ver. Ik wilde casten vanaf mijn telefoon en de Next was gewoon zichtbaar als ‘mediabox’. Na dit te selecteren ging het beeld op de TV op zwart en bleef zwart. Drukte ik vervolgens na enkele minuten op de home knop of de terug knop, dan reageerde de Next. Maar ook het starten vanuit de Next zelf wilde niet. Wat ook opviel is dat de Next deze nacht weer eens niet in standby was gegaan. De aan/uit knop stond nog op blauw, terwijl deze normaal altijd uit gaat.

Ook nu weer was uit/inschakelen de optie om het probleem te verhelpen. Misschien houdt het verder verband met de foutmeldingen CS2212, CS2505 of CS2512 die we de afgelopen dagen verschillende keren voorbij hebben zien komen. Voor de laastste update totaal geen problemen gehad met dit ding, maar de laatste weken is het treurig gesteld.

12 Reacties

Hi @Qubio

Zo wordt het gebruik van de Next er niet bepaald leuker op. Om te beginnen met het LED’je dat niet uitgaat in stand-by: Ik zie dat je dat inmiddels ook in een ander topic hebt gemeld. Dat heeft mijn collega inmiddels uitgezet en zal verder worden onderzocht.

Voor wat betreft je andere problemen: Ik zie dat je modem in Bridge staat. Is je Mediabox bekabeld of draadloos verbonden met je router? Twee van de drie foutmeldingen wijzen namelijk naar de verbinding, dus die wil ik eerst uitsluiten. En kun je ook voor de zekerheid eens testen hoe het gaat in een andere energie-stand? Ervaar je tot slot ook problemen met zaken zoals Replay TV of Ziggo On Demand of voornamelijk bij de apps?

Alex, de Next is bedraad aangesloten. Router is inderdaad in bridge gezet. Router functie wordt nu verzorgd door TPlink Deco 9 plus en een Gigabit switch van Netgear. Ik haal altijd de maximale snelheid en zodra er een probleem wordt gemeld door de Next is er vervolgens in de diagnostiek niks mis. Ook ervaar ik in het netwerk verder geen problemen of haperingen.

Tot laatste update nooit problemen ervaren. On Demand gebruik ik niet. Kijken we feitelijk niet alles via replayTV? Zodra we 'live' kijken is het meestal ook dat we iets later beginnen en dan het programma 'vanaf het begin kijken' selecteren. Of on Demand ook stopt als de andere apps op zwart gaan zal ik een volgende keer controleren.

Overigens had ik een paar dagen terug dus dat zowel YouTube als Netflix op zwart gingen als ik ze selecteerden. Nadat ik de coax kabel even had losgehaald om deze te controleren gingen beide niet meer op zwart, maar keerde ik direct terug naar live tv kijken. Dus ik opende het menu, navigeerde naar de apps, selecteerde YouTube en de Next schakelde vervolgens weer terug naar live tv. Hetzelfde gold voor Netflix.

Kijken we feitelijk niet alles via replayTV? Zodra we 'live' kijken is het meestal ook dat we iets later beginnen en dan het programma 'vanaf het begin kijken' selecteren. Of on Demand ook stopt als de andere apps op zwart gaan zal ik een volgende keer controleren.

Als je uitgesteld kijkt, kijk je inderdaad via Replay TV. En dus via je netwerk. Daar ervaar je ook geen problemen mee?

Overigens had ik een paar dagen terug dus dat zowel YouTube als Netflix op zwart gingen als ik ze selecteerden. Nadat ik de coax kabel even had losgehaald om deze te controleren gingen beide niet meer op zwart, maar keerde ik direct terug naar live tv kijken. Dus ik opende het menu, navigeerde naar de apps, selecteerde YouTube en de Next schakelde vervolgens weer terug naar live tv. Hetzelfde gold voor Netflix.

Je had dan de UTP dus nog wel aangesloten? Alleen geen coax?

De foutcodes die je eerder noemde, gebeurde dat onder andere bij opnames? En heb je eventueel nog een andere energiestand geprobeerd en/of je Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Kijken we feitelijk niet alles via replayTV? Zodra we 'live' kijken is het meestal ook dat we iets later beginnen en dan het programma 'vanaf het begin kijken' selecteren. Of on Demand ook stopt als de andere apps op zwart gaan zal ik een volgende keer controleren.

Als je uitgesteld kijkt, kijk je inderdaad via Replay TV. En dus via je netwerk. Daar ervaar je ook geen problemen mee?

Jazeker, afgelopen weekend liep het afspelen van een opname na een paar minuten ‘vast’ waarop we de Next gelijk uit/aan hebben gezet om hem te resetten. Daarna zijn we ‘live’ gaan kijken, maar wel vanaf het begin, dus n.a.w. via ReplayTV. Die liep op 2/3e van de uitzending even vast, maar die hervatte na enkele seconden weer en vlak voor het eind van de uitzending liep de uitzending nogmaals vast, maar dit keer konden we niet verder kijken en werden we netjes naar het begin van de uitzending terug gezet … waar we dan niet kunnen doorspoelen! 

Om het einde alsnog te kunnen zien hebben we de opname weer gepakt, die we wél konden doorspoelen en zo de laatste paar minuten nog kunnen zien.

Je had dan de UTP dus nog wel aangesloten? Alleen geen coax?

De foutcodes die je eerder noemde, gebeurde dat onder andere bij opnames? En heb je eventueel nog een andere energiestand geprobeerd en/of je Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb inderdaad alleen de coax los gehad bij het aansluitpunt waar de kabel het huis binnenkomt. De UTP kabel is dus aangesloten geweest.

Andere energie standby standen heb ik niet geprobeerd. Klinkt ergens ook niet logisch, omdat deze problemen juist optreden als het ding aan staat.

Bij ons staat hij overigens in de meest zuinige stand en we hebben al een par keer ervaren dat hij soms in een minder zuinige stand blijft staan, omdat dan de blauwe lamp aanblijft. Zodra ik hem dan uit/aan schakel gaat de blauwe lamp ineens wel weer uit bij uitschakelen (en duurt het ook weer langer voor hij is opgestart.

Zojuist ook preventief het paardenmiddel van Mark Ziggo toegepast, de harde reset gegeven met de min- en blauwe toets samen.

We gaan weer een weekend met wat leuke televisie tegemoet, dus hopelijk zonder problemen.

Goedemiddag @Qubio

Hoe is het afgelopen weekend gegaan? :blush:

Beide niet gebruikt dit weekend. Wel vanmiddag even getest. Blauwe lamp was gewoon uit en beide apps deden het gewoon. Ben benieuwd wanneer hij niet meer in standby wil gaan...

LEGO Masters live gekeken uit voorzorg dat ging goed, maar was ergens ook de verwachting. Bij verschillende opnamen wel weer de 'momentje' melding gezien maar dan ging het afspelen alsnog door.

Inmiddels de QOS voor alle users geknepen zodat er meer bandbreedte beschikbaar blijft. 

Bandbreedte eerst geknepen tot 2Mbit (ong. 200kbyte) up/down, daar lag ongeveer de grens en begon het te haperen. Nu tijdelijk op 100/10Mbit  gezet.

De Next ook prioriteit gegeven op het netwerk.

Helaas zelfde probleem weer terug. Op de Next viel de blauwe lamp weer op. Hij bleek weer niet in diepe slaap te zijn gegaan. Daarop heb ik hem met de afstandsbediening aan gezet en geprobeerd te casten vanaf de telefoon. Hij was wel zichtbaar als Mediabox in mijn lijstje met opties, maar het scherm op de tv werd zwart en er gebeurde niets. Vervolgens op de home toets gedrukt en geprobeerd Netflix te starten, maar ook daar bleef het scherm zwart. Graag hoor ik wanneer jullie een probleem loze software update beschikbaar hebben die deze bug oplost.

Nu weer iets bijzonders. Ik heb de Next zojuist opnieuw gestart. Gelijk naar Netflix op de Next geschakeld via de home knop. In plaats van Netflix schakelde de Next vervolgens naar live tv ... Vervolgens naar YouTube. Dat werkte wel. Daarna nogmaals Netflix geprobeerd, die werkte nu wel, maar …

Als ik Netflix nu weg klik een naar live tv wil, blijft het Netflix logo zichtbaar en kan ik geen live tv meer kijken. Ik heb wel geluid, maar het beeld blijft het Netflix logo weergeven. Dit is ook met opnames, die zijn ook niet te kijken.

Vervolgens start ik YouTube, werkt niet. Vervolgens ga ik naar Netflix, die doet het dan weer wel. Die sluit ik vervolgens af via de menu optie links onderaan het scherm en Netflix sluit netjes. Nu kan ik ineens wel weer opnames bekijken en doet live tv het ook weer.

Bijzonder...

Hi @Qubio, hij begint inderdaad een beetje z'n eigen leventje te leiden (of lijden) zo te zien!

Wat betreft de stand-by functie; Dit probleem is inderdaad bekend en hebben we in onderzoek. Ik zie dat je je inmiddels daar ook hebt gemeld.

Daarop voortbordurend; je geeft aan dat je dírect na het opstarten Netflix opende. Het is mogelijk dat hij op dat moment problemen ervaart, want je hebt hem in de ECO-stand staan en bij het aangaan is hij nog bezig met opstarten en informatie verzamelen. Ik raad je aan altijd even te wachten voordat je een app opstart. Mogelijk hangen de problemen daarachter ook mee samen.

Daarop voortbordurend; je geeft aan dat je dírect na het opstarten Netflix opende. Het is mogelijk dat hij op dat moment problemen ervaart, want je hebt hem in de ECO-stand staan en bij het aangaan is hij nog bezig met opstarten en informatie verzamelen. Ik raad je aan altijd even te wachten voordat je een app opstart. Mogelijk hangen de problemen daarachter ook mee samen.

Als ik vlak na het starten van de Next de Netflix app kan zien in het overzicht moet ik hem kunnen starten. Kan dat niet, dan moet de software dat afvangen. Icoon nog niet zichtbaar, melding geven of wat dan ook, dat is wel zo netjes. Nu schakelde hij simpelweg naar live tv. Op zich geen probleem, maar netjes is het niet. Maar dat Netflix vervolgens niet meer wil werken en zelfs het logo permanent in beeld blijft en live tv niet meer werkt… Dat noemen we een bug… en die zijn wél een probleem en niet zo netjes.

Reageer