Beantwoord

Next box maakt toch geluid

• 3 september 2019
  • 64 reacties
  • 2671 keer bekeken

Toon eerste bericht

64 Reacties

Hier ook een next box waarvan de fan geluid maakt, het is zo storend dat als ik Netflix kijk via de smartfunctie van de tv. Ik de schakelaar van de next box uit zet, de fan maakt namelijk in standby zelfs een hard geluid.

Best jammer als je speciaal het duurste tv abonnement neemt, verder is het een hartstikke mooi apparaatje.

Reputatie 7
Badge +5

yep...tja…

zie ook dit topic…

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ventilator-geluid-mediabox-next-50547

Reputatie 3
Badge +2

Ook ik moet helaas weer een negatief berichtje plaatsen.

De Next die hier als vervanger is achtergelaten door een Ziggo monteur ivm ventilator geluid begint ook te zoemen.

Bij “gewoon” tv kijken hoor je het heel licht {mijn vrouw hoort het niet of stoort zich er niet aan} maar ikzelf hoor het helaas altijd. Okee, het is geen MediboxXL kwa geluid, maar stil is hij ook niet.

Is die ventilator echt nodig? Kan die niet uitgeschakeld worden met een firmware update?
Heeft Ziggo toevallig een Next met geupgrade ventilator in de maak? Ik begin zo langzamerhand een beetje vervelend van alle bijgeluiden en bijwerkingen te worden :thinking:

Heb ik nu gewoon pech met die ventilatortjes en piepgeluiden?

@PetertjeBol Niet om te vergelijken, maar ter info.

Ik hoorde hier ook weer een lichte brom beneden, maar na goed onderzoek staat de Next hier op een dicht kastje met dun en licht bovenblad die een perfecte resonantie versterking geeft, het lijkt wel een grote trommel die je maar amper aan hoeft te raken voor een flink geluid.

Nadat ik er een dun klein rond vilt tapeje onder de pootjes had geplakt was het geluid weg.

Reputatie 7
Badge +12

De huidige Next is zo ontworpen dat een fan helaas nodig is. Had natuurlijk heel anders gekund. Beetje groter en zwaarder was ie dan misschien geworden. Tot overmaat van ramp heeft de fabrikant er een prut fannetje in gedaan met talloze problemen tot gevolg.

Reputatie 7
Badge +5

De huidige Next is zo ontworpen dat een fan helaas nodig is. Had natuurlijk heel anders gekund. Beetje groter en zwaarder was ie dan misschien geworden. Tot overmaat van ramp heeft de fabrikant er een prut fannetje in gedaan met talloze problemen tot gevolg.

Yep mijn verhaal treurig dat dit zo een slecht ontwerp is met zo een prut bagger fannetje. Het rammelt letterlijk aan alle kanten en het worden steeds meer piep en brom en kraak geluiden zie maar de vele topics in dit forum en oplossing omruilen maar dat is blijkbaar het enige wat ziggo kan diep treurig en het aller ergste geen reactie inhoudelijk hier op niks bekende Struisvogelpolitiek van ziggo .Los het op ziggo en dat zou middels een temperatuur regeling moeten kunnen dat het fannetje zoveel mogelijk laag toerig geregeld wordt en als het kan uitschakelt als de temperatuur onder een maximum blijft.

Onderzoek dit eens serieus of blijf maar omruilen en het worden er steeds meer :thinking:  

Reputatie 7
Badge +5

kijk het worden er steeds meer topics :

Hoge piep in stand-by stand

Stof op aanzuiging fan Next

Geluid ventilator uit de Next 

Ratelend geluid uit Mediabox Next

Ventilator geluid Mediabox Next

Volgens mijn gaat het om een PWM fan inside the Next en deze word door ipv de stroom te verlagen om de draai snelheid te verlagen,
Doet PWM dit door de stroom steeds aan en uit te schakelen.en dit zou eventueel dus softwarematig aangepast kunnen worden.

Dus moet dit toch geregeld kunnen worden Ziggo ? 

Graag hier eens een inhoudelijk antwoordt svp.

Reputatie 3
Badge +1

Gelukkig niet last van lawaai in de next ..ik zet er min omde dag ff de stofzuiger op blijft hij tog wat stof vrij 😁

Reputatie 3
Badge +2

@PetertjeBol Niet om te vergelijken, maar ter info.

Ik hoorde hier ook weer een lichte brom beneden, maar na goed onderzoek staat de Next hier op een dicht kastje met dun en licht bovenblad die een perfecte resonantie versterking geeft, het lijkt wel een grote trommel die je maar amper aan hoeft te raken voor een flink geluid.

Nadat ik er een dun klein rond vilt tapeje onder de pootjes had geplakt was het geluid weg.

@Be rt  een viltje gaat niet helpen, optillen op een matje enz maken de Next niet stiller.

Het gekke is dat deze Next het fan geluid eerst niet had, maar dat het nu weer aanwezig is. Als het dit volume blijft laat ik het zo, als het erger wordt meld ik mij weer bij Ziggo. Hopelijk komt er een partij Nexten op de markt met een verbeterde fan en/of fan mount!

Vandaag ook mijn 2e nextbox ontvangen. Eerste begon mij ook te irriteren met het geluid van de ventilator die constant aan het gieren is. Bij overschakelen naar een ander kanaal even meer geluid, maar het geluid is harder dan mijn nas en draadloze router samen.

De nieuwe hetzelfde verhaal helaas... Zojuist weer contact met Ziggo maar het enige wat ik nog aangeboden krijg is een monteur die langs kan komen en de opmerking dat de ventilator aanslaat wanneer hij te warm wordt.

Na uitschakelen duurt het nog ruim een minuut voordat het geluid stopt.

@GuidoForum Ik zou een monteur laten komen, zij moeten onderzoek doen en de Next zo nodig meenemen voor onderzoek, bij retour zenden komt hij op de grote hoop, zij hebben, als het goed is, ook nieuwe Nexten bij zich.

Beste!

Dit weekend bij n vriend geweest, en zn next box… Muis en muis stil!

Ik, hehe eindelijk, dan ga ik ook n next bestellen… Vandaag ontvangen en aangesloten, en tot mijn grote verdriet, n herrie komt er uit de box, niet normaal…

Deze herrie is de reden dat ik alle andere boxen in het verleden bleef ruilen tot ik over kon op n kaart in de tv.

Zojuist met Ziggo gebeld, krijg ik te horen dat het wederom een bekend probleem is en dat ze nu niets voor me kunnen doen!!!

Had op zn minst verwacht dat ze m n andere next box konden sturen! Maar helaas… Dus weer terug bij af…. Dikke irritatie! Zelfs als de box uit staat maakt ie pleuris herrie :(

@FloAmsa Hoor je een fan draaien of hoor je een echte piep als je er met je oor vlakbij bent?
En kun je bepalen in welk deel van de Next het geluid zit?

Nee geen piep…

Je hoort n soort van ratelend/brommend geluid. Het geluid zit volgens mij aan de linkerkant van het kastje (gezien vanuit kijkend naar de voor kant van het kastje)

Reputatie 7
Badge +5

Dan heb je een defecte Ventilator en je hebt recht op omruilen ff klantenservice bellen of een Mod hier kan dit voor jou regelen.Tja helaas een bekend probleem met de Next...

Thx voor je reactie, ik had vermoeden ook al! Maar de klantenservice was niet echt behulpzaam…

Zou top zijn als een Mod vanuit hier dit voor mij zou kunnen regelen :)

Nog maar n x contact op genomen met ziggo..

Zaterdag komt er iemand langs, hopelijk gaat dan het probleem opgelost worden :)

@FloAmsa Het lijkt erop dat de werkwijze enigszins is veranderd, eerder werd vaak een nieuwe Next opgestuurd en moest de oude via de post retour en komt dan op de grote hoop.

Nu lijkt er een vaker een monteur gestuurd te worden om te zien en te horen wat er precies gebeurd en kan de monteur de Next ook meenemen naar een bepaalde afdeling voor verder onderzoek.

Ik krijg donderdag 27-02 en monteur over de vloer. Hij kan beide boxen testen. De andere nog niet retour gestuurd. Bedankt nog voor de reactie @Be rt . Na donderdag laat ik weten wat het resultaat is/was.

Reputatie 7
Badge +12

Sowieso wordt vaker een monteur gestuurd laatste weken hè? Lijkt me wel een goed.

Zojuist is de monteur geweest. Hij heeft de oude tratec tras 1000/b vervangen door de braun telecom btv 1iec-nl.

Volgens hem moest de nextbox teveel werken om het signaal binnen te halen (zelfs in de uitgeschakelde stand volgens hem). Hij vond het geluid niet echt hard wat hij nu maakt en mocht geen ruil doen van de box.

Ik had gisteravond gelukkig nog een filmpje gemaakt met wat mijn ervaring is met de nextbox.

Zodra ik weer merk dat de straalmotor van de nextbox begint te draaien ga ik weer een filmpje maken en dit aangeven bij Ziggo. Vorige keer via de chat kreeg ik te horen dat ze niets kunnen met beeld/geluid en zeer kunnen het ook niet doorsturen naar een afdeling waar ze er wel wat mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +12

De Next fan is namelijk zo geconfigureerd dat ie het signaal naar binnen zuigt!

:lying_face::lying_face::confounded:

Reputatie 7
Badge +5

De Next fan is namelijk zo geconfigureerd dat ie het signaal naar binnen zuigt!

:lying_face::lying_face::confounded:

🤣😂😂👏👏👏

Reputatie 3
Badge +2

Ik begin mij toch steeds meer te storen aan de Next boxjes!

Ze lijken in meer of mindere mate allemaal het fan geluid te maken {en de pieptoon}
hoe je het geluid ervaart is persoonlijk.
Ikzelf ben bijvoorbeeld gevoelig voor geluiden, en hoor dit heel snel, mijn vrouw hoort het niet.

De laatste Next die hier door een monteur geplaatst is begint ook steeds harder te zoemen door de fan. Als de fan niet uitgezet wordt door een firmware update heb ik geen vertrouwen erin dat het geluid niet harder gaat worden of dat met het omruilen van de Next het geluid verdwijnt? {5 Nexten verder ondertussen hier thuis}

Voor mij zijn er 3 opties:

1. firmware update om de fan uit te zetten.
  2. Next produceren met een ander type fan & fan montage.
  3. Next produceren met passieve koeling in plaats van actieve.

Bij de laatste 2 opties zou Ziggo alle uitgeleverde Nexten moeten omruilen.

Hopelijk kan de fan firmware matig worden uitgeschakeld en kan de Next omgaan met het beetje extra warmte!

Zoals de Next nu staat de piepen en zoemen bederft het echt het TV kijken :zipper_mouth:

@PetertjeBol Niet als oplossing bedoeld, maar als gedeelde ervaring.

Ik heb de Next, interne verhuizing, op een andere kast gezet en hoorde ineens een brom/piep, een eerdere herrieNext was al een keer met goed resultaat verwisseld.

Mijn gedachte, niet weer hè, ik heb de Next opgetild en het geluid was weg, de kast werkte als perfecte klankkast, 4 kleine viltjes onder de pootjes gedaan en geluid is weg.

Reageer