Beantwoord

Next box maakt toch geluid

• 3 september 2019
  • 21 Reacties
  • 755x Bekeken

Reputatie 3
Badge
Hij maakt niet zoveel lawaai als de Horizon mediabox XL, maar toch als je het geluid van de tv zachter doet en kijkt bijvoorbeeld Netflixx dan hoor je toch een constant "aanjaag" geluid. Een vriend van mij die ook sinds kort de Next box heeft ervaart ook hetzelfde.

Is het nou zo moeilijk om een echt stille box te leveren?
Als ik de Netflix app gebruik op de connectbox die bij de tv hoort. (Samsung QLED QE55Q7FN) dan hoor je echt helemaal niks
icon

Best beantwoord door PetertjeBol 3 september 2019, 21:36

Dit heeft niets met Netflix te maken!
Wat je hoort is naar alle waarschijnlijkheid de ventilator,
hier hebben meerdere mensen last van, de mensen die er last van hebben,
hebben allemaal een vervangende Next gekregen.

Even aan de bel trekken bij Ziggo dus, dan wordt je Next waarschijnlijk omgeruild.
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb 2 next boxen en die zijn muisstil, dus misschien is er iets mis mee.
Reputatie 2
Badge +1

Even aan de bel trekken bij Ziggo dus, dan wordt je Next waarschijnlijk omgeruild.
Reputatie 4
Badge +2
mijn 2e box maakt herrie en dat is niet zo fijn in de slaapkamer. Het ratelend geluid is erger als bij de Extra XL. Kan deze worden geruild? De CA BOX ID is 225*** ***621
Reputatie 3
Badge

Toch wel, wel ja en nee eigenlijk. Bij live tv kijken is de Next stil. Bij de Netflix app hoor ik het fannetje iets meer als ik bijvoorbeeld ga bladeren door het menu of iets zoek. Mischien moet hij dan meer "werken". Als hij eenmaal ah afspelen is valt het wel mee.

Ik had de Next ook bovenop de connectbox staan van de tv Ik heb ze nu gescheiden neergezet en de next nu zo opgesteld dat hij meer vrij is van warmte ontwikkeling. Het lijkt te helpen.
Reputatie 2
Badge +1

Ik moet even terugkomen op mijn eigen eerdere bericht.

Ook ik begin dit te ervaren.

Afhankelijk van wat we kijken is er meer of minder geluid van de fan.

Netflix en series via Ziggo “on demand” zorgen voor meer geluid van de fan dan "live” tv.

Ik heb meerdere Nexten thuis gehad, en dit niet eerder ervaren.

Reputatie 2
Badge +1

Mag ik dit topic nog een keer omhoog gooien?

@Mods, kunnen jullie hier wat mee?

Het begint mij steeds meer te irriteren!

Bij gebruik Netflix of Ziggo on demand maakt de Next {ventilator} meer geluid dan bij TV kijken,

is dit een bekend issue? Wat kunnen we doen om dit op te lossen?

Reputatie 7

Hi Peter, ik kan op afstand niet beoordelen hoeveel lawaai jouw Mediabox Next maakt. Er zit een kleine ventilator in dus als die een beetje aanloopt kan die zeker geluid maken. Dat dat bij Netflix en OnDemand erger wordt is ook wel verklaarbaar, want daarvoor moet de mediabox wat harder werken en zal de ventilator op dat moment ook meer toeren draaien.

Het lijkt mij verstandig om jouw mediabox om te ruilen, mee eens? Dit kan via mij, of via de Klantenservice geregeld worden (ik ben niet 24/7 aanwezig).

Reputatie 2
Badge +1

Hey @Mark Ziggo  graag maak ik van je aanbod gebruik!

Ik heb een eerdere Next gehad, en deze had niet het hardere geluid bij Netflixen.

Ik ben ook niet 24/7 aanwezig, dus ik merk wel als het geregeld is. :wink:

Bedankt alvast!

Reputatie 7

Ik ben ook niet 24/7 aanwezig, dus ik merk wel als het geregeld is. :wink:

Geregeld, je krijgt de nieuwe Next zsm thuisgestuurd!

Reputatie 2
Badge +1

Ik zag het, thnx!

Ik zal mijn ervaring hier posten!

Reputatie 2
Badge +1

@Mark Ziggo  Next ontvangen en aangesloten,

helaas geen goed nieuws, deze Next maakt meer ventilator geluid dan de Next die

geluid maakte tijdens Netflixen en “on demand” kijken.

Sorry, maar deze box is helemaal niet stil.

Kunnen we nog een keer omruilen? Sorry, maar dit is niets.

Ik hoor graag van je, alvast bedankt!

Reputatie 7

helaas geen goed nieuws, deze Next maakt meer ventilator geluid dan de Next die

geluid maakte tijdens Netflixen en “on demand” kijken.

Sorry, maar deze box is helemaal niet stil.

Kunnen we nog een keer omruilen? Sorry, maar dit is niets.

Ik hoor graag van je, alvast bedankt!

Dat lijkt me geen goed plan, dan blijven we bezig met omruilen. Het lijkt mij dan handiger om een monteur bij je langs te sturen die de situatie ter plaatse kan onderzoeken.

Of is het een ander probleem. We kennen ook een piepend geluid wat niet door de ventilator veroorzaakt wordt maar door de HDMI aansluiting. Hoor jij het geluid nog steeds als je de HDMI kabel uit de Next verwijdert?

Reputatie 2
Badge +1

Hoi@Mark Ziggo Mark, dat is het zeker niet!

De piep heb ik ook, bij mij thuis is er al een “inhome engineer” geweest om dit issue te onderzoeken, de Next die ik toen thuis had staan is voor onderzoek naar de “inhome engineer”  gestuurd.

Wat ik nu hoor is echt de ventilator constant.
De Next die ik ontving nadat de Next was opgestuurd naar de engigneer had toen ook een ventilator probleem met een constant aanwezige ventilator,  de Next waar jij nu een vervangende voor had opgestuurd had alleen een ventilator geluid bij Netflixen, eigenlijk was dat dus mijn beste Next ;)

Wat ik nu hoor is 100% zeker de ventilator! 

Mocht het nodig zijn om een monteur langs te sturen voor een afspraak, dan hoor ik graag hoe we dat kunnen regelen.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb inmiddels een monteur ingepland.

Hopelijk kan die de Next omruilen.

Reputatie 5
Badge +6

Het ventilator geluid is bepaald geen uitzondering. Ben ook helemaal niet verbaasd dat je tweede exemplaar hetzelfde issue had. Heb het issue inmiddels meermaals voorbij zien komen. Sommigen hebben zelfs een filmpje gemaakt waarop het goed te horen is.

Ben es dichtbij m’n Next gaan staan en ook ik hoor de ventilator zachtjes ratelen. Behalve dat hoor ik ook een soort onregelmatige tikjes. Twee foute bijgeluidjes dus. Vanaf de bank niet dus ik hoef geen nieuwe. Maar een ratel geluid is gewoon nooit gezond. Tikjes evenmin. Dat duidt op een slecht lager of inbouwfouten. Een nieuwe ventilator mag alleen zachtjes ruisen.

Als zich dat nu al voordoet met nieuwe Next's dan houd ik mijn hart vast voor de toekomst. Ik zou Ziggo aanraden om Arris héél héél hard onder druk te zetten een betere fan in te bouwen voordat de overige 3 miljoen exemplaren worden uitgeleverd!

Reputatie 7
Badge +35

@Dolfffschreef: “Als zich dat nu al voordoet met nieuwe Next's dan houd ik mijn hart vast voor de toekomst.”

Dat was een half jaar geleden ook bij een heel klein percentage Nexten.
Gelukkig niet bij heel veel van de 300.000 + Nexten, anders was het hier op het forum heel druk over dit onderwerp.:relaxed:  

Reputatie 5
Badge +6

Tja, ik help het je hopen. Ik ben van mening dat er een prut fannetje in zit.

Reputatie 7
Badge +5

Tja, ik help het je hopen. Ik ben van mening dat er een prut fannetje in zit.

Absoluut mee eens dat is zeker waar kijk maar eens ...zoek eens op Next van binnen in het ziggo gebruikersforum en je ziet dat er een klein ventilatortje gebruikt wordt.

Ik vrees dat de klachten over dat ventilatortje en dito geluidsoverlast alleen maar zal toenemen naarmate de Next langer in gebruik is.Hier gelukkig nog geen item pff hoop dat het stil blijft.Jammer dat Arris hiervoor gekozen heeft en niet voor passieve koeling ipv. een goedkoop ventilatortje ...want het lijkt erop dat dit niet een beste kwaliteit fannetje is maar dit is van mij een aanname anders kan ik dit niet verklaren immers als er een kwaliteits- ventilatortje gebruikt zou zijn met balbearing dan was dit probleem 100|% niet aanwezig.

Reputatie 5
Badge +6

Oh ja dat was jij hè die al een keer begon over passieve koeling. Inderdaad gemiste kans. Dan was het kastje wat groter en zwaarder uitgevallen, so what. Maar ja, keuzes, keuzes. En een klein fannetje hoeft niet perse een slecht fannetje te zijn. Het gaat inderdaad vooral om het lagertje.

Reputatie 2
Badge +1

Er zijn zeker stille kleine ventilatortjes! Maar helaas niet in de Next.

Bij de Next scheelt het heel erg per box!

Ik heb inmiddels de 4e hier in huis staan, waarvan dit de 2e is met een altijd klinkende fan,

de vorige fan hoorde je alleen met Netflixen of on demand kijken, en bij 1 van de 4 heb ik geen fan geluid gehoord. deze is een keer omgeruild om uit te sluiten dat de pieptoon aan de Next lag.

Reputatie 5
Badge +6

2 op de 4 :hushed:

Oké, geen wetenschappelijk verantwoorde statistiek, maar toch….

Reageer