Beantwoord

Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

• 12 mei 2019
  • 282 reacties
  • 30949 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Nu al twee dagen, als ik de box uit de eco stand start blijft het beeld zwart. Dan moet ik de next eerst rebooten voor dat ik weer beeld heb. Enige tips of idee hoe dit komt.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 22 juli 2019, 17:03

We zien sinds 4.16 meer meldingen waarbij de Mediabox Next niet goed uit stand-by komt en daarbij wel geluid geeft, wel het menu in beeld komt, maar geen beeld van de tv-zenders. Dit probleem is gereproduceerd in ons lab en er wordt gewerkt aan een oplossing die in een latere firmwareversie zal worden uitgerold.

Je kunt het beeld herstellen door de Next even uit en aan te zetten met de schakelaar achterop.
(In sommige gevallen is het ook voldoende om de TV even uit en aan te zetten, hiervoor kun je de witte knop op de afstandsbediening gebruiken.)

Heb jij hier ook last van? Meer voorbeelden zijn altijd welkom, maar vermeld dan wel onderstaande gegevens.

Merk TV:
Model TV:
HDMI direct naar de TV of via een versterker?:
Wel geluid?: Ja/nee
Menu zichtbaar?: Ja/nee
Exacte probleemomschrijving:
Energieverbruik in stand-by: Hoog / Normaal / Eco
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Ja/nee, wordt beter/slechter bij ...
Bekijk origineel

282 Reacties

Hier even mijn bevindingen, als eerst:
Het heeft gewerkt!
Next → Denon AVR → Beamer → no problem.

Ineens begon het “zwarte beeld mysterie”. Of er een software update naar 4.19 geweest is weet ik niet want ik kijk daar niet naar als het werkt…
. HDMI kabels vervangen → niet opgelost.
. Stand-by instellingen veranderd, HDMI output veranderd → niet opgelost.
Het enige wat er veranderd is… → HDMI board van mijn Denon AVR → STUK!…
(en daar ben ik niet blij mee… @danzegikhetnetjes...)

Verder testen:

Optie I

Merk TV: Scharp
Model TV: LC60
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: Direct
Wel geluid?: ja, glasvezel naar versterker / ook via HDMI naar tv.
Menu zichtbaar?: ja
Exacte probleemomschrijving: GEEN
Energieverbruik in stand-by: alle 3
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Nee

Geen problemen dus, alles werkt. (behalve een fatsoenlijke Dolby output bij de populaire zenders maar dat is weer een ander probleem topic)

Optie II

Merk Beamer: Acer of Optoma
Model Beamer: verschillende
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: Direct (HDMI Denon stuk door Next box)
Wel geluid?: ja, glasvezel (HDMI Denon stuk door Next box)
Menu zichtbaar?: ja, tenminste het welkomst scherm
Exacte probleemomschrijving: na “welkomst scherm” zwart beeld, wel geluid.
Energieverbruik in stand-by: alle 3
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Nee

20 x aan uit via de knop, geen resultaat behalve het welkomst scherm en geluid.

Optie III

Kleine Sony tv van mijn dochter, zoals optie I → no problem.

De “handshake” is het probleem tussen de Next en de rest. (mijn Humax doet het prima)

. Maar wat hebben ze veranderd in v. 4.19?
Niet iets met HDCP lijkt mij want mijn oude tv’s werken en 1 oude beamer + een nieuwe niet met dezelfde kabels.

. Waarom zou een stand-by tijd invloed hebben op de problemen en bij sommige niet?
5, 10 of 20 sec. moet echt niet uitmaken om tussen Next en tv/beamer te “praten” over o.a “welke resolutie kan je aan of niet” komt bij dat je dit vast in de Next kunt zetten (als de next  het niet vergeet...)

. De Next gebruiken ze in de VK ook met een andere chipset las ik, zijn daar ook dezelfde problemen? Zo niet, waarom dan een “aangepaste” chipset bij Ziggo Next? goedkoper?

Zo, verhaal is toch wat langer geworden sorry.
Als laatste (offtopic als het mag): geef ons AUB een normale Dolby stream terug met een nieuwe software update…

groet, blanco
oh, toevoeging:
Kunnen sommige gebruikers een nieuwe firmware van de Next niet testen voor dat deze “online” gaat?

Nu, nog steeds het drama van het zwarte beeld. Ook tijdens het kijken valt het beeld regelmatig weg. Dan meerdere keren alles uit en aanzetten en dan werkt t tijdelijk weer.

Bijkomend probleem is dat we op de next box ook netflix kijken wat hierdoor ook bijna niet mogelijk is.

Als je de helpdesk van ziggo belt krijg je nog steeds de meest onnozele antwoorden en hebben ze geen idee wat er op de community aan de gang is.

Wij hebben gevraagd wat ziggo denkt te gaam doen qua vergoeding die we kunnen gaan verwachten vor het niet fuctioneren van hun eigen spullen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er meer mensen die hierom gevraagd hebben?

Het is bizar dat ze ze blijven aanmodderen en ons laten wachten.

Grt Tim

@blanco schreef: “Kunnen sommige gebruikers een nieuwe firmware van de Next niet testen voor dat deze “online” gaat?”

Jazeker en dat gebeurd al door een paar honderd mensen, alleen kan niet alles, per direct, voordat een nieuwe update uitgerold wordt, opgelost worden.

Ben je geïnteresseerd in testen? Klik op onderstaande link en lees het topic door.

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?

Kan ik me hier ook voor aanmelden? Dat kan zeker!

Het probleem is bij ‘opgelost’ om de decoder in de ECO stand te zetten. Echter duurt het opstarten zo wel lang. Is er zicht op een oplossing?

@Mark Ziggo Zowaar! Wat een verrassing! Na update 4.22 komt de Next op normale manier uit standby!

Wat een genot ineens.

Merk TV: Panasonic
Model TV: TX
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: via Yamaha rx-v479
Wel geluid?: Eerst niet, nu weer wel
Menu zichtbaar?: Nee
Exacte probleemomschrijving: Geen beeld, enkel zwart scherm zonder menu. Het was ineens bij het aanzetten. Al een paar keer de stekker eruit gehaald en een paar minuten gewacht. Hierbij is wel het geluid teruggekomen. Bij gebruik van de afstandsbediening hoor je de zender wel veranderen en knippert het lampje.  
Energieverbruik in stand-by: Normaal
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: 

Vandaag gelukkig wel weer beeld. Ik heb het nu al een paar keer gehad, maar nog niet zo extreem als gisteren. Hopelijk is het daarbij gebleven.

Reageer