Beantwoord

Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

• 12 mei 2019
  • 95 Reacties
  • 6992x Bekeken

Toon eerste bericht

95 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Kijk dat is nog eens nieuws 😉
Reputatie 3
Badge +2
@Mark Ziggo Bedankt! Ik zal het thuis gaan testen. Komt hier nog wel een update voor? Het lijkt mij niet de bedoeling dat het alleen lukt in de eco stand.
En in het begin was dit probleem er niet, zowel in Normaal als in Hoog stand.
Reputatie 3
Badge +2
@Mark Ziggo Volgens iemand op tweakers kan het schijnbaar ook aan het signaal van de kabel liggen (althans, dat had hij weer van Ziggo gehoord).
Reputatie 1
Ik heb precies het zelfde probleem nu .
Schakel me Denon in receiver in waar de next box op zit en dan zegt me tv geen signaal soms als ik paar keer de nextbox vooraan knopje druk.krijg ik weer beeld.
Lijkt wel.met nieuwste update zijn te ontstaan .
Of met stroom eraf even dan werkt het weer.
Hier ook met regelmaat een zwart scherm, heel irritant. Ook als ik netflix of videoland wil kijken, de menu's doen het wel allemaal.
Om nu elke keer de stekker er uit te moeten halen is natuurlijk niet echt de oplossing.
Ik hoop dat er snel een echte oplossing komt.
Reputatie 7
@Mark Ziggo Bedankt! Ik zal het thuis gaan testen. Komt hier nog wel een update voor? Het lijkt mij niet de bedoeling dat het alleen lukt in de eco stand.
En in het begin was dit probleem er niet, zowel in Normaal als in Hoog stand.

Zeker, dit zal in een toekomstige firmwareupdate worden opgelost. Dit zit in de HDMI CEC timing.
Ik verwacht dat een mogelijke workaround eerder beschikbaar komt wanneer HDMI CEC op de mediabox uit te schakelen is. Dan kun je met de rode knop alleen de Next aanzetten en daarna (of daarvoor) met de witte knop de tv.
Reputatie 1
Helaas treed dit probleem ook hier thuis op.

Het is inmiddels de 4e Next die ik thuis heb staan wegens een ander issue,
maar dit is de eerste bij wie ik dit ervaren heb.

Verbruik = standje normaal.

Hopelijk komt die firmware update snel.
Reputatie 1
Aanvulling op bovenstaande: het lijkt niet echt uit te maken welk verbruik standje er ingeschakeld staat. Wel maakt het uit hoe lang de Next uit staat, na X minuten, geen probleem, na X uren, wel zwart beeld.
Reputatie 1
En ik moet aangeven dat dit toch wel bloed irritant is,
de vorige Next boxjes hadden hier totaal geen last van,
deze heeft het altijd, @Mark Ziggo heb je een indicatie voor een oplossing {firmware update} voor dit issue?
Reputatie 7
Hoi @PetertjeBol, wat ervaar je precies. Want hij hoort niet altijd zwart beeld te geven bij opstarten, ook niet na enkele uren standby te hebben gestaan.

Wat gebeurt er als je eerst de TV aanzet (met de witte knop), wacht tot deze helemaal aan staat en dan pas de Next aanzet middels de rode knop?
Reputatie 1
Ik ben een beetje aan het experimenteren, het altijd is wellicht in 3/4e van de gevallen,
en ik kan vooralsnog geen patroon ontdekken,
verschillende energiestanden, eerst of niet eerst de tv aan,
ik experimenteer nog even verder, mocht ik een patroon ontdekken meld ik dat.
Reputatie 1
Nog wat verder geëxperimenteerd, en in de ECO stand werkt het het beste
{minste kans op zwart beeld} , eerste de tv aan en daarna de Next op een hogere energie stand werkt niet ook niet altijd even goed.
Reputatie 1
Ik heb hetzelde probleem als de energiestand op "normaal" staat. Na switch naar energiestand "hoog" is het geen enkele keer meer opgetreden.
Ik heb bij het opstarten dat sneeuw beeld komt, en dan springt hij weer even aan en dan weer uit en zo een tijdje verder, is dit dan ongeveer het zelfde probleem?

Het idee van eerst de box aanzetten werkt hier ook niet helemaal, want 1 van de knoppen op de afstandsbediening is voor de tv en box samen aan te zetten..
Reputatie 7
Ik heb bij het opstarten dat sneeuw beeld komt, en dan springt hij weer even aan en dan weer uit en zo een tijdje verder, is dit dan ongeveer het zelfde probleem?
Het lijkt erop dat jouw TV altijd opstart met de coax input actief en daarna switcht de TV pas naar de HDMI aansluiting die door de Next geclaimed wordt. Dit kun je vaak in het menu van de TV bepalen, zoek eens in de handleiding naar "hotel mode" en stel deze in op de HDMI ingang waar de Next op aangesloten is.

Het idee van eerst de box aanzetten werkt hier ook niet helemaal, want 1 van de knoppen op de afstandsbediening is voor de tv en box samen aan te zetten..
Bij mij werkt dit perfect, want met de witte TV knop gaat alleen de TV aan en daarna gaat de Mediabox Next aan met de rode knop (+ er wordt via HDMI CEC een AAN signaal naar de tv gestuurd, maar die stond al aan dus dat doet niets).
Reputatie 3
Badge
Ik had dit probleem met de test next. Heb nu de definitieve Next een paar maand, maar ook daar krijg ik nu het probleem van geen beeld bij het opstarten. Tv uit en aan lost het probleem al op, dus handshake probleempje tussen Next, Receiver, Tv
Reputatie 6
Badge +3
Hier is het al het zelfde verhaal, energie staat hier op normaal....In het begin de eerste maand, helemaal geen probleem hiermee, maar toen wij terug kwamen van vakantie, had ik ook zwart beeld bij het starten. Eerst kreeg ik het bericht van de Next,, geen signaal, toen heb ik hem in standby gezet, dat hielp niets want ik kreeg weer een zwart beeld bij het starten, maar nu zonder de text, geen signaal. Toen het knopje aan de achterkant van de Next, uit gezet en weer aan en toen was alles wel weer goed.
Nu kun je denken na een vakantie van ala, hij is 2 weken uit geweest.....maar gisteren en vandaag na een boodschap doen gebeurde het weer, terwijl hij vanmorgen wel weer normaal op was gestart.
Ook hier zwart beeld na opstarten Next en (Sony KDL49WD757) tv. Alle mogelijke instellingen geprobeerd. Enige optie die op dit moment werkt is box resetten middels de powerknop aan de achterzijde, dan krijg ik na opstarten wel beeld.
Ik zie wel het zendermenu en ook het instellingen menu, alleen de zenders (incl audio) komen niet in beeld.
Ik gebruik de bijgeleverde HDMI kabel (maar heb ook een andere geprobeerd).
Reputatie 1
Badge
Leuk niets helpt,moet software matig opgelost worden.Doe jullie best moderators..Ben meer als een jaar tester geweest probleem is er noot geweest..
Bij mij het zelfde probleem start op met een zwart beeld wel is het menu zichtbaar nog gekeken bij info signaal sterkte dat is goed box uit en aan gezet en het werkt weer box loopt over een Onkyo en Samsung tv .
Hopen op een update .
Reputatie 4
Badge +4
@jethea

Vraag is aan @Be rt of een harde reset een oplossing kan zijn. Dit is iets anders als alleen effe de schakelaar aan en uit te zetten. Heb ergens iets voorbij zien komen op deze community of andere forum. Weet wel dat dit zorgvuldig moet gebeuren en niet te vaak. Meestal wordt dit als laatste redmiddel gebruikt. Misschien een andere hdmi kabel proberen?. Heb je de next direct op de televisie aangesloten?.
Reputatie 7
Badge +35
@Hans.W
Er is een veilige reset, zijnde de fabrieksinstellingen, dan word de opgeslagen software opnieuw geïnstalleerd met gebruik van je huidige instellingen.

Een werkelijk volledige reset mag alleen onder begeleiding van een Ziggo moderator, als er namelijk ook maar één ding misgaat is de Next niet meer te gebruiken en moet terug naar Ziggo.
Reputatie 4
Badge +4
@Arthur58

Misschien veel gevraagd probeer is een tijdje de Onkyo er tussen uit te halen. Next rechtstreeks op de Samsung tv.
Reputatie 4
Badge +4
@Be rt

Bedankt voor de info had al zo mijn vermoeden wat betreft de harde reset. Weet nog vroeger hoe het toen kon met de Pace en Cisco maar ja dat zijn ook hele andere boxen. Weet dat je met de Next heel nauwkeurig te werk moet gaan anders is het idd helemaal gebeurd met de Next.
Reputatie 7
Badge +35
Bij mij het zelfde probleem start op met een zwart beeld wel is het menu zichtbaar nog gekeken bij info signaal sterkte dat is goed box uit en aan gezet en het werkt weer box loopt over een Onkyo en Samsung tv .
Hopen op een update .

@Arthur58 Heb je de HDMI kabel gebruikt bij de aansluitingen die je van Ziggo hebt gehad in de doos van de Next?
Heb je daarnaast nog HDMI kabels in gebruik die al een paar jaar oud zijn?

Oplossingen die ik gelezen heb voor dit probleem lagen vrijwel altijd aan de kabels.
Neem kabels die de volgende specificaties hebben: 3840 x 2160 @ 60Hz HDMI 2.0 HDCP 2.2
Of er staat op: Premium High Speed HDMI cable with Ethernet.

Mocht je die niet hebben, kijk even bij de Action, ik heb juist over deze kabels nog geen klachten over deze kabels gelezen op dit forum en ze worden al jaren geadviseerd en geprobeerd.

Reageer