Beantwoord

Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

  • 12 mei 2019
  • 282 reacties
  • 31010 keer bekeken


Toon eerste bericht

282 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

 

Ook de setting van de afstandsbediening voor audio en mute veranderd bijna dagelijks zonder dat ik daar zelf invloed op heb. Wil het volume regelen van mijn receiver (Denon AVR-X2600H), maar dan is die weer omgezet naar mijn beamer (Epson EH-TW6600W).

Hallo @SamVaVo  goed dat je het zwart scherm probleem in dit topic hebt gezet maar hierbij nog een andere doorverwijzing. De problemen met de instellingen van de Next afstandsbediening (het vergeten van de koppeling), worden op dit moment geïnventariseerd door moderator Mark. Zou je dat gedeelte willen melden in dit topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-afstandsbediening-raakt-koppeling-met-receiver-tv-kwijt-43135#post517153

Alvast bedankt!

Reputatie 2
Badge

Merk TV: Philips
Model TV: 55pus8303
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: Direct naar TV
Wel geluid?: Nee
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: Zwart beeld en geen geluid live tv. Menu zichtbaar, replay tv werkt wel.
Energieverbruik in stand-by: Normaal
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Ja, in eco of hoog geen problemen.

Reputatie 1

HDMI kabel op tv aansluiten op hdmi 2 of hdmi 3

Zoals in het ander ab topic heb ik dus ook last van af en toe zwart beeld of zelfs sneeuw. Ik heb dan wel geluid en kan gewoon zappen. Bij mij is alles sinds juni vernieuwd waardoor ik eerst de tv verdacht omdat op mn oude samsung wel alles naar behoren werkte, welke ik weer had aangesloten in afwachting van reparatie. Wel nieuw scherm en moederbord in de tv, waardoor ik die nu wel kan uitsluiten.Helaas is het nu sinds 2 weken wederom aan de gang.

Merk TV:Model TV: Philips 65PUS7803/12

HDMI direct naar de TV of via een versterker?: via JBL 5.1 Bar

Wel geluid?: Ja wel geluid

menu zichtbaar?: meestal wel

probleemomschrijving: Energieverbruik in stand-by: Hoog / Normaal / Eco alles grprobeerd.

Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Ja en nee wisselend kan alleen geen patroon ontdekken, wel na kort uit geweest te zijn doet het het eigenlijk altijd. Alleen na nacht of werkdag dus lange uitschakeling vaak niet.

al diverse keren terug naar fabrieksinstellingen van zowel tv als next box.

ook na een week of 2 na aanschaf alles aan de bar aangesloten ipv naar de tv ik weet niet of dat van invloed kan zijn. Ik kan me geen zwarte schermen van toen herinneren echter toen speelde dat lipsync probleem heel erg dus kan zijn dat het toen minder irriteerde. Sinds gisteren ook de Bar een keer een reset gegeven en ik kon vanmorgen gewoon met 1 knop meteen tv kijken. Geen idee of dit van invloed kan zijn omdat alles nu zo ingesteld is zoals ik het wil en eerder de bar niet was gereset en misschien nog dacht te communiceren met alleen tv. 

Tevens andere hdmi ingangen geprobeerd en ook andere kabels.

We gaan het zien.

 

Ook ik heb zwarte beeld van mediabox next via JBL Bar 5.1 Surround

Merk TV: Samsung
Model TV: UE40JU6400
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: Via Soundbar
Wel geluid?: Ja
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: Zwart beeld en wel geluid live tv. Menu zichtbaar, replay tv werkt wel.
Energieverbruik in stand-by: Normaal
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Nee

Hallo, op verzoek van Dolfff hier mijn bevindingen met de mediabox next aangaande geen beeld op mijn TV.

Als ik de next aansluit via de audioversterker krijg ik geen beeld op mijn tv.

Wat ik gedaan heb is; een HDMI kabel gebruikt van de Next naar de onkyo (audioversterker), ingang: scr/kabel. En een HDMI kabel van de onkyo naar de TV, uitgang: TV out. Op de TV ingang:HDMI 1.

Dan heb ik dus wel geluid maar geen beeld.

Gr Ray

Merk Projector: Epson
Model Projector:  EH-TW9300 (ingang HDMI 2)
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: Via Denon AVR-X5200W (ingang CBL/SAT HDMI 1)
Wel geluid?: Nee
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: Zwart beeld en geen geluid live tv. Menu zichtbaar.
Energieverbruik in stand-by: Eco of Normaal
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Nee

Tijdelijke (onbruikbare oplossing): Iedere dag een reset fabrieksinstellingen doen

 

Originele Ziggo kabels zijn gebruikt. Een Humax 5200C doet het wel (ALTIJD) via dezelfde aansluitingen.

Reputatie 7

Dank voor alle nieuwe voorbeelden, voorlopig is het wachten op de volgende softwareupdate. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van de updates zodra beschikbaar.

Dank voor alle nieuwe voorbeelden, voorlopig is het wachten op de volgende softwareupdate. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van de updates zodra beschikbaar.


Dat moet morgen zijn. Ik heb al aangegeven dat het onzin is, maar jullie willen perse langskomen. Bovenstaande is het enige probleem wat ik ervaar.

Gezien jullie helpdesk zegt dat jullie monteur pas weggaat als alles werkt, verwacht ik een programmeur die de firmware even snel aan gaat passen.

Reputatie 7
Badge +7

@Banzi79 Ik denk dat de monteur jou beamer vervangt door een tv en dat het dan opgelost is.🤔

Dank voor alle nieuwe voorbeelden, voorlopig is het wachten op de volgende softwareupdate. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van de updates zodra beschikbaar.

Sinds een paar weken de nieuwe mediabox. Hij start echter vaak niet goed op. Soms krijg je een sneeuwbeeld, en soms gewoon zwart scherm met geluid/menu maar geen beeld. Vandaag 10x opnieuw moeten opstarten. Ook de stekker eruit halen had geen nut. Komt hier een oplossing voor? De mediabox is dan wel sneller dan de horizon, maar de horizon deed het in ieder geval altijd.

 


Merk TV: Phillips 
Model TV: 
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: ja direct
Wel geluid?: Ja
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: zie hierboven
Energieverbruik in stand-by: Hoog / Normaal / Eco alledrie geprobeerd, maakt geen verschil.
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?:  nee, blijft hetzelfde 

Al sinds de update in november moet ik de next en tv(via de ziggo afstandsbediening kan het ook niet anders) bijna iedere keer alles een paar keer aan zetten voordat ik tv kan kijken. Dit lijkt me best wel schadelijk voor de tv en is mateloos irritant. Als ik de box aan zet krijg ik zwart beeld en de melding geen signaal. We zijn nu dik 3 maanden verder en er is nog steeds niks aan gedaan en hier op het forum Word nog steeds  gezegt dat we moeten wachten op weer een update. Ronduit belachelijk en een lachertje dat het nog steeds niet is opgelost. Heb er gewoon spijt van dat ik de horizon heb weg gedaan. Niet dat deze zo goed was maar dit schiet helemaal niet op. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vertraging in geluid bij het terug kijken van programma's. 

 

Ik ben er niet vrolijker van geworden

 

Groet, erik

Merk TV: lg
Model TV: 55uf695v-za
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: direct
Wel geluid?: Ja
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: zwart beeld met geluid. Ook bij netflix en youtube zwart beeld met geluid. De menu’s zijn wel te zien van ziggo/netflix/youtube. Alles gaat via de mediabox.
Energieverbruik in stand-by: Hoog 
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: wordt niet beter in ieder geval

Zelfde probleem hier.

Monteur is langs geweest , hele avond bezig geweest, aansluitingen van ziggo oude type naar nieuwe type vervangen, televisie gereset, nextbox opnieuw ingesteld, nextbox vervangen en als laatste redmiddel een collega gebeld.

Die kwam met het verhaal dat al zijn werk niet had uitgevoerd had hoeven worden omdat zijn bezoek niet had ingepland had moeten worden omdat deze kwaal al langer bekend is en nog niet oplosbaar zou zijn.

De monteur bing weer met deze mededeling en 20 minuten  na vertrek kwam keurig de rekening binnen. Dag erna ziggo gebeld om te zeggen dat we het daar niet mee eens waren aangezien dit niet aan ons lag maar aan de next box. De rekening is gecrediteerd.

Bijkomend vervelend iets is dat het probleem nu nog erger is met nog vaker opnieuw starten en hopen dat t blijft werken.

 

Vragen om een vergoeding is ook iets. Wij kunnen niet kijken maar betaken wel. De ziggo dame heeft hier een notitie van gemaakt, maar deed ons geen toezegging.

 

Oplossing is er niet , maar de betalingen gaan verder.…

 

Beetje jammer allemaal. De next box leek een super verbetering tov de oudere generaties boxen.

 

Grt Tim

 

Lg tv 55 - 690

Direct aangesloten met ziggo kabels

1 tv, nextbox op internet via directe kabel.

Geen andere rand apparaten

Reputatie 7
Badge +12

@Tim Zaandam  Misschien moeten de monteurs en klantenservice telefonisten ook af en toe es een kijkje nemen op het forum.

Dan ook nog proberen in rekening te brengen, slechte beurt hoor.

@Tim Zaandam schreef: “Bijkomend vervelend iets is dat het probleem nu nog erger is met nog vaker opnieuw starten en hopen dat t blijft werken.”

Wat zijn je klachten nauwkeurig omschreven.
(Een aantal Ziggo moderators zijn specialisten op het gebied van de Next en zij kunnen diep in het systeem kijken en mogelijk zien wat er aan de hand is.)

Daarnaast zitten er op dit forum behoorlijk wat techneuten met praktijkervaring die regelmatig verrassende oplossingen teweeg brengen.

Om je inkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Reputatie 7
Badge +12

Ik ging er blind vanuit dat @Tim Zaandam  praat over het probleem van zwart beeld uit standby. Daar gaat dit topic over. Maar misschien te snel geconcludeerd? Je beschrijving is inderdaad nogal cryptisch, Tim.

Als we inderdaad praten over zwart beeld uit standby die verdwijnt na paar keer proberen, dan zijn coax / internet verbindingsproblemen niet van toepassing Bert.

Heren, het is inderdaad het zwarte beeld probleem. Zoals dit topic is gestart.

Ik ga ervanuit dat de zigho monteur zelf heel deskundig is. Deze beste man is bij ons ruim 2 uur bezig geweest en heeft alle aansluitingen nagelopen en eventueel vervangen door ziggo matriaal. Ik zie niet in wat de upstream en downstream en of fotos van de door ziggo afgemonteerde grondkabel aansluiting voor meerwaarde op de conclusie dat het in de firmware zit van de next box , en dat dit het zelfde probleem is als enkele andere honderden hier op de community.

 

Grt Tim

Reputatie 7
Badge +12

Helemaal mee eens Tim. Het feit dat het nalopen van de verbindingen door de monteur het probleem niet heeft verholpen, onderstreept dat.

@Tim Zaandam @Dolfff OK duidelijk, uitsluitend niet goed uit stand-by komen.

Ik had even moeten wachten op de duidelijkheid van de klachten voor de volgende of juist geen verdere vraag te stellen.

Zelfde probleem hier.

Monteur is langs geweest , hele avond bezig geweest, aansluitingen van ziggo oude type naar nieuwe type vervangen, televisie gereset, nextbox opnieuw ingesteld, nextbox vervangen en als laatste redmiddel een collega gebeld.

Die kwam met het verhaal dat al zijn werk niet had uitgevoerd had hoeven worden omdat zijn bezoek niet had ingepland had moeten worden omdat deze kwaal al langer bekend is en nog niet oplosbaar zou zijn.

 

Oplossing is er niet , maar de betalingen gaan verder.…

 

Beetje jammer allemaal. De next box leek een super verbetering tov de oudere generaties boxen.

 

Grt Tim

Hier precies hetzelfde.

Er moest en zou een monteur langs gestuurd worden. Om het de monteur zo makkelijk mogelijk te maken, had ik ook een QuantumData 780E (4K60 HDR HDMI tester) en Anritsu OTDR (RF meter) klaar staan. Zo zou hij alles na kunnen kijken en zodoende alles uit kunnen sluiten.

Aan mijn installatie had het in ieder geval niet gelegen en de monteur heeft zelfs foto's gemaakt hoe een installatie eruit zou moeten zien (kabels netjes gelabeled enzo).

Hij vroeg zich af waarom hij langs gestuurd was en mijn vraag niet meteen naar de 2e lijns service was gegaan. 

Het lange signaal-pad zoals hier in dit topic genoemd heb ik ook al een keer vervangen door:

Ziggo Next → Ziggo HDMI kabel → Sharp TV.

Helaas hetzelfde resultaat.

Wederom ben ik weer thuis moeten blijven voor Ziggo, zonder dat er iets opgelost wordt (eerste keer was een no-show vanuit Ziggo!)

Net een heel verhaal geschreven, verdwijnt het gewoon. Zelfs antwoorden op een forum werkt niet lekker bij Ziggo.

Ik ga niet het hele verhaal weer opnieuw opschrijven maar practisch alle genoemde voorbeelden heb ik ook gehad.

Gisteravond een triest dieptepunt waarbij ik bijna 3 kwartier bezig ben geweest om gewoon TV te kunnen kijken.

Tot het me te binnen schoot dat ik net voor alle problemen begonnen een instelling had gewijzigd nl. “Framesnelheid gelijk zetten”.

Wonder boven wonder heb ik nadat ik deze optie weer uitgezet heb geen problemen meer met opstarten en vooral met het starten van de Netflix app want dat lukte bijna niet.

Helaas zit ik wel weer met het schokkerig verspringende beeld bij zijdelingse camera bewegingen maar liever dat dan je Nex en TV tig keer aan/uit te moeten zetten.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan want het had dus totaal niet met kabels en verschillende aansluitingen te maken terwijl het wel dezelfde symptomen gaf als alle voorbeelden in dit topic.

 

 

@Django16 schreef: “Tot het me te binnen schoot dat ik net voor alle problemen begonnen een instelling had gewijzigd nl. “Framesnelheid gelijk zetten”.

Wonder boven wonder heb ik nadat ik deze optie weer uitgezet heb geen problemen meer met opstarten en vooral met het starten van de Netflix app want dat lukte bijna niet.

Helaas zit ik wel weer met het schokkerig verspringende beeld bij zijdelingse camera bewegingen maar liever dat dan je Nex en TV tig keer aan/uit te moeten zetten.”

Framesnelheid gelijk zetten heeft met de Amerikaanse 24 frames per seconde te maken.
Wij hebben hier normaal gesproken 50 Hz en de Next stuurt dat standaard uit en 2 maal 24 is 48, dus je mist 2 frames en dat geeft een schokje.
Framesnelheid gelijk zetten stuurt 24 Hz naar je TV en dan zie je het verspringen niet.

Maar dat Netflix niet start met Framesnelheid gelijk zetten is een issue wat ik nog niet als zodanig ben tegengekomen op dit forum.

Welke TV heb je in gebruik? Graag merk, model, cijfers en letters, dan kunnen anderen met dezelfde TV eens kijken of het daar ook is en Ziggo moderators kunnen het meenemen naar de juiste afdeling.

Ook hier het probleem van zwart beeld wanneer Next in standby heeft gestaan.

Merk TV: Samsung
Model TV: UE55MU6650
HDMI direct naar de TV of via een versterker?: direct naar TV
Wel geluid?: Nee
Menu zichtbaar?: Ja
Exacte probleemomschrijving: Next blijft op zwart. Programmagids en instellingen werken wel
Energieverbruik in stand-by: alle standen reeds probeerd, dit is niet de oplossing
Heeft een andere optie voor energieverbuik in stand-by invloed op de werking?: Nee

Mijn TV is de LG OLED 55C8PLA.

De Next zit rechtstreeks aangesloten op de hdmi van de TV.

Ik was ook blij verrast dat de problemen over waren nadat ik de optie frame snelheid uitgezet had.

Sowieso lijkt het me een software probleem gezien alle niet werkende “oplossingen” met wisselen van kabels en de verschillende hdmi aansluitingen die niets oplossen.

Misschien ligt de oplossing wel in een totaal andere hoek dan waar het nu in gezocht wordt.

Ik hoop iig dat voor de mensen waar dit ook niets oplost snel een oplossing gevonden wordt aangezien het vreselijk irritant is als je Next niet opstart of even start en dan weer op zwart gaat.

Reageer