Beantwoord

Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

  • 12 mei 2019
  • 38 Reacties
  • 2697x Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Nu al twee dagen, als ik de box uit de eco stand start blijft het beeld zwart. Dan moet ik de next eerst rebooten voor dat ik weer beeld heb. Enige tips of idee hoe dit komt.
icon

Best beantwoord door Dave- 12 mei 2019, 09:34

@John1971 zet de Next op Stand Normaal of op Hoog dan is het probleem verholpen.

Druk op Homeknop (huisje)
Dan tandwiel rechts > OK
vervolgens Tabblad Systeem

De 2e optie Verbruik in Standby
Hoog - Start snel op
Normaal
Eco

Moderator edit: Zwart beeld bij opstarten vanuit ECOstart is inmiddels verholpen.
Bekijk origineel

38 Reacties

Reputatie 1
Badge
Had dit ook ineens van de week. Box van het stroom en weer aan werkt... maar is natuurlijk geen structurele oplossing.
heb nu de powerstand op middel gezet, even aankijken.

Het is in ieder geval een handshake issue maar waarom de box hier na bijna 2 weken mee begint is een raadsel 😞
Reputatie 7
Badge +24
@John1971 zet de Next op Stand Normaal of op Hoog dan is het probleem verholpen.

Druk op Homeknop (huisje)
Dan tandwiel rechts > OK
vervolgens Tabblad Systeem

De 2e optie Verbruik in Standby
Hoog - Start snel op
Normaal
Eco

Moderator edit: Zwart beeld bij opstarten vanuit ECOstart is inmiddels verholpen.
Reputatie 3
Badge +2
@John1971 zet de Next op Stand Normaal of op Hoog dan is het probleem verholpen.

Druk op Homeknop (huisje)
Dan tandwiel rechts > OK
vervolgens Tabblad Systeem

De 2e optie Verbruik in Standby
Hoog - Start snel op
Normaal
Eco

Staat in stand hoog nu. Ga het testen.
Reputatie 7
Badge +24
Super, Laat maar even weten hoe dat gaat.😊
Ik heb hetzelfde probleem. Had hem ook op hoog gezet en stille hoop dat het euvel daarmee was opgelost. Helaas, na het doen van wat boodschappen, heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Dit in combinatie met een Samsung TV. Ik had het probleem met zowel m'n oude hdmi kabel als ook met de hdmi die bij de Mediabox next meekwam.
Reputatie 3
Badge +2
Super, Laat maar even weten hoe dat gaat.😊
Heb nu stand normaal geprobeerd en beiden werken 👍🏻Samen met de oplossing van webcare voor de kleur probleem bij 4K ben ik nu helemaal tevreden over de next. 😄
Reputatie 7
Nu al twee dagen, als ik de box uit de eco stand start blijft het beeld zwart. Dan moet ik de next eerst rebooten voor dat ik weer beeld heb. Enige tips of idee hoe dit komt.
Is een bekende bug, wordt in een toekomstige update opgelost. Met een andere opstartmodus mag dit probleem niet optreden, zoals je zelf inmiddels ook hebt getest.
Reputatie 3
Badge
Bij mij gaat de Next wel aan maar hij zegt geen signaal moet hem eerst van stroom afhalen dan heb ik weer beeld maar zoals je al zegt dat dit niet de bedoeling is standby staat op hoog.
Elke keer aanzetten is er weer wat anders aan de hand. Komt morgen een monteur wordt hopelijk opgelost
Reputatie 3
Badge

@John1971 zet de Next op Stand Normaal of op Hoog dan is het probleem verholpen.

Druk op Homeknop (huisje)
Dan tandwiel rechts > OK
vervolgens Tabblad Systeem

De 2e optie Verbruik in Standby
Hoog - Start snel op
Normaal
Eco
Staat in stand hoog nu. Ga het testen.

Het werkt het beste als stand op Normaal staat niet op Hoog en niet op Eco.
Reputatie 2
Badge +1
In stand normaal is bij mij het beeld de laatste tijd ook regelmatig zwart en geeft de TV aan dat er geen signaal is.
Reputatie 7
Badge +24
@Lassy heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd.

@Stemer11 dank je ik ga dit ook eens proberen.
Ik heb zelf geen probleem, maar je tip is zeer welkom 😊👍🏻
Reputatie 2
Badge +1
@Dave- Niet voor dit probleem, maar het lijkt mij stug dat het aan de HDMI kabel ligt, aangezien ik na een harde reset van de Next wel goed beeld krijg. Ook na uit en weer aanzetten doet hij het dan een tijdje weer goed.
Een defecte HDMI kabel zou altijd issues moeten geven. Ik gebruik overigens de door Ziggo geleverde kabel en de Next is direct op de TV aangesloten. Er zit een CEC killer tussen, maar als ik deze er tussenuit haal blijft het probleem zich voortdoen.
Reputatie 7
Badge +24
@Lassy dat is best merkwaardig dan, dat na een hard reset het weer even werkt en hij weer terug valt. Misschien dat een moderator dit kan oppakken.

Een andere HDMI is alleen om uit te sluiten of het niet alleen aan de kabel ligt, soms kan een kabel defect zijn ook al zijn ze nieuw. En door de Cec Killer denk ik dat dit probleem intern bekeken moet worden, of er iets van een oplossing is, maar je omschrijving is wel goed zodat dit opgepakt kan worden.
Reputatie 7
In stand normaal is bij mij het beeld de laatste tijd ook regelmatig zwart en geeft de TV aan dat er geen signaal is.
...het lijkt mij stug dat het aan de HDMI kabel ligt, aangezien ik na een harde reset van de Next wel goed beeld krijg. Ook na uit en weer aanzetten doet hij het dan een tijdje weer goed. Een defecte HDMI kabel zou altijd issues moeten geven. Ik gebruik overigens de door Ziggo geleverde kabel en de Next is direct op de TV aangesloten. Er zit een CEC killer tussen, maar als ik deze er tussenuit haal blijft het probleem zich voortdoen.

Lijkt mij ook stug dat de hdmi kabel nu al defect zou zijn, aan de andere kant blijft dat wel een mogelijke oorzaak. Ik kan je een nieuwe HDMI kabel toesturen om dit helemaal uit te sluiten als je daar behoefte aan hebt?
De CEC-killer heb je in ieder geval al wel helemaal uitgesloten, dan blijven de Next en het TV toestel over.

Thuis heb ik al langere tijd geen last meer gehad van zwart beeld bij opstarten (ECO start).

Als dit probleem optreedt, staat de TV dan wel automatisch op de juiste bron of kiest hij de verkeerde HDMI poort (of zelfs een andere ingang)?
Reputatie 2
Badge +1
@Mark Ziggo Wellicht is een nieuwe HDMI kabel het proberen waard, bedankt! De TV staat op de juiste bron, maar ziet dus geen apparaat, of het beeld is zwart. Zoals aangegeven is dit probleem even weg na een harde reset van de Next (ook met de CEC killer). Ik heb ook meerdere HDMI ingangen van de TV getest met hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +24
@Lassy wat voor TV heb je als ik vragen mag.

Ik heb de Samsung 6 Serie uit augustus 2017 en ik kan de HDMI Color optie niet aanzetten dan heb ik ook problemen met het beeld, misschien kan je ook even stoeien met de Expertinstellingen bij Beeld en bij Algemeen de Externe Apparaten de HDMI UHD Color.

Misschien werkt het.
Reputatie 2
Badge +1
@Dave- Ik heb een Samsung QLED Q6FN, 2018 model (55").
Dus jij hebt problemen als HDMI UHD Color aan staat?
Mijn TV doet dat automatisch volgens mij. Na de reset op de Next komt er een bericht in beeld van Samsung dat er instellingen worden veranderd om een zo goed mogelijk beeld te krijgen met deze bron (of iets in die strekking).
Reputatie 7
Badge +24
Klopt ik heb problemen met de HDMI UHD Color als ie aanstaat. dan heb ik fletsche kleuren, zet ik hem uit, is alles mooi Oranje en niet fletsch.

Ook staat mijn Gamma op BT 1886
Clean Digital View staat aan

Misschien zijn het die opties die je kunnen helpen.

Klopt dat Samsung een melding geeft in beeld.
Reputatie 2
Badge +1
Maar wanneer HDMI UHD Color bij jou uitstaat heb je geen last van zwart beeld/geen signaal?
Reputatie 7
Badge +24
Nee helemaal geen last. Hij is reeds niet aangeweest meer sinds ik de Next heb
Reputatie 2
Badge +1
Nee helemaal geen last. Hij is reeds niet aangeweest meer sinds ik de Next heb

Maar hier gaat het over het hebben van zwart beeld, zit je dan niet op het verkeerde forumgedeelte?
Reputatie 7
Badge +24
Mark schreef dat het ook aan de TV kan liggen en ik noem een paar dingen op die ik heb staan misschien dat het dan bij jou ook zou werken met bepaalde instellingen.

HDMI kabel had ik je al reeds aangegeven, probeer die eens.
Overige opties kan je gewoon proberen, misschien dat het werkt.
Reputatie 2
Badge +1
Hoe zou het aan de TV of HDMI kabel kunnen liggen wanneer ik na een reset van de Next wel beeld krijg?
Reputatie 7
Badge +24
Houd het even in de gaten en als het weer voorkomt, geef dan hier even een berichtje.
Reputatie 7
Inmiddels wat meer info gekregen hierover en waarom ik in ECO start geen problemen ervaar.

Blijkbaar start de Next zo snel op dat de HDCP onderhandeling niet goed verloopt omdat één of beide apparaten er nog niet klaar voor is. Oplossing, meer vertraging tussen het opstarten van de TV en de Next. Dat kan door de Next in ECO start te zetten, of bijvoorbeeld eerst de tv aanzetten (met de TV knop) en daarna pas de Next (rode knop).

Een nieuwe HDMI kabel lijkt me gezien deze info niet nodig.

Reageer