Beantwoord

Next App Youtube geen beeld wel geluid aan het einde van elk filmpje, wie heeft dit nog meer?

  • 10 juni 2019
  • 30 Reacties
  • 1640x Bekeken

Bij het afspelen van een youtube filmpje via de Mediabox Next heb ik soms last van een freeze aan het einde van een filmpje. Het geluid speelt wel verder. Wat kan ik eraan doen?
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 19 augustus 2019, 14:12

Hallo iedereen! Het is al een tijdje rustig in dit topic. We ontvangen overall relatief weinig meldingen over problemen met YouTube op de Next. Van de topicstarter hebben we geen reactie meer gehad, daarom ga ik dit topic sluiten.

Wanneer er jullie nog problemen tegenkomen dan zien we graag een nieuw topic - of nieuwe topics - tegemoet per specifieke probleem met YouTube op de Next.

Edit. Ik heb het slot er op verzoek weer afgehaald. Voor de mensen die YouTube issues ervaren: graag een stapsgewijze beschrijving wat er precies misgaat (en welk filmpje je hebt bekeken), dan kan iedereen checken of het ook op zijn of haar Next gebeurd.
Bekijk origineel

30 Reacties

Volgens mij zij er in andere fora ook wel meldingen van problemen met Youtube!.

Ik heb nog steeds het zelfde probleem, wanneer in resolutie verhoog van Youtube dan blijft het beeld nog steeds hangen. Resolutie staan nu op 480 en dan gaat het goed , maar 720 of 1080 geeft nog steeds problemen.

Welke stappen kan ik nog zetten om dit opgelost te krijgen? 

Reputatie 7

Hallo @Jan Maalderink er zijn geen nieuwe meldingen bij gekomen zie ik. Zonder meldingen gaan wij niet over acties. Volgende week sluiten we dit overleg topic - voor de tweede keer - als er geen concrete stapsgewijze meldingen bij komen. Kan het zijn dat jullie inmiddels al verbeteringen ervaren met de YouTube app op de Next?

Wat is de status van dit probleem?? Ben ik de enige dit dit probleem heeft??
Op 480P werkt het goed maar geen scherp beeld!!
Lopen er al acties??

P.S. nog steeds erg tevreden met de NEXT 😉
Beste mensen

Wat was de oorspronkelijke beeldkwaliteit instelling? 720p
Werkte dit met dezelfde beeldinstelling wel op Chromecast? Ja maar wel met Wifi 5GHz.
Met welke beeldkwaliteit instelling lukt het wel? 480 p
En is dit elke keer dat het gebeurd reproduceerbaar Ja
Reputatie 7
Hallo @Jan Maalderink
Dit hebben wij vanuit Ziggo nodig:
Voor de mensen die YouTube issues ervaren: graag een stapsgewijze beschrijving wat er precies misgaat (en welk filmpje je hebt bekeken), dan kan iedereen checken of het ook op zijn of haar Next gebeurd.

Wanneer meerderen in dit topic aangeven dat zij het op dezelfde manier kunnen oplossen dan ga ik het bundelen en doorgeven aan de ontwikkelaars. Wat was de oorspronkelijke beeldkwaliteit instelling? Werkte dit met dezelfde beeldinstelling wel op Chromecast? Met welke beeldkwaliteit instelling lukt het wel? En is dit elke keer dat het gebeurd reproduceerbaar?
Beste Ziggo mensen,
gister avond nog een test gedaan:
YouTube opgestart op de NEXT nu ook weer het draaiende cirkeltje.
daarna op de 3 puntjes links onder geklik en beeldkwaliteit één stap teruggezet.

En wat blijkt? Het werk nu wel.
M.a.w. binnen NEXT wordt de snelheid ergens geknepen!!.

Kunnen jullie hier iets mee??
Ondank het 'probleempje' met You Tube, wilde ik zojuist een extra mediabox Next bestellen. Helaas is Ziggo per gisteren gestopt met de verkoop van de extra mediabox next.............

Kleine domper.
Beste Ziggo mensen,
loopt hierop al een onderzoek? Het werk nog steeds niet.
Gister avond weer geprobeerd en weer stilstaand beeld en prima geluid.
Het cirkeltje blijft constant draaien. Aan internetsnelheid ligt het niet (heb 250 /25 lijn)
Met mobiel en Google chromecast Ultra werkt het prima!
Maar dit is niet wat we willen!!
Beste Anne, bedankt voor het weer openen.

probleem binnen YouTube doet zich voor in volgende situatie:
1. bij het afspelen van TVGelderland deze start 's avonds niet op. het cirkeltje blijft maar draaien. ik krijg wel geluid maar beeld staat stil op de presentator dit het verteld.
2. bij het afspelen van filmpjes gebeurt dit aan het einde van de opname, ook dan blijft het cirkeltje draaien. En ook hierbij blijft beeld stil staan.

Via streamen mobiel op de Google Ultra gaat wel goed!.

ik gebuikt de
- NEXT
- Philips TV 32PFL960H_12

in dien vragen laat het weten!!


Punt 2 bij mij precies hetzelfde.

Gr,
Martijn
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij werkt de YouTube app zoals bedoeld.
Via de Next nog beter , qua geluid, dan via TV- internet app.
Geluid vanaf de Next via s/pdif naar Sony geluidsapparatuur echt goed.
Beste Anne, bedankt voor het weer openen.

probleem binnen YouTube doet zich voor in volgende situatie:
1. bij het afspelen van TVGelderland deze start 's avonds niet op. het cirkeltje blijft maar draaien. ik krijg wel geluid maar beeld staat stil op de presentator dit het verteld.
2. bij het afspelen van filmpjes gebeurt dit aan het einde van de opname, ook dan blijft het cirkeltje draaien. En ook hierbij blijft beeld stil staan.

Via streamen mobiel op de Google Ultra gaat wel goed!.

ik gebuikt de
- NEXT
- Philips TV 32PFL960H_12

in dien vragen laat het weten!!
Het 'probleem' doet zich bij mij nog steeds voor....
Reputatie 7
Hallo iedereen! Het is al een tijdje rustig in dit topic. We ontvangen overall relatief weinig meldingen over problemen met YouTube op de Next. Van de topicstarter hebben we geen reactie meer gehad, daarom ga ik dit topic sluiten.

Wanneer er jullie nog problemen tegenkomen dan zien we graag een nieuw topic - of nieuwe topics - tegemoet per specifieke probleem met YouTube op de Next.

Edit. Ik heb het slot er op verzoek weer afgehaald. Voor de mensen die YouTube issues ervaren: graag een stapsgewijze beschrijving wat er precies misgaat (en welk filmpje je hebt bekeken), dan kan iedereen checken of het ook op zijn of haar Next gebeurd.
Ik heb hier ook last van! Zeer vervelend......
Klopt, doet het soms wel soms niet.
Gisteravond werkte TV GLD niet op Youtube!!
Mensen is dit niet op te lossen, dit is juist een hele mooie functie!!
Reputatie 5
Badge
Ik heb dit probleem ook al een tijdje. Het is niet met ieder filmpje maar wel regelmatig.
Beste mensen, ik weet niet of er iets is aangepast maar gisteravond 5/8 werkte het wel goed. Wij kijken altijd TV Gelderland via Youtube en dit liep telkens vast.
Maar gisteravond hebben wij het zonder storingen kunnen kijken!.

Wat heb ik anders gedaan:
Youtube opgestart en daarna even gewacht (+/- 5 sec) daarna GLD opgestart.
Zal dit vanavond nogmaals proberen, hou jullie op de hoogte.
Ik gebruik de youtube app van de Next al lang niet meer, navigeren gaat haperend en als ik een video afspeel en dan naar het kanaal ga van de uploader of me wil abonneren , vervolgens weer terug naar de video met de terug toets zie ik alleen zwart beeld, wel geluid, ik moet de video dan opnieuw starten. Dit probleem heb ik lang geleden tijdens de test ook al gemeld. Ik heb in totaal 5 next boxen in huis gehad en op alle 5 dezelfde issues.
Ik gebruik nu de Youtube app van de Philips tv, die werkt vloeiend en heeft ook voicecontrol.
Beste mensen, ik heb hetzelfde probleem!.

Next (Serienummer 2259042042) aangesloten met netwerkkabel op Ziggo box, signaal is prima, wordt aangegeven!.
Youtube geeft volgende problemen:
1. start soms helemaal niet op
2. start op maar dan stilstaand beeld en geluid is prima
3. andere opnamen lijken goed te lopen maar voor het staat beeld stil en geluid loopt door.
kunnen jullie mij helpen??
Reputatie 7
Hi @zagt1971 hoe gaat het nu met de YouTube filmpjes? Ik hoop dat het nu wel goed gaat.
Ik zal hem terugzetten op fabrieksinstellingen en zien of dit helpt.

Gr,
Martijn
Reputatie 7
Hoi @Anne H Ziggo en @zagt1971, ik heb dit toevallig laatst ook ervaren thuis. Maar ik heb het daarna niet kunnen reproduceren...
Reputatie 7
Hallo @zagt1971 helemaal niks! Ik heb er net ook nog naar gezocht. Ik vind alleen dit topic. Ook via andere kanalen is dit probleem niet bij ons aangekaart.

Of niemand kijkt via de Next het einde van Youtube filmpjes, of je bent de enige op dit forum die het heeft. Dat eerste kan ik me niet voorstellen. Ik ga er vanuit dat dit iets unieks is voor je box. We kunnen een paardenmiddel proberen: zet de box terug naar fabrieksinstellingen vanuit het menu. Helpt dat?
Hi @Anne H Ziggo , toevallig al meer reacties gehad m.b.t. het freezen van de laatste 10 sec van youtube filmpjes in de App.

Gr,
Martijn
Reputatie 7
Het kan om een bug gaan, want je aansluiting lijkt goed. Bij mogelijke software problemen is het altijd interessant om te resetten naar fabrieksinstellingen, maakt dat verschil? Ik wacht in dit topic op meer reacties van klanten die hetzelfde ervaren.

Reageer