hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Next afstandsbediening raakt koppeling met receiver/tv kwijt

Ik heb een vraag m.b.t. mediabox next. Bedienen met EEN knop op afstandsbediening ( de rode rechts boven ) werkt prima . Bij instellingen ziet menu ook mijn receiver. Ik kan dan ook volume receiver bedienen met de afstandsbediening mediabox next. Echter later verandert het weer van receiver naar mijn tv. Het blijft dus niet geactiveerd staan en moet ik telkens opnieuw eerst weer instellen. Ik zie geen optie om instellingen te saven. Wat doe ik verkeerd ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Update: voorbeelden heb ik op dit moment niet meer nodig.

Dankzij jullie vele meldingen wordt het achterliggende proces wat voor de koppeling tussen de Mediabox Next en alle andere aangesloten apparaten zorgt helemaal omgebouwd. Dit zal in een toekomstige update worden geïntroduceerd, maar ik kan nog niet vermelden in welke update of op welke datum dit zal gebeuren.

Houd daarvoor dit topic in de gaten waarin we bij elke update een verslag uitbrengen van de belangrijkste wijzigingen.

Bekijk in context

388 Reacties 388
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe is één en ander aangesloten aan elkaar?
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
HDMI vanuit TV naar receiver. HDMI Mediabox next naar TV . Zowel TV als receiver zichtbaar in menu Mediabox next. Het werkt ook goed. Alleen als ik op menu instel dat audio via receiver loopt dan blijft dat niet bij volgende keer opstarten .
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Welk merk/type tv heb je?
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Tv SAMSUNG UE65HU7500L
Receiver: ONKYO
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Kun je testen of het volgende werkt?

Op de TV naar 'Systeem, Anynet' en daar 'Automatisch uitschakelen' uitzetten.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Onkyo receiver heeft uitgang "HDMI out".
Hier HDMI kabel in doen en de andere kant van de kabel in je TV duwen. Ik zou gewoon HDMI 1 pakken.

Next box HDMI kabel van Next naar Onkyo HDMI-in, maakt niet uit welke. Wel onthouden.

TV aanzetten op HDMI 1, Next aan, Onkyo aan en gaan met die banaan.

Ps: ik heb een Marantz 7013 receiver en die heeft een "HDMI passthrough" optie in het menu: dat betekent dat het apparaat ook HDMI signalen doorgeeft als ie in stand-by staat. Dus dan hoef ik de receiver niet altijd aan te zetten.
Het 20uur journaal hoef ik echt niet door de boxen te horen...
Waarschijnlijk heeft jouw Onkyo die optie ook.
Dus.
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Mijn receiver heeft 2 hoofdpoorten HDMI en heb die dus in HDMI OUT . Monteur heeft Mediabox next nu ook rechtstreeks naar TV . Dat wordt zo geadviseerd . Via receiver kan ook maar zoals ik al zei. Menu TV ( Mediabox next ) ziet ook gewoon de TV en ook de receiver. Dus dan is aansluiting ook OK. Echter die blijft dan niet in menu . Ik wil weten wat daar de oorzaak van is.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Haander hb1295 Even een kleine aanvulling: In sommige gevallen maakt het wel degelijk uit welke hdmi bron je op de tv kiest. Bij veel tv's heeft een hdmi poort ook zijn aparte functie... bv ARC.

Als je ook wilt dat het geluid van de tv zelf ook via de versterker/reciever gaat, (denk bv aan apps smarttv) Plaats de hdmi kabel die van de receiver komt in de daarbij ARC hdmi bron. Meestal staat het er wel bij) MET NAME SAMSUNG TV . DIE DIT HEEFT meestal hdmi 2
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Mijn Samsung heeft 4x HDMI en ik heb audio via aparte audiokabel en beeld via HDMI
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
hb1295 Als je even controleert welke hdmi poort ook de ARC functie heeft is een evt extra kabel niet nodig.

Op de samsung in het menu ARC aanzetten en dan moet dat ook gaan.

( In sommige gevallen afh merk receiver ( hier pioneer) ook de cec aanzetten op de receiver ( vlgns gebr. aanwijzing) . Verm niet van toepassing voor jou, maar ik zie de laatste tijd vaker dat hoewel ARC niets te maken heeft met CEC op een of andere manier samenwerkt inz functies , dit ook bij andere merken receiver.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
hb1295 wrote:
Mijn receiver heeft 2 hoofdpoorten HDMI en heb die dus in HDMI OUT . Monteur heeft Mediabox next nu ook rechtstreeks naar TV . Dat wordt zo geadviseerd . Via receiver kan ook maar zoals ik al zei. Menu TV ( Mediabox next ) ziet ook gewoon de TV en ook de receiver. Dus dan is aansluiting ook OK. Echter die blijft dan niet in menu . Ik wil weten wat daar de oorzaak van is.


Heb je dit geprobeerd?

Op de TV naar 'Systeem, Anynet' en daar 'Automatisch uitschakelen' uitzetten.
JeffvE

Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes
Hetzelfde probleem speelt bij mij ook:
Aangesloten via HDMI-CEC rechtstreeks vanuit receiver (ook een Philips) naar mijn Philips TV.

Wat betreft merk en type:
TV: Philips 49PUS7503/12
Receiver: Philips HTL4110B
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
JeffvE wrote:
Hetzelfde probleem speelt bij mij ook:
Aangesloten via HDMI-CEC rechtstreeks vanuit receiver (ook een Philips) naar mijn Philips TV.

Wat betreft merk en type:
TV: Philips 49PUS7503/12
Receiver: Philips HTL4110B


Is er iemand hier met verstand van EasyLink?
acaldus87

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat het belangrijkste is dat het netwerk actief blijf , ik heb hem op de kabel aan gesloten en merk dat hij er af kan lopen.
dan is bij mij ook de Onkyo afgesloten.
opnieuw het netwerk instellen.
en het is weer actief.
zonder een goed netwerk heb je niets haast niets.
SnarF007

Level 9
  • 260Posts
  • 7Oplossingen
  • 73Likes
Ik heb ook het probleem dat de reciever verdwijnt en telkens opnieuw moet worden toegevoegd. Kan ook geen patroon ontdekken in wanneer het gebeurd. Soms komen de instellingen terug als ik de koppel je afstandbediening aan andere apparaten selecteer, soms moet ik mn reciever toevoegen.

Opstelling: Next --> HDMI --> Yamhama reciever --> HDMI --> Sony TV

Zelf stel ik het snel zelf makkelijk in maar voor een gezin niet erg praktisch, dus inmiddels maar weer de logitech harmony uit de kast getrokken.
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

@hb1295  Ik was benieuwd: is dit probleem opgelost? En zo ja, heeft een update geholpen of heb je een workaround toegepast?

SnarF007

Level 9
  • 260Posts
  • 7Oplossingen
  • 73Likes
Dolfff wrote:

@hb1295  Ik was benieuwd: is dit probleem opgelost? En zo ja, heeft een update geholpen of heb je een workaround toegepast?

Werkt nog steeds niet na de updates. Inmiddels maar de logitech weer ingebruik genomen. Geen voice control, maar werkt. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké dankjewel. Ik probeer Ziggo hierop gefocust te krijgen.

@Lycke Ziggo  hier weer één die vergelijkbaar is met deze en deze.

Al maanden oud en niets mee gebeurd!

hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Hier valt het laatste tijd mee maar weet niet of het aan de laatste update ligt. Eerder al eens geprobeerd bij de koppeling het typenummer in te voeren van de ONKYO maar dat hielp niet. Systeem ziet de ONKYO ook direct dus dat is het probleem niet. De tv wordt ook erkend. Ik hoop ( weet niet hoe) dat het daadwerkelijk opgelost is. Maar dat dacht ik tijd geleden ook. De TV en versterker gaan dus met EEN knop Mediabox next uit en aan.

Wat ik ook lastig vind is dat als je direct naar radio wil dat dan eerst TV aan moet. Mogelijk kan dat ook anders ?

 

Uitgelicht topic