Sticky Beantwoord

Next afstandsbediening raakt koppeling met receiver/tv kwijt



Toon eerste bericht

182 Reacties

Gebruik een Logitech Harmony AB.
Enige studie nodig.

Reputatie 2

Gebruik een Logitech Harmony AB.

Ja dat kan. Als dingen niet werken zoals beloofd, dan koop je er gewoon wat bij. Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan omdat een extra Next niet meer leverbaar is, heb ik een ChromeCast gekocht. Ik blijf niet aan de gang.

Reputatie 3
Badge

Hoi allemaal, onze specialisten willen graag de logs uitlezen op de Next van het moment dat jullie zo'n 

 

 

gisteravond 23-1-2020 van rond 22:00 tot 22:35  3x zo'n melding gezien..Steeds net te laat om een foto te maken. Het vermelde dat ik mijn Hisense(?) ook kon gebruiken om de volume te regelen.

ik heb een philips 50PUS6503 die met een hdmi kabel met de next is verbonden. 

een JBL BAR Sound  soundbar die optisch is verbonden vanaf de tv, dus niet met de next.

 

nu wat anders…. om 22:35 uur wilde ik de tv uitzetten wat niet ging… de ab reageerde niet meer op mijn tv en soundbar. Meestal werk het om de next uit en aan te zetten.. maar toen gebeurde er dit(zie video)  Dit heb ik 2x eerder gehad en toen heb ik gelijk de stekker eruitgetrokken omdat ik dacht dat mijn tv stuk was (6mnd oud)

Ik denk dat de next nog niet echt klaar is voor consumentengebruik . Mijn favorietenlijst is plotseling ook weg… hij is er wel maar alle zenders staan er in. Via de app op mijn telefoon en pc staat de favorietenlijst wel gewoon goed.

ik heb niks gereset of zo..alles blijft  zoals het is ik hoop dat jullie wat uit kunnen lezen van de logs.

ook nog ff een foto van de koppeling AB met een vreemde tv

 

 

hier de video

g

Reputatie 2
Badge

Wat ik mij wel eens afvraag is of mediabox next wel beveiligd is voor benadering van buitenaf? Is je apparaat zichtbaar in je netwerk ? Er zit geen wachtwoord op. Kan een hacker de box benaderen? Als ik naar mijn netwerk ga van ZIGGO zie ik de mediabox next niet. Verbonden via Coax-kabel is dat niet wat ouderwets? Kortom vragen genoeg ook. Ik stel ze hier maar even omdat het toch ook gaat over instellingen. Je WIFI beveiligen staat denk ik los van apparaat zelf. Het valt ook op dat sinds ik de box heb phishing ontvang dat ik een ZIGGOPAKKET heb gewonnen dat wat vertraagd is en waarna je dan moet inloggen.  Als instellingen niet worden vast gehouden moet je dan ook niet gaan denken of die wel door je kabelmodem goed wordt ondersteund? Kan iemand mij garanties geven hierover?

De Next is niet kwetsbaarder dan elk ander apparaat in je lokale netwerk.

Reputatie 2

@hb1295 Volgens mij heeft elke Next een unieke identificatiecode en zodra je de Next voor de eerste keer installeert, kijkt Ziggo welke Next aan welk netwerk hangt… en dat geldt natuurlijk ook voor de modem. 
Verbonden via een coaxkabel klinkt misschien ouderwets, maar het heeft allemaal te maken met bandbreedte. Het verdeelkastje buiten op straat is waarschijnlijk wel via glasvezel verbonden, maar ergens in het traject komt er ook koper ter sprake; niet alleen via de coaxkabel maar natuurlijk ook via netwerkkabels.

Maar bovenal gaat dit topic over het ongewenst ontkoppelen van je afstandsbediening en niet over phishing.

Coax aan de Next is er alleen voor het kunnen oppakken van de DVB-C Broadcast Streams op de kabel.

Reputatie 2

Coax aan de Next is er alleen voor het kunnen oppakken van de DVB-C Broadcast Streams op de kabel.

Maar de modem is ook en alléén met coaxkabel verbonden met de buitenwereld. 

Het Internetverkeer verloopt via het Modem ook over de Coaxkabel.

Dat gaat zo: Je speelt bv Opname af op Next. Dan gaat er een On-Demand aanvraag via de netwerkvinding van de Next, langs je Modem naar Ziggo.
Wat je te zien krijgt gaat langs de omgekeerde weg weer naar de Next,

Reputatie 2

Coax aan de Next is er alleen voor het kunnen oppakken van de DVB-C Broadcast Streams op de kabel.

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, maar dat bedoelde ik dus: behalve het TV-signaal loopt de internetverbinding ook via de coaxkabel.

Ik moet nog steeds elke dag mijn a.b. koppelen met Yamaha cx-5200 receiver en word er eigenlijk schijtziek van.

Ik heb de next vanaf dag 1 dat hij uitgekomen was en heb al vaker over dit onderwerp geklaagd hier en heb al diverse monteurs laten komen tegen betaling om alles na te laten, resetten opnieuw aansluiten en opnieuw de fabrieksinstellingen doen en niets helpt en vertellen steeds dat het aan de next ligt.

Wanneer komt nou eindelijk eens een update met de juiste oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Lucas.

Reputatie 2
Badge

Een monteur betalen bij ZIGGO ? Als het niet is opgelost hoef je ook niets te betalen. En monteur komt hier ook niet voor omdat probleem bekend is. Resetten naar fabrieksinstelling kan je zelf ook . En na reset hoef je zelf bijna niets extra meer in te stellen. Vaak wordt het gedaan omdat de programmagids even van slag is.  gewoon uit- en aanzetten Mediabox next kan dan ook. Dus verhaal monteur betalen lijkt mij vreemd .

Hoi beste HB1295, waar staat dat het om ziggo monteurs gaat?

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 2
Badge

Hierom  :

 

Ik heb de next vanaf dag 1 dat hij uitgekomen was en heb al vaker over dit onderwerp geklaagd hier en heb al diverse monteurs laten komen tegen betaling om alles na te laten, resetten

Reputatie 2
Badge

Mochten het andere monteurs zijn buiten ZIGGO om dan vervalt ook elke vorm van garantie en service uiteraard lijkt mij.

Reputatie 3
Badge

Hoi allemaal, onze specialisten willen graag de logs uitlezen op de Next van het moment dat jullie zo'n 

@Mark Ziggo is er wat duidelijkheid uit de logfiles gekomen?

Reputatie 7

Hi @pox-ie, helaas krijg ik die terugkoppeling niet direct. Jouw voorbeeld is overigens wel fantastisch, helemaal compleet en alle info meteen paraat!

 

Edit: respectloze discussie verwijderd. Betrokken gebruikers gewaarschuwd.

Reputatie 2

Dag @Mark Ziggo,

Fijn dat je even langskomt en misschien ben jij wel de juiste persoon die antwoorden kan geven op mijn volgende vragen:

► De Next haalt de te koppelen apparatuur waarschijnlijk uit een database met merken en typenummers. Is die database opgeslagen in de Next of haalt de Next die database uit de cloud?

► Bij het koppelen vraagt de Next om de eerste vier karakters van het typenummer. Vrijwel alle merken gebruiken veel meer karakters en als ik alleen de eerste vier letters van het typenummer intoets gebeurt er niks. Waarom vraagt de Next dan alleen om de eerste vier karakters?

► De via de afstandsbediening gekoppelde apparatuur wordt ergens opgeslagen; gebeurt dat in de cloud of in de Next zelf?

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de Next tijdens de allereerste installatie vraagt om apparatuur te koppelen, die gegevens als een soort profiel opslaat en daarna nergens meer naar vraagt. Maar dit terzijde.

► Hoe verloopt de communicatie tussen de Ziggo-specialisten en de issues die spelen op dit forum?

Ik probeer een beetje te begrijpen hoe die Next en Ziggo werken.

Reputatie 4
Badge +5

@Mark Ziggo  Ik kan je oorspronkelijke topic even niet terugvinden betreffende de afstandsbediening melding:

De melding "koppel je afstandsbediening aan je Philips tv kwam vandaag om 17:0 in beeld te staan, Hierna en hiervoor werkte de koppeling van het volume tussen de box en de JBL niet. Enkel na handmatig instellen wel weer voor beperkte tijd. 

 

@Wim C. schreef: “en als ik alleen de eerste vier letters van het typenummer intoets gebeurt er niks.”

Als eerste kies je een merk, daarna werkt bij een aantal merken de eerste 4 letters van het model.

Reputatie 7

► De Next haalt de te koppelen apparatuur waarschijnlijk uit een database met merken en typenummers. Is die database opgeslagen in de Next of haalt de Next die database uit de cloud?

Weet ik niet, dat zou je kunnen testen door de internetverbinding van de mediabox te verbreken en dan een nieuw apparaat te koppelen via het menu. Maar waarom is het van belang of dat lokaal/cloud based is? Heb je een voorbeeld van een apparaat wat je niet kunt koppelen?

 

► Bij het koppelen vraagt de Next om de eerste vier karakters van het typenummer. Vrijwel alle merken gebruiken veel meer karakters en als ik alleen de eerste vier letters van het typenummer intoets gebeurt er niks. Waarom vraagt de Next dan alleen om de eerste vier karakters?

Hij matcht de eerste 4 karakters aan alle apparaten die met die karakters beginnen (van het gekozen merk natuurlijk), kiest de meestgebruikte en stelt die in. Werkt dat niet en zijn er meerdere matches? Dan geeft hij ook die optie in het menu op het scherm “nee, probeer een andere” (oid). Totdat hij alle combinaties heeft gehad en dan kun je alleen maar terug. Hij groepeert natuurlijk wel alle apparaten die dezelfde IR commando's gebruiken, fabrikanten gebruiken voor hele series dezelfde IR commando's.

 

► De via de afstandsbediening gekoppelde apparatuur wordt ergens opgeslagen; gebeurt dat in de cloud of in de Next zelf?

In het apparaat zelf.

 

► Hoe verloopt de communicatie tussen de Ziggo-specialisten en de issues die spelen op dit forum?

 

Dat wisselt. Een aantal Community moderators begeleiden de nieuwe software tests, zij hebben meerdere malen per week direct contact met allerlei betrokkenen en kunnen in die bijeenkomsten hun bevindingen delen. Voor specifieke bugs wordt altijd een “ticket” aangemaakt, daarin worden al jullie voorbeelden verzameld maar ook alle updates vanuit de specialisten komen daar in te staan. Sommige specialisten lezen ook mee in deze topics waar de voorbeelden binnenkomen als er een duidelijk centraal meldpunt is zoals deze. Beantwoordt dat je vraag?

 

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de Next tijdens de allereerste installatie vraagt om apparatuur te koppelen, die gegevens als een soort profiel opslaat en daarna nergens meer naar vraagt. Maar dit terzijde.

Dat dit voor verbetering vatbaar is zijn we het hier allemaal over eens.

Reputatie 2

Ja @Mark Ziggo dit beantwoord al mijn vragen, waarvoor dank en ik weet bijna zeker dat jouw reactie ook door anderen wordt gewaardeerd.

Ik weet niet hoe belangrijk het is of de database van de te koppelen apparatuur in de Next zelf zit of ergens in de cloud. Wat ik wèl weet is dat als die lijst in de Next zit, dan zou de Next een update moeten krijgen als er nieuwe apparatuur op de markt komt om die database aan te vullen. Als die database ergens op een server staat, dan is het wat eenvoudiger en hoeft Ziggo alleen die database van apparatuur bij te werken of aan te vullen.

Misschien wat simpel gedacht, maar het oplossen van problemen ligt vaak in de buurt van het achterhalen van de oorzaak. En daarom is het wellicht handig te weten hoe die Mediabox Next denkt en werkt.

Maar ik heb ook goed nieuws

Ik weet niet wát er precies is gebeurd, maar waar mijn Next vier keer op een dag vroeg om apparatuur te koppelen, is het nu al drie dagen stil en kan ik met de afstandsbediening van de Next het volume van mijn Yamaha receiver regelen. En ik weet niet of anderen daar iets aan hebben:

De Next is met HDMI verbonden met de receiver en via HDMI-out is de receiver verbonden met de tv. Omdat alle HDMI-signalen via receiver lopen, moet de receiver dus eerst aan staan voordat ik beeld en geluid heb. Ik zet dus eerst de receiver aan, dan de tv en daarna pas de Next.

Reputatie 2
Badge

Ik zet beide tegelijk aan met EEN afstandsbediening van de Next. En laatste weken werkt alles prima. Zonder typenummer receiver.  Ik heb wel in instellingen TV wat aangepast.

Ik wordt er ook helemaal doodmoe van...al maanden elke dag de melding dat er nieuw apparaat is dat ik moet koppelen...de afstandsbediening dus. Inmiddels dat rotding al tig keer gekoppeld en de hoop opgegeven dat het nog normaal gaat werken. Zit nu met 2 afstandsbedieningen te klooien elke dag...hopeloos dit. En dan wordt je naar diverse linken verwezen oa hoe je de afstandsbediening moet koppelen enz Nou na tig keer weet ik het uit mijn hoofd...en dan maar een monteur en nu lees ik hier dat dat niks oplost en de monteur ook geld kost. Da's helemaal wat voor apparatuur dat niet goed werkt ook nog een monteur moeten betalen. Dat doe ik dus niet. Ik heb een salora tv en ik ben er helemaal klaar mee intussen. Of ik heb radio aan en dan springt ie automatisch na 1 of 2 uur gewoon weer op tv...als die Next niet goed is geef mensen dan een andere ontvanger. 

Reputatie 2
Badge

Dat laatste met de radio heb ik ook !

 

Heel irritant !

Reageer