Sticky Beantwoord

Next afstandsbediening raakt koppeling met receiver/tv kwijt

Toon eerste bericht

160 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Top, Mark, 10 likes. Ik zal onontdekte hiernaar verwijzen.

Reputatie 1
Badge

N.a.v. bericht van Mark.  Bij ons gaat het laatste tijd goed. Maar af en toe weer niet.

Media box next ziet de versterker/receiver . Dan loop je door menu naar beeld/geluid. Dan ziet de mediabox next de tv staan bij instellingen en moet je weer wijzigen. Je kan feitelijk niet saven/opslaan van je gegevens. Afstandsbediening koppelen kan dan. systeem voert wat testen uit zoals volume-werking en mute en komt dan met groen vinkje. Bij instellingen zet je systeem op : Met EEN knop aan/uit. Dat werkt dan.  Maar na aantal dagen staat systeem/menu weer op de tv. Hoe dat komt ? Geen idee maar mogelijk dus in saven/opslaan ( vast houden ) . TV en versterker zijn verbonden met HDMI . Een HDMI ( hoofdkabel) naar versterker ( ONKYO) en vanuit mediabox next een HDMI rechtstreeks naar TV ( Samsung) .  Nogmaals laatste tijd minder vaak die storing.

Merk tv: Philips

Model tv: 46PFL

Merk audiosysteem:Yamaha 

Model audiosysteem: YSP-2500

Aansluiting: (bijv. hdmi: next-tv-audio) HDMI naar TV

Optical van Next naar Yamaha

Probleemomschrijving: volume van de soundbar gaat spontaan naar 0, waarna ik niet meer het volume kan regelen, sterker nog, de AB van de soundbar reageert dan niet meer. Ik heb HDMI CEC op alle apparaten uitgeschakelt, ook de bediening met 1 knop op de Next. Tussen de Next en TV zit een HDMI CEC killer. HDMI ARC is uit. Standby mode van de Next op alle standen geprobeerd, geen verschil. Ik schakel Next met rode knop in, de TV met de witte knop er naast en dan de Soundbar met de eigen AB. Ik heb opzettelijk een verkeerd soundsysteem gekozen bij koppelen AB van de Next want als ik Yamaha kies krijg ik dat niet meer weg.Dat zou je weer moeten kunnen verwijderen.

Model tv: 55PUS 7502/12

Merk audiosysteem: DENON

Model audiosysteem: AVR-X 1400H

Aansluiting: (bijv. hdmi: next-tv-audio) HDMI

Probleemomschrijving: 

Zie ook mijn topic 47804

Mocht je extra informatie willen hebben hoor ik dat graag van je

Hieronder mijn startartikel van mijn topic

Ik heb een Philips 55PUS7502/12 tv aangesloten op een Denon AVR-X 1400H. Voor de automatische update naar de 4.19 van Next werkte alles perfect. d.w.z geluid bedienen via de next/versterker. Op de Ziggo afstandbediening het geluid bedienen van de tv en de andere boxen van de Denon.

De denon en next staan in een kast en konden bediend worden met de deur dicht. Van de week is de automatische update gebeurt van 4.17 naar 4.19. Sinds dien moet de deur van de kast openstaan om het geluid te bedienen. de rest van de bediening werkt wel normaal. Heb verschillende instellingen geprobeert en de tv en versterker meerdere malen opnieuw gekoppeld, zonder resultaat. Als ik de instelling via de TV gebruik moet om het geluid te bedienen de tv afstandbediening gebruiken maar die wekt weer niet op de versterker.

Reputatie 7

@hb1295 Ik mis van jou nog het model van de Onkyo receiver.

@viper1955 46PFL is niet het volledige modelnummer van je TV, welke tv heb je precies?

@Roland_W57 Je hebt de apparaten via HDMI aangesloten, maar dat kan op verschillende manieren. Heb je de apparaten zo Next-tv-audio of zo Next-audio-tv aangesloten?

Mark, daar heb ik zojuist het met Dolff over gehad, Ik heb het als volgt aangesloten>

Next HDMI naar DENON

DENON ARC poort naar TV ARC poort

Mijn vraag was om het eens om te draaien:

Next HDMI naar TV

TV ARC poort naar DENON ARC poort

En verder zou een optische verbinding nog iets uit maken of er bij zetten? 

Reputatie 1
Badge

Mijn ONKYO versterker/ AV receiver:  Model  TX-NR747

@hb1295 Ik mis van jou nog het model van de Onkyo receiver.

@viper1955 46PFL is niet het volledige modelnummer van je TV, welke tv heb je precies?

@Roland_W57 Je hebt de apparaten via HDMI aangesloten, maar dat kan op verschillende manieren. Heb je de apparaten zo Next-tv-audio of zo Next-audio-tv aangesloten?

Mijn TV is Philips 42PFL7605H

Ik heb een vraag m.b.t. mediabox next. Bedienen met EEN knop op afstandsbediening ( de rode rechts boven ) werkt prima . Bij instellingen ziet menu ook mijn receiver. Ik kan dan ook volume receiver bedienen met de afstandsbediening mediabox next. Echter later verandert het weer van receiver naar mijn tv. Het blijft dus niet geactiveerd staan en moet ik telkens opnieuw eerst weer instellen. Ik zie geen optie om instellingen te saven. Wat doe ik verkeerd ?

Ik had hetzelfde probleem. Heb nu de soundbar alleen met optische kabel met next verbonden en nu blijft hij verbonden. Wel moet ik soundbar handmatig aan/uit zetten maar dat is niet het grootste probleem

Reputatie 1
Badge

Ik heb nog een aanvulling .  Naast genoemde HDMI-kabels heb ik ook nog een optische kabel vanuit TV naar receiver. Maar volgens mij is dat kwestie van hoe je geluid instelt . Ik doe dat via home cinema set . Je kan dan in je tv-instellingen audio uit zetten. Maar staat denk ik los van of de mediabox next de instelling vast houdt. Als je geluid niet goed zou staan hoor je immers niets.

Merk tv: Sony

Model tv: KD55XD8577

Merk audiosysteem:Bose

Model audiosysteem: Soundbar 700

Aansluiting: HDMI ARC TV→ Soundbar

Optical van TV naar soundbar (nu)

In eerste instantie was de TV gekoppeld via HDMI ARC aan de soundbar.

Het geluid ging om onduidelijke reden terug naar de speakers van de TV (na enige tijd) en is dan alleen te herstellen door een harde reset van TV en NEXT.

HDMI CEC is op alle apparaten uitgeschakeld.

Uiteindelijk is een optische kabel geplaatst tussen TV en soundbar.

Vervelden bijkomstigheid is dat ik het volume nu alleen met de remote van de soundbar kan bedienen.

Model tv: 49PUS6401

Merk audiosysteem:Bose

Model audiosysteem: Soundbar 700

Aansluiting: HDMI ARC TV→ Soundbar

Optical van TV naar soundbar 

Next met HDMI aan Tv

gaat de laatste erg goed weinig uitval meer

Ik kan wel het volume regelen met de afstand bediening van next/speakers van de TV staan uit

Model tv: 40PFL7664H/12

Merk audiosysteem:  Teufel

Model audiosysteem:  Cinebar 52 THX

Aansluiting: (bijv. hdmi: next-tv-audio) hdmi next-teufel-tv

Probleemomschrijving: het lukt niet om met de next afstandsbediening zowel de tv als de teufel te bedienen. Als het stappenplan van ziggo wordt gevolgd blijft telkens de melding in beeld verschijnen dat er een nieuw apparaat is gevonden om te koppelen. Ik heb de aanwijzingen van de ziggo helpdesk opgevolgd, maar dit lost het probleem niet op. Zie mijn eerdere bericht over welke instellingen ik op advies van ziggo heb gewijzigd.

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet wat er nu de bedoeling is ? Ik ben van mening dat het nu duidelijk is en er veel mensen met die soort problemen te maken hebben. Laat staan van allen, die niet reageren ,en de hoop al lang hebben opgegeven. Die zitten dus gewoon met twee ( of meer ) afstandsbedieningen en twijfelen of ze nog  bij ZIGGO  blijven. Laten we wel wezen, we betalen met zijn allen genoeg maar willen ook dat het spoedig wordt opgelost. Anders zitten we in situatie dat we soort “proefkonijnen “ zijn. Als al die dingen ( problemen )  na een heel jaar  - of langer testen -  er nog steeds niet uit zijn kan ik mij dat voorstellen,  maar dan moet je ook geen Mediabox Next  al voor iedereen actief maken want dan blijkt dat het niet goed functioneert waar uiteindelijk de klant niet blij mee is maar ook zeker  de dupe van is. Heb ik ongelijk?

Reputatie 2
Badge

Model tv: 42PFL8404H/12

Merk audiosysteem:  Phiilips

Model audiosysteem:  Fidelio E5 CSS7235y/12

Aansluiting: (bijv. hdmi: next-tv-audio) hdmi: next-met HDMI naar Fideio E5- met HDMI naar TV

Probleemomschrijving: 

In deze versie nu al verschillende keren opnieuw moeten instellen omdat het op een gegeven moment niet meer werkt. Alles staat nog zoals ingesteld maar de easy-link (HDMI-CEC) lijkt dan weg te zijn. Op de Next is het HDMI CEC en op de TV heet dit easy-link (Philips naam voor HDMI CEC) en HDMI cec weer uit en aanzetten lost dit op...…

Zondag Sinterklaasjournaal gekeken en alles werkte meteen goed. Een half uur later de Next aangezet TV ging aan maar receiver niet raar.... Maar TV gaf aan ''geen signaal'' gek even switchen van HDMI bron op de TV en de receiver ging aan en even later hadden we beeld en geluid. Wel gaf de Next aan in beeld dat de TV en AB gekoppeld waren zodat er maar 1 AB nodig is. Ja dat weet ik die heb ik zelf gekoppeld…..

Gisteravond weer opnieuw moeten koppelen nu kon de Next de Tv niet vinden via het menu waar je het geluid Mute etc. om de koppeling te maken en controleren.  Duurde even voordat ik uit dit menu kon en later weer opnieuw gekoppeld en nu werkt het alweer een dag goed. 
Ik denk dat daar een deel van het probleem ligt, de Next lijkt elke keer de apparatuur te scannen en eventueel te koppelen. Heel fijn en gebruikersvriendelijk. Maar waarom zoekt de Next zo vaak naar nieuwe apparatuur? Laat dat gewoon bij de 1e in gebruik name ingesteld worden/automatisch koppelen en als er nieuwe apparatuur bijkomt moet de gebruiker dit zelf in het menu aanpassen. Dat zou hier denk ik al wat problemen mbt linken oplossen. 

Reputatie 7

Ik had hetzelfde probleem. Heb nu de soundbar alleen met optische kabel met next verbonden en nu blijft hij verbonden. Wel moet ik soundbar handmatig aan/uit zetten maar dat is niet het grootste probleem

Welk model Samsung tv heb je en welk model Sony soundbar?

Hoe waren deze voorheen aan elkaar gekoppeld, alles met HDMI en dan in de volgorde Next - audio - tv of andersom Next - tv - audio?

Het geluid ging om onduidelijke reden terug naar de speakers van de TV (na enige tijd) en is dan alleen te herstellen door een harde reset van TV en NEXT.

Is dat hetzelfde probleem?  Bediende jouw Next afstandsbediening dan ook het TV volume zodra het geluid switchte of bleef die het volume van de Yamaha besturen (ook al kwam daar geen geluid meer uit)?

Je zou nu (met de optische aansluiting) de Yamaha moeten kunnen bedienen via infrarood met de Next afstandsbediening, als hij niet verstopt staat natuurlijk.

Ik weet niet wat er nu de bedoeling is?

De bedoeling is om dit probleem op te lossen, maar omdat het probleem niet in elke opstelling te reproduceren is hebben we zo veel mogelijk voorbeelden nodig.

De keuze om de Mediabox Next te lanceren is weloverwogen gemaakt op basis van de beoordeling van de vele klanten die hem in de test-fase hebben gebruikt. Ook op dit moment scoort de Mediabox Next veel beter dan onze andere mediaboxen in de klanttevredenheidsonderzoeken. Hopelijk wordt dit cijfer nog beter zodra we ook deze irritante problemen met de afstandsbediening hebben opgelost voor jullie.

Ik heb net de batterijen van de AB vervangen van de Mediabox Next en krijg ook met geen mogelijkheid de AB weer gekoppeld aan mijn Philips TV, waar dit voorheen vlekkeloos werkte. Alles geprobeerd wat de standaardoplossingen zijn maar niks helpt. 

Ik heb de Philips 32PFL7476H/12, gekoppeld aan de Mediabox Next. Ernstig in afwachting van een oplossing want ik zit er niet op te wachten om weer 2 AB's te moeten gebruiken... 

Reputatie 7
Badge +12

Ik hoop niet dat Ziggo de gevallen die zijn “opgelost” met optische kabel als opgelost bestempeld. Dit blijft natuurlijk een workaround die niet nodig zou moeten zijn.

Interessant is het wel want blijkbaar gaat er in die gevallen informatie over de HDMI die iets lijkt te verknoeien aan de koppeling.

Hi Mark/Dolfff ,

zoals al eerder vermeld heb ik al sinds ik de mediabox next heb, dit probleem. Ook na de software update van vorige maand.
Ik heb de box via hdmi gekoppeld aan mijn Yamaha versterker en van de versterker gaat een hdmi naar de TV. De luidsprekers van de TV heb ik uitgeschakeld. Met de aan/uitknop van de next gaan ook de versterker en de TV aan en uit. Met de volumeknop van de afstandsbediening van de next wil ik dat de volume via de versterker (surround) wordt geregeld en dit doe ik via het menu instellingen. Echter als ik de box uit zet en weer aan, dan zijn de instellingen weer vergeten en staat hij weer op TV i.p.v. op de Yamaha versterker, en iedere keer moet ik dus deze instelling weer goed zetten.

Help ...

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor de melding Ferdie. Als je klikt op “Plaats de vragen in het reactieveld” krijg je nog wat aanvullende vragen die belangrijk kunnen zijn voor Ziggo.

Badge

Model tv: 48PUS7600

Merk audiosysteem: Philips

Model audiosysteem: HTL7140B

Aansluiting: Next-TV: HDMI, TV-Souncbar: Optical (voorheen ook HDMI ARC)

Probleemomschrijving: 

In eerste instantie had ik tussen TV-Soundbar een HDMI (ARC). Het geluid viel na verlopen van tijd weg (ARC viel uit?). Iemand hierboven heeft hetzelfde. Omdat ik vermoed dat dit ook aan ARC kan liggen, heb ik de HDMI vervangen door een optische kabel. Het geluid valt daardoor nooit meer weg.

Nadeel: ik kan de soundbar niet via remote Next aandoen.

Instellen van soundbar in de Next is gelukt. Ik kan dan het volume via de remote van de Next doen. Echter, soms lukt dat niet meer. Dan moet ik Soundbar opnieuw instellen op Next. Gelukkig is dat al een tijdje geleden. Ik blijf het liefst ver weg uit dat menu.

Reputatie 7
Badge +12

@viper1955  ik zat je eigen topic nog es te herlezen en kreeg toch ineens een ingeving. Doe eens verse batterijen in de ab van je soundbar. Je weet maar nooit.

Merk tv: PHILIPS

Model tv: 55OLED854/12

Merk audiosysteem: SONY

Model audiosysteem: HT-RT3

Aansluiting; 

HDMI ARC 1: Ziggo Next 

HDMI ARC 2: PlayStation 4 pro

HDMI ARC 3: HDMI switch met daarop een Nintendo switch en een chromecast

HDMI ARC 4: SONY HT-RT3 audiosysteem

Probleemomschrijving: 

Het hoofdprobleem is dat de Next de koppeling steeds vergeet of omzet.

Wat mij daarbij opvalt is dat de Next box regelmatig de melding geeft dat ik met mijn mediabox afstandsbediening mijn Philips TV aan en uit kan zetten en het volume ervan kan bepalen.

Om vervolgens de zelfde melding te geven voor een Sony-TV ... 

Daarbij staat desbetreffende instelling het ene moment op 'Sony TV' of 'Philips TV' en het andere moment op 'Sony audiosyteem'. 

Naast het vergeten van de instelling herkent ie dus ook niet altijd het correcte apparaat. 

@viper1955  ik zat je eigen topic nog es te herlezen en kreeg toch ineens een ingeving. Doe eens verse batterijen in de ab van je soundbar. Je weet maar nooit.

Ja is al gedaan. Het gaat bij mij nu goed, geen problemen meer. Optische kabel van Next naar Yamaha Soundbar werkt nu al een paar weken goed. HDMI CEC killer tussen Next en TV,  op alle apparaten HDMI CEC uit, op de Next een ander apparaat dan Yamaha gekozen, alles met 1 knop uitgeschakelt dus Rode knop Next aan, witte knop TV aan en met AB van de Yamaha  soundbar aan EN volume regelen. Omslachtig maar het werkt. Er zou dus een manier moeten komen om HDMI CEC op de Next handmatig uit te schakelen zodat je niet een ' verkeerd' soundsysteem moet kiezen om het te laten werken. Maar alles met 1 knop aan/uit moet je vergeten, dat geeft te veel problemen.

Merk T.V.: Samsung. Type: UE55KS7000

Audio: Samsung soundbar HWK-950

Audioaansluiting TV en soundbar: ARC

Ook ik heb hetzelfde probleem. Iedere keer weer via de Nextbox-instellingen hoe het geluid moet worden weergegeven.

Jan Mellema.

Reageer