Jannetjedg

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Next afstandsbediening ineens koppeling Samsung TV kwijt

Hoi. Sinds vorige week kan ik ineens niet meer mijn tv- aan en uitzetten met de Next-ab. Opnieuw koppelen geeft geen oplossing. Iemand tips?
Alvast bedankt ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jannetjedg
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @robbo,

 

het is gelukt. Alles weer aan en uit met de rode knop. Normaal gesproken is dit altijd mijn eerste tip als iets niet werkt...:even de stroom eraf. En nu vergeet ik het zelf. Top. 
 

Dankjewel ????

Bekijk in context

11 Reacties 11
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Jannetjedg 

Allereerst wil ik je welkom heten op de Community! Wat onhandig dat je de TV niet meer uit en aan kunt zetten met de afstandsbediening van de Next. Als opnieuw koppelen ook niet helpt dan zou ik je willen adviseren om de box zelf eens opnieuw in te stellen en het koppelen daarna opnieuw te proberen. Op deze pagina vind je de juiste stappen. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Jannetjedg
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Rikst Ziggo wrote:

Hi @Jannetjedg 

Allereerst wil ik je welkom heten op de Community! Wat onhandig dat je de TV niet meer uit en aan kunt zetten met de afstandsbediening van de Next. Als opnieuw koppelen ook niet helpt dan zou ik je willen adviseren om de box zelf eens opnieuw in te stellen en het koppelen daarna opnieuw te proberen. Op deze pagina vind je de juiste stappen. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Gaan we doen:)

Jannetjedg
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Rikst Ziggo,

 

zojuist de Next terug gezet. Opnieuw gekoppeld, maar helaas. Audio bediening werkt wel, maar kan de tv en de Next niet met 1 en dezelfde knop uitzetten. Tv reageert wel op de witte knop en dus niet op de rode…..

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Jannetjedg Even om alles uit te sluiten: zet de tv eens echt stroomloos voor 3 minuten. ( stekker er uit) Blijft het standby lampje na gloeien? Zet deze alsnog uit via de tv ab. 

 

Na dit even opnieuw evt instellen. Verder in het menu van de Next even de instellingen controleren " een knop voor aan - en uitzetten " of deze aan staat. Dit menu is te vinden in het menu " beeld en geluid ".

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Als je met de afstandsbediening van de Next het volume van de TV harder en zachter kan zetten, dan is dat heel mooi en handig.

 

Wat is dan vervolgens het probleem om de TV met de witte knop uit te zetten en de Next met de rode??

Je zou juist blij moeten zijn dat de TV uitgaat met de witte knop!! Dan hoef je daar dus niet de afstandsbediening van de TV voor te gaan zoeken!! (En dus is ook meteen bevestigd dat de koppeling tv/Next gewoon werkt).

En dan zet je de Next gewoon uit met de rode. De rode knop is ook gewoonweg de aan en uit knop van de Next.

Waarom is dat zo'n probleem??

 

En als het per sé met één knop moet dan kun je dat in het menu regelen. Maar de koppeling is in ieder geval gelukt, anders kun je het volume niet bedienen en gaat de TV niet uit met de witte knop.

 

 

Psssst.... ik gebruik ALTIJD alleen de witte knop als ik klaar ben met TV kijken, dan gaat dus de TV uit.

De Next laat ik gewoon altijd aan…

(Is ook de kans vrijwel nihil op "rare" opstart problemen van de Next, die je hier wel eens leest... )

(Waar bij ons thuis geen sprake van is want als we langere tijd weg gaan zet ik de Next uit met de knop aan de achterkant en daarna als we thuiskomen start ie gewoon weer op als een zonnetje)

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
robbo wrote:

@Jannetjedg 

@robbo 

Wat is "voormalig Ziggo gebied" wat in jouw tag staat?  Heb je daar dan nu iets anders dan Ziggo??

 

Of bedoel je dat je in het voormalige @home gebied woont, net als ik?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Haander ik kom van multikabel. Die toen samen is gegaan met andere providers en de naam Ziggo werd.  UPC nam toen de boel over.. Echter toen alles Ziggo werd. Maar nog steeds enkele verschillen toen en enkele nu. Denk aan sommige nog in loop zijnde vorige mediboxen . HUMAX etc versus > pace MB en etc ,  het verschil signaal tv decoreer  doorgifte inz. Vorige Mediboxen  ,  wel on demand tav  module in fziggo. En wat qua internet. Vandaar mijn info om wat beter te adviseren. ( Ben trouwens ivm fam. ook met fupc bekend..

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Een vaak gebruikte aanvulling op robbo; het zelf of m.b.v. de helpdesk je modem in bridge instellen. 

Jannetjedg
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @robbo,

 

het is gelukt. Alles weer aan en uit met de rode knop. Normaal gesproken is dit altijd mijn eerste tip als iets niet werkt...:even de stroom eraf. En nu vergeet ik het zelf. Top. 
 

Dankjewel ????

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Jannetjedg Top dat de tip heeft gewerkt! Succes verder. Gr Rob.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Zo zie je maar weer, dat kan de beste overkomen @Jannetjedg 😉 Fijn dat het weer werkt en bedankt voor je terugkoppeling hier. 

Uitgelicht topic