1
Vraag
2
Reacties
Ronaldvdl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Next Activeren

Ik heb vandaag de Next ontvangen, na alles aangesloten gaat de box wel aan en zie ik na een tijdje de 2 pijltjes die oranje zijn op het display. Op de tv (staat op het juiste hdmikanaal) gebeurd niks.

Ik heb ziggo gebeld en die zeiden dat dit een bekend probleem is en dat dat wel dagen kan duren voordat de next het doet. Hebben meer mensen hier last van gehad?

Ik moest zolang de Horizon weer aansluiten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronaldvdl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen deed de Next het, nog niet alle zenders maar met hulp van de klantenservice is dat ook verholpen.

Bedankt voor de adviezen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Ronaldvdl zit je internet kabel er goed in en is je tv ontvanger rechtstreeks op de Connectbox aangesloten
zo ja start dan je modem even op nieuw op zonde dat de apparaten zijn aangesloten en als de modem volledig is opgestart sluit je Mediabox next aan

laat dan de mediabox next 24 uur aanstaan mocht die het dan niet doen dan is de nog niet geregisterd onder jou account ( afhankelijk van je oplever datum zou de ontvanger uit zichzelf gaan doen ) mocht de ontvanger dan op opleverdatum nog niet doen dan kunt u contact op nemen met Ziggo
Ronaldvdl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de modem opnieuw opgestart en een andere hdmi poort gekozen. Nu kreeg ik al wel het beginscherm maar bij proberen bekabeld internet in te stellen kreeg ik de foutcode cs1002.
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Ronaldvdl deze stap kun je nog doen

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi zal dat niet meer kunnen!

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dave- Ik heb de Next vanmiddag ook aangesloten en de installatie kon niet worden voltooid doordat de activatie nog niet voltooid is. Ik heb via chat geïnformeerd maar de medewerker kon de koppeling in het systeem niet voltooien. Dus 24 uur geduld uitoefenen zoals verwacht.
In de mail van Ziggo voorafgaand aan de levering staat trouwens een link waarmee je uitkomt op de bestelstatus. Daarin staat dat hij wacht op activatie.
Dus voor zo lang het duurt de nodige stekkers omgewisseld en voorlopig verder met de mediabox XL.
Is nu tijdelijk een georganiseerd rotzooitje van her en der liggende kabels.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
KBX458 Dave- Zoals het beschreven wordt mag wel zo uitgevoerd worden en wordt als zodanig beschreven door Mark Ziggo in dit topic: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-je-mediabox-maakt-geen-verbinding-cs1002-38294?postid=381121

Zie het beste antwoord in het eerste bericht.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb me topic al aangepast KBX458 en dank je Be rt :hugging:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ronaldvdl Veel mensen hebben hier last van, helaas loopt de activatie een beetje achter.
Maar het komt goed.

Laat hier het vervolg weten SVP, als het uiteindelijk niet lukt, dan kunnen Ziggo moderators mogelijk iets doen voor je.
Ronaldvdl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Na harde reset krijg ik nu de foutcode CS1010. Lijkt er op dat abonnement nog niet is omgezet.
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Ronaldvdl dan moet je wachten dat die atministatief op gelevert is en dat kan 2 a 3 dagen duren
Ronaldvdl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen deed de Next het, nog niet alle zenders maar met hulp van de klantenservice is dat ook verholpen.

Bedankt voor de adviezen.
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Ronaldvdl mooi dat het werkt ik wens je veel kijkplezier met de mediabox next
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic