1
Vraag
2
Reacties
huizebuys

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next aansluitmogelijkheden

Zit me een beetje te oriënteren met de nieuwe next box t.o.v. de horizon versie en zie dat er geen scart aansluiting meer op zit ?
Daar stond bij mij een oudere tv op aangesloten zonder HDMI connectie of een DVD recorder met harde schijf bv.
Dat de USB port inactief is staat in de info maar ik hoorde in de "wandelgangen" dat de scart out uitgang ook was geblokt voor de next versie ? M.a.w. zou de next versie voor mij nutteloos zijn omdat je geen randapparatuur meer kan kan aansluiten ?
Graag info hierover ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
20 Reacties 20
Verwijderd account
Niet van toepassing
huizebuys
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik herkende de aansluiting die ook op de Humax IRHD 5500c unit zit die bij ons op de slaapkamer staat want daar zit nog een oudere tv op aangesloten. Deze koppeling heet dan weer Dolby Audio AV out en bij de Next box Scart out. Het klopt dat deze miniscart heet maar ik wilde van de gebruikers weten of deze optie ook actief is en niet afgeblokt zoals de USB. (het wil nog wel eens voorkomen dat specificaties niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid nl.)
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
In de instellingen > beeld & geluid > video-uitgang kun je kiezen HDMI/scart .
huizebuys
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor de feedback ..... bij de horizonbox kon ik beiden tegelijk gebruiken : HDMI voor de flatscreen en de scart extra naar de DVD recorder met harde schijf om items op te nemen die ik graag wilde hebben en om voor langere tijd te kunnen bewaren.
Hint: uitzending gemist dan replay functie gebruiken en alsnog opnemen via DVD rec.en later eens kijken en doorscrollen door de reclames of knippen (dag reclame) en laten staan voor later.
Ik begrijp dat het nu niet meer kan als ik moet kiezen tussen twee opties voor video uitgang ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
huizebuys de specificaties wel gelezen? bij usb staat bv

USB-aansluiting: ja, maar niet actief

en bij SCART staat:

SCART-aansluiting: 1x mini-SCART

hier staat dus niet, ja, maar niet actief

dus wat denk je zelf?
huizebuys
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja mguzz,ik heb de specs gelezen,maar door teleurstellingen uit het verleden heb ik wel meegemaakt dat het nog wel eens wil voorkomen dat specificaties niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid zoals ik hiervoor al schreef.
Als voorbeeld heb ik van de week een Ziggo medewerker aan de lijn gehad die verkondigde dat de USB en Scart out poort geblokt waren ??? Dus wie moet ik nu geloven ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ja dan begrijp ik dat je gaat twijfelen, dan maar wachten tot een moderator reageert of iemand waarbij deze aansluiting werkt
huizebuys
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep,zit me nog in te lezen en heb niet zoveel haast ermee,ben zeer sceptisch met nieuwe producten en wil zoveel mogelijk info vooraf om teleurstellingen later proberen te voorkomen.............maar bedankt voor je mee denken...........
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
huizebuys Je hebt installatiegarantie en als iets niet werkt, kan alles weer terug.

Ik begrijp je scepticisme, maar dit nieuwe product, de Next, werkt zodanig goed met flink wat mogelijkheden, dat ik hem in geen geval meer kwijt wil en ik had een goed draaiende Mediabox XL.:relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik wil de Next ook niet meer kwijt ondanks het feit dat ik de hele avond opgenomen progs niet kon terugkijken en ik was niet de enige, hopelijk een eenmalige storing.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En ik denk dat de scart uitgang, ook in een andere vorm, niet inactief word gemaakt. Dat doet men soms wel bij een USB aansluiting, maar daar kun je anders wellicht ook meer mee doen. Met een scart aansluiting kun je niet zoveel, behalve er een Tv op aansluiten, of een DVD recorder. En in beide gevallen is dat natuurlijk geen probleem. Ik heb nog niet gezien dat een scart aansluiting inactief word gemaakt.

Word er ook niet een scart verloopkabel meegeleverd met de Next mguzz ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nee maar ook geen scart- en toslink kabel :grinning:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Nee maar ook geen scart- en toslink kabel :grinning:



Zuinig zeg! Heb hem hier wel een tijdje gehad, maar wist het niet meer. Maar wat kost nou een optisch kabeltje? Die kan er toch wel bij... Aan de andere kant: hoe lang moet deze dan weer zijn ... :wink:
huizebuys
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties mannen,en ik ga ervan uit dat die Next box een stap vooruit is,kan me niet voorstellen dat UPC/Ziggo na de Horizon shit etc. nu weer een ander gedrocht aan het publiek gaat slijten ?!? Heb in die vier jaar Horizon toch van alles meegemaakt en daar werd ik niet vrolijker van maar daar is al genoeg media aan besteed. Dus zo snel mogelijk......weg ermee.
Willem-A ... ik had het verhaal inderdaad al gelezen en omdat ik open sta voor nieuwerwetse apparatuur en het best wel wil proberen/gebruiken blijf ik ook trouw aan wat ouder materiaal. Zoals gezegd bevalt die DVD recorder me nog prima en vooral voor opnamemateriaal wat ik langer wil bewaren of voor waar ik emotionele waarde aan hecht.
Er is ook een miniscart >scart kabel te koop dus zou ik nog de recorder kunnen aansluiten en op mijn manier gebruiken.
Zowiezo kijken we nooit real-time en nemen alles op (soms via drie verschillende tuners) en kijken het later als we eens tijd hebben.......en als de film/serie/documentaire etc. niks is dan direct verwijderen. Nou dan zal die Next box met z'n 8xtuners helemaal het einde zijn en zal die 400h cloud opslag bij ons zo vol zijn ! Ben benieuwd............de mazzel mannen......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Willem-A Lengte is geen probleem, je kunt toch alles verlengen met een kroonsteentje?
Ik heb netwerkkabels en coaxkabels gezien met een kroonsteentjes.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
huizebuys Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Ziggo je die toestuurt als je er één nodig hebt met de Next.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt

kan inderdaad prima. Als het licht er maar door kan. De kroonsteen dus niet te vast aandraaien... :joy:

Ik heb ooit alle elektra in een woning vervangen (vaker) maar bij deze waren er een paar wandcontactdozen bijgemaakt, die aangesloten waren met .... coaxkabel! Hoe krijg je het voor elkaar. Maar veel belasting moet je er dan niet op zetten. Ik was sowieso al bijzonder verbaast dat men zover ging dit te doen...
Verwijderd account
Niet van toepassing
En dan nog ff over DVD en CD, mijn cd's (recordables) van 15 jr oud waren niet meer af te spelen, was wel goedkope meuk moet ik er bij vermelden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic