VanV

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next 4k instelling

Hey, nieuw hier en een kleine vraag.

Ondanks dat dit “probleempje” in een vorige software update verholpen zou worden heb ik nog steeds last van het feit dat de 4k instelling regelmatig terug springt naar 1080p. TV is een 4k Samsung, verbruik in standby staat op stand normaal.

Meer mensen hier last van?

Erik.
2 Reacties 2
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi VanV, welkom hier! Goed dat je je vraag hier stelt. De Community denkt graag met je mee.

Staan in de beeldinstellingen van de Next de HDMI-resolutie op 4K? En helpt het wanneer de instelling terugspringt om de mediabox even van de stroom te halen?
Verder is het belangrijk dat je televisie een HDMI poort heeft die HDCP 2.2 geschikt is.
VanV
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marianne, dank voor je reactie.

De resolutie zet ik in het menu beeldinstellingen inderdaad op 4k. Toch springt de box soms terug op 1080p en de dag voordat je reageerde zelfs op 720p. Er is dan niets veranderd, althans niet door mijzelf. Of het helpt op dat moment de box van de stroom af te halen weet ik niet, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb ook de kans niet gekregen, zoals ik al aangaf doet het probleem zich niet altijd voor, en je zult het altijd zien, sinds de laatste keer op 720p te zijn gesprongen en ik dat weer naar 4k heb veranderd blijft de box keurig op 4k staan....

De TV is anderhalf jaar oud en heeft een zogenaamde one connect box, hier zitten onder andere 4 HDMI aansluitingen op en deze zijn allemaal HDCP 2.2 geschikt.

Als het probleem zich weer voordoet zal ik proberen of het helpt de box even van de stroom af te halen en dan meldt ik dat hier. Zo niet en blijft alles naar behoren werken dan blijft het hier bij, geen nieuws is goed nieuws in dat geval en gezien het aantal reacties ben ik vooralsnog schijnbaar de enige die hier af en toe mee te maken heeft....

Erik.

Uitgelicht topic