Vraag

Netflix werkt nog steeds niet

• 16 mei 2020
  • 18 reacties
  • 842 keer bekeken

Sinds een tijdje werkt Netflix niet meer zoals normaal. Soms loopt het beginscherm vast en moet de mediabox next volledig van spanning worden gehaald en weer opnieuw opgestart. Ik heb al een aantal keer de mediabox terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar het probleem komt telkens terug. Ik heb meerdere topics gelezen over dit probleem, ik lees ook dat dit met de volgende update verholpen gaat worden. Wanneer gaat deze update gebeuren?

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het enige dat bij mij speelt en voor een hoop issues zorgt (zoals jij beschrijft) komt als NF een keer crasht, met de framerate control optie op stand "aan". Als je problemen hebt met die optie "uit" dan is er nog meer aan de hand.

Als de optie aan staat zet die dan voorlopig uit en herstart de Next een keer voor de zekerheid. Alleen uit/aan is genoeg.

Reputatie 7

Hey @Sander84 . 
Vet irritant dat dit bij je speelt. Het is natuurlijk niet de bedoeling en haalt de lol/ontspanning van even lekker serie/film-kijken hard onderuit. Dat moet anders kunnen!

Ik ben benieuwd of de tip van @bloemen64  verandering brengt. Daarnaast ben ik benieuwd of je Netflix via het menu (apps) start, of via kanaal 150. En of de andere manier een ander beeld geeft. 

We horen (lezen) graag van je! 

Reputatie 5
Badge +8

Hier hetzelfde probleem en ook al fabrieksreset geprobeerd. Als Netflix weer vast loopt is dit alleen te verhelpen door de Next te herstarten. Dit werkt dan even voor een dag of twee. 

Ik start Netflix normaal gesproken op via kanaal 150 maar opstarten via apps geeft hetzelfde issue. 

Wat mij wel opvalt is dat de app altijd vast loopt tijdens het opstarten. Soms krijg ik direct een zwart scherm en soms eerst het Netflix logo gevolgt door een zwart scherm na ongeveer een halve minuut.

Groeten, Christiaan 

Reputatie 5
Badge +8

Framerate control staat hier inderdaad aan. Ik ga testen zonder...

Reputatie 5
Badge +8

Framerate control staat hier inderdaad aan. Ik ga testen zonder...

Correctie. Ik dacht dat die aan stond maar is al een poosje uit. Dat is het hier dus niet 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Christiaan. Als de framerate optie uitstaat en je hebt de Next opnieuw opgestart dan zou NF gewoon zonder nukken moeten werken. Zonder crashes of opstart issues.

Er lijkt bij jou toch iets anders te spelen. Ook wel vaker in andere topics gezien. En er lijkt een sterke relatie te zijn naar de laatste update. Die geeft meer issues dan verbeteringen. Tenminste bij de functies die ik gebruik op de Next.

Ik denk dat er daarom niets anders opzit dan wachten op een update. Zou ondertussen ook wel een keertje kunnen.

Reputatie 5
Badge +8

Dag @bloemen64, verder is hier niets aan de hand. Toevallig ook net een nieuw modem gehad dus daar zit de oorzaak ook niet. Next zit rechtstreeks via utp aan het modem en qua signaal is alles goed. Issue lijkt puur in de Netflix app te zijn.

Ik zou nog eens met het beeldformaat kunnen testen bedenk ik me nu... Staat bij mij op 4k.

Badge

Sinds de update voortdurend problemen met Netflix. Het start niet: of zwart scherm, of het logo blijft staan. En vandaag helemaal geen response. Zowel niet via de app als kanaal 150. Ook een paar keer bij het aanzetten van de next krijg je meteen een bevroren netflixscherm te zien.

Van de stroom af helpt eventjes. wat is in hemelsnaam dat framerate waar iedereen het over heeft? Waar zit dat en wat is dat en wat is de juiste instelling?

Echt irritant dat na een update zoiets als netflix niet meer goed werkt.
Ik heb media next met kabel verbonden aan modem van Ziggo.

TV en Netflix abbo 4k

Reputatie 5
Badge +8

Bij mij staat het nu zo. Heb de afgelopen dagen nog geen vastloper gehad.

De HDMI resolutie heb ik van automatisch op 4k gezet. Daarmee lijkt het voor mij nu opgelost te zijn

Badge

Huizinga, dat zijn je instellingen van de mediabox next?

Reputatie 5
Badge +8

Klopt. Instellingen openen en dan voor beeld en geluid kiezen

Badge

De framerate (frame snelheid) heb ik van automatisch op 4k gezet. Daarmee lijkt het voor mij nu opgelost te zijn

Ik zie In je foto staan framesnelheid automatisch aanpassen:uit en HDMI 4k.

Bedoel je dus Dus HDMI instelling? Ik ga straks kijken waar hoe het bij mij staat.

Badge

Klopt. Instellingen openen en dan voor beeld en geluid kiezen

Thanks. Ik ga het straks bekijken.

Reputatie 5
Badge +8

De framerate (frame snelheid) heb ik van automatisch op 4k gezet. Daarmee lijkt het voor mij nu opgelost te zijn

Ik zie In je foto staan framesnelheid automatisch aanpassen:uit en HDMI 4k.

Bedoel je dus Dus HDMI instelling? Ik ga straks kijken waar hoe het bij mij staat.

Je hebt gelijk. Was in mijn hoofd met wat anders bezig tijdens het typen. ;)

Ik heb mijn reactie aangepast.

Badge

Instellingen staan hetzelfde. Maar ik kan GEEN Netflix meer kijken op de tv. Ook geen Youtube. Een zwart scherm of alleen het logo. Dit is echt vanaf de update 4.22.

Ik baal als een stekker. Wat kan ik nu verder nog doen? Om de haverklap de stekker uit de mediabox next begint echt heel vervelend te worden. Is dit niet gewoon een bug? En moet Ziggo die bug niet proberen op te lossen?

Reputatie 5
Badge +8

Dit is absoluut een bug maar we proberen er een weg omheen te vinden voor je en ja; Ziggo moet dit oplossen maar vind de oorzaak hiervan maar eens. Wellicht in de volgende update, of die erna... maar dat zal waarschijnlijk tijd kosten.

Badge

Ik hoop dat er iets is dat ik kan doen (work around) totdat de bug is opgelost.

Als Netflix wel opstart (Na reset NextJ, is het trouwens wel prima beeld.

Reputatie 5
Badge +8

Misschien heeft @Lycke Ziggo nog een update maar ik verwacht dat we gewoon op de updates moeten wachten. Anders zou je nog verschillende HDMI instellingen kunnen testen of de frame snelheid optie. Welicht kom je een instelling tegen die voor jou wel werkt

Reageer