Beantwoord

Netflix werkt niet op Mediabox Next

• 30 maart 2019
  • 53 Reacties
  • 6451x Bekeken

Toon eerste bericht

53 Reacties

Reputatie 7
@Chantenbo
Hoe gaat het de afgelopen tijd? Ervaar je nog steeds structureel problemen met het starten van Netflix?

@Dave-
Hoe gaat het sinds de monteur is geweest? Werkt alles nog steeds goed of heb je inmiddels weer de problemen met het niet starten van Netflix ondervonden?
Reputatie 7
Badge +25
@Serkan Ziggo
Ik ben net thuis en was even een PC voor vriendin aan doen en alle apparaten meteen eruit gegooit. ( heb Lycke al pb gestuurd )

Maar na netwerk weer online te zijn doet Netflix op beide boxen het en start door. Mocht er verandering in komen dit weekend dan noteer ik het alles en dan maak ik er even 1 mooie post van. Maandag tot Donderdag ben ik 4 dagen even lekker ontspannen van huis af in Luxemburg.
@Serkan Ziggo na de release doet Netflix het weer. Heel fijn alleen start viideoland nu niet meer. Zwart scherm krijg ik.

Gr Chantal
Reputatie 7
Badge +35
@Chantenbo Start je Videoland via het nummer van de gids of via de Apps?
Een vreemde actie die bij mij ooit hielp, start even Vimeo en kijk een kort stukje en start dan de app, maar dat hielp hier bij Netflix, mogelijk lukt het ook bij Videoland?
@Be rt goeie tip! Het werkt dus ook bij Videoland. Bedankt 👍👍👍
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie het als een storing in de verbinding van bepaalde apps in de Next. @Chantenbo
Netflix en Videoland zien dan niet goed de bestaande verbinding, Vimeo altijd wel.
Dit al 10+ maal kunnen reproduceren.

Mogelijk is er ergens iets niet geheel goed in de apps van Netflix en Videoland, omdat Vimeo het altijd wel doet.
Maar dit een aanname vanwege het feit dat dit te reproduceren is en deze oplossing hier 100% werkt.
@Serkan Ziggo kan hier mogelijk iets mee.☺
Sinds eind vorige week hebben we een abonnement bij Ziggo. Gisteren de mediabox Next gekregen, nadat we na dus nog geen week de "gewone" mediabox xl al helemaal zat waren. (wat een herrie en traag log ding. We komen van xs4all af en daar hebben ze al jaren kleinere, snellere en geluidloze kastjes).

De mediabox next ziet er beter uit, is sneller en maakt geen lawaai. Fijn!
Alleen de belangrijkste toepassing voor ons, Netflix, werkt helemaal niet. Noch via de app, noch via kanaal 150. De hele mediabox loopt dan vast.
Opnieuw opstarten (na stroom eraf) hielp ook niet. Dan maar Netflix kijken via de Chromecast, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Het niet goed opstarten van Netflix op de Next is een geheimzinnig known issue, waar niet iedereen last van heeft. Het is in onderzoek en moet worden opgelost met een Update van de Firmware.
Je kunt zeggen: kinderziekte die nog net mag omdat ie nog niet officieel uitgerold is.

Ik ken dat ook. Helemaal vastlopen van de Next herinner ik me minder.
Nu loopt het wel goed zover ik weet. Zit net ff in een kijkfase dat ik Netflix weinig gebruik.
Mijn remedie in het verleden was: Next even uit/aan zetten met het Power knopje achterop.
Vlak daarna lukte start van Netflix meestal wel De volgende dag hetzelfde liedje.
Niet ideaal, maar toch.

En de Mediabox XL. Tsja. Zelf heb ik hem gelukkig nooit gehad. Hij schijnt tot volle tevredenheid te kunnen werken.....
Gr Han
Reputatie 7
Badge +25
Hier hetzelfde probleem, je kan dagen gebruik maken van Netflix op beide boxen, maar na een dag of 4 a 5 dan gaat ie op zwart en moet je de Next even van de stroom halen, na een kleine 5 minuten weer aanzetten en vervolgens draait het weer.

Deze issue had ik niet met de Media Box XL, hoop dat dit snel wordt verholpen.
Reputatie 7
Badge +35
Als Netflix niet start lijkt dat te wijzen op een intern verbindingsprobleem. @Snijdertjes

Hier ook eerder ervaren, nu niet meer.
Als je Netflix op wil starten en het blijft zwart, kun je dan terug met de terug knop?
Zo ja, start dan Vimeo op en zet hem weer uit, probeer nu weer Netflix te starten.
Zo nee, zet de box uit met de afstandsbediening en weer aan en start dan Vimeo op en zet hem weer uit, probeer nu weer Netflix te starten.

Ben benieuwd of dit zoals hier ook bij je lukt.
Zodra ik Netflix opstart (zowel via app als zender 150) loopt de Next vast, zwart beeld en geen reactie meer op afstandbediening. Aangesloten volgens handleiding met een ethernet kabel. Is er al een duidelijke oplossing?
Als Netflix niet start lijkt dat te wijzen op een intern verbindingsprobleem. @Snijdertjes

Hier ook eerder ervaren, nu niet meer.
Als je Netflix op wil starten en het blijft zwart, kun je dan terug met de terug knop?
Zo ja, start dan Vimeo op en zet hem weer uit, probeer nu weer Netflix te starten.
Zo nee, zet de box uit met de afstandsbediening en weer aan en start dan Vimeo op en zet hem weer uit, probeer nu weer Netflix te starten.

Ben benieuwd of dit zoals hier ook bij je lukt.

Bij Vimeo loopt de Next ook vast, zelfde als bij Netflix. Wat raar.
Reputatie 7
@Lieroj
Volgens mijn informatie heb je ook een Connectbox modem van ons ontvangen, maar zie ik nog steeds jouw Ubee (oudere) modem actief staan.

Heb je de Connectbox al wel geïnstalleerd of dat nog niet? Ik adviseer je om de Connectbox te installeren en de Mediabox Next daarmee te verbinden. Ik zie je reactie tegemoet en help je graag verder.
@Lieroj
Volgens mijn informatie heb je ook een Connectbox modem van ons ontvangen, maar zie ik nog steeds jouw Ubee (oudere) modem actief staan.

Heb je de Connectbox al wel geïnstalleerd of dat nog niet? Ik adviseer je om de Connectbox te installeren en de Mediabox Next daarmee te verbinden. Ik zie je reactie tegemoet en help je graag verder.

@Serkan Ziggo Je hebt gelijk, deze had ik inderdaad nog niet aangesloten! Dit heeft het probleem opgelost, dankjewel.
Reputatie 2

@Lieroj

@Serkan Ziggo Je hebt gelijk, deze had ik inderdaad nog niet aangesloten! Dit heeft het probleem opgelost, dankjewel.

Hier al 2 jaar gewoon de Connectbox in gebruik, de Next sinds 2 maanden. Ben geen frequente tv kijker, dus ontdekte ik gisteren pas dat ook bij mij via de tv zendernummering bij Netflix alles op zwart bleef. De box sloeg vast, met geen enkel knopje nog resultaat te behalen. Tja, alles maar uitgezet en opnieuw opgestart... De Netflixzendertoets vervolgens maar niet meer aangeraakt. Vette bug dus!!
Reputatie 7
@Ricardo Ehv
Ik heb de Mediabox Next al een hele tijd in gebruik en ik kan op 1 hand tellen dat Netflix bij mij niet wilde starten. Dat is om precies te zijn 1 keer voorgekomen.

Vette bug wil ik het niet noemen, maar we zien in enkele gevallen dat Netflix niet start. Dit hebben we ook in onderzoek om het product te verbeteren.

Let op! Na het inschakelen van de Mediabox Next heeft deze wel altijd even de tijd nodig om op te starten. Toch ontvangen we nog wel voorbeelden als je het vaker ervaart.

Wil je het toch nog een aantal keren testen? Als het toch nog voorkomt dat Netflix niet wilt starten, dan stuur ik je graag een privébericht om wat gegevens van je decoder/verbinding door te zetten voor het onderzoek.
Reputatie 2
@Ricardo Ehv
Ik heb de Mediabox Next al een hele tijd in gebruik en ik kan op 1 hand tellen dat Netflix bij mij niet wilde starten. Dat is om precies te zijn 1 keer voorgekomen.

Vette bug wil ik het niet noemen, maar we zien in enkele gevallen dat Netflix niet start. Dit hebben we ook in onderzoek om het product te verbeteren.

Let op! Na het inschakelen van de Mediabox Next heeft deze wel altijd even de tijd nodig om op te starten. Toch ontvangen we nog wel voorbeelden als je het vaker ervaart.

Wil je het toch nog een aantal keren testen? Als het toch nog voorkomt dat Netflix niet wilt starten, dan stuur ik je graag een privébericht om wat gegevens van je decoder/verbinding door te zetten voor het onderzoek.

Met vette bug bedoel ik dat ik over dit onderwerp op dit forum meermaals gelijke reacties lees. Dus ik ben niet de enige. En het woord bug kun je idd heel letterlijk interpreteren. Maar veelal bedoel ik dan het woord fout of manco. Iig betreft het iets wat gewoon zou moeten werken, maar dat dat dus niet doet.

Ja, ik zal testen en resultaten laten weten!
Elke keer bij gaan naar Netflix krijg ik ook zwart scherm en kan ik niks meer met de AB, alleen maar alles uitzetten en daarna weer aan, dan gaat ie wel naar Netflix.
Reputatie 7
Badge +35
OK @sig0305 een bekende, goed dat je dit meld.
Hoe is je Next aangesloten met het modem?
Via Wifi of met een netwerkkabel?
Welk modem heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.
Bij bleef alles zwart bij de start van Netflix en niets meer met de box te beginnen met de AB.
Behalve de Next uitzetten met de knop rechts bovenin de AB.
10 seconden later de Next weer aangezet met de knop rechts bovenin de AB en Netflix starte op en bleef daarna goed opstarten na een tijd TV kijken.

Bij mij precies hetzelfde. Kan toch niet de bedoeling zijn deze handeling el-ke keer te moet doen om Netflix te kijken Ziggo!

Via Wi-Fi, net een nieuwe modem ontvangen bij de mediabox Next. Ik had daarvoor de Horizon box met ingebouwde Wifi

Via Wi-Fi, net een nieuwe modem ontvangen bij de mediabox Next. Ik had daarvoor de Horizon box met ingebouwde Wifi

Weet niet hoe ik achter merk, model, cijfers en letters kan komen.
@sig0305
Laat maar een plaatje van de info pagina van de Connectbox zien..
Dan weten we gelijk alles over je Connectbox.
Voorbeelden.
Plaatje 1: Compal met DS-Lite Firmware
Plaatje 2: Arris met Dual Stack Firmware
Privegegevens onzichtbaar maken.
Reputatie 7
Badge +35
@sig0305 Heeft de Next verbinding met 2,4 of 5 GHz?
hallo

ook ik heb hier een probleem eerste was dat de commercieel zender niet konden kijken had et signaal te maken een nieuwe ziggo next en een rechtstreeks verbinding op de ziggo router hielp uiteindelijk. monteur is 2 uur bezig geweest.

de box werkt verder super echt een vooruitgaan maar netflix blijft hier ook hangen diagnostiek is allemaal ok hoogste waardes UHD enz mijn utp zit op mijn netgear blackhawk router die weer op de router van ziggo staat netflix werkt wel via de app op mijn rv en ook streamen ed gaat prima en super snel het is aleen netflix op de ziggobox. is er inmiddels al een oplossing ?????

Reageer