Beantwoord

Netflix werkt niet op Mediabox Next


Reputatie 1
Ik heb sinds afgelopen dinsdag de nieuwe Mediabox Next in huis. Alles werkt perfect behalve Netflix. Het is mij 1x gelukt om ingelogd te raken en een film te starten, maar alle andere keren kom ik er niet in.
Of hij hangt al bij het Netflix logo, of hij hangt bij het kiezen van het Netflix profiel, of hij komt wel verder maar dan zie ik geen filmposters en kan ik ook niks afspelen.

Alle soorten resets geprobeerd en het probleem inmiddels aangemeld via Ziggo webcare op Twitter. Zij hebben mij geadviseerd dit topic hier te starten zodat er een beeld gevormd kan worden van hoeveel andere gebruikers dit probleem ook hebben. Ik heb namelijk hier en op het Tweakers forum gelezen dat meerdere gebruikers dit probleem ervaren.

Dus het verzoek om je hier te melden als je ook problemen ervaart met het gebruik van de Netflix app op Ziggo.

Voor de rest is de nieuwe Mediabox Next een verademing!
icon

Best beantwoord door Dave- 30 maart 2019, 09:51

Hoe is de Media Box Next verbonden, liefste via UTP dan is het Modem even herstarten een optie.

Je kan de Media Box Next even van de stroom halen een kleine 15 minuten, dan weer opstarten en probeer dan eens Netflix te openen.

Ik heb dit gister gedaan bij mijn Netflix en het werkte meteen, misschien bij jou ook. Moet er wel bij zeggen dat mijn Next met UTP is verbonden.

Edit moderator: Je kan de Media Box Next even van de stroom halen en dan weer opstarten en probeer dan eens Netflix te openen.

Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoe is de Media Box Next verbonden, liefste via UTP dan is het Modem even herstarten een optie.

Je kan de Media Box Next even van de stroom halen een kleine 15 minuten, dan weer opstarten en probeer dan eens Netflix te openen.

Ik heb dit gister gedaan bij mijn Netflix en het werkte meteen, misschien bij jou ook. Moet er wel bij zeggen dat mijn Next met UTP is verbonden.

Edit moderator: Je kan de Media Box Next even van de stroom halen en dan weer opstarten en probeer dan eens Netflix te openen.
Reputatie 1
Hij is via utp verbonden en ik heb de Mediabox al een half uur van de stroom gehad.
Ook heb ik op aanraden van Ziggo de box een harde reset gegeven.
Heeft ook niet geholpen.

** Aangepast door moderator (Mark) **
Stappen voor deze reset verwijderd, dit dient als noodgreep en hoort niet in een standaard probleemoplossing.
Reputatie 1
@Jobson1980
Heb je het al via kanaal 150 geprobeerd i.p.v. de app ?
Wij hebben zelf nog geen Netflix maar dacht dat er 2 opties waren om Netflix te bekijken.
Reputatie 1
@Jobson1980
Heb je het al via kanaal 150 geprobeerd i.p.v. de app ?
Wij hebben zelf nog geen Netflix maar dacht dat er 2 opties waren om Netflix te bekijken.

Ja.. zelfde resultaat
Reputatie 7
Badge +18
@Jobson1980 Hard reset wordt alleen aangeraden als Ziggo erbij is. Ik ga dit voorleggen bij een moderator die dit kan oppakken. Weekend is het minimaal maar doordeweeks zijn ze binnen een dag in het topic.
Reputatie 1
@Jobson1980 Hard reset wordt alleen aangeraden als Ziggo erbij is. Ik ga dit voorleggen bij een moderator die dit kan oppakken. Weekend is het minimaal maar doordeweeks zijn ze binnen een dag in het topic.
Ik heb het probleem via Twitter met Ziggo webcare aangemeld. Zij hebben mij gevraagd een harde reset te doen. Zou ook niet weten waarom Ziggo daarbij aanwezig moet zijn.
En zij hebben mij ook gevraagd dit topic te starten en het is inmiddels in behandeling dus er hoeft ook geen moderator bij die iets moet oppakken volgens mij.
Dit topic is puur bedoeld om een beeld te krijgen van de probleem ervaringen bij andere gebruikers
Het niet opstarten van Netflix is een geheimzinnig bekend probleem, waar niet iedereen last van heeft. Na een Power Cycle (spanning 30 sec van de Box af met powerknopje achterkant) lukt meteen daarna een Netflix startup meestal wel.
Zo was het in het verleden bij mij, toen ik er nog last van had.
Zo'n Power Cycle moet natuurlijk niet altijd nodig blijven. Het probleem is duidelijk kandidaat voor oplossing bij een Update van de Firmware.

Een Front Panel Reset is geen middel tegen alle kwalen, die naar het schijnt bovendien ongewenste zijeffecten kan hebben en je daardoor van de regen in de drup kan helpen.

Vandaar dat daar maar liever niet scheutig mee moet worden omgesprongen.
De servicemederwerkers moeten ook nog een beetje wennen aan de Next.
Hoe je die Reset geheim zou kunnen houden, zou ik niet weten.
Dat is dan ook niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +18

@Jobson1980 Hard reset wordt alleen aangeraden als Ziggo erbij is. Ik ga dit voorleggen bij een moderator die dit kan oppakken. Weekend is het minimaal maar doordeweeks zijn ze binnen een dag in het topic.Ik heb het probleem via Twitter met Ziggo webcare aangemeld. Zij hebben mij gevraagd een harde reset te doen. Zou ook niet weten waarom Ziggo daarbij aanwezig moet zijn.
En zij hebben mij ook gevraagd dit topic te starten en het is inmiddels in behandeling dus er hoeft ook geen moderator bij die iets moet oppakken volgens mij.
Dit topic is puur bedoeld om een beeld te krijgen van de probleem ervaringen bij andere gebruikers

Zoals @hanh al duidelijk aangeeft sluit ik me bij aan. 🙂
Reputatie 7
@Jobson1980
Is het probleem inmiddels verholpen en wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen? In principe zou het al voldoende moeten zijn om de Mediabox Next kortstondig van het stroom af te koppelen. Ik hoor graag wat jouw ervaringen zijn en of ik je nog verder kan ondersteunen.

Zoals @xGarfieldx-Dave en @hanh ook aangeven is een Front Panel Reset (harde reset) niet nodig bij dit probleem.

Ben je rechtstreeks met het Ziggo modem verbonden of maak je toevallig nog gebruik van een accespoint/router? Als ik je nog verder kan ondersteunen ontvang ik graag je adresgegevens d.m.v. een privébericht en help ik je graag verder!
Reputatie 1
@Jobson1980

Is het probleem inmiddels verholpen en wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen? In principe zou het al voldoende moeten zijn om de Mediabox Next kortstondig van het stroom af te koppelen. Ik hoor graag wat jouw ervaringen zijn en of ik je nog verder kan ondersteunen.

Zoals @xGarfieldx-Dave en @hanh ook aangeven is een Front Panel Reset (harde reset) niet nodig bij dit probleem.

Ben je rechtstreeks met het Ziggo modem verbonden of maak je toevallig nog gebruik van een accespoint/router? Als ik je nog verder kan ondersteunen ontvang ik graag je adresgegevens d.m.v. een privébericht en help ik je graag verder!

Het probleem is niet opgelost. Ik heb zojuist nog een power cycle uitgevoerd. Ik kom wel in Netflix maar zie geen item afbeeldingen en kan ook niks starten.
Edit moderator: Reactie aangepast door de moderator
De box is rechtstreeks via een utp kabel verbonden met het modem (connectbox).
Webcare heeft het probleem inmiddels al intern aangemeld (of hoe dat werkt) en hebben mij dus gevraagd dit topic te starten omdat er meer mensen met dit probleem zijn (o.a. op dit forum en op Tweakers)
Reputatie 7
@Jobson1980
Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb je reactie toch moeten aanpassen omdat we vooralsnog niet willen dat iedereen weet hoe je de 'harde reset' moet uitvoeren. Dit kan meer stuk maken dan we willen en om te voorkomen dat anderen deze reset ook zo maar doen, heb ik het uit je reactie verwijderd.

Mag ik jouw adresgegevens en een telefoonnummer van je ontvangen d.m.v. een privébericht? Dan help ik je graag verder om te onderzoeken wat er nou echt mis gaat?

Alvast bedankt en ik zie je reactie graag tegemoet.

p.s.: Een privébericht kun je versturen door op mijn naam te klikken en dan een reactie te plaatsen.
Reputatie 1
@Jobson1980
Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb je reactie toch moeten aanpassen omdat we vooralsnog niet willen dat iedereen weet hoe je de 'harde reset' moet uitvoeren. Dit kan meer stuk maken dan we willen en om te voorkomen dat anderen deze reset ook zo maar doen, heb ik het uit je reactie verwijderd.

Mag ik jouw adresgegevens en een telefoonnummer van je ontvangen d.m.v. een privébericht? Dan help ik je graag verder om te onderzoeken wat er nou echt mis gaat?

Alvast bedankt en ik zie je reactie graag tegemoet.

p.s.: Een privébericht kun je versturen door op mijn naam te klikken en dan een reactie te plaatsen.

Done
Reputatie 1
Helaas. Na de firmware update naar 4.15 heeft Netflix even gewerkt, maar op dit moment werkt het wederom niet.
Blijft een drama zo..
Reputatie 7
Badge +18
Helaas. Na de firmware update naar 4.15 heeft Netflix even gewerkt, maar op dit moment werkt het wederom niet.
Blijft een drama zo..

Probeer bovenste stap even te doen uit het groene gedeelte, wie weet werkt het dan weer.
Reputatie 1
Ja ik heb hem net 30 seconden van de stroom gehad en toen werkte het weer. Maar als ik dat elke keer moet doen is dat ook niet wat..
Reputatie 7
Badge +18
Ja ik heb hem net 30 seconden van de stroom gehad en toen werkte het weer. Maar als ik dat elke keer moet doen is dat ook niet wat..
Er zijn gelukkig genoeg meldingen en die worden zekers doorgezet en waarschijnlijk wel verwerkt in de komende update's en dan zal het moeten gaan draaien.
Reputatie 7
Badge +31
Bij bleef alles zwart bij de start van Netflix en niets meer met de box te beginnen met de AB.
Behalve de Next uitzetten met de knop rechts bovenin de AB.
10 seconden later de Next weer aangezet met de knop rechts bovenin de AB en Netflix starte op en bleef daarna goed opstarten na een tijd TV kijken.
Reputatie 7
Goedemorgen allen,

Ik heb ook al een privéconversatie met @Jobson1980, daarom reageer ik hier inhoudelijk niet op zijn bericht.

@Be rt, ervaar jij dezelfde problemen dat Netflix niet opstart en alleen na een powercycle werkt? We hebben er al een ticket voor gelogd, maar voorbeelden zijn welkom!

Om het dieper te onderzoeken hebben we het Netflix ID nodig, deze kun je vinden via:menu > instellingen > info > over je mediabox vind je "Netflix voor je mediabox". Willen jullie deze met mij delen?

Groet,
Serkan
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij ook op de 2e Media Box maar gebrurt alleen als ik Videoland heb gekeken. Dan blijft Netflix op zwart.
Reputatie 7
Badge +31
@Serkan Ziggo Eerder heb ik Netflix met een powercycle weer aan de gang gekregen, Als het scherm zwart was, dan werkte er niets meer op de AB.

De laatste keer, 2 dagen geleden, hetzelfde fenomeen, beeld zwart, niets met de AB te beginnen b.v. Terug en cijferknoppen enz., ik dacht ik probeer eens iets anders en heb ik het geprobeerd om de Next met de AB uit te zetten, de Next ging uit en blauwe lampje brande, 10 seconden later weer aangezet en Netflix werkte uitstekend, hierna kon ik steeds weer opstarten gister en vandaag.
Dus de powercycle was bij mij de laatste keer niet nodig.
Reputatie 7
@Be rt en @xGarfieldx-Dave
De topic starter (@Jobson1980) heeft een net wat ander probleem dan jullie ervaren, namelijk:
Of hij hangt al bij het Netflix logo, of hij hangt bij het kiezen van het Netflix profiel, of hij komt wel verder maar dan zie ik geen filmposters en kan ik ook niks afspelen.

Ik stuur even een PM naar jullie.

Reageer