Beantwoord

Netflix op Mediabox Next alleen HD en haperend beeld op Denon AVR-X2100W

  • 14 april 2019
  • 21 reacties
  • 1607 keer bekeken

Heb de Mediabox Next nu paar dagen in huis. Wat mij opvalt is dat alle Netflix titels volgens de Netflix app op de Mediabox Next alleen beschikbaar zijn in HD. Ik heb echter het duurste Netflix abo en de Netflix app op mijn Samsung televisie geeft ook aan dat 4K content beschikbaar is. Ook hapert Netflix op de Mediabox. Iemand tips? Vind het bijzonder amateuristisch dat je op een 4K box Netflix in HD moet kijken. 😬😬
icon

Best beantwoord door Anne B Ziggo 27 april 2019, 17:19

Hoi @migeye , ik heb dit probleem verder onderzocht voor je. Op de 4K resolutie maakt de Mediabox Next gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Als ik google op deze specifieke receiver, de Denon AVR-X2100W, dan lees ik op deze pagina dat die geen HDCP 2.2 ondersteund. Misschien is er wel een andere mogelijkheid om dit werkend te krijgen, maar mijn advies is om contact op te nemen met Denon om dit verder te bespreken. Zij zullen uiteraard beter bekend zijn met de receiver dan ik.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

21 Reacties

Aan de andere kant, mijn Sony UHD speler stuurt ook hdcp 2.2 uit en krijg dus wel 4K.

lijkt mij ergens een combo probleem dan. Maar goed, moet het signaal maar gaan splitsen:)
Hoi @migeye , ik heb dit probleem verder onderzocht voor je. Op de 4K resolutie maakt de Mediabox Next gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Als ik google op deze specifieke receiver, de Denon AVR-X2100W, dan lees ik op deze pagina dat die geen HDCP 2.2 ondersteund. Misschien is er wel een andere mogelijkheid om dit werkend te krijgen, maar mijn advies is om contact op te nemen met Denon om dit verder te bespreken. Zij zullen uiteraard beter bekend zijn met de receiver dan ik.

Ja dat klinkt idd geloofwaardig. Ik weet dat mijn Denon HDCP 2.2 iig niet ondersteund en kan ook niet verholpen cq geupgrade worden.

Bedankt voor het nagaan hiervan, echt top.

enige mogelijkheid is dan hdmi naar tv en optische kabel naar de Denon.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi @migeye , ik heb dit probleem verder onderzocht voor je. Op de 4K resolutie maakt de Mediabox Next gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Als ik google de specifieke receiver, de Denon AVR-X2100W, dan lees ik op deze pagina dat die geen HDCP 2.2 ondersteund. Misschien is er wel een andere mogelijkheid om dit werkend te krijgen, maar mijn advies is om contact op te nemen met Denon om dit verder te bespreken. Zij zullen uiteraard beter bekend zijn met de receiver dan ik.

Top antwoord !
Reputatie 7
Hoi @migeye , ik heb dit probleem verder onderzocht voor je. Op de 4K resolutie maakt de Mediabox Next gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Als ik google op deze specifieke receiver, de Denon AVR-X2100W, dan lees ik op deze pagina dat die geen HDCP 2.2 ondersteund. Misschien is er wel een andere mogelijkheid om dit werkend te krijgen, maar mijn advies is om contact op te nemen met Denon om dit verder te bespreken. Zij zullen uiteraard beter bekend zijn met de receiver dan ik.
Reputatie 7
Wordt er daadwerkelijk aangeraden om de Next rechtsreeks aan te sluiten op je TV? Dat zou wel amateuristisch zijn zeg.


Ik raad dat niet aan, ik vroeg of de klant het wilde testen 😉. Dan weten we in elk geval dat de communicatie tussen tv/mediabox goed gaan en dat hierin dus ook alle instellingen kloppen.
Nu kan ik niet precies verklaren hoe deze receiver hierin roet in het eten gooit. Heb het nu even doorgezet naar een collega die meer weet over alles van de mediabox. Jullie horen van me! (of van mijn collega :-))
@Lycke Ziggo
Check bovenstaand posts aub,

Het betreft een Denon AVR-X2100W. Krijg er geen 4K mee met de Next terwijl andere bronnen dit wel probleemloos kunnen.

Hopelijk kun je er iets mee:)
Reputatie 6
Badge +4
Dan zou ik even contact opnemen met een moderator van Ziggo hier, geef specifiek je exacte receiver aan ze door want dit zal waarschijnlijk een bug in de communicatie tussen de Next en de Denon zijn.
@migeye heb je de HDMI kabel van Ziggo gebruikt om de Next en de receiver te koppelen? Zoja, heb je hem ook even in de poort getest waarin je je blu-ray speler hebt aangesloten? Het is helaas maar al te vaak dat niet alle HDMI poorten op een receiver even goed werken ook al zeggen ze van wel.

Ja, de kabel meegeleverd bij de Next. Ik heb gedaan wat je aangaf maar geen 4K met de Next. Op de receiver kan ik niks anders instellen dan wat ik al gedaan heb en weet ook 100% zeker dat het goed staat gezien den andere bronnen wel 4K doorgeven.
Reputatie 6
Badge +4
Wordt er daadwerkelijk aangeraden om de Next rechtsreeks aan te sluiten op je TV? Dat zou wel amateuristisch zijn zeg.

@migeye heb je de HDMI kabel van Ziggo gebruikt om de Next en de receiver te koppelen? Zoja, heb je hem ook even in de poort getest waarin je je blu-ray speler hebt aangesloten? Het is helaas maar al te vaak dat niet alle HDMI poorten op een receiver even goed werken ook al zeggen ze van wel.
Reputatie 7
Dat is waar. Optische Audio kabel is misschien wel handig, heb ik ook tussen me LG soundbar gedaan, geen geklooi met bluetooth meer en synchronisatie problemen.
Mja maar dan moet ik weer klooien met de audio om deze via de receiver te krijgen (via optische kabel etc.).
Gezien 4K enkel voor netflix bruikbaar is op de next gebruik ik de App van de smart TV nog maar even.
Reputatie 7
Word ook aangeraden de Next rechtstreeks aan te sluiten voor optimale plezier. Omdat alles nog nieuw is en gebruiksklaar is kan je er van genieten en gebruik maken, en 4K is mogelijk alleen content moet je even goed instellen.

Later als de Next verder is, zullen er best update's worden uitgevoerd en langzamerhand de ondersteuning groter worden. Maar dat is pas als alles echt is uitgerold en kan even duren nog.
Direct aangesloten op de TV is er wel 4K te kiezen en is dan ook netflix in 4K daar waar beschikbaar.
Vreemd, mijn UHD BR speler alsook een Dune 4K geven wel 4K via mijn receiver (een Denon).

Maar goed, aan de Next ligt het niet lijkt het.
Ik zal het straks gaan testen maar die HDMI poort is gewoon prima, heb nml ook 4K via de UHD BR speler welke op dezelfde HDMI poort (via de receiver dan wel ) aangesloten is.

Echter de Next direct even aansluiten op de tv is een goeie, dan sluit ik de receiver even uit.
Reputatie 7
Hey @migeye . Heb je meerdere HDMI poorten op de tv zitten? Zo ja; wil je eens in de handleiding van de tv kijken of er verschil zit in de HDMI poorten? Het kan zijn dat niet alle poorten 4K/HDCP2.2 geschikt zijn.
Test het vooral ook even zonder receiver. De 4K optie zie je namelijk niet staan, als deze niet "beschikbaar" is door de set-up.

Ik hoor graag van je hoe het gaat!
Ik krijg ook geen 4K uit de Next cq Netflix en heb ook een 4K abo daar.

Bij de eerste setup heb ik als resolutie op de Next "die van tv" genomen gezien ik geen 4K receiver had en zodoende toch geen 4K kon doorsturen.

Nu heb ik wel een 4K reveiver maar krijg de optie in de Next niet om 4K te kiezen, max is 1080P of lager of "die van tv". Hoe krijg ik die 4K optie weer terug?
De tv is een 4K tv en had eigenlijk verwacht dat de optie "die van tv" voldoende zou zijn.

Ik heb de bekabeling en instellingen in de receiver etc. gecontroleerd, heb ook een UHD BR speler en deze geeft via de nieuwe receiver gewoon 4K.
Reputatie 7
Hey!

Netflix 4K is wel mogelijk via de Mediabox Next. Daarvoor moet wel alles op de juiste manier ingesteld staan. Vooral belangrijk; de resolutie die ingesteld is op de Mediabox Next. Op welke resolutie hebben jullie het nu staan?
Badge +3

Ik ervaar zelf dat de Netflix app op mijn smart tv een stuk sneller, stabieler en daarnaast een veel beter beeld geeft dan wat de Next poogt te doen. Idem ditto met bijvoorbeeld YouTube.Over het algemeen is de SmartTV sneller en werkt meestal ook beter omdat apps er op gebouwd zijn dus ik vind wel logisch als het dan sneller draait.

Voor mensen die geen SmartTV hebben is de Media Box Next en de Media Box XL een uitkomst.


Hierom is het voor mensen met een Smart TV strikt overbodig om Netflix via een omweg te kijken, en biedt de Next daar volledig geen meerwaarde in. Gek genoeg, want de mensen die de Next willen gaan gebruiken, daarvan zou je verwachten dat deze dat op een 4K Smart televisie zouden doen.

Het is meer een extra feature voor mensen die inderdaad geen Smart TV hebben en toevallig toch een Next box krijgen (zelfde reden als de miniscart aansluiting). Maar voor de mensen met een (4K) Smart TV raad ik zeker aan om de TV App te gebruiken.
Reputatie 7
Ik ervaar zelf dat de Netflix app op mijn smart tv een stuk sneller, stabieler en daarnaast een veel beter beeld geeft dan wat de Next poogt te doen. Idem ditto met bijvoorbeeld YouTube.
Over het algemeen is de SmartTV sneller en werkt meestal ook beter omdat apps er op gebouwd zijn dus ik vind wel logisch als het dan sneller draait.

Voor mensen die geen SmartTV hebben is de Media Box Next en de Media Box XL een uitkomst.
Badge +3
Ik ervaar zelf dat de Netflix app op mijn smart tv een stuk sneller, stabieler en daarnaast een veel beter beeld geeft dan wat de Next poogt te doen. Idem ditto met bijvoorbeeld YouTube.
Reputatie 7
Goedemorgen @Kampekamp welkom op de Community.

Dit is een Klant helpt Klant Forum en hierbij kunnen we je tips geven betreft de Next.

Heb je bij ontvangst van de Media Box Next al het Modem even herstart 30 seconde van de stroom en daarna weer opstarten.

Je kan even de Media Box Next van de Stroom halen 5 minuten en daarna opnieuw opstarten.

Hoe is de Next verbonden via Wifi of UTP kabel.

Heb je al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd.