1
Vraag
2
Reacties
Orypoto

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netflix geen 4K (opgelost)

Heb een 4k tv en het duurste Netflix account maar ontvang alleen HD in een belaberde kwaliteit via de next app. Meer mensen met dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Orypoto . Goed dat je hierover een topic aangemaakt hebt! Zeker omdat je via de klantenservice helaas niet de juiste informatie gekregen hebt. Ik heb dit in je bericht even aangepast, zodat mensen die op deze pagina komen niet de verkeerde conclusie trekken :-).
De betreffende medewerker is hier ook op gewezen. Informatie over nieuwe producten moet nog even goed landen ^^.

4K is dus op Netflix gelukkig wel mogelijk en het is je inmiddels met de hulp van DrGonzo ook gelukt het voor elkaar te krijgen. Super!
Mochten we je nog met iets anders kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.

Bekijk in context

49 Reacties 49
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Jammer dat je dit zo ervaart.

In dit topic kan je meer kwijt over de Next Media Box

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Heb jij in jouw netflix account al gekeken of de kwaliteit op hoog staat? Misschien staat het nu op sd of hd.
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Bij sommige tv's moet je ook UHD per HDMI poort inschakelen. Dit moest ik bij mijn Samsung tv doen.
Check ook of wat je kijkt op Netflix in 4k of HDR beschikbaar is. Ook met het duurste abonnement is de meeste content HD, vooral de eigen producties zijn in in 4K of HDR
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ook dit: Check de Resolutie waarop de Next staat ingesteld.
Wat is die?
Kies zonodig 'Van de TV'. Beter dan?
Orypoto
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels ook contact met Ziggo gehad en die melden mij dat het nog niet mogelijk is, Ziggo zou in overleg met Netflix zijn.??
*aangepast door moderator i.v.m. onjuiste informatie*
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vreemd. Heeft wel gewerkt, weet ik uit reakties van andere Next gebruikers.
Zelf kan ik dat niet testen. Doe niet aan 4k.
Het komt voor dat een Helpdesk medewerker niet goed geinformeerd is of maar wat zegt.
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter. Laatst was er een film waarin jezelf het verloop kon kiezen van de film tijdens het afspelen. Dit kon niet via de ziggo box of apple tv. Behalve deze film geef ik de voorkeur aan apple tv.
Bij netflix kijken let ik op de volgende dingen:
in het netflix account de hoogste kwaliteit aanvinken.
samsung tv’s inderdaad de uhd / hdr aanzetten in tv menu.
kijken via apple tv 4k (of android box, tv app).
alles bedraad aansluiten (utp c.q. netwerkkabel).

Mijn tv heeft een flink aantal instel opties voor het beeld. Veel van deze dingen heb ik “uit” staan. Naar mijn mening gaven al deze extra toeters en bellen vertraging in het beeld en geluid. Uhd / hdr aan en de rest zo min mogelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Andre Verbeek Heb/had je bij de juiste instellingen wel/niet 4k Netflix via de Next App? Dat is me niet duidelijk.
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
hanh wrote:
Andre Verbeek Heb/had je bij de juiste instellingen wel/niet 4k Netflix via de Next App?

Hallo hanh, ik heb nog geen next (helaas). Hier draait het op apple tv en horizonbox.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
TS vroeg iets over de Next en jij geeft een antwoord.
Dacht dat je per ongeluk vergeten was je ervaring met Netflix op de Next duidelijk te delen.
Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter.

Snap ik in deze kontekst niet..
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
hanh wrote:
TS vroeg iets over de Next en jij geeft een antwoord.
Dacht dat je per ongeluk vergeten was je ervaring met Netflix op de Next duidelijk te delen.

Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter.
Snap ik in deze kontekst niet..

Ja na jouw quote zag ik dat ik hier verkeerd zat. Sorry jongens!
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Orypoto

Het moet kunnen werken. Een aantal vragen.


  • Wat voor tv heb je?
  • Box via wifi of kabel op internet?
  • Noem eens een voorbeeld van iets wat in 4k zou moeten spelen?
  • Heb je via diagnostiek op de box al eens een test gedaan? Die test ook de kwaliteit van je verbinding
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Andre. Geeft niks. Het is helder nu.
Orypoto
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
DrGonzo

Philips 4k smart tv pus6561
2 bekabeld
3 bijvoorbeeld serie Star trek Voyager
4 testen op de next geeft aan dat 4k mogelijk is

De Netflix App via de smart tv doet wel 4k
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Thanks!

Gek dat het dan toch niet lukt, als je tussen de content bladert in Netflix kan ik dan bij titels Ultra HD 4K of HDR zien staan. Zie jij dat wel via de Next als je door de content bladert?

Volgens mij is Star Trek Voyager niet in 4k beschikbaar, kun je de serie Altered Carbon eens testen? Die is sowieso 4K en ook HDR.

Zie ook deze https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/nl/Faq/All/5198 link. Het gaat welliswaar over een PS4 Pro maar het wijst wel op het activeren van Ultra HD op je HDMI poort. Het is sowieso aan te raden om hem op HDMI 1 of 2 aan te sluiten.
Orypoto
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
DrGonzo
Dat is een hele goede tip, vanavond thuis gelijk proberen, staat nu namelijk op hdmi3

Laat je weten of het gelukt is
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Mijn dringende advies hierin is om de tv het werk te laten doen in plaats van de Next, bij mij thuis is de kwaliteit van Netflix via de app van de Smart TV uitmuntend (ook qua snelheid en functionaliteiten) vergeleken met wat de Next vertoond.
Orypoto
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
DrGonzo

Reuze bedankt voor je hulp, was inderdaad de HDMI aansluiting, alles werkt nu naar behoren.
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Geen probleem! Mooi dat het zo is opgelost. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic