Beantwoord

Netflix geen 4K (opgelost)

  • 16 april 2019
  • 49 reacties
  • 9186 keer bekeken

Heb een 4k tv en het duurste Netflix account maar ontvang alleen HD in een belaberde kwaliteit via de next app. Meer mensen met dit probleem?
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 18 april 2019, 10:30

Hey @Orypoto . Goed dat je hierover een topic aangemaakt hebt! Zeker omdat je via de klantenservice helaas niet de juiste informatie gekregen hebt. Ik heb dit in je bericht even aangepast, zodat mensen die op deze pagina komen niet de verkeerde conclusie trekken 🙂.
De betreffende medewerker is hier ook op gewezen. Informatie over nieuwe producten moet nog even goed landen ^^.

4K is dus op Netflix gelukkig wel mogelijk en het is je inmiddels met de hulp van @DrGonzo ook gelukt het voor elkaar te krijgen. Super!
Mochten we je nog met iets anders kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

49 Reacties

Reputatie 7
Jammer dat je dit zo ervaart.

In dit topic kan je meer kwijt over de Next Media Box

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402
Reputatie 3
Badge +4
Heb jij in jouw netflix account al gekeken of de kwaliteit op hoog staat? Misschien staat het nu op sd of hd.
Reputatie 4
Badge +5
Bij sommige tv's moet je ook UHD per HDMI poort inschakelen. Dit moest ik bij mijn Samsung tv doen.
Check ook of wat je kijkt op Netflix in 4k of HDR beschikbaar is. Ook met het duurste abonnement is de meeste content HD, vooral de eigen producties zijn in in 4K of HDR
Ook dit: Check de Resolutie waarop de Next staat ingesteld.
Wat is die?
Kies zonodig 'Van de TV'. Beter dan?
Inmiddels ook contact met Ziggo gehad en die melden mij dat het nog niet mogelijk is, Ziggo zou in overleg met Netflix zijn.??
*aangepast door moderator i.v.m. onjuiste informatie*
Vreemd. Heeft wel gewerkt, weet ik uit reakties van andere Next gebruikers.
Zelf kan ik dat niet testen. Doe niet aan 4k.
Het komt voor dat een Helpdesk medewerker niet goed geinformeerd is of maar wat zegt.
Reputatie 3
Badge +4
Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter. Laatst was er een film waarin jezelf het verloop kon kiezen van de film tijdens het afspelen. Dit kon niet via de ziggo box of apple tv. Behalve deze film geef ik de voorkeur aan apple tv.
Bij netflix kijken let ik op de volgende dingen:
in het netflix account de hoogste kwaliteit aanvinken.
samsung tv’s inderdaad de uhd / hdr aanzetten in tv menu.
kijken via apple tv 4k (of android box, tv app).
alles bedraad aansluiten (utp c.q. netwerkkabel).

Mijn tv heeft een flink aantal instel opties voor het beeld. Veel van deze dingen heb ik “uit” staan. Naar mijn mening gaven al deze extra toeters en bellen vertraging in het beeld en geluid. Uhd / hdr aan en de rest zo min mogelijk.
@Andre Verbeek Heb/had je bij de juiste instellingen wel/niet 4k Netflix via de Next App? Dat is me niet duidelijk.
Reputatie 3
Badge +4
@Andre Verbeek Heb/had je bij de juiste instellingen wel/niet 4k Netflix via de Next App?
Hallo hanh, ik heb nog geen next (helaas). Hier draait het op apple tv en horizonbox.
TS vroeg iets over de Next en jij geeft een antwoord.
Dacht dat je per ongeluk vergeten was je ervaring met Netflix op de Next duidelijk te delen.
Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter.

Snap ik in deze kontekst niet..
Reputatie 3
Badge +4
TS vroeg iets over de Next en jij geeft een antwoord.
Dacht dat je per ongeluk vergeten was je ervaring met Netflix op de Next duidelijk te delen.

Soms is netflix kijken via een app op een smart tv iets beter.
Snap ik in deze kontekst niet..

Ja na jouw quote zag ik dat ik hier verkeerd zat. Sorry jongens!
Reputatie 4
Badge +5
@Orypoto

Het moet kunnen werken. Een aantal vragen.

  1. Wat voor tv heb je?
  2. Box via wifi of kabel op internet?
  3. Noem eens een voorbeeld van iets wat in 4k zou moeten spelen?
  4. Heb je via diagnostiek op de box al eens een test gedaan? Die test ook de kwaliteit van je verbinding
Andre. Geeft niks. Het is helder nu.
@DrGonzo

Philips 4k smart tv pus6561
2 bekabeld
3 bijvoorbeeld serie Star trek Voyager
4 testen op de next geeft aan dat 4k mogelijk is

De Netflix App via de smart tv doet wel 4k
Reputatie 4
Badge +5
Thanks!

Gek dat het dan toch niet lukt, als je tussen de content bladert in Netflix kan ik dan bij titels Ultra HD 4K of HDR zien staan. Zie jij dat wel via de Next als je door de content bladert?

Volgens mij is Star Trek Voyager niet in 4k beschikbaar, kun je de serie Altered Carbon eens testen? Die is sowieso 4K en ook HDR.

Zie ook deze https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/nl/Faq/All/5198 link. Het gaat welliswaar over een PS4 Pro maar het wijst wel op het activeren van Ultra HD op je HDMI poort. Het is sowieso aan te raden om hem op HDMI 1 of 2 aan te sluiten.
@DrGonzo
Dat is een hele goede tip, vanavond thuis gelijk proberen, staat nu namelijk op hdmi3

Laat je weten of het gelukt is
Badge +3
Mijn dringende advies hierin is om de tv het werk te laten doen in plaats van de Next, bij mij thuis is de kwaliteit van Netflix via de app van de Smart TV uitmuntend (ook qua snelheid en functionaliteiten) vergeleken met wat de Next vertoond.
@DrGonzo

Reuze bedankt voor je hulp, was inderdaad de HDMI aansluiting, alles werkt nu naar behoren.
Reputatie 4
Badge +5
Geen probleem! Mooi dat het zo is opgelost. 🙂
Reputatie 7
Hey @Orypoto . Goed dat je hierover een topic aangemaakt hebt! Zeker omdat je via de klantenservice helaas niet de juiste informatie gekregen hebt. Ik heb dit in je bericht even aangepast, zodat mensen die op deze pagina komen niet de verkeerde conclusie trekken 🙂.
De betreffende medewerker is hier ook op gewezen. Informatie over nieuwe producten moet nog even goed landen ^^.

4K is dus op Netflix gelukkig wel mogelijk en het is je inmiddels met de hulp van @DrGonzo ook gelukt het voor elkaar te krijgen. Super!
Mochten we je nog met iets anders kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 3
Badge +1
Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid.... Alles geprobeerd uit dit topic, maar helaas! Is wellicht de 4K optie eruit gehaald toelopend naar de publieke release?
@Rooverz gaat je aansluiting van je Next via de Marantz naar de TV?
Zo ja, ontvangt je TV wel een 4K signaal uit de Marantz?
Zo nee, staat de Next in de instellingen op 4K of van je TV?

De 4K optie ie er zeker niet uitgehaald.☺
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Bert,

Bij de Next kan ik niet kiezen uit een 4k instelling, alleen instelling tv, 1080p etc etc. En nee mijn tv ontvangt geen 4k signaal vanuit de marantz...
Dacht dat deze box zo uitvoerig getest was maar als je al deze problemen aanhoord ga je toch wel weer twijfelen om over te stappen
Snap het niet dat zo'n geavanceerd apparaat dan toch weer zoveel problemen geeft terwijl je met een mediabox van een paar tientjes perfect beeld en geluid hebt
@Rooverz
Als er geen 4k in het menu staat dan denkt de Next dat je een Full HD TV hebt.
Van de TV is dan gelijk aan de hoogste resolutie in het lijstje: 1080.
4k bronnen krijgen van de Next dan een Downscale naar 1080.
Je TV doet een Upscale naar 4k.
Er zijn weliswaar nog niet veel 4k bronnen, maar dit is toch niet wat je wilt.
Voor HD en SD bronnen, maakt het niet uit.

Waar dit hem precies in zit kan ik niet overzien.
Probeer het eerst eens met een rechtstreekse HDMI-aansluiting op de TV.
Wat doet dat? Is er dan wel 4k in het lijstje?

Gr Han