Het werkt weer…dussss
-Alles gereset en/of aan/uit gezet. (modem / router /mediaboxen)
-Mediabox in de woonkamer volledige reset (voorzijde die eigenlijk niet mag en was niet nodig)
-Netflix app aan, geen verbinding, gekozen voor opnieuw instellen. (was niet nodig)
-Geen pukkel, zelfde probleem.
-Mediabox aan mijn beschermde netwerk gehangen (zakelijk / vpn / poorten dicht / zware firewall iets met werken voor de overheid enz) Netflix aangezet, wat denk je.. werkt.. (een VPN die uitkomt in zweden en noorwegen, moet je eens proberen op je mobiel oid dan geeft Netflix toch echt een Proxy/vpn foutmelding..
-Idee… nu weer terug naar de normale netwerkinstellingen… werkt..
Er was dus niets gewijzigd, alleen in mijn meterkast utp overgestoken van priverouter naar zakelijke switch en weer terug… schiet mij maar lek.
Bij de tweede next uiteraard alleen even utp overgestoken, Netflix aan en weer uit. Overgestoken naar de oude utp aansluiting (niets gewijzigd) en Netflix werkt. (vandaar dat alle resets niet nodig waren)
Ik heb de reden waarom maar opgegeven….behalve dat dit altijd gebeurd na een software update.
Off topic aan…
Het aanpassen van de dns instellingen in de Next, was het eerste wat ik wou doen toen ik ze in mijn bezit had, niet dus. Ik heb dit nu geregeld in een eigen router, want ook in de standaard modem/router van Ziggo kun je dat wel vergeten. (per device dan tenmiste)
En vandaar ook als bridge, ik maak zelf wel uit welke instellingen in gebruik.
Off topic uit… 😉
Bedankt voor jullie hulp, door het wijzigen van de dns instellingen kwam ik tenslotte op dit idee.