Ray308

Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Netflix foutcode NW-2-5

Al een keer eerder een topic aangemaakt over deze melding. 

Ik ben er inmiddels achter 'wanneer’ dit gebeurd, dus niet waarom en hoe het op te lossen.

Het vindt elke keer plaats op twee mijn mediaboxen (next) na een software update.

 

 

Voor de goede orde, alle andere apps werken gewoon, ook Netflix via de smart tv, mobiel, pc enz enz.

Modem staat in bridgemode en alle mediaboxen zitten aan de utp. Er wordt niets gewijzigd in de configuratie, behalve dus de update.

 

Wat ik ook doe, het werkt niet, ook fabrieksinstellingen terugzetten niet, opeens, spontaan na een aantal weken werkt het opeens weer.

Het enige wat helpt is een harde reset met de knoppen aan de voorzijde (mogen geloof ik hier niet delen hoe). maar dat kan nooit de bedoeling zijn. Het geeft wel het idee dat het aan de mediaboxen ligt en niet aan mijn netwerk.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Het werkt weer…dussss

-Alles gereset en/of aan/uit gezet. (modem / router /mediaboxen) 

-Mediabox in de woonkamer volledige reset (voorzijde die eigenlijk niet mag en was niet nodig)

-Netflix app aan, geen verbinding, gekozen voor opnieuw instellen. (was niet nodig)

-Geen pukkel, zelfde probleem.

-Mediabox aan mijn beschermde netwerk gehangen (zakelijk / vpn / poorten dicht / zware firewall iets met werken voor de overheid enz) Netflix aangezet, wat denk je..  werkt.. (een VPN die uitkomt in zweden en noorwegen, moet je eens proberen op je mobiel oid dan geeft Netflix toch echt een Proxy/vpn foutmelding..

-Idee… nu weer terug naar de normale netwerkinstellingen… werkt.. 

 

Er was dus niets gewijzigd, alleen in mijn meterkast utp overgestoken van priverouter naar zakelijke switch en weer terug… schiet mij maar lek.

 

Bij de tweede next uiteraard alleen even utp overgestoken, Netflix aan en weer uit. Overgestoken naar de oude utp aansluiting (niets gewijzigd) en Netflix werkt. (vandaar dat alle resets niet nodig waren)

 

Ik heb de reden waarom maar opgegeven….behalve dat dit altijd gebeurd na een software update.

 

Off topic aan…

Het aanpassen van de dns instellingen in de Next, was het eerste wat ik wou doen toen ik ze in mijn bezit had, niet dus. Ik heb dit nu geregeld in een eigen router, want ook in de standaard modem/router van Ziggo kun je dat wel vergeten. (per device dan tenmiste)

En vandaar ook als bridge, ik maak zelf wel uit welke instellingen in gebruik.

Off topic uit… 😉

Bedankt voor jullie hulp, door het wijzigen van de dns instellingen kwam ik tenslotte op dit idee.

Bekijk in context

18 Reacties 18
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Raar issue. Zou ook met fabrieks herstel opgelost moeten zijn. Zo'n harde reset moet je inderdaad niet zonder goede reden doen.

Netfix meldt:

Netflix-fout NW-2-5

Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt....

 

Maakt het uit als je de Next via Wifi laat verbinden i.p.v via Lan. En vice versa?

Iets met de netwerk instelling op de Next gaat niet lekker. Kan komen door de Bridge mode. Kan dus ook in je router instelling zitten. Een instelling die de Next niet goed uitleest.

 

Al een keer de NF app opnieuw laten installeren in de NF app? Dat heeft bij mij ook wel eens issues opgelost?

Deze heb ik nog nooit gehad. Gebruik de connectbox zoals die door Ziggo wordt ingesteld.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Alle andere devices in huis op hetzelfde netwerk, met dezelfde instellingen, zowel wifi als utp werken prima met de netflix app of netflix website. Enkel en alleen de mediabox next (beide) heeft het probleem en altijd na een update. Eén inmiddels viA utp en één via wifi. 
 

je snapt dat ik wel een keer klaar ben het probleem bij mezelf te zoeken. 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat dus specifiek om de Netflix app op de Next ik ken de Next niet kan je de apps daar afzonderlijk op herladen? Andere apps op de Next werken wel goed?

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hoi @RoWi. ja het gaat alleen om de Netflix app. Ik zal even kijken of ik de app opnieuw kan herladen/installeren. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Ray308 wrote:

Alle andere devices in huis op hetzelfde netwerk, met dezelfde instellingen, zowel wifi als utp werken prima met de netflix app of netflix website. Enkel en alleen de mediabox next (beide) heeft het probleem en altijd na een update. Eén inmiddels viA utp en één via wifi. 
 

je snapt dat ik wel een keer klaar ben het probleem bij mezelf te zoeken. 

Ik zeg niet dat het probleem bij jou of jou netwerk ligt. Het lijkt me iets te zijn van een netwerk instelling, een pad of route instelling, die ingesteld wordt op een Ziggo aansluiting. Deze instelling is blijkbaar fout en wordt steeds teruggezet bij een nieuwe software versie. Om die instelling goed te krijgen helpt blijkbaar de harde reset. Die zal naar het huidige nedwerk kijken en wel de juiste instelling opslaan.

Een fabriek reset doet blijkbaar niets met die instelling.

Nu verwacht ik dat de NF App zelf ook die instelling kan updaten. In de App kun je bij een fout de App herstarten of opnieuw laten installeren. In hoeverre dat lukt weet ik niet maar het doet wel iets. Ik heb met die actie sommige films die het 24p issue hadden bij mij dan steeds 1x kunnen kijken. Daarna kwam er een foutmelding die niet meer weg ging totdat ik de herinstallatie liet doen.

Deze foutmelding zie ik niet vaak voorbij komen. Het zal daarom met jou netwerk te maken hebben en de manier waarmee de NF app daar mee omgaat. Typisch een bug waar maar weinig mensen last van hebben.  

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De logica dicteert dat het in de Next zelf zit, en mogelijk de verdere verbinding met het thuisnetwerk. 

Anders zou de Netflix app van de smart TV dezelfde melding geven.

Daarom is het van belang om te weten of andere apps op de Next ook problemen geven.

@Ray308 je kan Netflix op de Next wel opstarten, wat laat een netwerk test via de Netflix app zien.

Mogelijk is deze vraag niet meer relevant als de app kon worden herstart.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Exact, alle andere devices met dezelfde netwerkinstellingen, zowel utp als wifi werken wel, enkel en alleen de next niet en dan ook beide niet. 

Ik kan wel de Netflix app opstarten, zowel via het menu als via het zenderoverzicht. De netwerktest laat zien dan er geen verbinding kan worden gemaakt met de servers van netflix, ik zal zo even een screenshot uploaden.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zijn de twee Next direct aangesloten op de router die na de in bridge staande modem komt zit er nog ander netwerk gerelateerde zaken tussen? 

En voor de volledigheid het ondemand deel van de Next geeft geen problemen?

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Ja, zijn direct aangesloten zonder andere hardware er tussen. Ondemand werkt prima op beide Nexten.

 

De foutmelding van Netflix (die verder niets verteld, behalve dat de servers niet bereikt kunnen worden, wt niet waar is in mijn netwerk, gezien alle andere devices)

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De verbinding van de Next zelf is dan inweze ook goed.

Ik zie ook dat er wel een verbinding is het laatste vinkje. Vreemd mischien dat een andere Next gebruiker een gouden tip heeft. 

 

PS kan je wel of niet de app herstarten op een Next of moet dan de gehele software overnieuw worden ingelezen 

@hanh  heb jij nog een idee jij kent Ziggo zaken langer dan ik dit ken ? of @Be rt misschien?

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Netflix opnieuw instellen geeft dezelfde foutmelding. 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Alle andere apps werken wel gewoon, ook Videoland bijvoorbeeld.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wat ik zie is dat de DNS Server adressen niet van Ziggo zijn. Heb je de DNS servers zelf ingesteld ergens  ik heb een heel ander adres in mijn CB.

Ik zou daar eens gaan zoeken. De gebruikte is niet van Ziggo maar een speciale dienst die voor privacy is en waarschijnlijk de adressen van Netflix blokt. Probeer het eens met andere. Bijvoorbeeld die van Ziggo

 

Lees verder: 

https://www.vpnverbinding.nl/blog/cloudflare-onthult-warp-hun-nieuwe-gratis-vpn/

VPN en Netflix gaat niet altijd lekker.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hoi @bloemen64 bedankt voor het meedenken.

De gebruikte dns servers (welke ik niet in combi met een vpn gebruik) zijn van cloudflare, de snelste dns servers ter wereld zo een beetje. in tegenstelling tot die van Ziggo welke er regelmatig uit liggen of zeer traag reageren op verzoeken.

komt nog bij dat alle andere devices, zoals gemeld, dezelfde instellingen gebruiken als de nexten en daar werkt Netflix wel.

Onze mediaboxen en andere devices waarop netflix staat gaan overigens niet over een vpn, deze worden gebypassed. (alleen werk gerelateerde devices)

Voor de zekerheid zojuist even de Ziggo dns gebruikt, alles herstart en geflushed. Zelfde resultaat. 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes


zoals je ziet, even dezelfde (oude) dns adressen als die je zelf hebt Ingesteld (zijn overigens de dns servers van Ziggo na een ddoss aanval in 2015 welke nog in de lucht zijn)

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Ray308 bedankt voor de terug koppeling. De issue leek voor mij aardig te matchen met Cloudfare. Helaas lijkt er meer aan de hand te zijn met de Next software. De fout blijft dezelfde NF kan de servers niet bereiken. Veel meer dan fabrieks instellingen terugzetten en NF app herstarten op de Next weet ik niet. Dit lijkt dieper te zitten kwa netwerk issue.

Allerlei zaken in jou netwerk zoals firewall, portforwarding.... is voor ieder aangesloten apparaat gelijk neem ik aan. Blijft alleen de Next over. En daar kun je zelf niet veel op instellen.

 

Update:

Ik dacht zelf even het DNS server adres aan te passen in de Connect Box. Niet dus. Geen mogelijkheid. Dus die oude adressen krijg ik gewoon of ik wil of niet en aanpassen is ook niet mogelijk. Gaat wel ver die bemoei/beperk instelling van Ziggo. Als het nu altijd goed zou werken dan kan ik daar mee leven. Dit lijkt meer een onnodige beperking of ze willen de Ziggo gebruikers kunnen monitoren en eventuele issues zoals het bereiken van bepaalde sites blokkeren. Zoals de waard zijn klanten vertrouwd zeg maar.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Het werkt weer…dussss

-Alles gereset en/of aan/uit gezet. (modem / router /mediaboxen) 

-Mediabox in de woonkamer volledige reset (voorzijde die eigenlijk niet mag en was niet nodig)

-Netflix app aan, geen verbinding, gekozen voor opnieuw instellen. (was niet nodig)

-Geen pukkel, zelfde probleem.

-Mediabox aan mijn beschermde netwerk gehangen (zakelijk / vpn / poorten dicht / zware firewall iets met werken voor de overheid enz) Netflix aangezet, wat denk je..  werkt.. (een VPN die uitkomt in zweden en noorwegen, moet je eens proberen op je mobiel oid dan geeft Netflix toch echt een Proxy/vpn foutmelding..

-Idee… nu weer terug naar de normale netwerkinstellingen… werkt.. 

 

Er was dus niets gewijzigd, alleen in mijn meterkast utp overgestoken van priverouter naar zakelijke switch en weer terug… schiet mij maar lek.

 

Bij de tweede next uiteraard alleen even utp overgestoken, Netflix aan en weer uit. Overgestoken naar de oude utp aansluiting (niets gewijzigd) en Netflix werkt. (vandaar dat alle resets niet nodig waren)

 

Ik heb de reden waarom maar opgegeven….behalve dat dit altijd gebeurd na een software update.

 

Off topic aan…

Het aanpassen van de dns instellingen in de Next, was het eerste wat ik wou doen toen ik ze in mijn bezit had, niet dus. Ik heb dit nu geregeld in een eigen router, want ook in de standaard modem/router van Ziggo kun je dat wel vergeten. (per device dan tenmiste)

En vandaar ook als bridge, ik maak zelf wel uit welke instellingen in gebruik.

Off topic uit… 😉

Bedankt voor jullie hulp, door het wijzigen van de dns instellingen kwam ik tenslotte op dit idee.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je hebt dus en een switch voor zakelijk gebruik met een eigen verbinding? Niet bij Ziggo of anders gesteld niet op de AOP.

En een eigen router via de bridge connectbox op de Ziggo AOP?

 

Heb je na deze update die het probleem gaf ook je eigen router een keer uit en aangezet of opnieuw gestart? Begin met een volgende update daar eens mee.

Of topic

Wat de VPN betreft ik kan nog steeds met een VPN op de tablet Netflix gebruiken en zo het usa content zien.

Uitgelicht topic