Wat ik bedoelde @bloemen64 is dat ook veel issues betreft geluid aan de instellingen van de gebruikers ligt en niet direct aan de app of welke manier dan ook je gebruikt om Netflix te kijken , en er schijnen verschillen te zijn met op dit apparaat of app of andere apparaat kan het ene wel en het andere niet.
Veel films en series hebben niet alle geluidsopties en je kan zelf met het pull down menu verschillende geluidsopties kiezen , zoals 5.1 , dolby en andere ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofd.
Zoals dit voorbeeld :
Ik heb geen 5.1 surround sound.
Je kunt titels in 5.1 surround sound kijken als je een ontvanger hebt die Dolby Digital Plus en een verbindingssnelheid van minstens 3,0 megabit per seconde ondersteunt. Volg de onderstaande stappen voor probleemoplossing als je voldoet aan deze voorwaarden, maar geen 5.1 surround sound hoort:
Voor titels waarin 5.1 surround sound beschikbaar is, wordt een Dolby Digital Plus- of 5.1-pictogram weergegeven op de pagina met de filmbeschrijving.
Pictogramvoorbeelden:
Staat de audio-uitvoer van je apparaat ingesteld op stereo of Linear PCM? Selecteer dan een optie die compatibel is met 5.1. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat om deze instellingen te wijzigen.
Als 5.1 beschikbaar is in de serie of film die je kijkt, controleer dan of deze optie is geselecteerd in het menu Audio en ondertiteling (Audio & Subtitles) tijdens het afspelen.
In sommige afleveringen of seizoenen van een serie die 5.1 ondersteunt, is 5.1 mogelijk niet beschikbaar. Je kunt testen of 5.1 in latere seizoenen van een serie beschikbaar is door de vervolgkeuzeoptie op de pagina met de titelbeschrijving te gebruiken. Daarnaast ondersteunt niet elke serie of film 5.1 in elke taal.
5.1 surround sound wordt momenteel niet ondersteund wanneer je Netflix streamt op een computer met Microsoft Silverlight of HTML5. Het wordt echter wel ondersteund in de Netflix-app voor Windows 8 en Windows 10. Als je wilt controleren of 5.1-audio wordt ondersteund op je apparaat, ga je naar een Netflix Original om te kijken of deze een optie voor 5.1-audio bevat. Zo niet, dan wordt deze functie niet ondersteund op dit apparaat of moet deze worden ingeschakeld. Raadpleeg Hoe pas ik ondertiteling, captions en alternatieve audio aan op mijn apparaat? voor hulp bij het inschakelen van deze functie.
Dit heb ik even van de site afgehaald waar de door mijn geposte link je naar doorstuurt.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er verschil zit in aangeboden content door Netflix en dat alle andere randapparatuur < vooral de instellingen daarvan juist moeten staan.
Hiermee zeg ik niet dat er geen issue's zijn of kunnen zijn met de next maar dat veel variabelen oorzaak kunnen zijn van.