Vraag

Netflix audio problemen Dolby 4.19

• 26 oktober 2019
  • 60 Reacties
  • 1515x Bekeken

Toon eerste bericht

60 Reacties

Nee je mist niet zoveel. Nu is het anders dan vroeger & dat is jammer, maar zal wel weer goed komen.

Reputatie 7
Badge +12

Al meelezend hier en elders is volgens mij dit de situatie:

1. Dolby Atmos wordt niet ondersteund door de chipset in de Next en kan dus ook nooit worden toegevoegd door welke update dan ook.
  2. DD+ wordt WEL ondersteund door de hardware maar wordt na de 4.14 update niet meer geïmplementeerd door Ziggo. Geen idee waarom. Kennelijk zijn hier licentiekosten aan verbonden. Of het kan ook nog zijn dat de Next niet (meer) voldoet aan bepaalde testvoorwaarden om DD+ te mogen doorgeven. Wie zal het zeggen. Hopelijk komt het ooit weer terug!
Reputatie 7
Badge +5

Tja hoe dat zit weet ziggo ....graag DD+ terug.....🤔

Reputatie 7
Badge +4

@Unzel de discussie is dat de Next dit DD+ wel kan afspelen maar dat het is uitgeschakeld vanaf een bepaalde software versie en we dat geluid terug willen.

Verder vind ik het geconverteerde geluid best goed. Anderen vinden het hol klinken. Nu heb ik geen referentie apparaat waarop NF wel DD+ afspeelt.

Atmos kan de chip niet aan in de Next. Dat zal niet komen tenzij het geluid als bitstream naar buiten komt. Dat is mijn voorstel. Gewoon naar buiten wat er aangeboden wordt. Kun je dat niet afspelen dan kies je PCM of DD 5.1.

Er lopen dus verschillende discussies door elkaar. Maar het onderwerp is wel dat we vragen om DD+ uit te sturen. Of dat ook hol klinkt zien we dan wel weer.

Reputatie 3
Badge +1

@Anne B Ziggo kan jij hier op reageren? 

Reputatie 3
Badge +1

@Anne B Ziggo kan je reageren op dit topic mbt dd+ geluid en momenteel beperkte dd opties? 

Reputatie 7
Badge +4

Het blijft erg stil. Te veel topics over hetzelfde denk ik.

@Dolfff kun je een moderator een statement laten geven?

Anders kan dit topic wel in het archief.

Reputatie 3
Badge +1

Archiveren? Nou.... Hopelijk oplossen! 

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk niet dat ik veel meer kan doen dan wat jullie al doen.

Volgens Bert zijn onderschrift komen Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langs in ieder topic…..  Dus als dat waar is, wordt dit topic bewust genegeerd.

Is er nou helemaal nergens een statement van Ziggo waarom DD+ niet meer ondersteund wordt? Dat vind ik eigenlijk vraag nr 1 waarop ik een antwoord zou willen zien.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk niet dat ik veel meer kan doen dan wat jullie al doen.

Volgens Bert zijn onderschrift komen Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langs in ieder topic…..  Dus als dat waar is, wordt dit topic bewust genegeerd.

Is er nou helemaal nergens een statement van Ziggo waarom DD+ niet meer ondersteund wordt? Dat vind ik eigenlijk vraag nr 1 waarop ik een antwoord zou willen zien.

Klopt. Dat statement komt er niet. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Komt niet of wel of we zijn er mee bezig.

Het antwoord zal wel zijn: "we mogen er niets over zeggen". Dan vind ik het beter om dit topic in het archief te stoppen.

Er zitten al 24 dagen tussen twee vragen aan een mod. Waarop beide geen reactie is geweest. Geen goed voorbeeld of bevestiging van Bert zijn onderschrift.

Reageer