1
Vraag
2
Reacties
Jfenne

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nas op de Mediabox Next

Ik heb sinds gisteren de next mediabox ontvangen met router. Daar heb ik ook een Nas ingeplugd maar kan de Nas niet vinden op de laptop of telefoon. Iemand ervaring mee
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Kun je een ander apparaat aan deze netwerkkabel hangen (laptop/pc/...) om te testen of deze wel online kunnen?

Bekijk in context

26 Reacties 26
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Geef eens wat meer informatie,
Hoe is alles aangesloten,
Welke nas heeft u etc etc.....:thinking:
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nas is een wd my cloud home en is bekabeld aangesloten op de router die geleverd is met de next box
LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes
Kan het zijn dat je WD een fixed IP heeft en niet op DHCP staat ingesteld ?
Zitten alle bekabelde apparaten achter op de router, ik neem aan dat je Connect Box hebt gehad?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Knippert de led of is deze stabiel?
LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes
Marco1861 wrote:
Knippert de led of is deze stabiel?

Je doelt op de Connect box neem ik aan Marco...
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit achter op de connect box en Ede Nas knippert
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jfenne wrote:
Ik heb sinds gisteren de next mediabox ontvangen met router. Daar heb ik ook een Nas ingeplugd maar kan de Nas niet vinden op de laptop of telefoon. Iemand ervaring mee


Het is niet mogelijk om een nas server zichtbaar te maken via of op een Next.
Met de voorganger de Horizon kon het wel.

Jammer maar gaat niet lukken

Edit:
Vraag beetje verkeerd gelezen , dacht dat de nas niet te zien was op de next......
Wat AlexS schrijft hieronder is de goede manier.
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Het witte licht op de WD My cloud home die moet gaan branden
Gebruik je de WD cloud voor de 1e keer of heb je al een account aangemaakt.....?
Met je telefoon en of computer heb je wel een internet verbinding neem ik aan

De WD Cloud zit aangesloten op je connectbox van Ziggo ( modem dus )….

Is het de 1e keer dat je de WD cloud gebruikt dan moet je eerst een account aanmaken
Via

Dat doe je middels je Tablet of Telefoon via onderstaande manier,


  • Open de website mycloud.com/hello in je mobiele browser.
  • Meld je hier aan voor een WD My Cloud account of log in als je al een account hebt.
  • Je telefoon gaat op zoek naar jouw My Cloud netwerkschijf.
  • Wordt jouw apparaat direct gevonden? Klik dan op 'contact maken' en ga naar stap 6. Zo nee, ga dan naar stap 5.
  • Vindt de wizard jouw My Cloud Home niet? Druk dan op 'uw apparaatcode invoeren' en vul in het volgende scherm de code in die op het meegeleverde papiertje staat.
  • Als alle stappen correct doorlopen zijn, zie je een scherm waarop te zien is dat jouw WD My Cloud Home klaar is voor gebruik. Druk op volgende en kies of je automatische back-ups van je telefoon wilt maken.
  • Installeer eventueel de app op je telefoon of tablet als je vanaf dit apparaat overal ter wereld bij jouw netwerkschijf wilt kunnen.
  • Op je telefoon ben je nu helemaal klaar, wil je de My Cloud op meer mobiele devices gebruiken? Download dan ook op deze apparaten de app en log in.
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is juist het probleem aangezien het nr invoeren of zoeken niet werkt. Krijg dan de melding
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Kaspertje wrote:

Marco1861 wrote:
Knippert de led of is deze stabiel?
Je doelt op de Connect box neem ik aan Marco...

Nee, de led aan de voorkant van de WD...
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die knippert
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/23657/~/how-to-use-the-pin-reset-button-on-a-my-cloud-home

Reboot / soft reset / hard reset.

Mocht de 'reboot' en/of de 'soft reset' niets uithalen dan wel oppassen met de 'hard reset' i.v.m. verlies van data.
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Harde reset doet niks en lampje blijft knipperen helaas
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Jfenne wrote:
Harde reset doet niks en lampje blijft knipperen helaas


Kun je hier iets mee? https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/18042
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Heb je ook onder op de Wd coud gekeken daar zit een sticker met het serie nummer etc.
Daar staat ook de apparaatcode ( een slotje met de code erachter ) wellicht staat er in de quick start guide niet de juiste code??
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allebei de zelfde code
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Wellicht zit er een Nul en een O in het nummer wat je natuurlijk makkelijk over het hoofd kan zien, en deze om wisselt ?
Echter de wizzard van WD vind je WD Cloud dus niet uit zichzelf vandaar dat u het via de apparaatcode probeert
Is de netwerk kabel van de WD naar de Connectbox wel goed, zit deze goed vast geklikt, probeer het eens met een andere kabel.....

Ik neem aan dat je met je telefoon gewoon een wifi verbinding hebt via de connectbox……….?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
AlexS wrote:
Wellicht zit er een Nul en een O in het nummer wat je natuurlijk makkelijk over het hoofd kan zien, en deze om wisselt ?
Echter de wizzard van WD vind je WD Cloud dus niet uit zichzelf vandaar dat u het via de apparaatcode probeert
Is de netwerk kabel van de WD naar de Connectbox wel goed, zit deze goed vast geklikt, probeer het eens met een andere kabel.....

Ik neem aan dat je met je telefoon gewoon een wifi verbinding hebt via de connectbox……….?


Kun je naast het bovenstaande vertellen welke knipperende variant (zie: https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/18042) van toepassing is?
Jfenne
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Draad zit er goed in heb nog geen andere geprobeerd via telefoon idd WiFi via die router en knipperen gaat redelijk snel aan en uit
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic