Beantwoord

Nas op de Mediabox Next

  • 19 juli 2019
  • 26 Reacties
  • 4513x Bekeken

Ik heb sinds gisteren de next mediabox ontvangen met router. Daar heb ik ook een Nas ingeplugd maar kan de Nas niet vinden op de laptop of telefoon. Iemand ervaring mee
icon

Best beantwoord door Marco1861 20 juli 2019, 18:44

Kun je een ander apparaat aan deze netwerkkabel hangen (laptop/pc/...) om te testen of deze wel online kunnen?
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

26 Reacties

Reputatie 4
Badge
Geef eens wat meer informatie,
Hoe is alles aangesloten,
Welke nas heeft u etc etc.....🤔
Nas is een wd my cloud home en is bekabeld aangesloten op de router die geleverd is met de next box
Reputatie 1
Kan het zijn dat je WD een fixed IP heeft en niet op DHCP staat ingesteld ?
Zitten alle bekabelde apparaten achter op de router, ik neem aan dat je Connect Box hebt gehad?
Reputatie 4
Badge +5
Knippert de led of is deze stabiel?
Reputatie 1
Knippert de led of is deze stabiel?

Je doelt op de Connect box neem ik aan Marco...
Zit achter op de connect box en Ede Nas knippert
Reputatie 7
Badge +14
Ik heb sinds gisteren de next mediabox ontvangen met router. Daar heb ik ook een Nas ingeplugd maar kan de Nas niet vinden op de laptop of telefoon. Iemand ervaring mee

Het is niet mogelijk om een nas server zichtbaar te maken via of op een Next.
Met de voorganger de Horizon kon het wel.

Jammer maar gaat niet lukken

Edit:
Vraag beetje verkeerd gelezen , dacht dat de nas niet te zien was op de next......
Wat @AlexS schrijft hieronder is de goede manier.
Reputatie 4
Badge
Het witte licht op de WD My cloud home die moet gaan branden
Gebruik je de WD cloud voor de 1e keer of heb je al een account aangemaakt.....?
Met je telefoon en of computer heb je wel een internet verbinding neem ik aan

De WD Cloud zit aangesloten op je connectbox van Ziggo ( modem dus )….

Is het de 1e keer dat je de WD cloud gebruikt dan moet je eerst een account aanmaken
Via

Dat doe je middels je Tablet of Telefoon via onderstaande manier,

  1. Open de website mycloud.com/hello in je mobiele browser.
  2. Meld je hier aan voor een WD My Cloud account of log in als je al een account hebt.
  3. Je telefoon gaat op zoek naar jouw My Cloud netwerkschijf.
  4. Wordt jouw apparaat direct gevonden? Klik dan op 'contact maken' en ga naar stap 6. Zo nee, ga dan naar stap 5.
  5. Vindt de wizard jouw My Cloud Home niet? Druk dan op 'uw apparaatcode invoeren' en vul in het volgende scherm de code in die op het meegeleverde papiertje staat.
  6. Als alle stappen correct doorlopen zijn, zie je een scherm waarop te zien is dat jouw WD My Cloud Home klaar is voor gebruik. Druk op volgende en kies of je automatische back-ups van je telefoon wilt maken.
  7. Installeer eventueel de app op je telefoon of tablet als je vanaf dit apparaat overal ter wereld bij jouw netwerkschijf wilt kunnen.
  8. Op je telefoon ben je nu helemaal klaar, wil je de My Cloud op meer mobiele devices gebruiken? Download dan ook op deze apparaten de app en log in.
Dit is juist het probleem aangezien het nr invoeren of zoeken niet werkt. Krijg dan de melding

Reputatie 4
Badge +5

Knippert de led of is deze stabiel?
Je doelt op de Connect box neem ik aan Marco...

Nee, de led aan de voorkant van de WD...
Die knippert
Reputatie 4
Badge +5
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/23657/~/how-to-use-the-pin-reset-button-on-a-my-cloud-home

Reboot / soft reset / hard reset.

Mocht de 'reboot' en/of de 'soft reset' niets uithalen dan wel oppassen met de 'hard reset' i.v.m. verlies van data.
Harde reset doet niks en lampje blijft knipperen helaas
Reputatie 4
Badge +5
Harde reset doet niks en lampje blijft knipperen helaas

Kun je hier iets mee? https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/18042
Reputatie 4
Badge
Heb je ook onder op de Wd coud gekeken daar zit een sticker met het serie nummer etc.
Daar staat ook de apparaatcode ( een slotje met de code erachter ) wellicht staat er in de quick start guide niet de juiste code??
Allebei de zelfde code
Reputatie 4
Badge
Wellicht zit er een Nul en een O in het nummer wat je natuurlijk makkelijk over het hoofd kan zien, en deze om wisselt ?
Echter de wizzard van WD vind je WD Cloud dus niet uit zichzelf vandaar dat u het via de apparaatcode probeert
Is de netwerk kabel van de WD naar de Connectbox wel goed, zit deze goed vast geklikt, probeer het eens met een andere kabel.....

Ik neem aan dat je met je telefoon gewoon een wifi verbinding hebt via de connectbox……….?
Reputatie 4
Badge +5
Wellicht zit er een Nul en een O in het nummer wat je natuurlijk makkelijk over het hoofd kan zien, en deze om wisselt ?
Echter de wizzard van WD vind je WD Cloud dus niet uit zichzelf vandaar dat u het via de apparaatcode probeert
Is de netwerk kabel van de WD naar de Connectbox wel goed, zit deze goed vast geklikt, probeer het eens met een andere kabel.....

Ik neem aan dat je met je telefoon gewoon een wifi verbinding hebt via de connectbox……….?


Kun je naast het bovenstaande vertellen welke knipperende variant (zie: https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/18042) van toepassing is?
Draad zit er goed in heb nog geen andere geprobeerd via telefoon idd WiFi via die router en knipperen gaat redelijk snel aan en uit
Reputatie 4
Badge
Als het knipperen van de Led op je WD cloud ongeveer gaat met de snelheid van 1 sec. aan/uit...….
Dan is bijvoorbeeld de Ethernet connectie niet beschikbaar
Maar klik idd eens op deze link:
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/18042

En vergelijk daar eens de snelheden van het knipperen met jou WD....
Is idd zo snel dus zou kunnen dat er geen verbinding is
Reputatie 4
Badge +5
Kun je een ander apparaat aan deze netwerkkabel hangen (laptop/pc/...) om te testen of deze wel online kunnen?
Reputatie 4
Badge
Als je achterop je WD cloud kijkt bij het led lampje waar je ethernetkabel in zit
Deze moet continue Geel of Groen branden
Geel voor een 100 Mbps verbinding
Groen voor een 1000 Mbps verbinding

Ik zou toch eens een andere kabel proberen, en ik neem aan dat dit een nieuwe WD cloud is en dat je deze nu voor de eerste keer gebruik?
Er kan natuurlijk ook zomaar iets defect zijn in de WD cloud…….

En heb je middels je Pc of laptop wel een internet verbinding via de Connectbox?
Ook via een netwerk kabel

Je Nextbox zit die ook met een netwerkkabel aangesloten op de Connectbox…..
Dit ter controle voor jezelf natuurlijk dat je wel internet hebt via een kabel..
Nieuwe kabel was de oplossing thanks allemaal
Reputatie 4
Badge
Toch de kabel dus 😉