Beantwoord

Na update gaat het profiel naar "Gedeeld'

• 28 mei 2019
  • 32 Reacties
  • 3790x Bekeken

Badge
Na de software update 4.16 van afgelopen nacht schakeld de media box next weer terug naar het Gedeeld profiel als je de box uit hebt gehad. Erg lastig was voorheen nooit het geval dan bleef hij staan op het laatste gebruikte profiel. Graag een oplossing.
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 3 juni 2019, 09:28

Na de software update is het nu mogelijk om aan te geven met welk profiel de Mediabox Next opgestart wordt. Dit doe je als volgt: Instellingen -> Profielinstelling -> Gedeeld of gepersonaliseerd.

Staat deze dus nu op gedeeld, dan zal bij iedere opstart dit profiel ook geladen worden.

Het is dus niet mogelijk de Mediabox Next op te starten met het op dat moment gekozen profiel tenzij dit is aangepast via de eerdere genoemde instellingen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

32 Reacties

Net even uitgetest maar bij mij geen probleem. Heb ook 4.16 en moest wel de soundbar weer koppelen na de update.
Reputatie 1
Badge
Helemaal eens met briefje hier hetzelfde probleem. Ik ervaar dit ook als zeer irritant.
Reputatie 1
Zou ook wel willen weten wat er is aangepast in 4.16, want ik kan in de instellingen niks ontdekken.
Reputatie 3
Badge +6
@PaulP

Software-update Mediabox Next en Ziggo GO
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Soms met een aanpassing, soms met een nieuwe functionaliteit. We hebben je software aangepast in de nacht van 27 op 28 april. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.
Zoek nu nog makkelijker via Voice Control
Na de software-update snapt je mediabox ook gecombineerde opdrachten die je via je stem geeft. Je kon al heel makkelijk programma’s of zenders zoeken, maar nu zoek je ook op genre. Ook in combinatie met een zender of acteur. Bijvoorbeeld: “Kinderprogramma’s”, “Formule 1 op Ziggo Sport” of “Comedy met Jim Carrey”.
Aanpassingen
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende aangepast:

Soms moest bij het ontgrendelen van een programma, twee keer achter elkaar een pincode ingevoerd worden. Dat hoeft nu nog maar één keer.

Kijk je een Replay item en spoel je door naar het punt waar het live tv-programma is? De box schakelt niet meer niet automatisch over, maar je bevestigt zelf of je naar live tv wilt. Of niet.

De dienst ‘WebTV’ stopt. Wil je online video’s kijken via je Mediabox Next? Ga dan naar de YouTube-app.

Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.

Als de installatieprocedure gestart was en je vervolgens een tijdje niks deed, werd de taal op Engels ingesteld. Dat is nu opgelost.

In de laatste Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.
Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update is automatisch vanaf de nacht van 27 op 28 mei op je mediabox geïnstalleerd toen deze in standby is gezet. Het kan tot drie werkdagen duren voordat je de software-update ontvangt, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
De Ziggo GO app software-update is al eerder beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd als je de instelling ‘automatisch updaten’ aan hebt staan. Heb je dit uit staan? Ga dan naar de Store om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.
Veel kijkplezier!
Reputatie 1
@RodneyFortuna Waar staat dit op de site of community in zie er niks over?
Jammer trouwens dat zaken als HDMI-Sec uit kunnen zetten er nog niet in zitten.
Reputatie 3
Badge +6
@PaulP ik heb dit per email gehad
Reputatie 1
@RodneyFortuna Aha ik dacht al. Vreemd dat ik de mail dan niet heb gehad nou ja komt misschien nog. Ik denk dat het sowieso handig is dat een moderator hier een topic van maakt.
Reputatie 3
Badge +6
@RodneyFortuna Aha ik dacht al. Vreemd dat ik de mail dan niet heb gehad nou ja komt misschien nog. Ik denk dat het sowieso handig is dat een moderator hier een topic van maakt.

In "mijn ziggo" kan je bij gegevens, je contactvoorkeuren instellen, kijk even of daar alles is aangevinkt en en wat voor informatie je wil ontvangen van ziggo.
Reputatie 1
@RodneyFortuna Dat was dus idd het probleem. Bij contactgegevens stond email uit.
Vreemd want ik weet zeker dat ik dit altijd aan heb gehad. Ik kreeg ook altijd informatieve email vanuit Ziggo.
Reputatie 5
Badge +2
Jammer, deze upgrade lost het probleem (bij een aantal van ons), dat ie bij de start de resolutie altijd terugzet naar 4k, niet op.
Ook zie ik geen verbetering van de beeldkwaliteit. Dat 2 had ik ook niet zo snel verwacht.
Reputatie 3
Badge +6
Ik heb gisteren alles anders aangesloten, eerst ging alles via mijn Yamaha receiver (nadeel HDR geeft geen ondersteuning dan).

Nu alles van Next naar TV met HDMI aangesloten en van TV naar Yamaha receiver met hdmi aangesloten.

En alles is perfect qua beeld en geluid, Next staat op 4k en het geluid op Yamaha
Reputatie 1
@RodneyFortuna Zo heb ik het ook aangesloten en ook bij mij werkt 4k prima. Alleen de Shield heb ik via mijn versterker laten lopen omdat ik dan Master Audio en Dolby True HD heb. Op mijn Samsung 4k tv heb ik gezien dat ik de HDMI die ARC ondersteund en dus ook het retoursignaal van mijn versterker krijgt ik HDR handmatig aan kon zetten. Nu heb ik ook HDR via mijn versterker.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb de update naar 4.16 nog steeds niet ontvangen, ook niet na FBI
Reputatie 3
Badge +6
Ik heb de update naar 4.16 nog steeds niet ontvangen, ook niet na FBI

Dat kan even duren, gisteren had ik de update ook niet en vanmiddag toen ik de TV aandeed had ik wel de update
Reputatie 3
Badge +1
Waar kan je zien of je inderdaad de 4.16 update binnen hebt. Zag wel een mededeling op het scherm maar ik vind het leuk om dit te kunnen nagaan.
Reputatie 3
Badge +6
@FredSr op huisje klikken en dan naar informatie (helemaal rechts tandwiel) en dan het tweede tabblad, weet ff de naam niet meer

Dan zie je bovenaan gelijk de versie van de software staan
Reputatie 7
Badge +24
@FredSr en @RodneyFortuna Om precies te zijn: Home toets> instellingen ( tandwieltje) >info> over je mediabox☺
Reputatie 3
Badge +1
Dank voor de snelle reacties, top!
Reputatie 3
Badge +2
Ook ik ervaar het verspringen naar het "gedeelde" profiel sinds de laatste update,
pikt een moderator dit op?
Reputatie 2
Bij mij blijft profiel wel staan, vreemd dat het niet bij iedereen zo is
Reputatie 7
@briefje42 nadat het profiel weer op gedeeld kwam te staan, kreeg je dan wel de mogelijkheid om je eigen profiel weer te selecteren of was deze verdwenen? Uiteraard zal ik dit intern melden.
Badge
Alle profielen zijn er nog gewoon maar elke als de next box uit is geweest staat het profiel weer opgedeeld

Groet

Foeke
Reputatie 1
Badge
Hoi ik had dit probleem ook. De oplossing is bij mij. Ga naar instellingen kies profielen dan staat onderaan je standaardprofiel verander deze in je eigen gemaakte profiel en het probleem is bij mij opgelost.
Succes
Badge
Nee dat niet de oplossing ik wil gewoon weer dat hij het profiel onthoud die je het laatst gebruikt hebt zoals hij dat voorheen deed, als ik een ander standaard profiel selecteer hou ik het zelfde probleem als ik de box even uit doe gaat hij weer naar het standaard profiel wat je geselecteerd hebt en dat wil ik niet, het laatste profiel dat je gebruikt hebt moet hij onthouden dat deed hij voorheen ook.
Ik heb het zelfde irritante probleem, hoop dat het met een update verholpen wordt