Vraag

na update 4.22 problemen in standby gaan

• 18 april 2020
  • 50 reacties
  • 3089 keer bekeken

• Gedreven Meedenker
  • 32 reacties

Ik heb 2 next boxen 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer Ik heb de boxen vanaf het begin dat ik ze heb in de eco stand staan alles werkte goed.  Voor de update was het zo  gingen de boxen na ongeveer 1 minuut in de standby.  Na de update is het zo als ik de next boxen uitschakel dan duurt het zeker 5 minuten voordat die uitschakelt. Ik heb ook al meerdere keren gehad dat de boxen helemaal niet in standby gaan, alle 2 de boxen hebben het zelfde probleem.                

Als de boxen wel in standby staan hoor je constant een hoge irritante pieptoon vooral in de slaapkamer is dat erg vervelend          Zijn hier oplossingen voor ?

50 Reacties

@ron62,

Klopt sinds de update 4.22 duurt het 5 minuten voordat de nextboxen in standby gaan.

Was eerst binnen 1 minuut.

Reputatie 5
Badge +7

Hier is dat ook, zeker 5 min voor de Next op eco gaat en ook voor 4.22 was dat binnen een paar sec tot max 1 min. Nee als Ziggo updates door voert dan wordt het er meestal niet beter op :wink:

Nico en Arnold  bedankt voor jullie reactie ,  ik begrijp Ziggo niet als je een nieuwe update doet dan zorg je toch dat alles 100% goed werkt nu moeten we maar weer afwachten hoelang het gaat duren ( dat zal maanden duren ) voordat er weer een nieuwe update komt , dan kunnen ze beter de versie 4.19 terug zetten. Hebben jullie ook last van die hoge pieptoon als de box in standby staat.

@ron62,

Nee daar heb ik geen last van.Maar daar hebben meer gebruikers last van, zou aan de ventilator liggen volgens sommigen. 

Wees maar Nico  blij dat je die pieptoon niet hebt in de slaapkamer is dat echt niet leuk als je wilt slapen 

Reputatie 7
Badge +6

Nee de Pieptoon heeft niets met de ventilator te maken dat is een ander bekend probleem en moet opgelost worden.Melden alhier en dan kan een moderator dit oppakken en regelen ...vervanging omruilen van de Piepbox :thinking: succes…...Betreffende de gemelde problemen met de update en nieuwe software ook hier zal aan gewerkt worden en de oplossing heeft denk ik zeker de aandacht ...komt goed  toch ziggo ? 

mathhein bedankt voor je reactie

Gaat goed met die update het word er alleen maar slechter op je zou denken het moet er beter op worden. Ik hoop als die problemen al bekend zijn bij Ziggo dat het snel opgepakt word met een nieuwe (goede update)  ben benieuwd of een moderator reageert.

Ik wil mijn mail adres veranderen maar dat schijn je ook al niet zelf te kunnen doen ?

Reputatie 5
Badge +7

Hier springt de Next helemaal niet meer op de eco stand. Het lampje op de box blijft blauw branden...

Gaat goed met die update het word er alleen maar slechter op je zou denken het moet er beter op worden. Ik hoop als die problemen al bekend zijn bij Ziggo dat het snel opgepakt word met een nieuwe (goede update)  ben benieuwd of een moderator reageert.

Ik wil mijn mail adres veranderen maar dat schijn je ook al niet zelf te kunnen doen ?

Uiteraard houden we de veranderingen/updates scherp in de gaten, @ron62 :relaxed:

Wat betreft de pieptoon; dit is een al wat langer lopend issue (ook voor deze update) bij enkele boxen. We krijgen wel verschillende resultaten als je het energieverbruik in stand-by aanpast. Sommige horen het bijvoorbeeld alleen in eco-stand, anderen alleen bij hoog, terwijl sommigen het altijd in stand-by horen. Wil je eens de verschillende energiestanden proberen?

Als je je e-mail hier bedoelt, dan kan dat inderdaad niet. Als je mij een privébericht stuurt (op mijn profiel klikken en vervolgens ‘stuur bericht’, pas ik het voor je aan!

Reputatie 5
Badge +7

En dat de box nu minimaal 5 min nodig heeft om in eco stand te gaan vergeet je hierbij even @Alex Ziggo ? Of heb ik ergens gemist dat dit ook door jullie is opgevallen, het is doorgegeven en dit de “volgende update” opgelost zal zijn?

En dat de box nu minimaal 5 min nodig heeft om in eco stand te gaan vergeet je hierbij even @Alex Ziggo ? Of heb ik ergens gemist dat dit ook door jullie is opgevallen, het is doorgegeven en dit de “volgende update” opgelost zal zijn?

Sorry, je hebt helemaal gelijk @Arnold1310 ! Hier begon het topic nota bene over.

Voor zover bekend kan het inderdaad 5 minuten duren voordat hij in de eco-stand gaat. Gezien jullie alle drie nu hetzelfde ervaren, is er daarin mogelijk iets veranderd sinds de laatste update. Het maakte echter geen onderdeel uit van de lijst met veranderingen. Ik verwacht met het ‘doorgeven’ en ‘volgende update’ dat dit niet als bug wordt gezien of ervaren en dus ook niet veranderd gaat worden.

Uiteraard is het helemaal níet in Stand-by gaan zeker een probleem. Ervaren jullie dat ook? Het gebeurt dan ook niet na enige tijd?

Uiteraard houden we de veranderingen/updates scherp in de gaten, @ron62 :relaxed:

Wat betreft de pieptoon; dit is een al wat langer lopend issue (ook voor deze update) bij enkele boxen. We krijgen wel verschillende resultaten als je het energieverbruik in stand-by aanpast. Sommige horen het bijvoorbeeld alleen in eco-stand, anderen alleen bij hoog, terwijl sommigen het altijd in stand-by horen. Wil je eens de verschillende energiestanden proberen?

Als je je e-mail hier bedoelt, dan kan dat inderdaad niet. Als je mij een privébericht stuurt (op mijn profiel klikken en vervolgens ‘stuur bericht’, pas ik het voor je aan!

Alex bedankt voor je reactie

Ik heb de energieverbruik in standby veranderd maar dit maakt niets uit de piep blijft en nu gaat de next box weer niet in de standby stand :frowning2: .

Wat ik al in mijn eerste bericht schreef voor de update ging de next box ongeveer met 1 minuut in standby. Als het al een langer lopend issue (ook voor deze update) waarom werd dat niet meteen opgelost met de update? Dan zit er toch een bug / fout in de update hoe kan je het anders verklaren.Ik hoop wel dat het opgelost gaat worden. 

Bij je reactie van Arnold 1310 zeg je dat het niet als bug word gezien of ervaren en dus ook niet veranderd gaat worden….Het probleem is na de update begonnen net zoals dat de next box regelmatig helemaal niet in standby gaat….Wat je eigenlijk zegt er word niets aan gedaan met andere woorden de klant moet het maar accepteren je betaald wel maandelijks een behoorlijk bedrag dan mag je toch wel verwachten dat alles goed werkt of zie ik dat verkeerd. Ik was al heel tevreden dat de next box vele malen beter werkt dan de mediabox xl dat was al een drama.

Op je vraag over het niet in standby gaan : Het maakt niet uit of je de next box 10 minuten aan staat of een paar uur.

Geweldig zeg nu gaat de next box helemaal niet meer in de standby stand ook niet als ik de stroom eraf gehaald heb :rolling_eyes:  :worried:

Reputatie 5
Badge +7

Heb maandag de stroom van de box gehaald omdat deze niet meer op standby wilde en nu gaat hij wel weer op standby (Eco). Wel duurt dat enorm lang, wel meer dan 5 min, zo niet tegen de 10 aan. Dit was echt max 1 min bij versie 4.19.

Reputatie 3
Badge +3

Gaat niet in ecostand…..is erg vervelend dat blauwe licht..moet er nu steeds iets overheen leggen...

Reputatie 4
Badge +8

@Arnold1310  en @Chivlikiroli Werkt het opstarten wel goed vanuit de hoge energiestand?

Reputatie 5
Badge +7

Opstarten gaat prima enkel het in standby gaan duurt 5min naar eco waar het voor de update binnen 1 min gebeurde. Sorry maar ik ga de Next niet op de hoge stand zetten hoor. De box wilde van de week helemaal niet meer naar eco standby maar dit heb ik opgelost door de box een paar min vh stroom te halen

Reputatie 4
Badge +8

@Arnold1310  Zodra je de box uitschakelt, staat hij al in stand-by. Maar wat ik van jou begrijp is dat je nog 5-10 minuten een blauw lampje ziet branden. Ik zal dit intern doorgeven. 
Je kan voorlopig even een stickertje over het lampje plakken als dit echt tot irritatie leidt.

Reputatie 5
Badge +7

@Jamyla Ziggo het is geen irritatie maar gewoon iets wat nooit was voor de update. Ik ging er van uit dat als het lampje uit was de Next pas echt in zn eco stand staat want als je m op hoog zet blijft toch het lampje altijd branden?

Reputatie 3
Badge +3

@Arnold1310  en @Chivlikiroli Werkt het opstarten wel goed vanuit de hoge energiestand?

Alles werkt prima, alleen dat blauwe lampje blijft dus lang branden en sommige dagen gaat het lampje helemaal niet uit. 

Reputatie 4
Badge +8

@Arnold1310  Yes dat klopt. Maar ik bedoel ook dat als het nu irritatie oplevert je het tijdelijk kan omzeilen door een sticker te plaatsen. Ik ga dit intern doorgeven zodat we het in de toekomst kunnen oplossen.

Reputatie 5
Badge +7

@Chivlikiroli probeer eens de box vh stroom te halen. Ik had ook dat de Next het lampje bleef branden maar dit is hierna opgelost. het duurt nu alleen nog 5+ min maar gaat dan toch nog uit.

@Jamyla Ziggo dank voor het iig doorgeven

Reputatie 3
Badge +3

@Chivlikiroliprobeer eens de box vh stroom te halen. Ik had ook dat de Next het lampje bleef branden maar dit is hierna opgelost. het duurt nu alleen nog 5+ min maar gaat dan toch nog uit.

@Jamyla Ziggo dank voor het iig doorgeven

Ja heb ik gedaan en gisteren weer 5 minuten voordat het lampje uit ging 

Reputatie 5
Badge +7

Dat is hier ook, maar omdat het lampje helemaal niet uit ging hielp het hier om de box even van het stroom te halen, sindsdien gaat ie gewoon wel weer uit al duurt het zeker 5+min

Hoi Alex,

Ik had de onderstaande bericht gestuurd  ik had wel een reactie van je verwacht.

Alex bedankt voor je reactie

Ik heb de energieverbruik in standby veranderd maar dit maakt niets uit de piep blijft en nu gaat de next box weer niet in de standby stand :frowning2: .

Wat ik al in mijn eerste bericht schreef voor de update ging de next box ongeveer met 1 minuut in standby. Als het al een langer lopend issue (ook voor deze update) waarom werd dat niet meteen opgelost met de update? Dan zit er toch een bug / fout in de update hoe kan je het anders verklaren.Ik hoop wel dat het opgelost gaat worden. 

Bij je reactie van Arnold 1310 zeg je dat het niet als bug word gezien of ervaren en dus ook niet veranderd gaat worden….Het probleem is na de update begonnen net zoals dat de next box regelmatig helemaal niet in standby gaat….Wat je eigenlijk zegt er word niets aan gedaan met andere woorden de klant moet het maar accepteren je betaald wel maandelijks een behoorlijk bedrag dan mag je toch wel verwachten dat alles goed werkt of zie ik dat verkeerd. Ik was al heel tevreden dat de next box vele malen beter werkt dan de mediabox xl dat was al een drama.

Op je vraag over het niet in standby gaan : Het maakt niet uit of je de next box 10 minuten aan staat of een paar uur.

Reageer