bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Na update 4.22 issues bij volg framerate optie en serie/film op Netflix in 24 Hz i.c.m receiver

IK probeer nu twee dagen achtereen om Tiger King te kijken op de Next via Netflix. De TV schakelt constant heen en weer in resolutie maar eindigt steevast met een fout melding. Ik heb episode 1,2 en 7 geprobeerd. Allemaal zelfde melding. Ik kan de intro kijken, een episode kiezen en dan houdt het op. Soms zit NF vast. Soms is de Next gewoon uitgeschakeld.

Audio standen maakt niet uit. Als framerate volgen uit staat werkt het blijkbaar wel.
Ik heb meerdere series geprobeerd. 24 Hz framerate lijkt niet te lukken. “Our planet” is ook 24 Hz en heeft voorheen gewerkt. Nu ook niet meer. “La Casa de Papel” doet het wel maar is 50i

Meer mensen met dit issue? 

 

 

 

83 Reacties 83
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha. Ik heb een nutteloze reaktie.

Met een hogere versie dan 4.22 bekeek ik gisteren toevallig de eerste aflevering van de Tiger King. Niks aan de hand.

Verder kijken doe ik niet. Het is een freak show over allerlei bekende opmerkelijke kanten van de US samenleving, opgehangen aan dit onderwerp.
Is me net niet boeiend genoeg.

RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Netflix wordt afgespeeld via internet, check je internet verbinding even.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
RuudVoeten wrote:

Netflix wordt afgespeeld via internet, check je internet verbinding even.

Internet werkt. De serie niet als ik de framerate laat volgen door de Next. Zet ik de optie uit dan kan ik de serie en ook andere series kijken.

@hanh ik weet dat het een vreemde serie is. "Our Planet" van de BBC doet het ook niet meer. Er is zoveel aandacht voor dat ik even wilde kijken. 

Mijn conclusie is dat afspelen van 24 Hz series en films "kapot" is.

Althans bij mij. Ik kijk gewoon HD 1080i.

@RuudVoeten wil jij eens kijken of een van de twee genoemde series afspeelt op 24 Hz?

Mijn tv schakelt wel om naar deze framerate blijft dan een poosje zwart schakelt nog een aantal keren tussen "wide" en andere standen en komt dan met de foutmelding. Scherm staat dan weer op 1080i.

Ik heb een paar keer gehad dat de Next daarna niets meer deed. Gewoon vast. Alleen de power knop deed zijn werk goed.

 

 

RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
RuudVoeten wrote:

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

Bedankt voor het testen. Ik zal toch de "fabrieks instellingen" knop moeten proberen nu.

Wel vreemd dat Our Planet niet op 24 hz bij jou afspeelt. Ik zie de tv naar 1080p/24 schakelen en daarna is het over met Netflix.

Bij mij zit er een receiver tussen Next en TV. Misschien dat dat uitmaakt nu. Ik heb ook al een paar keer een zwart beeld gehad bij opstarten. Tot deze software versie 1x gehad. Nu al zeker 3 keer.

Al met al is 4.22 geen vooruitgang bij mij. Ik zou 4.19 graag terug willen. Of 4.23/24/25 als die de nieuwe issues oplost.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
bloemen64 wrote:
RuudVoeten wrote:

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

Bedankt voor het testen. Ik zal toch de "fabrieks instellingen" knop moeten proberen nu.

Wel vreemd dat Our Planet niet op 24 hz bij jou afspeelt. Ik zie de tv naar 1080p/24 schakelen en daarna is het over met Netflix.

Bij mij zit er een receiver tussen Next en TV. Misschien dat dat uitmaakt nu. Ik heb ook al een paar keer een zwart beeld gehad bij opstarten. Tot deze software versie 1x gehad. Nu al zeker 3 keer.

Al met al is 4.22 geen vooruitgang bij mij. Ik zou 4.19 graag terug willen. Of 4.23/24/25 als die de nieuwe issues oplost.

 

Mogelijk dat dit met het HDCP 2.2 protocol te maken heeft wat je receiver mogelijk niet goed ondersteund ?

Heb je de next ook al even rechtstreeks op de TV aangesloten gehad ?

Gebruik even de zoek functie van de community er is deze week iets over geroepen en al eerder ook.

HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

Ja, dit probleem had ik ook. 

In het menu van de Next, via settings (waar precies weet ik zo niet meer) heb ik 'Match frame rate Netflix' op uit gezet en de problemen waren weg.

Succes

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Ronihd Ik heb een oudere HD tv die snapt niets van die beveiliging. De receiver wel. Voorheen heeft het ook goed gewerkt. Tot deze versie  ik heb vanmorgen de fabrieks instellingen terug gezet maar dat helpt ook niet. Ik kan geen series afspelen in 24hz formaat. Als ik volg framerate uitzet dan kan ik wel kijken maar niet lekker.

Het lijkt een Netflix reactie. Ik krijg af en toe een seconde beeld op 1080p/24 en dan het zwarte scherm. Kan idd met NFbeveiliging te maken hebben.

Ik heb voor ik deze topic starte op 24hz en/of Netflix gezocht en niets daarover gevonden. Als je een link hebt graag.

Ik heb de issue ergens gemeld gezien maar kan die zo niet terug vinden. Kan zijn in een eerste versie van de release notes voor testers die toevallig ergens stonden op een ander forum.

De Next direct op de TV aansluiten gaat hem niet worden. Dan heb ik geen DD audio meer vanaf de Next. Mijn TV laat dat niet door op zijn hdmi ingangen. Ik kan wel een keer testen via een directe aansluiting of het uitmaakt maar een oplossing zal het zeker niet worden.

 

 

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
HaroldFrl wrote:

Ja, dit probleem had ik ook. 

In het menu van de Next, via settings (waar precies weet ik zo niet meer) heb ik 'Match frame rate Netflix' op uit gezet en de problemen waren weg.

Succes

oplossen door de optie uit te zetten is een workaround. Wel goed om te horen dat er meer mensen zijn met dit issue.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien is er tijdens de update een bitje blijven hangen, heb je al een reload van Netflix uitgevoerd?

Instellingen → Ondersteuning → Netflix opnieuw laden 

En anders op dezelfde pagina je netwerk controleren

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
bloemen64 wrote:

@Ronihd Ik heb een oudere HD tv die snapt niets van die beveiliging. De receiver wel. Voorheen heeft het ook goed gewerkt. Tot deze versie  ik heb vanmorgen de fabrieks instellingen terug gezet maar dat helpt ook niet. Ik kan geen series afspelen in 24hz formaat. Als ik volg framerate uitzet dan kan ik wel kijken maar niet lekker.

Het lijkt een Netflix reactie. Ik krijg af en toe een seconde beeld op 1080p/24 en dan het zwarte scherm. Kan idd met NFbeveiliging te maken hebben.

Ik heb voor ik deze topic starte op 24hz en/of Netflix gezocht en niets daarover gevonden. Als je een link hebt graag.

Ik heb de issue ergens gemeld gezien maar kan die zo niet terug vinden. Kan zijn in een eerste versie van de release notes voor testers die toevallig ergens stonden op een ander forum.

De Next direct op de TV aansluiten gaat hem niet worden. Dan heb ik geen DD audio meer vanaf de Next. Mijn TV laat dat niet door op zijn hdmi ingangen. Ik kan wel een keer testen via een directe aansluiting of het uitmaakt maar een oplossing zal het zeker niet worden.

 

 

Je kan het altijd ff proberen toch ? en als het idd aan de 4.22 ligt zal dit probleem ? mogelijk in de volgende update weer zijn verholpen ? 

 

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Ronihd ik zal morgen of vanavond laat de Next via een hdmi kabel direct op de TV aansluiten. Ik verwacht echter hetzelfde antwoord van NF. Maar dat zal de check uitwijzen.

Misschien kun je een link doorsturen van het topic dat je noemde. Zoeken naar key words heeft nog niets opgeleverd op de community.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
bloemen64 wrote:

@Ronihd ik zal morgen of vanavond laat de Next via een hdmi kabel direct op de TV aansluiten. Ik verwacht echter hetzelfde antwoord van NF. Maar dat zal de check uitwijzen.

Misschien kun je een link doorsturen van het topic dat je noemde. Zoeken naar key words heeft nog niets opgeleverd op de community.

ik heb het onderwerp gelezen maar kan ook de link niet vinden ;_(

Probeer het idd ff mogelijk word je er iets wijzer van ? 

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Ronihd Beetje goed nieuws en slecht nieuws. Met een hdmi kabel direct op TV werkt volg framerate gewoon. Binnen paar seconden beeld. Drie keer geprobeerd en alle drie keer werkt het. Daarna weer via receiver geprobeerd maar geen verschil. Receiver op bypass mode gezet maakt ook geen verschil. De App in Netflix opnieuw geinstalleerd. Helpt niet.

Het komt ook geregeld voor dat NF niet verder opstart dan NETFLIX. Daarna poetst die zijn scherm weg en komt het login scherm. Zeg 50% van de gtijd komt dat login scherm niet. Soms verdwijnt het opstart scherm en blijft het scherm zwart.

Dit kan best komen door een wijziging die gedaan is om HDCP 1.4 issues te fixen zoals in Belgie gedaan via een patch van 4.21 naar 4,22. Ik heb het gevoel dat er toch iets niet goed is gegaan ergens.

Verder lijkt de Next stroperig bij alle scherm overgangen. Hij is duidelijk niet meer zo snel en responsief. Een aantal oplossingen werken gewoon niet zoals wel gemeld. Ik hoop dat Ziggo het snel fixt of terug gaat naar de vorige versie. Dit is een erg slechte update. Voorlopig laat ik de volg framerate optie uit maar daardoor heb ik wel een slechter beeld bij de meeste films die ik kijk.

Misschien dat een Mod de titel aan kan passen waardoor het issue niet meer op de genoemde serie slaat maar in het algemeen dat Next in combinatie met een receiver issues kan opleveren bij volg framerate optie en serie/film in 24 Hz.Verder is NF zelf ook niet stabiel. Lijkt een HDCP issue te zijn. En dat zat niet in 4.19AV.

Ik wacht verder af.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@bloemen64 

Met de snelheid en of dat de next minder responsief daar heb ik geen last van.

Het lijkt er vooral op dat er problemen ontstaan als de next via een receiver is aangesloten ( HDMI ) 

Ik gebruik de netflix app niet via de next omdat ik altijd via de apple tv 4 K naar netflix kijk.

Via de apple tv gaat het allemaal net ff soepeler , maar dat kan ook een beetje tussen de oren zitten.

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Op 4.22 had ik geen audio problemen en alles klinkt goed 5.1 maar op de bose kan je niet zien of je dolby aangeboden krijgt er zit geen lampje op 😉 maar de audio klinkt wel goed gescheiden voor en achter en ook links en rechts gescheiden achter is goed hoorbaar.

ik zit nu op een versie hoger ( test groep ) en daar mag ik niks over roepen hier 😉

Als ik de nex vergelijk met de XL box of de cisco/humax boxen vind ik dat de next sneller is en een beter beeld geeft en de overige extra mogelijkheden zijn ook top.

Ik hoop wel dat Ziggo er niet te veel andere apps op laat draaien dat kan de box zodanig vertragen zodat het niet meer zo soepel draait.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Waarom heb je de 700 niet gewoon via HDMI-ARC- of eARC aangesloten op je TV, via de optische aansluiting heb je toch bijvoorbeeld geen DD+ bij Netflix ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DON PAPA wrote:
Ronihd wrote:

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Waarom heb je de 700 niet via HDMI-ARC- of HDMI-eARC aangesloten op je TV, via de optische aansluiting heb je toch geen DD+ bij Netflix ?

 

Zoals ik al schreef kijk ik netflix via de apple tv 4 k en niet via de next 😉 

DE next en de apple tv zitten op de arc hdmi aansluitingen ( ingang ) van de TV en als ik van de TV met hdmi arc naar de bose ga dan gaat er wat mis in mijn TV.

Dan schakelt mijn TV de luidsprekers van mijn TV aan ( dat is in werkelijkheid niet zo ) en geeft dan via hdmi geen audio meer door aan de bose het blijft dan volledig stil, als ik de bose op glas aansluit en de hdmi er uit haal dan geeft de tv het audio wel door aan de bose.

Ik heb zelfs een nieuw toestel van Philips gekregen na een half jaar maar het nieuwe toestel  heeft dezelfde klacht dat is echt een bizarre van het verhaal.

Ook als ik de next loskoppel ervaar ik hetzelfde probleem met de apple tv en de geluiden van de tv zelf.  

Dus aan de next ligt het niet…….ik ben er zelf ook niet blij mee en moet het maar nemen zoals het is.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Tja, Philips is ook niet meer wat het is geweest. Alleen de naam nog.

Ik heb op de slaapkamer zo’n Android TV van hun en daarmee kun je ook opnemen op een externe disk. Mooi en werkt ook goed. Alleen een herhaalde opname maken, dagelijks of wekelijks kan niet. De helpdesk snapte niet waarom ik deze functie miste.

Dan word ik heel droevig. Bijna net zo droevig als bij de huidige issues van de Next.

Misschien wordt het tijd om de software ontwikkelaars met elkaar te laten praten en/of ze een Next box te geven zodat ze er in het dagelijkse gebruik achter komen dat sommige issues echt spelen en niet bedacht zijn om hun bezig te houden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Pasi wrote:


...Ooit eens bij een bedrijf gewerkt, dat allerlei netwerk software moest ontwerpen. Omdat tijd geld is, hadden de ontwerpers de beste/snelste hardware. Altijd de nieuwste laptops, met heel veel memory, grote ( de eerste ! ) SSD’s en natuurlijk linux als basis.
Maar als ‘gewone’ gebruikers, met veel oudere bedrijfs-computers, die software moesten gebruiken, dan was het een drama. Niet vooruit te branden. Alleen inloggen/opstarten duurde soms wel tig minuten.


 

bloemen64 wrote:

...Misschien wordt het tijd om de software ontwikkelaars met elkaar te laten praten en/of ze een Next box te geven zodat ze er in het dagelijkse gebruik achter komen dat sommige issues echt spelen en niet bedacht zijn om hun bezig te houden.

 

Inderdaad.

Uitgelicht topic