Vraag

Na update 4.22 issues bij volg framerate optie en serie/film op Netflix in 24 Hz i.c.m receiver

  • 10 april 2020
  • 83 reacties
  • 6253 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

IK probeer nu twee dagen achtereen om Tiger King te kijken op de Next via Netflix. De TV schakelt constant heen en weer in resolutie maar eindigt steevast met een fout melding. Ik heb episode 1,2 en 7 geprobeerd. Allemaal zelfde melding. Ik kan de intro kijken, een episode kiezen en dan houdt het op. Soms zit NF vast. Soms is de Next gewoon uitgeschakeld.

Audio standen maakt niet uit. Als framerate volgen uit staat werkt het blijkbaar wel.
Ik heb meerdere series geprobeerd. 24 Hz framerate lijkt niet te lukken. “Our planet” is ook 24 Hz en heeft voorheen gewerkt. Nu ook niet meer. “La Casa de Papel” doet het wel maar is 50i

Meer mensen met dit issue? 

 

 

 


83 Reacties

Ha. Ik heb een nutteloze reaktie.

Met een hogere versie dan 4.22 bekeek ik gisteren toevallig de eerste aflevering van de Tiger King. Niks aan de hand.

Verder kijken doe ik niet. Het is een freak show over allerlei bekende opmerkelijke kanten van de US samenleving, opgehangen aan dit onderwerp.
Is me net niet boeiend genoeg.

Reputatie 5
Badge +5

Netflix wordt afgespeeld via internet, check je internet verbinding even.

Reputatie 7
Badge +10

Netflix wordt afgespeeld via internet, check je internet verbinding even.

Internet werkt. De serie niet als ik de framerate laat volgen door de Next. Zet ik de optie uit dan kan ik de serie en ook andere series kijken.

@hanh ik weet dat het een vreemde serie is. "Our Planet" van de BBC doet het ook niet meer. Er is zoveel aandacht voor dat ik even wilde kijken. 

Mijn conclusie is dat afspelen van 24 Hz series en films "kapot" is.

Althans bij mij. Ik kijk gewoon HD 1080i.

@RuudVoeten wil jij eens kijken of een van de twee genoemde series afspeelt op 24 Hz?

Mijn tv schakelt wel om naar deze framerate blijft dan een poosje zwart schakelt nog een aantal keren tussen "wide" en andere standen en komt dan met de foutmelding. Scherm staat dan weer op 1080i.

Ik heb een paar keer gehad dat de Next daarna niets meer deed. Gewoon vast. Alleen de power knop deed zijn werk goed.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

Reputatie 7
Badge +10

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

Bedankt voor het testen. Ik zal toch de "fabrieks instellingen" knop moeten proberen nu.

Wel vreemd dat Our Planet niet op 24 hz bij jou afspeelt. Ik zie de tv naar 1080p/24 schakelen en daarna is het over met Netflix.

Bij mij zit er een receiver tussen Next en TV. Misschien dat dat uitmaakt nu. Ik heb ook al een paar keer een zwart beeld gehad bij opstarten. Tot deze software versie 1x gehad. Nu al zeker 3 keer.

Al met al is 4.22 geen vooruitgang bij mij. Ik zou 4.19 graag terug willen. Of 4.23/24/25 als die de nieuwe issues oplost.

Reputatie 7
Badge +14

Tiger King op 24 Hz en Our planet op 50 Hz, beide serie's spelen perfect af, met framerate aan, en draadloze verbinding Next->connectbox.

Bedankt voor het testen. Ik zal toch de "fabrieks instellingen" knop moeten proberen nu.

Wel vreemd dat Our Planet niet op 24 hz bij jou afspeelt. Ik zie de tv naar 1080p/24 schakelen en daarna is het over met Netflix.

Bij mij zit er een receiver tussen Next en TV. Misschien dat dat uitmaakt nu. Ik heb ook al een paar keer een zwart beeld gehad bij opstarten. Tot deze software versie 1x gehad. Nu al zeker 3 keer.

Al met al is 4.22 geen vooruitgang bij mij. Ik zou 4.19 graag terug willen. Of 4.23/24/25 als die de nieuwe issues oplost.

 

Mogelijk dat dit met het HDCP 2.2 protocol te maken heeft wat je receiver mogelijk niet goed ondersteund ?

Heb je de next ook al even rechtstreeks op de TV aangesloten gehad ?

Gebruik even de zoek functie van de community er is deze week iets over geroepen en al eerder ook.

Badge +3

Ja, dit probleem had ik ook. 

In het menu van de Next, via settings (waar precies weet ik zo niet meer) heb ik 'Match frame rate Netflix' op uit gezet en de problemen waren weg.

Succes

Reputatie 7
Badge +10

@Ronihd Ik heb een oudere HD tv die snapt niets van die beveiliging. De receiver wel. Voorheen heeft het ook goed gewerkt. Tot deze versie  ik heb vanmorgen de fabrieks instellingen terug gezet maar dat helpt ook niet. Ik kan geen series afspelen in 24hz formaat. Als ik volg framerate uitzet dan kan ik wel kijken maar niet lekker.

Het lijkt een Netflix reactie. Ik krijg af en toe een seconde beeld op 1080p/24 en dan het zwarte scherm. Kan idd met NFbeveiliging te maken hebben.

Ik heb voor ik deze topic starte op 24hz en/of Netflix gezocht en niets daarover gevonden. Als je een link hebt graag.

Ik heb de issue ergens gemeld gezien maar kan die zo niet terug vinden. Kan zijn in een eerste versie van de release notes voor testers die toevallig ergens stonden op een ander forum.

De Next direct op de TV aansluiten gaat hem niet worden. Dan heb ik geen DD audio meer vanaf de Next. Mijn TV laat dat niet door op zijn hdmi ingangen. Ik kan wel een keer testen via een directe aansluiting of het uitmaakt maar een oplossing zal het zeker niet worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Ja, dit probleem had ik ook. 

In het menu van de Next, via settings (waar precies weet ik zo niet meer) heb ik 'Match frame rate Netflix' op uit gezet en de problemen waren weg.

Succes

oplossen door de optie uit te zetten is een workaround. Wel goed om te horen dat er meer mensen zijn met dit issue.

Reputatie 7

Misschien is er tijdens de update een bitje blijven hangen, heb je al een reload van Netflix uitgevoerd?

Instellingen → Ondersteuning → Netflix opnieuw laden 

En anders op dezelfde pagina je netwerk controleren

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd Ik heb een oudere HD tv die snapt niets van die beveiliging. De receiver wel. Voorheen heeft het ook goed gewerkt. Tot deze versie  ik heb vanmorgen de fabrieks instellingen terug gezet maar dat helpt ook niet. Ik kan geen series afspelen in 24hz formaat. Als ik volg framerate uitzet dan kan ik wel kijken maar niet lekker.

Het lijkt een Netflix reactie. Ik krijg af en toe een seconde beeld op 1080p/24 en dan het zwarte scherm. Kan idd met NFbeveiliging te maken hebben.

Ik heb voor ik deze topic starte op 24hz en/of Netflix gezocht en niets daarover gevonden. Als je een link hebt graag.

Ik heb de issue ergens gemeld gezien maar kan die zo niet terug vinden. Kan zijn in een eerste versie van de release notes voor testers die toevallig ergens stonden op een ander forum.

De Next direct op de TV aansluiten gaat hem niet worden. Dan heb ik geen DD audio meer vanaf de Next. Mijn TV laat dat niet door op zijn hdmi ingangen. Ik kan wel een keer testen via een directe aansluiting of het uitmaakt maar een oplossing zal het zeker niet worden.

 

 

Je kan het altijd ff proberen toch ? en als het idd aan de 4.22 ligt zal dit probleem ? mogelijk in de volgende update weer zijn verholpen ? 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Ronihd ik zal morgen of vanavond laat de Next via een hdmi kabel direct op de TV aansluiten. Ik verwacht echter hetzelfde antwoord van NF. Maar dat zal de check uitwijzen.

Misschien kun je een link doorsturen van het topic dat je noemde. Zoeken naar key words heeft nog niets opgeleverd op de community.

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd ik zal morgen of vanavond laat de Next via een hdmi kabel direct op de TV aansluiten. Ik verwacht echter hetzelfde antwoord van NF. Maar dat zal de check uitwijzen.

Misschien kun je een link doorsturen van het topic dat je noemde. Zoeken naar key words heeft nog niets opgeleverd op de community.

ik heb het onderwerp gelezen maar kan ook de link niet vinden ;_(

Probeer het idd ff mogelijk word je er iets wijzer van ? 

Reputatie 7
Badge +10

@Ronihd Beetje goed nieuws en slecht nieuws. Met een hdmi kabel direct op TV werkt volg framerate gewoon. Binnen paar seconden beeld. Drie keer geprobeerd en alle drie keer werkt het. Daarna weer via receiver geprobeerd maar geen verschil. Receiver op bypass mode gezet maakt ook geen verschil. De App in Netflix opnieuw geinstalleerd. Helpt niet.

Het komt ook geregeld voor dat NF niet verder opstart dan NETFLIX. Daarna poetst die zijn scherm weg en komt het login scherm. Zeg 50% van de gtijd komt dat login scherm niet. Soms verdwijnt het opstart scherm en blijft het scherm zwart.

Dit kan best komen door een wijziging die gedaan is om HDCP 1.4 issues te fixen zoals in Belgie gedaan via een patch van 4.21 naar 4,22. Ik heb het gevoel dat er toch iets niet goed is gegaan ergens.

Verder lijkt de Next stroperig bij alle scherm overgangen. Hij is duidelijk niet meer zo snel en responsief. Een aantal oplossingen werken gewoon niet zoals wel gemeld. Ik hoop dat Ziggo het snel fixt of terug gaat naar de vorige versie. Dit is een erg slechte update. Voorlopig laat ik de volg framerate optie uit maar daardoor heb ik wel een slechter beeld bij de meeste films die ik kijk.

Misschien dat een Mod de titel aan kan passen waardoor het issue niet meer op de genoemde serie slaat maar in het algemeen dat Next in combinatie met een receiver issues kan opleveren bij volg framerate optie en serie/film in 24 Hz.Verder is NF zelf ook niet stabiel. Lijkt een HDCP issue te zijn. En dat zat niet in 4.19AV.

Ik wacht verder af.

Reputatie 7
Badge +14

@bloemen64 

Met de snelheid en of dat de next minder responsief daar heb ik geen last van.

Het lijkt er vooral op dat er problemen ontstaan als de next via een receiver is aangesloten ( HDMI ) 

Ik gebruik de netflix app niet via de next omdat ik altijd via de apple tv 4 K naar netflix kijk.

Via de apple tv gaat het allemaal net ff soepeler , maar dat kan ook een beetje tussen de oren zitten.

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Op 4.22 had ik geen audio problemen en alles klinkt goed 5.1 maar op de bose kan je niet zien of je dolby aangeboden krijgt er zit geen lampje op ;-) maar de audio klinkt wel goed gescheiden voor en achter en ook links en rechts gescheiden achter is goed hoorbaar.

ik zit nu op een versie hoger ( test groep ) en daar mag ik niks over roepen hier ;-)

Als ik de nex vergelijk met de XL box of de cisco/humax boxen vind ik dat de next sneller is en een beter beeld geeft en de overige extra mogelijkheden zijn ook top.

Ik hoop wel dat Ziggo er niet te veel andere apps op laat draaien dat kan de box zodanig vertragen zodat het niet meer zo soepel draait.

 

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Waarom heb je de 700 niet gewoon via HDMI-ARC- of eARC aangesloten op je TV, via de optische aansluiting heb je toch bijvoorbeeld geen DD+ bij Netflix ?

Reputatie 7
Badge +14

Omdat ik de next heb aangesloten via HDMI op de TV en via de optische uitgang van de Tv naar de optische ingang van mijn bose soundbar 700 kan ik geen vergelijk maken betreft een receiver.

Waarom heb je de 700 niet via HDMI-ARC- of HDMI-eARC aangesloten op je TV, via de optische aansluiting heb je toch geen DD+ bij Netflix ?

 

Zoals ik al schreef kijk ik netflix via de apple tv 4 k en niet via de next ;-) 

DE next en de apple tv zitten op de arc hdmi aansluitingen ( ingang ) van de TV en als ik van de TV met hdmi arc naar de bose ga dan gaat er wat mis in mijn TV.

Dan schakelt mijn TV de luidsprekers van mijn TV aan ( dat is in werkelijkheid niet zo ) en geeft dan via hdmi geen audio meer door aan de bose het blijft dan volledig stil, als ik de bose op glas aansluit en de hdmi er uit haal dan geeft de tv het audio wel door aan de bose.

Ik heb zelfs een nieuw toestel van Philips gekregen na een half jaar maar het nieuwe toestel  heeft dezelfde klacht dat is echt een bizarre van het verhaal.

Ook als ik de next loskoppel ervaar ik hetzelfde probleem met de apple tv en de geluiden van de tv zelf.  

Dus aan de next ligt het niet…….ik ben er zelf ook niet blij mee en moet het maar nemen zoals het is.

Reputatie 7
Badge +10

Tja, Philips is ook niet meer wat het is geweest. Alleen de naam nog.

Ik heb op de slaapkamer zo’n Android TV van hun en daarmee kun je ook opnemen op een externe disk. Mooi en werkt ook goed. Alleen een herhaalde opname maken, dagelijks of wekelijks kan niet. De helpdesk snapte niet waarom ik deze functie miste.

Dan word ik heel droevig. Bijna net zo droevig als bij de huidige issues van de Next.

Misschien wordt het tijd om de software ontwikkelaars met elkaar te laten praten en/of ze een Next box te geven zodat ze er in het dagelijkse gebruik achter komen dat sommige issues echt spelen en niet bedacht zijn om hun bezig te houden.

Reputatie 7
Badge +9


...Ooit eens bij een bedrijf gewerkt, dat allerlei netwerk software moest ontwerpen. Omdat tijd geld is, hadden de ontwerpers de beste/snelste hardware. Altijd de nieuwste laptops, met heel veel memory, grote ( de eerste ! ) SSD’s en natuurlijk linux als basis.
Maar als ‘gewone’ gebruikers, met veel oudere bedrijfs-computers, die software moesten gebruiken, dan was het een drama. Niet vooruit te branden. Alleen inloggen/opstarten duurde soms wel tig minuten.


 

...Misschien wordt het tijd om de software ontwikkelaars met elkaar te laten praten en/of ze een Next box te geven zodat ze er in het dagelijkse gebruik achter komen dat sommige issues echt spelen en niet bedacht zijn om hun bezig te houden.

 

Inderdaad.

Zoals ik al schreef kijk ik netflix via de apple tv 4 k en niet via de next ;-) 

Dat maakt toch niet uit, zolang het geluid vanaf je tv via glas naar de 700 gaat, zal je nooit DD+ horen op de 700, dus ook niet bij Netflix via je AppleTV > HDMI > TV > Optical > BOSE

DE next en de apple tv zitten op de arc hdmi aansluitingen ( ingang ) van de TV 

Daar moet je bose toch juist op aangesloten te worden, of heeft je TV meer HDMI INPUT (ARC) poorten?

als ik van de TV met hdmi arc naar de bose ga dan gaat er wat mis in mijn TV.

Dan schakelt mijn TV de luidsprekers van mijn TV aan ( dat is in werkelijkheid niet zo ) en geeft dan via hdmi geen audio meer door aan de bose het blijft dan volledig stil, als ik de bose op glas aansluit en de hdmi er uit haal dan geeft de tv het audio wel door aan de bose.

Ik heb zelfs een nieuw toestel van Philips gekregen na een half jaar maar het nieuwe toestel  heeft dezelfde klacht dat is echt een bizarre van het verhaal.

Ook als ik de next loskoppel ervaar ik hetzelfde probleem met de apple tv en de geluiden van de tv zelf.  

Dus aan de next ligt het niet…….ik ben er zelf ook niet blij mee en moet het maar nemen zoals het is.

 

Dus als ik het goed begrijp kan je helemaal geen TV geluid via de HDMI ARC op de TV naar de 700 krijgen ? Welke Philips TV heb je als ik vragen mag ? En wat zegt de servicedesk van Bose hierover?

Reputatie 7
Badge +14

@DON PAPA

Dat maakt toch niet uit, zolang het geluid vanaf je tv via glas naar de 700 gaat, zal je nooit DD+ horen op de 700, dus ook niet bij Netflix via je AppleTV > HDMI > TV > Optical > BOSE

 

Dat klopt maar ik gebruik liever de apple TV om naar Netflix te kijken omdat ik de menu omgeving mooier vind en het werkt net ff soepeler.

Dat ik geen DD+ hoor vind ik wel een dingetje maar ik kan krijg het niet anders voor elkaar maar het klinkt wel vol en gescheiden links/rechts achter en links/rechts/midden met de subwoofer dus zo als ik het beleef 5.1

Mijn TV Philips Type 55OLED803/12 heeft 4 HDMI porten die alle 4 ARC geschikt zijn waarvan 1 en 2 speciaal bedoeld zijn als HDR/4K ingang.

 

Dus als ik het goed begrijp kan je helemaal geen TV geluid via de HDMI ARC op de TV naar de 700 krijgen ? Welke Philips TV heb je als ik vragen mag ? En wat zegt de servicedesk van Bose hierover?

Als ik in het menu van de TV wil aangeven dat ik een externe bron wil gebruiken voor het audio dan kan ik deze optie niet kiezen omdat hij dan lichtgrijs is en niet is te selecteren omdat de TV luidsprekers ingeschakeld zijn. ( deze moeten uit staan om een externe bron te kunnen gebruiken ) en ik heb dan uiteraard aangeven in het toestel dat de tv luidsprekers uit staan ( die keuze kan ik dus wel maken ) 

Hieronder de instelmogelijkheden: 

Verander de speaker instellingen

Druk op de "Home" knop op de afstandsbediening en selecteer:

[Configuration] > [General settings] > [TV Speakers] > [Easylink Autostart]
Of
[Home] > [Setup] > [TV settings/TV instellingen] > [General settings/Algemene instellingen] > [TV Speakers] > [Easylink Autostart]
Of
[Audio out/Audio uit] > [Easylink Autostart/HDMI sound systeem]  <<<« om deze gaat het dan vooral.

Dit probleem had ik dus met mijn Philips 55POS9002/12 en hiervoor is hij omgeruild naar 55OLED803/12 en hier mee heb ik hetzelfde probleem, omdat het 1e toestel al een half jaar oud was kon ik het niet veranderen in een ander merk of zo maar dat wilde ik niet ivm het OLED scherm wat ik wilde.

Op zich is dit door de servicedesk en de reparateur  van BCC geregeld , Philips zelf wilde hem niet omruilen of mij tegemoet te komen ( BCC heeft hier een super service voor verleend ) 

Ik heb wel 3 verschillende firmware versie's op de TV gezet in opdracht van Philips zelfs de allerlaatste die nog niet voor de klanten beschikbaar was.

Bose servicedesk kon hier niks mee omdat het een TV probleem is.

 

Dus tja wat is/was wijsheid voor nu accepteer ik het , het is niet anders…….

 

Sorry voor het dik of topic gaan ………...

@Ronihd Oke duidelijk, ik vroeg er naar omdat ik eerst precies hetzelfde had met mijn Bose 700 daar kwam eerst ook geen geluid uit via de HDMI ARC met mijn LG OLED65C9, en ben daar ook ruim een dag mee bezig geweest, voor ik het eindelijk voor elkaar had. Bij mij kwam het omdat ik de verkeerde HDMI poort had aangewezen in de Bose app voor mijn externe bronnen. Ik dacht namelijk dat mijn HDMI 1 poort de ACR poort was (dus dat die naar de Bose ging) en dat de Nextbox op HDMI 2 zat (dit bleek precies andersom te zitten). Dus daardoor kreeg ik geen geen geluid uit de Bose. Ik kon toen trouwens ook in de TV niet een externe geluidsbron aanwijzen. Pas toen ik de Nextbox de juiste HDMI poort had gegeven in de bose app kwam er geluid uit mijn Bose 700 die dus op HDMI2 INPUT ARC zat. Nu lees ik wel in de Philips handleiding dat wel al je 4e HDMI poorten ACR zijn, maar dat er maar 1 poort (tegelijkertijd) het geluid (ARC) kan doorgeven. heb je ook al eens geprobeerd door alleen even de Bose op HDMI aan te sluiten en de rest van de HDMI poorten op de tv even leeg te laten, en alle externe bronnen uit de bose app te verwijderen ?  

 

Ook van mij, sorry voor het dik of topic gaan, maar ik kon je geen PB sturen, anders had ik het via die weg gedaan………...

Reputatie 7
Badge +10

Zolang Lycke niet langs komt ga maar door zou ik zeggen. Is wel interessant te lezen. Ik ga er echter niet op reageren want dan ga ik off-topic op mijn eigen draadje😇

Reputatie 7

Goedemiddag allen,

We hebben dit tijdens de testfase ook meegemaakt maar daar hebben van de 1300 testers, maar 1 tester gehad die het heeft gemeld. Inmiddels zie ik meer voorbeelden hierover terug in het publieke forum.

De workaround is al met jullie gedeeld, dat is namelijk “Framerate uitschakelen”. 

 

Ik zou graag een ticket willen laten loggen, maar dan heb ik iets meer info van jullie nodig:

  • Welk merk/model TV betreft het?
  • Hoe is de Mediabox Next verbonden met het internet? (Bekabeld, draadloos, rechtstreeks op het modem of i.c.m. een eigen router?)
  • Welke specifieke content kun je niet afspelen? (Ervaar je problemen met Amerikaanse (24p) content en werkt de ‘Europese content’ wel prima? 
  • Wat ervaar je als je Framerate uitgeschakeld hebt, werkt alles dan wel probleemloos?
Reputatie 7
Badge +10

 

  • Welk merk/model TV betreft het?
  • Hoe is de Mediabox Next verbonden met het internet? (Bekabeld, draadloos, rechtstreeks op het modem of i.c.m. een eigen router?)
  • Welke specifieke content kun je niet afspelen? (Ervaar je problemen met Amerikaanse (24p) content en werkt de ‘Europese content’ wel prima? 
  • Wat ervaar je als je Framerate uitgeschakeld hebt, werkt alles dan wel probleemloos?

merk tv: Panansonic. Receiver: Denon. Zie handtekening. Bekabeld aangesloten.

Next via hdmi op CBL/SAT ingang. TV-OUT naar TV hdmi2 ingang (Hdmi-Arc). Ik heb geen content gevonden die werkt. Ik weet ook niet of het Europees of Amerikaans is. Mijn twee voorbeelden lijken Amerikaans en Europees.

Uitzetten van framerate lost het op.

Deze versie van de software heeft veel meer tijd nodig om om te schakelen naar de juiste tv resolutie. Dubbel zo lang. Ook bij gewoon aanzetten duurt het langer.

De foutmelding komt van Netflix af. Die lijkt geen gemeenschappelijke video overdracht norm te vinden. 

Het duurt al bijna een eeuwigheid voordat je het Netflix film menu krijgt waar je de episode kunt kiezen. Dat lukt, de preview loopt ook gewoon. Totdat je de episode echt gaat afspelen. Mijn Next staat vast op 1080i. De tv zie je schakelen naar 1080p/24 en eindigt met het getoonde zwarte scherm in 1080p/50 resolutie. Doe je daarna de Next niet uit of toggled de resolutitie dan heb je last van judder of iets dergelijks. Het beeld schokt steeds even bij pannen. Niet hinderlijk maar het valt op.

 

Reageer